Zbrush - darmowy zamiennik 221 9

O temacie

Autor WielkiKaszaniarz

Zaczęty 8.06.2017 roku

Wyświetleń 221

Odpowiedzi 9

WielkiKaszaniarz

WielkiKaszaniarz

Użytkownicy
posty35
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poszukuję programu do tworzenia zaawansowanych tekstur, z możliwością malowania modelu i późniejszego eksportu tekstur do standardowych plików 512x512 lub 1024x1024 (.tga, png, jakikolwiek inny - z podziałem na diffuse, normal i specular), które mógłbym wykorzystać np. w 3D Studio Maxie.

Po szybkim przeszukaniu Google'a trafiłem na program Zbrush, który na pierwszy rzut oka jest aplikacją idealną dla moich potrzeb. Niestety, jest cholernie drogi, a licencję studencką można uzyskać tylko w Warszawie (wycieczka do stolicy odpada, a online z tego co widzę to się nie da :hmmm:).

Znacie jakiś darmowy zamiennik albo taki, który ma opcję darmowej licencji dla studentów? Nie musi być jakoś super zaawansowany - po prostu chciałbym móc tworzyć własne porządnie wyglądające tekstury, żeby taki np. metal wyglądał jak metal, miał kolory takie jak metal, błyszczał jak metal, posiadał rysy jak metal - wiecie o co mi chodzi. Kombinowanie z efektami w Gimpie czy nakładaniem kilku obrazów o różnej przezroczystości to technika raczej mierna - ani efekty nie są zadawalające, i w cholerę czasu zajmuje, pomijając fakt że nie mogę widzieć zmian w wyglądzie modelu w czasie rzeczywistym.
 

Kazzmir

Kazzmir

Administrator
posty878
Propsy1509
ProfesjaProducent
  • Administrator
program Zbrush
sprawdź ile trwa trial mudboxa autodesk. czy w blenderze nie ma takich rzeczy? z drugiej strony nigdy nie zostałbym grafikiem (17 lat) gdyby nie piraty, rozważ to xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

WielkiKaszaniarz

WielkiKaszaniarz

Użytkownicy
posty35
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O proszę, o Mudbox nie wiedziałem - może być ciekawym uzupełnieniem do maxa...
I ten program pozwoli mi dla przykładu załadować model, potem "tak jakby" go zmodyfikować poprzez nanoszenie wypukłości/wżerów/rys i pomalowanie, a potem wygenerowanie tekstur, które mogę nałożyć na pierwotną wersję modelu, do wykorzystania w grze/modyfikacji?
Nie zaszkodzi najpierw spróbować legalnych ścieżek ;)
 

Kazzmir

Kazzmir

Administrator
posty878
Propsy1509
ProfesjaProducent
  • Administrator
mudbox uzupełnia 3dsmać.
nie szkodzi ale po co, po co się tak męczyć xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Komuchpl

Komuchpl

SoulFire
Co? Ja?
posty130
Propsy90
ProfesjaGrafik 3D
  • SoulFire
  • Co? Ja?
Zbrusha niczym nie zastąpisz. Ale możesz zobaczyć Substance Designera/Paintera(są darmowe wersje studenckie), co prawda nie są to programy do sculptowania, ale da się tam zrobić wiele.
Jeśli dopiero zaczynasz grafike to polecam od razu uczyć się PBRów(albedo, roughness, metallic), a nie phonga/blinna(diffuse, specular)
 

WielkiKaszaniarz

WielkiKaszaniarz

Użytkownicy
posty35
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Komuchpl - na razie jestem na początku drogi tworzenia obiektów do gier, zacząłem od moda do RTSa z 2007 roku - tam muszę mieć klasyczne diffuse, normal, specular (+ house color).
Jeśli dobrze rozumiem, PBRy to prostszy wariant od phong/blinn? (cokolwiek by to nie było - pierwszy raz słyszę te terminy  :lol2: )
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
sruturututu
posty975
Propsy1191
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • sruturututu

Jedairusz
Moderator działu

Zbrush - darmowy zamiennik
#6 2017-06-08, 15:07(Ostatnia zmiana: 2017-06-08, 15:18)
 @WielkiKaszaniarz - warto by było, żebyś sobie troszkę usystematyzował narzędzia jakich używa się w game-arcie
Programy można by podzielić na te do:
modelowanie lowpoly/hardsurface/UV/rigging/animacja (3ds max, blender, Maya, Modo)
sculpt/polypaint/retopo (Zbrush, Mudbox, Sculptris, 3d coat)
bakowanie (xNormal, Knald, Handplane, Marmoset Toolbag 3)
teksturowanie/proceduralne teksturowanie (Substance Painter, Substance Designer, Quixel)
"tradycyjne" teksturowanie, obróbka zdjęć itp. (Photoshop, Krita, Gimp)
silniki do gier (Unity, Unreal Engine, Cryengine)
Oczywiście to nie wszystkie dostępne programy, tylko nakreślam co się z czym je.
Prawdę mówiąc, żeby ogarnąć różne workflow i techniki pasowałoby znać chociaż po jednym z każdej grupy.
Jeśli chodzi o zbrusha, możesz spróbować okrojonej wersji Zbrushcore https://store.pixologic.com/zbrushcore/single-user-license/

Cytuj
Jeśli dopiero zaczynasz grafike to polecam od razu uczyć się PBRów(albedo, roughness, metallic), a nie phonga/blinna(diffuse, specular)
Trzeba znać to i to. Trzeba też znać oldskulowe podejście z samym diffuse. Różne shadery się spotyka w zależności od gry/platformy/silnika itp.  PBR jest w zasadzie ułatwieniem dla grafików. :)

Cytuj
Nie zaszkodzi najpierw spróbować legalnych ścieżek ;)
Blender/xNormal (handplane)/Krita(Gimp)
Stosunkowo tanie do tego byłoby Zbrushcore i Substance Painter
Ogarniesz to i jesteś kozak.
Cytuj
z drugiej strony nigdy nie zostałbym grafikiem (17 lat) gdyby nie piraty, rozważ to xD
+1 niestety
Cytuj
Kombinowanie z efektami w Gimpie czy nakładaniem kilku obrazów o różnej przezroczystości to technika raczej mierna
Hmm, chyba źle do tego podchodzisz. Piszę to jako wieloletni użytkownik Gimpa.
Spoiler

tekstury były robione w Gimpie, bez zbrusha, substance paintera itp.

WielkiKaszaniarz

WielkiKaszaniarz

Użytkownicy
posty35
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
o.O
Dzięki, że chciało ci się rozpisać takie kompendium :)
Patrząc na ten obraz... dłuuuuuuuga droga jeszcze przede mną. Doinstalowywałeś jakieś pakiety pędzli/filtrów/efektów/motywów do Gimpa czy to wszystko da się zrobić dla domyślnych?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
sruturututu
posty975
Propsy1191
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • sruturututu
Z filtrów to http://registry.gimp.org/node/69. Poza tym raczej domyślne rzeczy. Tworzę maski korzystając z baz zdjęć typu textures.com
Żeby zrobić dobre tekstury musisz mieć dobrą bazę (wypalone mapki - AO, cavity itp.). Potem dobierasz wartości bazowe i dodajesz detal. :) Tutoriali jest pełno w necie do wszystkiego, jak masz ochotę to działaj po prostu. ;)
I pamiętaj, że narzędzie to kwestia drugorzędna.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3546
Propsy4454
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Dzis jest o tyle latwiej, ze wiekszosc firm umozliwia sciagniecie wersji studenckich :)
Mimo, ze jestem zakochany w Blenderze polecam uczyć sie Maxa bądź Mayi, ponieważ te programy są określane jako "standard" i w każdym większym studiu są używane.
Tak jak powiedział Kazzmirz, bez piratów czasem się nie obejdzie niestety.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry