Błędy i pomoc w radzeniu sobie z nimi 281245 444

O temacie

Autor serek

Zaczęty 29.01.2008 roku

Wyświetleń 281245

Odpowiedzi 444

gothic1210
  • Gość
Rozmiar jest chyba ok. Nie mam MT pod ręką, ale mniej więcej tyle powinno być. W folderze z gothicem masz folder system. Tam musisz znaleźć plik ini od MT (jest ich kilka zależnie od poziomu trudności) i znaleźć tam linijkę
vdf = DM_tex.mod DM_Scripts1.mod blablaba.mod ...
Skopiuj mi tę linijkę. Konkretnie to chodzi mi o to czy jest w niej zapisany DM_tex.mod. 
 

diego1121

diego1121

Użytkownicy
posty131
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Trzymaj:



Post połączony: 2014-01-08, 15:46
A i no wypakowalem to, moze da rade naprawic gdy to wkleje. Gdzie dokladnie to powklejac?

 

gothic1210
  • Gość
Z plikiem ini jest wszytko w porządku. Jeśli plik z teksturami nie jest uszkodzony to problem może leżeć gdzieś indziej, ale teraz nie za bardzo mi cokolwiek przychodzi do głowy. Reinstal mt robiłeś?

edit: Powklejać do folderu _work/data/textures
 

diego1121

diego1121

Użytkownicy
posty131
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Robilem reinstal wszystkiego kilka razy.

Post połączony: 2014-01-08, 15:56
Wkleilem i nic nie dalo.

Post połączony: 2014-01-08, 16:10
Dobra ostatni raz rainstall nie uda sie to nie pogram sobie ;/


Post połączony: 2014-01-08, 16:16
Gdy wypakowalem to jest duzo obrazow. Czy one maja tez byc w texturach? Bo gdy wlaczam gothica to jest wszystko jak w normalnym menu ladowanie itp. Ale jest podpis na dole "Rozpocznij Mroczne Tajemnice czy cos w tym stylu.

Tu SS o obrazach:



Post połączony: 2014-01-08, 16:21
A to mam gdzies wrzucic?



Post połączony: 2014-01-08, 16:42
A i czy mam mnic tyko patch 2.02 ? Czy musze jeszcze jakis doinstalowac? I teraz gdy probuje uruchomic Gothicstarterem to on sie zwiesza i koniec... co zrobic?

Post połączony: 2014-01-08, 16:51
Przekleilem Anims i DZIK SIE POJAWIL!! Ale nadal jest stare tlo ladowania gry itp. wiec co trzeba przekleic tez? Uruchamialem zwyklym gothickiem bo Playerkit  nie chce uruchomic mi i zawiesza sie.

Post połączony: 2014-01-08, 17:23
Ponad 3 godziny siedzenia! Udalo sie.. PROBLEM BANALNY! Musialem ustawic zgodnosc z win XP -.-
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Ponad 3 godziny siedzenia! Udalo sie.. PROBLEM BANALNY! Musialem ustawic zgodnosc z win XP -.-
Serio? Miałem to pisać, ale sądziłem, że zbyt błahe xD A jednak :D Z materiałów dodatkowych nie musisz nic wyciągać jak coś. Te skrypty, które wskazałeś są dla modderów. 
 

Myo

Myo

Użytkownicy
posty18
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam, mam problem z elitarnymi orkami ożywieńcami w mieście orków (czy jakoś tak). Po pokonaniu wszystkich orkowych szamanów dalej są nieśmiertelni. Proszę o pomoc.
 

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
Propsy140
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wczytaj zapis przed biciem tych nieumarłych szamanów i próbuj aż do skutku mi gdzieś zawsze wychodziło za 3-4 razem,teraz też gram w MT ale trochę mi do tego momentu zostało.
 

C

C

Użytkownicy
posty1
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Cześć, przyjaciele,

Z tej strony moderski i programistyczny laik. W trakcie moich przygód w świecie zmodyfikowanym przez Poziomkarzy trapił mnie pewien problem: od momentu opuszczenia głównego świata i od razu po udaniu się do kopalni prowadzącej do siedziby Zakmoizop Pradawnych, próba dostania się do zakładki ekwipunku z pancerzami i hełmami zwykle owocowała nie crashem nawet, a zwykłym zawieszeniem się gry.
Spoiler
Musiałem nauczyć się nawigować po menedżerze zadań na oślep, by pomóc jej się wyłączać (Gothic ma paskudny zwyczaj trzymania całego systemowego focusa na sobie nawet wtedy, gdy nie odpowiada).
Problem ten występował również w "świątyni" Pradawnych i podziemnym świecie, domenie potężnego Granatowego Cieniostwora Ognionoścy.

Co ciekawe, zwiechy występowały jedynie po wczytaniu wcześniej zapisanej gry, natomiast zabicie dowolnego potwora i splądrowanie jego zwłok na ogół powodowało, że zakładkę pancerzy ponownie dało się otwierać bez psucia się Gothica... przynajmniej do następnego odczytu.

Na razie z tego, co opisuję, wynika, że problem musiał tkwić w jakiejś zbroi albo hełmie, prawda? Próbowałem wczytać grę do momentu sprzed pierwszego wejścia do kopalni i upuścić na ziemię prawie wszystkie moje zbroje i hełmy, zostawiając jedynie używaną przeze mnie Starożytną Zbroję, jednak bezowocnie - gra nadal "zmrażała się" po wejściu do nowej strefy i próbie przeglądania pancerzy. Ale to dopiero pierwsza połowa historii...

...albowiem po pomyślnym przekroczeniu Drogi Siedmiu Kroków i powrocie do zewnętrznego świata (ponieważ w grobowcu Lorda Korthfagora nie było żadnych bestii do zabicia i splądrowania, byłem zmuszony użyć F8, by wydostać się na zewnątrz), kuriozalny problem przekształcił się w bardziej złośliwą formę. Okazało się, że zabijanie i grabież nie przynosiła już żadnych rezultatów; zakładka "zbroje" stała się całkowicie nieosiągalna. Modyfikacja w zatrważającym tempie traciła na grywalności.

Udałem się do cyberprzestrzeni w poszukiwaniu odpowiedzi, ani jednak na zarchiwizowanym forum Poziomkarzy, ani tutaj, ani też w Google nie znalazłem problemów pokrewnych mojemu (być może częściowo przez to, że tutejsi użytkownicy mają uroczy zwyczaj tytułowania swoich wątków w stylu "problem" lub "pytanie", lel - tematy są jak bombonierka, nigdy nie wiesz, co ci się trafi). Zacząłem więc kombinować samotnie.

Pomyślałem, że problem może stanowić powszechne utrapienie Gothica - błąd z brakującymi modelami lub teksturami (ITMW_2H_ORCAXE_01.mrm, never forget). Wpisywałem więc w grze "CAIPIRINHA" (tryb bez tekstur) i "MAITAI" (tryb wireframe), bez skutku.

Rozwiązanie było następujące: zakasałem rękawy i udałem się do plików z grą. Pod adresem Piranha Gothic\Data (czasem w podfolderze "MODVDF", zależnie od tego, czy gra wyłączyła się normalnie, czy zawiesiła) zlokalizowałem plik DM_tex.mod i zmieniłem jego nazwę, po czym uruchomiłem grę jak gdyby nigdy nic. O dziwo, poskutkowało - gra uruchomiła się i wczytała plik zapisu bez jakiegokolwiek błędu w związku z brakującymi plikami. Wprawdzie modele z modyfikacji były nieoteksturowane, ale gra nie miała z tym żadnego problemu.

Udało mi się raz jeszcze dostać do zakładki zbroi i zlokalizować źródło moich nieszczęść - okazał się być nim "Hełm assasyna" (pisownia oryginalna, lel). Cisnąłem szpetny (jak wszystkie zresztą hełmy w Mrocznych Tajemnicach, prawdę mówiąc) kawał żelastwa, Hełmem Dupasyna zwanym, w odmęty oceanu, po czym zapisałem grę i załadowałem raz jeszcze po uprzednim przywróceniu nazwy pliku DM_tex. Jak ręką odjął! Moje kłopoty skończyły się raz na zawsze. Byłem wolny... tak wolny, jak pozwała na to Czerwona Magiczna Bariera...

Cóż za historia, racja? Spytacie się być może: "drogi C, ale skoro udało ci się rozwiązać twój problem, to czemu o nim piszesz w naszej siedzibie"? Wiecie, szanowni theModderzy, być może ktoś kiedyś będzie miał ten sam problem, dobrze jest więc zarchiwizować go wraz z rozwiązaniem dla potomności. Jest też druga kwestia: jesteście tutaj bardziej doświadczeni w arkanach Gothica ode mnie. Spisałem tę ścianę tekstu po to, by spytać was o zdanie. Co zawiodło? Co wywołało błąd? Czy można było rozwiązać problem inaczej, bardziej wydajnie? Działałem "na czuja", polegając na intuicji, bez wiedzy o tym, co naprawdę robiłem, ale czy naprawdę udało mi się znaleźć rozwiązanie? Bardzo ciekawi mnie, co konkretnie poszło nie tak w grze i czemu to, co uczyniłem, pomogło.
 

PrzemekAWDS

PrzemekAWDS

Użytkownicy
posty8
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Otóż dopiero co zaczynam z tym modem i idzie mi całkiem nieźle, tyle że nie mogę wyszkolić się na mistrza (60%) jakiejś broni. Scatty i Gor na Toth uczą do 59, a "Insert CH" chyba ma buga i kiedy chcę się u niego nauczyć to mi nie wzrasta umiejętność. Z bronią dwuręczną jest jeszcze gorzej, bo Cor Angar uczy mnie tylko siły i zręczności, a jestem strażnikiem świątynnym i już zrobiłem cmentarzysko orków. Podajcie mi nauczycieli (od razu mówię, że szukałem i w googlach i na forum, ale albo nie ma nic, albo wyskakują nauczyciele w zwykły G1 a nie w MT)
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Anghar 1h bard 2h  a jak masz pradawnych done to shergar
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
Propsy92
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam

Zainstalowałem sobie MT 2.02. Kiedyś już grałem, ale w starszą wersje. Teraz w Gothic starterze mam trzy opcję. Różnią się kolorkiem literki G. A mianowicie są niebieska, zielona, i brązowa. Czym to się różni? I która jest która.

Co do błędu, to po wczytywaniu robi się tryb okna, i wyskakuje okienko z błędem, za chwilę dam screena. Wszystko działa jak wezmę ok, tylko muszę konsole włączyć aby dać full screen. Po za tym nie wyświetlił się filmik początkowy.

Teraz mi wyskoczyło takie coś, i wyszło z gry. Co ciekawe podczas początkowych filmików był tylko dźwięk, a tak to czarny ekran i strzałka na środku. Tym razem nawet mi się menu nie wyświetliło.

https://imageshack.com/i/ezoRNaTSp

Tym razem uruchomiłem normalnie. Oto screen:
https://imagizer.imageshack.us/v2/479x307q90/r/537/VrIChH.png

A po wyłączeniu takie coś:
https://imagizer.imageshack.us/v2/479x307q90/r/661/ftQvaZ.png
 

Dota

Dota

Użytkownicy
Pinkie Pie
posty68
Propsy84
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Pinkie Pie
Odpowiem Ci na pierwszą część pytania. Te ikonki i kolorki to poziomy trudności. Polecam łatwy.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Tym razem uruchomiłem normalnie. Oto screen:
https://imagizer.imageshack.us/v2/479x307q90/r/537/VrIChH.png

A po wyłączeniu takie coś:
https://imagizer.imageshack.us/v2/479x307q90/r/661/ftQvaZ.png
Te komunikaty pojawiają się dlatego, że odpalasz moda przez GothicStarter_mod. Odpalaj przez zwykły GothicStarter.

Cytuj
https://imageshack.com/i/ezoRNaTSp
Cytuję z innego forum. Jak widzisz, wujek Google jest bardzo pomocny :ok:
Cytuj
wiec wina jest w sterach do karty powyzej Catalyst 4.2 bodajze i nalezy odinstalowac sterowniki
programem Ati uninstall tool ktory instaluje sie razem ze sterami i
mozna go znalezc (domyslnie) w C:\Program Files\ATI
Technologies\UninstallAll. No a wiec odinstalowywujemy sterowniki i
instalujemy Catalyst 4.1
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
Propsy92
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Odpowiem Ci na pierwszą część pytania. Te ikonki i kolorki to poziomy trudności. Polecam łatwy.

Dzięki. Tylko który jest który?
 

Pawlak673

Pawlak673

Użytkownicy
Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe
posty272
Propsy36
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe
1. łatwy
2. średni
3. trudny
 

Smutek z dymem wylewam z płuc na zewnątrz .. <3

Uriziel1

Uriziel1

Użytkownicy
posty5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam.
Zdecydowałem się zasięgnąć porady na tym forum, ponieważ kilka dni bezskutecznie przeszukiwałem internet w celu znalezienia rady na mojego nietypowego buga, a forum strony PoziomkaZ jest aktualnie niedostępne.

Gram w Gothica Mroczne Tajemnice 2.02, wszystko instalowane tak jak należy, bez kodów, pomijając inne mniej lub bardziej irytujące bugi było całkiem ok. Pewnego dnia, zorientowałem się, że podczas walk z npc, moja postać po zbiciu punktów życia do minimum oponentowi zamiast go "obezwładniać" - zabija. Niekiedy przebiega to tak... postać upada, wije się z bólu (doskonale widać, że żyje) po dosłownie sekundzie pojawia się animacja, kiedy to postać śmiertelnie upada "na amen" (npc. tak jak to jest od strzału z broni dystansowej). Czasami podczas walki zaraz po uderzeniu mieczem redukującym punkty życia do minimum następuje od razu ta animacja śmierci.

Walczę bronią Płomień Innosa i wiem, że po za fizycznymi, ta broń zadaje także obrażenia od ognia i obrażenia magiczne, jednak nawet w przypadku zardzewiałego miecza, występuje ten sam bug.
Umiejętność walki bronią dwuręczną 85%, siła 288
Wczytywanie gry i ponowne włączanie gry nie pomaga, proszę o pomoc...
 

radex115544

radex115544

The Modders
posty420
Propsy154
ProfesjaTester
  • The Modders
Cytuj
Walczę bronią Płomień Innosa i wiem, że po za fizycznymi, ta broń zadaje także obrażenia od ognia i obrażenia magiczne, jednak nawet w przypadku
 zardzewiałego miecza, występuje ten sam bug.
Umiejętność walki bronią dwuręczną 85%, siła 288
Wczytywanie gry i ponowne włączanie gry nie pomaga, proszę o pomoc...
Pamiętam że w MT chyba było coś takiego że jak się zabijało x osób to później się od razu zabijało.
 

Uriziel1

Uriziel1

Użytkownicy
posty5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jakby nie było to trochę upierdliwy bug, ponieważ niekiedy zadania wymuszają ode mnie obicie osoby, a następnie z nią porozmawianie, a aktualnie takie zadania w moim przypadku są już niewykonalne. Trudno...
"Lista ubitych przeze mnie bestii"
Od miecza: 1029
Z dystansu: 74
Z magii: 1
Zabitych razem: 1002

Nieco dziwne te statystyki...pojawiło mi się to zjawisko stosunkowo niedawno, więc wynika, że mniej więcej od 1000 pokonanych "od miecza", bądź 1000 "zabitych razem" występuje zabijanie od razu? Zgadza się? Jak to u Ciebie jest, radex?
 

radex115544

radex115544

The Modders
posty420
Propsy154
ProfesjaTester
  • The Modders
Możliwe... Hmm jest jeden sposób który może pomóc z takim problemem jednak niestety są to kody a dokładnie kod insert pc_hero ten kod przyzwie bezimiennego i tym przyzwanym bezim mógłbyś pobić postać a następnie odmienić się w swoją postać i grać dalej.
 

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
Propsy140
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ile masz zabitych ludzi? Jak pobiłeś każdego npcta w kolonii to się nie dziw :|
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry