Pasek doświadczenia. 10214 35

O temacie

Autor _Karol_

Zaczęty 26.02.2016 roku

Wyświetleń 10214

Odpowiedzi 35

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Witajcie.
Chciałbym dodać do gry pasek doświadczenia który znajdowałby się między życiem a maną. Tylko nie wiem jak to zrobić. Mam Ikarusa i LEGO. Może ktoś powiedzieć jak to zrobic?

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Zrobiłem wszystko co tam jest
I wywala błąd :
00:18 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\STORY\EXPPASEK.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
00:18 Fatal:-1 U:    PAR: Redefined identifier : BAR ( line 6 ) .... <zParser.cpp,#599>

Skrypt paska:(spoiler na całą stronę) :D
Spoiler
func void Example_1() {
    var int bar; bar = Bar_Create(GothicBar@); // Eine neue Bar erstellen
    Bar_SetPercent(bar, 50);                   // Und den Wert auf 50% setzen
};

class Bar {
    var int x;          // X-Position auf dem Bildschirm (Mittelpunkt der Bar)
    var int y;          // Y-Position auf dem Bildschirm (Mittelpunkt der Bar)
    var int barTop;     // Abstand Balken - Hintergrund oben/unten
    var int barLeft;    // Abstand Balken - Hintergrund links/rechts
    var int width;      // Breite
    var int height;     // Höhe
    var string backTex; // Hintergrundtextur
    var string barTex;  // Eigentliche Balkentextur
    var int value;      // Startwert
    var int valueMax;   // Höchstwert
};

prototype GothicBar(Bar) {
    x = Print_Screen[PS_X] / 2;
    y = Print_Screen[PS_Y] - 20;
    barTop = 3;
    barLeft = 7;
    width = 180;
    height = 20;
    backTex = "Bar_Back.tga";
    barTex = "Bar_Misc.tga";
    value = 100;
    valueMax = 100;
};

instance Bar_1(GothicBar) {
    x = 100;
    y = 20;
};

func void Example_1() {
    // Example_1 könnte damit zB. in Init_Global aufgerufen werden
    FF_ApplyOnce(Loop_1);
};

func void Loop_1() {
    // Example_1 bringt diese Schleife zum laufen. Hier soll die Bar einmalig konstruiert und dann an die EXP des Helden angepasst werden:
    var int MyBar;
    if(!Hlp_IsValidHandle(MyBar)) {
        MyBar = Bar_Create(Bar_1); // Unsere Bar_1
    };

    // Der Rest ist wohl selbsterklärend:
    Bar_SetMax(MyBar, hero.exp_next);
    Bar_SetValue(MyBar, hero.exp);
};

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
Podstawy cię przerastają, a zabierasz się za pakiety skryptowe...
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Uczę się na błędach. To powiedz co jest źle.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
To powiedz co jest źle.
Kopiowanie wszystkiego na pałę.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Polecam zajrzeć do pliku Content/LeGo/Bars.d W tajemnicy powiem ci że Redefined znaczy powtórzenie...
@Up uprzedziłeś mnie ;_;
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
To możecie napisać (noramalnie) co jest źle?
W tym pliku Bars.d też jest skrypt paska.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
W tym pliku są funkcje potrzebne do jego funkcjonowania i prototyp, na którym bazuje się by stworzyć pasek.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Czyżby Kaco v2?  :trollface:

Spoiler
Którego zresztą już jakiś czas nie widzę
 

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Spróbuje może się uda.
Jaki kaco ?

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer

Halicor

Pasek doświadczenia.
#11 2016-02-27, 13:55(Ostatnia zmiana: 2016-02-28, 12:52)
instance Bar_1(GothicBar) //tutaj chyba nie muszę tłumaczyć że instance ustawiamy jakie chcemy.
{
    x = Print_Screen[PS_X] - 110;
    y = Print_Screen[PS_Y]  - 49; //pooglądaj prototyp i sam ogarniesz
    width = 200;
    height = 20;
};

func void Loop_1() //nazwa pętli, żeby to wywołać musisz użyć framefunction
{
    var int MyBar;
    if(!Hlp_IsValidHandle(MyBar))
    {
        MyBar = Bar_Create(Bar_1);
    };
   
    Bar_SetMax(MyBar, hero.exp_next);
Bar_SetValue(MyBar, hero.exp);
};

Minusem mojego paska jest to że jak wbije lvl to nie resetuje się przez co jak masz 30-40 lvl to pokazuje prawie full.

Spoiler
właśnie też nie widziałem dawno Kaco. Specjalnie kupiłem sobie popcorn   :trollface:

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Minusem mojego paska jest to że jak wbije lvl to nie resetuje się przez co jak masz 30-40 lvl to pokazuje prafie full.
Jak chcesz żeby po osiągnięciu poziomu pasek był pusty, to musisz przerobić system doświadczenia.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany

K4R0L111

Pasek doświadczenia.
#13 2016-02-28, 12:23(Ostatnia zmiana: 2016-02-28, 13:13)
instance Bar_1(GothicBar) //tutaj chyba nie muszę tłumaczyć że instance ustawiamy jakie chcemy.
{
    x = Print_Screen[PS_X] - 110;
    y = Print_Screen[PS_Y]  - 49; //pooglądaj prototyp i sam ogarniesz
    width = 200;
    height = 20;
};

func void Loop_1() //nazwa pętli, żeby to wywołać musisz użyć framefunction
{
    var int MyBar;
    if(!Hlp_IsValidHandle(MyBar))
    {
        MyBar = Bar_Create(Bar_1);
    };
   
    Bar_SetMax(MyBar, hero.exp_next);
Bar_SetValue(MyBar, hero.exp);
};

Minusem mojego paska jest to że jak wbije lvl to nie resetuje się przez co jak masz 30-40 lvl to pokazuje prafie full.

Spoiler
właśnie też nie widziałem dawno Kaco. Specjalnie kupiłem sobie popcorn   :trollface:

Zaraz sprawdzę.

Cytuj
Minusem mojego paska jest to że jak wbije lvl to nie resetuje się przez co jak masz 30-40 lvl to pokazuje prafie full.
Jak chcesz żeby po osiągnięciu poziomu pasek był pusty, to musisz przerobić system doświadczenia.

Chodzi o to że jak wbijemy level to doświadczenie nie nabija się od 0.
Ale 40lvl to pod koniec gry :D

Wruciłem skrypt paska do nowego pliku, plik dodałem do gothic.src

Tylko teraz pokazuję błąd w
FrameFunctions.d
func void Loop_1()
{
    FF_ApplyExt(Loop_1, 0, -1);
    var int MyBar;
    if(!Hlp_IsValidHandle(MyBar))
    {
        MyBar = Bar_Create(pasek);        - tutaj jest błąd   ;(
    };
   
    Bar_SetMax(MyBar, hero.exp_next);
Bar_SetValue(MyBar, hero.exp);
};

Taki błąd:
PAR: Unknown identifier : BAR_CREATE ( line 171 ) .... <zParser.cpp,#599>

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
Bo w Gothic.src ustawiłeś złą kolejność plików. Sprawdza go przed LeGo, a powinien po.
func void Loop_1()
{
    FF_ApplyExt(Loop_1, 0, -1); <- i tu - Splash
    var int MyBar;
    if(!Hlp_IsValidHandle(MyBar))
    {
        MyBar = Bar_Create(pasek);        - tutaj jest błąd   ;(
    };
   
    Bar_SetMax(MyBar, hero.exp_next);
Bar_SetValue(MyBar, hero.exp);
};
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Bo w Gothic.src ustawiłeś złą kolejność plików. Sprawdza go przed LeGo, a powinien po.
func void Loop_1()
{
    FF_ApplyExt(Loop_1, 0, -1); <- i tu - Splash
    var int MyBar;
    if(!Hlp_IsValidHandle(MyBar))
    {
        MyBar = Bar_Create(pasek);        - tutaj jest błąd   ;(
    };
   
    Bar_SetMax(MyBar, hero.exp_next);
Bar_SetValue(MyBar, hero.exp);
};

Jak plik exppasek.d jest ładowany przed LEGO to jest taki błąd
PAR: Not a valid class or prototype name :GOTHICBAR ( line 1 ) .... <zParser.cpp,#599>
A jak po LEGO to ten błąd co wcześniej:
PAR: Unknown identifier : BAR_CREATE ( line 171 ) .... <zParser.cpp,#599>

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
może masz jakieś stare lego albo nie wpisałeś go dobrze w Gothic.src bo z tego co   widać gra nie wie czym jest Bar_Create .. Aa masz lego w g.src sory więc może stare?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Czy on powiedział, że reparsuje PO LEGO? :F
Zawsze reparsujesz po...
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
może masz jakieś stare lego albo nie wpisałeś go dobrze w Gothic.src bo z tego co   widać gra nie wie czym jest Bar_Create .. Aa masz lego w g.src sory więc może stare?

LEGO 2.3

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
najlepiej dodać ikarusa i lego jak edeksumo opisał w samouczkach a reszte plików zawsze niżej najlepiej na końcu przed startup.d
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry