Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 184858 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 184858

Odpowiedzi 515

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Fabiosek Hahaha, faktycznie, nie zauważyłem :D Błąd naprawiony! :)
@jasio868 Jak to tam jest naprawione? Są wstawieni do Świątyni?
 

szperekkuchar

szperekkuchar

Użytkownicy
posty65
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Grałem w ŚS i są wstawieni . Mają cieżkie zbroje strażnika świątynnego i mają swoje polskie dialogi. Są przed główną częscią świątyni jak przejdziemy najważniejszego szamana
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
A czy ten patch pozwala na zabranie ze sobą Shrata z tej chatki? W normalnej wersji Gothica nie można było, ale już w Golden Modzie tak, ma on swoje kwestie dubbingowe, jak i Bezimienny zdaje się, do tego. Tylko, że Piranie to wycięły...

Przy okazji, wiem, że to patch mający naprawiać błędy etc, ale może warto dodać do gry dwie dodatkowe możliwości, czyli możliwość sprzedaży u Baal Netbeka nasion drzew (skoro tak je lubi), jak było w Golden Modzie, a u Fortuno owoce, za rudę i drobne PD. Taka luźna sugestia, do przemyślenia...

I fajnie by było dodać Guru dubbingowane nauki, w ŚS tak było, mówili to, co mówił Baal Cadar, gdy uczył nas kręgów magii, w każdym razie on miał wprowadzone te kwestie, opowiadał jak Saturas z G2, a Baal Tyon miał dubbingowaną kwestię "Oooommm..." przy medytowaniu, to też było dobre. Do tego Dusty dostawał opaskę po zaprowadzeniu go do Sekty, chyba w 2r, to także byłoby fajnie zobaczyć, pod warunkiem, że można to łatwo wprowadzić do tego patcha.

 Jak myślicie?
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Można jeszcze przywrócić imiona mieszaczom w jaskini Jacko
Ten patch nie będzie się gryźć z golden modem?
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Można jeszcze przywrócić imiona mieszaczom w jaskini Jacko
Ten patch nie będzie się gryźć z golden modem?

Będzie i to  na 100% skrypty tego i tego są inne a ten patch to same skrypty.
 
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Można jeszcze przywrócić imiona mieszaczom w jaskini Jacko
Ten patch nie będzie się gryźć z golden modem?

Będzie i to  na 100% skrypty tego i tego są inne a ten patch to same skrypty.
No nic tylko czekać jak ruski golden mastera skończą
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@jasio868 Dzięki! Gor Hanis faktycznie ma dodatkowe kwestie, które nie pojawiają się w grze. Dotyczą one jednak tylko walki na arenie: poprawiłem błąd w skrypcie, teraz powinny się poprawnie pojawiać podczas rozmowy. Gor Na Rana przeniosłem w 6 rozdziale do Świątyni Śniącego i poprawiłem dialog z nim.

@Iskiel Shrata można normalnie ze sobą prowadzić, nawet w oryginalnym Gothicu. Problem polega na tym, że wystarczy że zobaczy błotnego węża, a zaczyna spierniczać i nie można z nim gadać.

Co do rzeczy do dodania, to raczej jestem przeciwny. W tym patchu chodziło mi właściwie tylko o naprawienie błędów (ewentualnie przywracanie tego, co już w plikach było) i nie chcę zmieniać oryginalnej koncepcji twórców.

 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
A, w sumie to dobrze, później sam to przemyślałem i zgadzam się, tylko poprawki i eliminacja bugów, żadnej dodatkowej zawartości, to dobry pomysł.
A nie dałoby się przy okazji poprawić statystyk początkowych bohatera? Chodzi mi o manę, mamy jej 5pkt, a powinno być jak siła 10. I może życie do 50, ładniej to wygląda, ale być nie musi.
A sprawdzałeś też ustawienie linijek informacji o przedmiotach i błędy w nich? Bo niektóre przedmioty mają linijki nieco niżej niż pozostała większość, do tego jeden miecz jednoręczny, taki z lepszych, do kupienia u Skorpiona w 4r, ma zdaje się złą informację, że jest dwuręczny, a jest jedno. To też by można poprawić, jeśli szlifujemy Gothica na 100% (znaczy, ty szlifujesz).

Też mi się przypomniało coś takiego, nie wiem, czy będziesz w stanie dość łatwo to naprawić, ale - recepta Cor Caloma jest kartką, a jak ją otworzyć, widzimy otwartą księgę, i książka pt."Krypta" nie ma zawartości, jest tylko animacja otwierania, dźwięk, i nic więcej, proponuję albo usunąć ją albo wstawić widok otwartej książki z pustymi kartkami (chyba, że ktoś by coś wymyślił do jej treści), żeby było ok.
I czasem w dialogach niektórych postaci napisy mówią co innego, a dubbing co innego, np.Diego na początek mówi, jeśli spytamy o Bullita, że ONI i pozostali przenoszą towary, a w napisach jest, że ON. A gdy w 2r zagadamy z Janem o Pełzaczach, mówi, że zepsuł się ich rozdrabniacz, choć pisze, że młockarnia, lub odwrotnie, dokładnie nie pamiętam.

I jeszcze to - jak wcześniej zagadamy do Khirgo w sprawie walki na arenie dla Scathyego, i będziemy u niego mieć kwestię, żeby z nami walczył, a później wyzwiemy Kharima, i o tym powiemy Scathyemu, możemy później i tak wyzwać Kirgo, pobić i opowiedzieć o tym Scathyemu, dostaniemy PD i wpis do dziennika, zdaje sie, Diego wtedy mówi co innego o tym, że Scathy mu opowiadał o naszej walce z Khirgo, choć wcześniej mówił o Kharimie.

I kolejne - jak pobijemy kogoś bronią białą, dostajemy PD, a jak zabijemy z łuku bądź magii (ale nie w czasie, gdy postać pobita odgraża nam się za to bądź komentuje wyciągnięcie broni, gdy już wstała), dostajemy to samo PD drugi raz (jak coś, autor ER wie, jak to naprawić).
Jak wyciągniemy jakieś zaklęcie (na pewno zwój) i biegamy z nim w ręce, to nie słychać kroków na podłożu. Nie wiem, czy działa to w każdym wypadku wyjęcia "magii", na pewno ze zwojem telekinezy tak jest.
W katakumbach Wieży Mgieł jest miejsce z załamanymi teksturami, wygląda jak ściana, i to samo jest nad kopcem rudy w NO, chodzi o kratę od dołu.
Nie jestem tego w 100% pewien, ale zdaje się, że Orry i ten strażnik na bramie na Plac oraz strażnicy przy moście przed SO mają w ekwipunku amunicję, ale nie mają broni dystansowej, choć to może nie być błąd z podstawowego Gothica, może mi się myli z jakimś modem, ale chyba warto sprawdzić.
To już chyba będzie wymagało bezpośredniej ingerencji w świat gry, ale napiszę - za ścianą w Krypcie, do której schodzimy z Miltenem, za prawą ścianą od wejścia, znajduje się skrzynia, która powinna być w pomieszczeniu.

Jest jeszcze coś, miło byłoby to zobaczyć - w demie gry było tak, że jak się przemieniało magią w jakieś zwierze, a później wracało do postaci człowieka, to bohater klęczał i wstawał, a nie od razu sztywno stał. Fajnie byłoby to również przywrócić, podobno animacja jest gdzieś w Gothicu czy GMDK, nie wiem, nie znam się za bardzo, ale czytałem, że jest, tylko nie w użyciu.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Iskiel Super, dzięki za wszystkie sugestie! :) Postaram się tym wszystkim zająć w przyszłym tygodniu, jak będę miał trochę czasu.

Edit: Aha, jakby ktoś miał pomysł, jaki tekst można by umieścić w książce "Krypta", to zachęcam do podzielenia się swoją koncepcją ;)
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
@Iskiel Super, dzięki za wszystkie sugestie! :) Postaram się tym wszystkim zająć w przyszłym tygodniu, jak będę miał trochę czasu.

Edit: Aha, jakby ktoś miał pomysł, jaki tekst można by umieścić w książce "Krypta", to zachęcam do podzielenia się swoją koncepcją ;)
Mógłbyś zadanie z monopolem na ziele dodać bo zadanie jest prawie całe i częściowo przetłumaczone.
No i te imiona dla tych mieszaczy bo nawet w kodzie gry je mają.
Nie zastanawiałeś się nad zrobieniem mixu twojego patcha i golden moda?
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@CzlowiekGejzer Chodzi o zadanie "Wytwórnia ziela" (DrugMonopol)? Jest ono normalnie dostępne w grze, trzeba tylko być nowicjuszem.

Imiona mieszaczy już przywróciłem, są w aktualnej wersji patcha.

Co do Golden Moda, to zastanawiałem się nad tym, ale w takiej sytuacji musiałbym dokładnie przeanalizować, które pliki skryptów modyfikowałem (powinienem był to robić od początku...). Jak kiedyś będę miał więcej czasu, to do tego przysiądę, ale to się raczej nie wydarzy w najbliższym czasie :(
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Zawsze możesz zrobić kolejny projekt rozwijający, dodający nowy content na bazie tego, bo na razie Ci idzie super :)
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
No wiesz, Marev, jest tego trochę jak ktoś jest uważny i gra dokładnie, zawsze coś wywęszy (taka "nagroda" za dokładną eksplorację gry :F). Jest jeszcze tego trochę, błędów i moich sugestii, co fajnie by było zmienić, także piszę puki pamiętam, no nie wiem, czemu, ale baaaardzo pociągają mnie takie łatki do gry i jak wyjdzie znacznie późniejsza wersja, na pewno zagram od nowa w G1 klasyka bez innych modów, tak dawno nie grałem...
No dobra, jedziem, puki pamiętam:

Spoiler
1.Można by zmienić nazwę gildii "Brak" na "Skazaniec" (fajnie by to klimacik podkręciło).
2.Jak idziemy z kimś w grupie, i ten ktoś nas pobije, dostaniemy PD za samego siebie, od tej postaci, jeśli przekazuje nam zdobywane PD (nie jestem pewien, czy w czystej wersji to występuje, ale w CZ miałem to na pewno, tu pewnie też tak jest, trzeba sprawdzić dla pewności).
3.Jeśli to łatwe - zamiast "PŻ" można na karcie postaci zmienić to na "Życie", po prostu, a wyżej słowa "Nast. poziom" na "Awans". Ładniej by się to prezentowało, bardziej ogarnięcie. A z umiejętności "Skradanie się" usunąć "się", nie wiem, czemu, ale wydaje mi się, że profesjonalniej by to wszystko wtedy wyglądało.
4.Można by (jeśli da się to wprowadzić dość łatwo do takiej ławki! Zaznaczam) wprowadzić system poszerzonej informacji o zdobywanym PD, jak w CM czy ER (autor by pewnie pomógł, fajne to było).
5.Możemy otwierać zamki nie posiadając żadnych zdolności w tym kierunku (to chyba każdy wie, w razie czego można stopień "Brak" zamienić na adept, pierwszy na ekspert, a drugi na mistrz, że niby Bezi już wcześniej to umiał, a nie miał jak zapomnieć, z tym, że wtedy Kradzież na starych nazwach stopni może dziwnie wyglądać, więc lepsze wydaje się naprawienie tego, w CZ było naprawione).
6.Mając Akrobatykę i w biegu naciskając skok, postać wcale często podskakuje jak zwykle, prosto, potem przy lądowaniu leci jak przy normalnym susie akrobatycznym, i ląduje chyba i tak na stopy, trochę to niewłaściwe...
7.Gobliny powinny mieć drobny losowy łup przy sobie (brzytwa, kawałek surowego czy pieczonego mięsa, moneta czy dwie, jakaś Jagoda czy Serafis, kilka bryłek, chleb, wiadomo, to gobliny, kradną różne rzeczy, zbierają złom i td), w ER autor to wprowadził na moją sugestię, jak coś, możesz zapytać, jak to zrobić, i punkt łatwiejszy do zrobienia. Choć to dobry sposób na wykorzystanie przedmiotów niewystępujących normalnie w świecie gry, jakieś rośliny, zdaje się Velais, etc.
8.Od początku gry możemy usuwać Krwiopijcom skrzydła, bez nauki, powinno być tak, że uczy nas tego książka o żądłach (można by na końcu już istniejącego tekstu w niej dopisać taką linijkę "A teraz przejdźmy do skrzydeł..." i tyle, sprawa wyjaśniona, na dalszych stronach o tym jest, a my dostajemy umiejętność i wszystko jest cacy i git).
9.Nauka pozyskiwania gruczołów Pełzaczy nic nie kosztuje, a powinna 1pn, jak reszta zdolności myśliwskich u myśliwych z NO (przy okazji, można by w miejsce wolne w umiejętnościach specjalnych dodać linijkę "Myślistwo" i jak te inne, obok albo "Nie" albo "Tak", wiem, że dwa puste sloty są, na pewno, można to dać między Skradaniem a Akrobatyką, żeby było alfabetycznie).
10.To już nieco dodatkowa zawartość, ale wpiszę - fajnie by było, gdybyś wprowadził jeszcze jedną umiejętność, a mianowicie "Górnictwo", do specjalnych (żeby było alfabetycznie, między Myślistwem, jeśli będzie, a Skradaniem), żeby bryły rudy nie były bezużyteczne (lepsza nazwa dla nich to moim zdaniem "Żyła rudy" lub "Złoże rudy" czy tam "Magicznej rudy", jak kto woli), samą umiejętność moglibyśmy nabyć z jakiejś nowej księgi u Węża (tylko u niego do kupienia, fajnie to pasuje) albo z księgi, która już jest, pt. "Magiczna ruda", choć treść nieco nieadekwatna, a do tego trzeba by ją usunąć z komnaty magnata (Kruka?), żeby była tylko u Węża. A zasada działania? Walić możemy w nieskończoność, a jest tylko np.10% szansy, że wypadnie nam kilka bryłek, od 1 do 25 losowo, to jest spoko, było w ŚS, działało fajnie.
11.Jeśli byś kiedyś zmieniał coś w świecie gry, to na zamku jest w którejś komnacie świecznik (przedmiot do zabrania), który jest częściowo w stole, dziwnie to wygląda.
12.Fajnie by było przesunąć nieco lokalizacje kilku bestii w świecie, a konkretnie, Goblina opodal chaty Cavalorna w te ruiny pod mostkiem i wieżą kawałek wcześniej albo do wieży, w drodze na arenę, tego wilka z obozu tych dwóch dodanych włóczęgów nad rzeką rzucić do jakiejś sfory, w lesie czy gdzieś, bo ginie od nich, a jakim cudem miałby się tam znaleźć, skoro ci goście tam są, te ścierwojady obok pilnowanego mostku do SO też nieco od strażników odsunąć, a jeśli miałbyś ochotę poprzestawiać inne bestie tak ustawione, że od razu giną od innych, to napisz, wypiszę wszystkie, jakie tylko znam.
13.Są dwa bugi z chodzeniem na boki - jeden, działa to jak skradanie, nie trzeba się go uczyć, i dwa (ja tak mam na pewno), spadając można nacisnąć A lub D i postać w powietrzu drga, zwalniając, tak, że po nie ważne jak wysokim upadku nic się nie dzieje.
14.Jak włączymy Esc, możemy jakoś poruszać minimalnie postacią, słychać dźwięki odpowiednie do podłoża.
15.Jest taki bug, że jak wyciągniemy broń i ktoś na to zareaguje wyciągając swoją, a później w czyjejś chacie schowamy ją (ale tylko stojąc, to ważne, w biegu postacie nie zauważają, że ją schowaliśmy - i proszę, kolejny bug), to ten ktoś schowa ją, skomentuje to, i nie robi sobie nic z tego, że komuś w chacie siedzimy. Można kraść bez uczenia się złodziejstwa.
16.Kupcy w SK nie reagują na grzebanie w skrzyniach za nimi, reagują tylko ci strażnicy, co są tuż obok, i tyle, nikt więcej, podobnie Magnaci nie reagują na kradzieże ze stołu, kucharze w kuchni, i chyba strażnicy olewają, że wchodzimy do komnaty Gomeza, ale tego akurat pewien nie jestem.
17.Zdaje się, że skrzynie w siedzibie Magnatów, te pilnowane, po lewo od wejścia, są nie do otwarcia, można by zrobić je otwierane z jakimś sprzętem typu miecze w środku dorobić do nich klucz i dać go np.temu strażnikowi, co ich pilnuje (może razem z ciężką zbroją dla niego zamiast tylko średniej, w końcu jego funkcja...), albo któremuś Magnatowi, np.Bartholo czy Gomezowi, może któremuś z pozostałych (im też można dać nieśmiertelność do 4r, żeby nie dało się ich obić wcześniej, w końcu to nie byle śmiecie).
18.Niektóre kotły do gotowania są zbugowane, zdaje się, ten obok sekciarza w NO opodal siedziby Laresa, kocioł jest tuż obok niego (jak by ci się chciało, to i gotowanie można dodać, jakieś proste).
19.Dość dziwna jest sprawa z tym jednym ze zbieraczy ziela (nie Viran!), z którym możemy pogadać o handlu zielem do innego obozu, wiem, że jak za mocno go podpytamy, to na 2r nie da nam ziela za darmo, tylko za 50bryłem, choć nie umawialiśmy się z nim wcześniej na zapłatę za ziele w celu jej otrzymania (potencjalnie na handel do NO), jeśli jednak przekupimy go w 1r, to nawet, jak ziele dostanie Kalom, zbieracz nie da nam drugiej porcji w 2r, też któryś z nich dwóch nie daje drugiej dostawy w 2r wcale lub pod jakimiś warunkami, choć jeden daje, dziwne to z nimi trochę jest, trzeba by to przejrzeć, może nawet jest jakaś zablokowana możliwość oddania kolejnej partii Kalomowi w 2r, za nagrodę. Do tego Cipher nie skupuje ziela od nas normalnie, tylko otwiera swój ekwipunek, przez co można mu za jego rudę opchnąć cokolwiek, nawet nie ziele, a powinna ta opcja handlu być taka, że mamy dialog do wyboru, którym to sprzedajemy (nie musi być nawet żadnych rozmów o tym, albo można wlepić jakąś zdubbingowaną kwestię Beziego, która by pasowała, i tyle, dostajemy bryłki, jakieś PD za to, a zadanie z dołączeniem do Bractwa z odpowiednim wpisem ląduje w niezaliczonych).
20.Część skrzyń w Kotle nie ma zawartości, szczególnie jedna się o to prosi, taka ukryta zdaje się opodal Swineya, czy jakoś tak, za skórzaną zasłoną i obok jednej chatki, aż prosi się o jakąś miksturę trwałą czy coś, inne też, choćby o kilof, jedzenie, ziele, choć część może pozostać pusta (a jakbyś zmieniał lekko świat, to fajnie by było zobaczyć tam jakąś zmianę designowa, typu krzaczek, barierka, kilof czy siekiera w coś wbite, etc, słabo tamto miejsce wygląda).
21.No jeśli o poprawie świata, to oczywiście drabiny i platformy w SK, wiadoma odnoga, z kołem zębatym.
22.Zatopiona chatka rybacka obok mieszaczy nie ma masy (znaczy, przenikamy przez nią do wody).
23.Przeczytanie każdej książki mogłoby dać dodatkowe drobne PD, typu po 25, poza tymi, które uczą nas czegoś konkretnego, jak ta księga o Krwiopijcach.
24.Czasem nie zadajemy obrażeń potworom, tylko w odpowiednich momentach, jeśli nie mamy silnej broni, zdaje się, że w podstawce też to było. To tylko w broni białej.
25.Tak mi się wydaje, że w księdze-pamiętniku o Urizielu, gdzie są cztery wpisy, w dwóch zamiast słowa "dzień" jest "tag", chyba na lewej stronie, ale pewien nie jestem, może to bug z jakiegoś moda mi się nasunął.
26.Możemy zabijać przyzwane przez siebie istoty, typu szkielet czy demon, za PD, które dostajemy, a u Xardasa w którymś momencie jest do kupienia nieskończona ilość zwojów przyzwania chyba demonów, bo się u niego cały czas pojawiają.
27.W 2r Melvin i Dusty powinni dostać przepaski na siebie, żeby było klimatycznie.
28.Część kupców (typu Silas i pewnie ktoś jeszcze) nie aktualizuje towarów, powinni co rozdział dostawać nowe partie przedmiotów (typu Silas ryżówkę i ryż) i kolejne, coraz większe porcje rudy na handel z nimi.
29.Zdaje się (w demie to było), strażnik w SK, stojący na samym dole rusztowania, nie wiem dokładnie, który, miał być imienną postacią, może ma kwestie mówione, warto sprawdzić. Do tego ten strażnik świątynny, który może nam sprzedać przepaskę, zasługuje na jakieś imię, może Gor Na Tel, fajnie brzmi :cool: A w ER był tuż przy pierwszym kupcu w SK ten strażnik świątynny, z imieniem, a miał ciekawe kwestie dubbingowe z oryginału, m.in.o ich obozie, przywołaniu czy Cor Kalomie,  może warto by zrobić to samo, nazwać go jakoś, dać mu kwestie dubbingowe, jeśli ma swoje, lub jakieś zwyczajne od zwyczajnych str.św. bo i tak nikt ich pewnie o nic nie pyta. Fajnie to pasuje, wchodzimy do SK, i tam dowiadujemy się nowych rzeczy do kolejnego sekciarza, dobre. Imię dla niego ode mnie proponowane - Gor Na Erh. Też całkiem fajne, wymyśliłem siedząc :D
30.Jak załatwimy Królową w SK, to nie ważne, kim będąc, dostaniemy przy okazji rozmowy z jednym ze str.św. o tym, notkę w Inf.Ogólnych, zatytułowaną "Awans na Strażnika Świątynnego", nawet mimo notki o awansie na strażnika, nie powinna sie ona pojawiać, jeśli nie jesteśmy Nowicjuszem.
31.Pytania u różnych postaci o możliwość zostania XYZ (np.o zostanie str.św u Cor Angara, zdaje się, że tego też to dotyczy) powinny znikać, gdy wstępujemy do jakiejś gildii (u Swineya o zostaniu Kretem, jeśli nie znika, u Angara o stęp do str.św, bo i tak odmawia i tak, tylko nie mogą zniknąć te, które pozwalają nam zostać ze strażnika najemnikiem i magiem wody, oraz te informacyjne, jak ta o zostanie magiem wody u Cronosa, ale chyba wiesz, o co mi chodzi.).
32.U kopacza Guya chyba (tego, co nam pokazuje, którą chatę możemy zająć), nie znikają kwestie z pytaniem o chatę i o SO, a powinny, ta o obóz od razu po wypytaniu, ta druga po dołączeniu do NO/OS, dla członków SO może zostać, chyba, że zniknęłaby raz i na zawsze od razu po pierwszym pytaniu.
33.Do tego na start gry można obniżyć o 12pkt aktualny stan życia postaci (nie maksymalny!), bo upadek plus dostaliśmy w ryjca od trzech chłopa, a do tego do inwentarza jeden bochenek chleba, że niby wzięliśmy z paki jeszcze.

Więcej grzechów Gothica nie pamiętam, za wszystkie Piranie żałują, nie ja (no dobra, ja też...)!

Co do połączenia z Golden Modem - zrób to dopiero na koniec, chyba tak będzie łatwiej, jak już pożegnasz większość bugów, i fajnie by było, gdyby była to osobna wersja, tak, żeby zwykła łatka z poprawą bugów była dostępna, ale to chyba oczywiste  :D

Ale to tylko moje nieco nachalne sugestie, i tyle...
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Połączanie modyfikacji ze sobą jest złym pomysłem, to tak jakby robić zlepek różnych modyfikacji w jedną całość (patrz Returning). Zresztą to mijałoby się chyba z ideą tej modyfikacji-łatki.

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Mnie najbardziej zależy, żeby autor się nie zniechęcił i miał jak najbardziej ułatwioną robotę, żeby nie musiał sam wyłapywać w kółko kolejnych bugów, na ich eliminację liczę najbardziej, już przy tym trochę dłubania jest, jak zgaduję. A że przy okazji wpisałem kilka moich prywatnych sugestii, nikomu nie zaszkodzi, zawsze można to przemyśleć, jak już jest. Niech zrobi to, co uzna, że chce, bugów jeszcze się znalazło trochę, jak widać, poza tym, sama podstawka bez modów tylko z tą łatką też brzmi fajnie, ile można ogrywać mody i mody, a klasyk to gdzie? Człowiek by sobie samą podstawkę przypomniał, to by było fajne, jednocześnie bez bugów i niemiłych rzeczy tego pokroju. A Golden Mod i tak już jest wpleciony, w innego moda, LzGD, wychodzi wkrótce, więc wypadałoby zobaczyć, jak podstawka wyglądała (bo grałem tylko w nią tyle lat temu...).

No i jeszcze jedno mi wpadło - pieczenie mięsa po kilka sztuk na raz, jak w ER. Za dużo wymagań od tych ciągłych modów, za dużo... :D

I kolejne - gdybyś mógł, fajnie by było, by ta łatka podmieniała czcionkę z G1 na tę z G2, możesz o nią zapytać autora ER, na pewno udostępni, gra byłaby dużo czytelniejsza, ja sam niestety nie dysponuję plikiem VDF podmieniającym czcionkę na tą z G2 całkowicie, podmienia on tylko czcionkę w dialogach i menu, karcie postaci i dzienniku. Dokumenty już nie ruszone, niestety, nadal są słabo czytelne...
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Właśnie mi się przypomniał dziwny błąd, będą nowicjuszem gdy powiemy Yberionowi o nagrodzie za znalezienie kamienia ogniskującego, on mówi, że nagroda była by większa, gdybyśmy należeli do obozu, byłem nowicjuszem bractwa.
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
A on czasem nie odmawia nam nagrody, jeśli jesteśmy członkiem Sekty, coś tam było, że członkom za coś nic nie dawał... O większej dla członków nie przypominam sobie, ale to nie musi nic znaczyć.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Fabiosek Łączenie z Golden Modem spowodowałoby prawdopodobnie ogromną liczbę konfliktów w plikach, a wymagało by masę roboty, zwłaszcza przy aktualizacjach moda. Więc nie mam tego w ogóle w planach, co najwyżej spisanie zmodyfikowanych plików, o czym pisałem wcześniej.

@Iskiel Widzę, że będzie sporo do roboty  O_O Dzięki, przeanalizuję to wszystko dokładnie i zrobię ile się da, o ile nie będzie się to kłóciło z ogólną koncepcją patcha i będzie w ogóle wykonalne. Nie podam konkretnej daty, ale gdy skończę, to napiszę szczegółowego posta co się udało, a z czym są problemy. W międzyczasie zachęcam innych do zgłaszania tutaj błędów jeszcze nie wymienionych, im więcej tym lepiej :)
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Heh, jeśli jakoś przełkniesz robotę z tymi bugami, które zgłosiłem, to ci na koniec zostanie drobnica i tyle. Do tego, przypomniało mi się jeszcze, że jest taki bug, choć mnie nigdy się nie zdarzył, nie licząc CZ, który polega na tym, że czasem orkowie zaczynają się tłuc między sobą, ale nie tak od razu, tylko chyba jak któryś nas zauważy i zareaguje na nas, albo coś takiego, sam nie wiem o nim za dużo, wiem, że czasem ludzie na niego narzekali, jak na Gorna w WK, ale z nim też nie miałem problemów. Ciekawe...

Eh, i kolejny... Czasem gra nie wykrywa, ile mamy rudy, i uznaje, że nie mamy jej wcale. Nie wiem, czy w podstawce to jest, od razu zaznaczę, wiem, że było w ER i MT może też. Akurat tym zajmuje się teraz, tak mi się wydaje, autor ER właśnie, także jak coś, pewnie by ci z tym pomógł czy coś, miałbyś mniej tyrania.

I szczerze, nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś na twojej łatce zmontował kolejnego moda do tej części. Tak bez większości bugów, aż się prosi, nic, tylko walić postaci, zadania i jazda z modem! Nieźle!
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Znowu coś...
Przemyślałem sobie pewną moją sugestię z poprzednich postów, lepiej nie dawać nieśmiertelności Magnatom wcale, taki zabieg może zniszczyć to przyjemne uczucie wolności (w Kolonii Karnej...), najlepiej niech pozostaną do pobicia, żeby można było im nakopać, to świetnie pokazuje, że każdy może dostać w ryja i bohater w zasadzie nie różni się aż tak od innych skazańców, nie licząc ważnych fabularnie, ale to oczywiste, oni muszą być nieśmiertelni. Także o tej sugestii zapomnij, Marev. Będzie lepiej tak, jak jest teraz.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry