Wyłączenie trawy 7463 17

O temacie

Autor Anyone

Zaczęty 24.07.2019 roku

Wyświetleń 7463

Odpowiedzi 17

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
[G1] Witam, zrobiłem trawę po całej kolonii (TRAWA.3DS i TRAWA2.3DS) i chciałbym żeby można ją wyłączyc w opcjach, po zmianie opcji żeby te modele albo znikały albo zmieniały teksture na przezroczysta albo coś innego. Za pomoc props
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Union by tu się najlepiej sprawdził i taki kod:
void SetGrassVisible(zBOOL bShow)
{
zCArray<zCVob*> mArrVobs = ogame->GetWorld()->activeVobList;
for(int i = 0; i < mArrVobs.GetNum(); i++)
{
if(mArrVobs[i])
{
CString visName = mArrVobs[i]->visual->GetVisualName();
if(bShow)
{
if(visName.CompareI("PUSTA_TRAWA1.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("TRAWA1.3DS"));
} else if (visName.CompareI("PUSTA_TRAWA2.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("TRAWA2.3DS"));
}
}
else
{
if(visName.CompareI("TRAWA1.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("PUSTA_TRAWA1.3DS"));
} else if (visName.CompareI("TRAWA2.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("PUSTA_TRAWA2.3DS"));
}
}
}
}
}
I potem przy zmianie opcji (Hook w Unionie) wywołasz sobie ów funkcję:
SetGrassVisible(TRUE); // Trawa się pojawi
SetGrassVisible(FALSE); // Trawa zniknie
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Union by tu się najlepiej sprawdził i taki kod:
void SetGrassVisible(zBOOL bShow)
{
zCArray<zCVob*> mArrVobs = ogame->GetWorld()->activeVobList;
for(int i = 0; i < mArrVobs.GetNum(); i++)
{
if(mArrVobs[i])
{
CString visName = mArrVobs[i]->visual->GetVisualName();
if(bShow)
{
if(visName.CompareI("PUSTA_TRAWA1.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("TRAWA1.3DS"));
} else if (visName.CompareI("PUSTA_TRAWA2.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("TRAWA2.3DS"));
}
}
else
{
if(visName.CompareI("TRAWA1.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("PUSTA_TRAWA1.3DS"));
} else if (visName.CompareI("TRAWA2.3DS")){
mArrVobs[i]->SetVisual(zCVisual::LoadVisual("PUSTA_TRAWA2.3DS"));
}
}
}
}
}
I potem przy zmianie opcji (Hook w Unionie) wywołasz sobie ów funkcję:
SetGrassVisible(TRUE); // Trawa się pojawi
SetGrassVisible(FALSE); // Trawa zniknie

Dzięki za trud ale nie jestem jakimś zaawansowanym modderem i nie mam pojęcia co to jest Union i gdzie wkleić ten skrypt :(
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
To nie skrypt, tylko kod C++
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Rok 2019, Cesarz Siemekk próbuje propagować Oniona, ale mu nie pyka bo szlachta jest za mało wykształcona. Koloryzowane xD
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty406
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Napisałbym ci skrypt ikarusowy, ale mi się nie chce. #OnionLepszy.
 
while(false) Do();

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dalem sobie spokój z tą trawą bo nie zbyt ładnie to wygląda + nie wiem jak zrobić te wyłączanie. Teraz mam inny probem, dodałem nowego NPC, dodałem go do startup.d ale go nie ma, spawnuje go w konsoli ale on stoi w miejscu (nie ma rutyny?, gdy zmienie czas to znika) kod:
instance ORG_941_Darox (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Darox";
Npctype = Npctype_Ambient;
guild = GIL_ORG;
level = 12;
voice = 7;
id = 941;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 35;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 40;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 10;
attribute[ATR_MANA] = 10;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 150;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 150;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 1,"Hum_Head_Bald",36, 1,ORG_ARMOR_M);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,1);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,1);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_1H_Sword_02);
EquipItem (self, ItRw_Bow_Long_01);
CreateInvItems  (self,ItFoLoaf,3);
CreateInvItems  (self,ItAt_Teeth_01,2);
CreateInvItems  (self,ItMiNugget,50);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Ranged;
daily_routine = Rtn_start_941;
//Generated by Gothic NPC Maker
};


FUNC VOID Rtn_start_941 ()
{
TA_RoastScavenger (08,00,12,00,"OCR_MARKERPLACE_SCAVENGER");
TA_Walk (12,00,14,00,"OC_ROUND_13");
TA_Smalltalk (14,00,16,00,"OC_ROUND_17");
TA_Smoke (16,00,19,00,"SPAWN_OW_SCAVENGER_06_04");
TA_SitAround (19,00,08,00,"OW_CAVALORN_01");
};

Zamiast mi przerabiać i dać gotowca to niech ktoś powie jak to naprawić
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty462
Propsy234
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Pokaż tę linijkę, którą dodałeś w startup i upewnij się czy na pewno masz te waypointy w świecie. W tym celu wpisz w konsoli kodów goto waypoint OCR_MARKETPLACE...itd i wtedy będziesz wiedział, bo czasem się głupia literówka może zdarzyć.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Co do wykonywanych rutyn - niektóre muszą mieć freepointa, np. smalltalki.

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Anyone

Wyłączenie trawy
#9 2019-07-24, 22:13(Ostatnia zmiana: 2019-07-25, 16:24)
Pokaż tę linijkę, którą dodałeś w startup i upewnij się czy na pewno masz te waypointy w świecie. W tym celu wpisz w konsoli kodów goto waypoint OCR_MARKETPLACE...itd i wtedy będziesz wiedział, bo czasem się głupia literówka może zdarzyć.

Ojjjj przepraszam, literówka w wp :| ale jestem głupi...

Post połączony: 2019-07-25, 10:31
Witam, nie chce tworzyć kolejnego tematu więc pisze tutaj, jest jakaś możliwość usunięcia końca gry po przebiciu serc śniącego i dodania 7 rozdziału? (G1) Z góry dziękuje, dałbym props ale limit :/

Post połączony: 2019-07-25, 16:24
@ref pilne ;/
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Wszystko się da. Wystarczy znać podstawy programowania i logicznie myśleć.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A chociaż powie ktoś w jakim to pliku? Podstawy programowania znam..
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Przejrzyj poradniki na forum, to sobie sam na to odpowiesz. Wystarczy co nieco tam usunąć.

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tyle że nie ma na forum poradniku jak zrobić to w G1, przynajmniej ja nie znalazłem. W G1 różni się to od G2 że cutscenka włącza się po przebiciu serc, gdyby ktoś podał plik z tym przebijaniem serc to bym sobie dał radę
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty462
Propsy234
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
W folderze z dialogami masz jakiś tam plik z extro w nazwie. On jest wywoływany na końcu gry. Powinny tam być dwie linijki kodu z "puszczeniem video" i zakończeniem gry. Odwołanie do konkretnej funkcji możesz znaleźć zapewne w spacerze po wczytaniu podziemnej świątyni (tj. jaki trigger jest podpięty do serc). Potem sobie możesz na tej podstawie wyszukać tę funkcję w plikach skryptów (Notepad++ i funkcja szukaj w plikach z filtrem *.d to podstawa dobrego rozeznania).
 

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dzięki wielkie!
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Poradniki nie są kluczem do wszystkiego - nie można każdego prowadzić za rączkę. Trzeba samemu się wysilić, poszukać i kombinować jak to zrobić, aby wszystko działało.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Anyone

Wyłączenie trawy
#17 2019-07-26, 15:31(Ostatnia zmiana: 2019-07-26, 15:37)
Siemekk zgadzam się ale ja nie umiem zbyt dobrze C i jestem nowy w gothicu, [tu było pytanie ale sobie poradziłem]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry