Pytania i problemy techniczne 1144225 3676

O temacie

Autor matekacp

Zaczęty 27.12.2015 roku

Wyświetleń 1144225

Odpowiedzi 3676

Zaicev

Zaicev

Użytkownicy
posty54
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chętnie bym Ci pomógł, ale przez całkowity brak interpunkcji Ariku w twoim poście, nie będę czytał tekstu kilka razy, aby zrozumieć sens.
 

ElNino

ElNino

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum:)

Chciałbym zapytać co bardziej doświadczonych graczy i PC- specmajstrów co zrobić w moim przypadku, który wygląda następująco:

Posiadam laptopa. Karta zintegrowana + gtx 960, ram 8 Gb, procek i7 2,6 GHz. Zainstalowałem sobie returna 2.0 w wersji 61, jako że po wpisach na forum - podobno najzacniejsza wersja pod względem fps.

zainstalowałem sobie frapsa, wyłączyłem wszystkie ramożerne bzdety z systemu. Najwyższa jakość na baterii, ustawione odpalanie na sztywno gothica z gtx-em, w wieży xardasa - 60 fps+, a jak tylko wyjdę na zewnątrz w te chaszcze gąszcze (trawy tyle, że nawet znając drogę nie wiem gdzie idę, i czy o jakiegoś trolla się nie potknę - nic nie widać) to obraz lata od 10 do 30 fps tak, że o grze nie może być mowy.

Tutaj pytanie, da się to jakoś ,,zoptymalizować"? głównie mi o trawę chodzi, bo jak dla mnie jest jej naprawdę za dużo, nawet jakbym miał i 100 fps to czuję się zagubiony w znanych mi lokacjach, nie mówiąc już co by było w jakiś nowych.

aha, w instalatorze returning gdzie opcja zainstalowania patchów - kliknąłem wszystkie oprócz 1 i ostatniej pozycji (jedna coś tam rosyjskie, ostatnia coś z dx 11, nagrywanie czy jak), więc m. in ograniczenie roślinności. Mimo to jest jej tyle, że odejdę na 20 kroków od wieży xardasa, a już jej praktycznie nie widzę O_o

Jeśli pytanie sie powtarza - to przepraszam. Przyznam że przeleciałem po szybkości, i jeśli podobne pytanka widziałem - to na innych wersjach, nie na 61
 

Zaicev

Zaicev

Użytkownicy
posty54
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
ElNino - Proszę bardzo link :

http://rpgrussia.com/index.php?topic=8941.40

W tym wątku masz vdf'y, dzięki którym możesz wywalić wiele zbędnych elementów ze świata gry jak chociażby tą irytującą, wysoką trawę.
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Macie jakieś rady co do out of memory ? mając 8Gb ram co dwie godzinki błąd ;/

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Wersja 0061 czy inna?
Zainstalowałeś komponenty zwiazane z dużym ramem w instalatorze?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Tak wersja 0061 i odpowiednie opcje w instalatorze.

ElNino

ElNino

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dziękuję Zaicev za odp :)

generalnie sprawa wygląda tak, że gdy opuściłem lokację Xardasa (mniej więcej na wysokości cavalorna) trawy nagle jest zdecydowanie mniej, dżungla się kończy, pojawiają się malutkie krzaczorki i zaczyna być ładne i przyjemnie na stabilnym 30 fps wszędzie, nawet w mieście. W ogóle dziwna sprawa - 29-31 klatek wszędzie, bez względu na to czy modele + zasięg widzenia itp na max, czy na minimum. Bez zmian w płynności
Choć jak wróciłem po mieście i łowach w tym lasku z Bartokiem w stronę wieży Xardasa, tak z ciekawości czy coś się zmieniło to tam dalej mam grę w formie prezentacji.

Jest co prawda kilka mniejszych problemów (1. - lobard mnie atakuje jak pierwszy raz mnie widzi, że niby ubranie mu ukradłem, 2. -po reloadzie savea fps spada do 10 klatek, i do 30 wraca po jakiś 30 sec dopiero, no i dalej nie mogę sopie poradzić z pływaniem - jak tylko bezi nurknie w wiadrze z wodą tak, że nos ma poniżej tafli wody - to wypłynąć się po prostu nie da) no ale to są problemy mniejszej wagi, da się grać
 

Zaicev

Zaicev

Użytkownicy
posty54
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Halicor miałem identyczny przypadek na starszej wersji.
Wystarczyło zainstalować G2MDK, a z instalatora returninga zaznaczyć instalację biblioteki oraz rozszerzenie pamięci ram.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Dziękuję Zaicev za odp :)

generalnie sprawa wygląda tak, że gdy opuściłem lokację Xardasa (mniej więcej na wysokości cavalorna) trawy nagle jest zdecydowanie mniej, dżungla się kończy, pojawiają się malutkie krzaczorki i zaczyna być ładne i przyjemnie na stabilnym 30 fps wszędzie, nawet w mieście. W ogóle dziwna sprawa - 29-31 klatek wszędzie, bez względu na to czy modele + zasięg widzenia itp na max, czy na minimum. Bez zmian w płynności
Choć jak wróciłem po mieście i łowach w tym lasku z Bartokiem w stronę wieży Xardasa, tak z ciekawości czy coś się zmieniło to tam dalej mam grę w formie prezentacji.

Jest co prawda kilka mniejszych problemów (1. - lobard mnie atakuje jak pierwszy raz mnie widzi, że niby ubranie mu ukradłem, 2. -po reloadzie savea fps spada do 10 klatek, i do 30 wraca po jakiś 30 sec dopiero, no i dalej nie mogę sopie poradzić z pływaniem - jak tylko bezi nurknie w wiadrze z wodą tak, że nos ma poniżej tafli wody - to wypłynąć się po prostu nie da) no ale to są problemy mniejszej wagi, da się grać

A zacząłeś nową grę czy nie?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



ElNino

ElNino

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
hmm? Nie, gram sobie normalnie bez reloadu gry od nowa.

po prostu lokacja Xardasa jest u mnie taka inna. Serio, patrząc od strony miasta - to od momentu tych płotków dookoła Cavalorna co są do samej wieży jest iście dżungla, w której kraci niemiłosiernie i tyle. Każda inna lokacja wygląda w miarę normalnie - jest dużo więcej krzaków, ale wszystko w miarę widać:)
No a poza tym ładnie, bo dzisiaj sobie siadłem z 4h+ i żadnych błędów (odpukać) do pulpitu mi nie sypało, co pamiętam przy returningu 1.0 się zdarzało, zarówno na v1 jak i v2.


Lobarta załatwiłem castem ,,niepamięć", pływanie okazało się że trzeba mieć sporo wytrzymałości, bo każde machnięcie rękoma bierze jej kilka pkt. czyli mniej więcej full wytrzymałości idzie na przepłynięcie jakiś 7-10 metrów, zarówno na powierzchni jak i pod;) a potem topienie.

Dziwna sprawa to mam 30 pkt niewykorzystanych, a nie mogę podbić ani broni (29%) ani siły (49%) bo ,,za mało doświadczenia", mimo że te pkt w napoje czy inne bzdety mogę pchnąć łatwo. Ktoś może wie o co chodzi? czy trzeba mieć jakiś tam konkretny lvl bohatera aby przełamać jakąś barierę nauki, powiedzmy te 50 pkt siły?
 

Festus

Festus

Użytkownicy
posty17
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
hmm? Nie, gram sobie normalnie bez reloadu gry od nowa.

po prostu lokacja Xardasa jest u mnie taka inna. Serio, patrząc od strony miasta - to od momentu tych płotków dookoła Cavalorna co są do samej wieży jest iście dżungla, w której kraci niemiłosiernie i tyle. Każda inna lokacja wygląda w miarę normalnie - jest dużo więcej krzaków, ale wszystko w miarę widać:)


Lobarta załatwiłem castem ,,niepamięć", pływanie okazało się że trzeba mieć sporo wytrzymałości, bo każde machnięcie rękoma bierze jej kilka pkt. czyli mniej więcej full wytrzymałości idzie na przepłynięcie jakiś 7-10 metrów, zarówno na powierzchnii jak i pod;) a potem topienie.

Dziwna sprawa to mam 30 pkt niewykorzystanych, a nie mogę podbić ani broni (29%) ani siły (49%) bo ,,za mało doświadczenia", mimo że te pkt w napoje czy inne bzdety mogę pchnąć łatwo. Ktoś może wie o co chodzi? czy trzeba mieć jakiś tam konkretny lvl bohatera aby przełamać jakąś barierę nauki, powiedzmy te 50 pkt siły?
Żeby z 49 na 50 przejść po prostu zapłać 1 punktem nauki za 1 punkt siły. Rosjanie zablokowali trick z oszczędzeniem punktów nauki.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
hmm? Nie, gram sobie normalnie bez reloadu gry od nowa.

po prostu lokacja Xardasa jest u mnie taka inna. Serio, patrząc od strony miasta - to od momentu tych płotków dookoła Cavalorna co są do samej wieży jest iście dżungla, w której kraci niemiłosiernie i tyle. Każda inna lokacja wygląda w miarę normalnie - jest dużo więcej krzaków, ale wszystko w miarę widać:)
No a poza tym ładnie, bo dzisiaj sobie siadłem z 4h+ i żadnych błędów (odpukać) do pulpitu mi nie sypało, co pamiętam przy returningu 1.0 się zdarzało, zarówno na v1 jak i v2.


Lobarta załatwiłem castem ,,niepamięć", pływanie okazało się że trzeba mieć sporo wytrzymałości, bo każde machnięcie rękoma bierze jej kilka pkt. czyli mniej więcej full wytrzymałości idzie na przepłynięcie jakiś 7-10 metrów, zarówno na powierzchni jak i pod;) a potem topienie.

Dziwna sprawa to mam 30 pkt niewykorzystanych, a nie mogę podbić ani broni (29%) ani siły (49%) bo ,,za mało doświadczenia", mimo że te pkt w napoje czy inne bzdety mogę pchnąć łatwo. Ktoś może wie o co chodzi? czy trzeba mieć jakiś tam konkretny lvl bohatera aby przełamać jakąś barierę nauki, powiedzmy te 50 pkt siły?

Z doświadczenia wiem, że problemy graficzne występują przy graniu na różnych patchach graficznych z jednym zapisem. Potwierdzam to na samym sobie, gdy korzystając z innych modeli w jednym momencie, z otoczenia poznikało mi parę normalnych. Nie wiem, ile masz godzin, ale może warto spróbować.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



ElNino

ElNino

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
nic nie zmieniałem, pierwszy raz dzisiaj zainstalowałem, i miałem się zabrać za rady zaiceva z rosyjskiego forum, ale wcześniej chciałem tylko ,,zobaczyć" co jest dalej niż na 100 kroków od wieży. Okazało się że jest już ok, więc nie motałem nic. Przełaziłem już prawie całe khorinis, i tylko ta wieża xardasa jest cudaczna (choć w słonecznym kręgu to jeszcze nie byłem, ale kilka lasów zostało zwiedzonych - ten na zachodzie, ten za farmą onara oraz minilasek podczas polowania z Bartokiem)

(lokacje normalne z 30 fps)
Spoiler



Wyżej - jesteśmy w lesie za farmą akila. Jakieś 100 metrów od jego chatki, odwracamy się - wszystko widać. Dookoła drzewa, ale zasięg widoczności mamy taki, że na 50 metrów w każdą stronę nic nas nie zaskoczy, chyba tylko wąż, a i to nie takie pewne, bo biały i można go dostrzec nawet nie mając spella na ręce.


(Xardaś i jego zielnik na 10 fps. Fotki dałem w środku dnia, to i tak widoczność super)
Spoiler






Proszę zwrócić uwagę na zdjęcie nr 3, środkowe, u xardasia - stoję od szkieletów nie dalej jak 10 metrów, w środku dnia i gdyby nie to że oczka im się świecą to możaby ich przegapić łatwo bez tego poblasku:) w środku dnia.
na foto nr 4 idealny kąt padania dla słońca, jeżeli tylko trochę ruszymy bohem - obraz ciemnieje szybko
obraz numer 2 xardaś - wierzcie albo nie, ale jestem 25 kroków od wejścia do wieży xardasa (w połowie drogi między xardasem a tym jeziorkiem) i odwróciłem się aby na nią spojrzeć - nie widać jej w zasadzie w ogóle.

Chciałbym też dodać - że na zdjęciach mam wyłączone cienie drzew i ew. mgłę, więc tak naprawdę jest niby super przejrzyście.
Włączyłem sobie wcześniej cienie, to o godz 16 -  pewny widok (czyli że na 90% zobaczymy wszystko większe od królika) jest nie dalej jak swój wyciągnięty miecz + 2 metry od niego. W miarę pewnie (zobaczymy białego królika na 50%, no bo...jednak biały) - jakieś 5-7 metrów od boha, ale jakby w chaszczach był skitrany np olbrzymi pająk to raczej bez szans na zobaczenie

Nie powiem, bo lokacja wygląda naprawdę w dechę. 30 na 70 metrów kwadratowych lasu a człowiek może się kilkanaście razy zgubić, no to coś w tym jest. Ale pod grę, gdzie lokacje są ogromne + jest ich wiele nawalić takim czymś połowę z nich to w życiu niczego nikt by nie znalazł i tego tylko na początku się przestraszyłem:)
Nie mówiąc już że byłbym osrany mijając każde drzewo, czy aby w krzakach za nim nie ma 50 orków - elit czy paru tysięcy jaszczuroczłeków. Więc tym bardziej człowiek mniej się skupia na eksplorowaniu okolic. Nawet mając w świadomości ,,byłem w tej lokaci, wyczyściłem na bank" to i tak sami byśmy sobie nie dowierzali że aby na pewno znajdujemy się faktycznie tu, gdzie myślimy że jesteśmy. Dodać do tego 10 klatek, i już ze wspaniałego lasu robi nam się irytacja.

Jak wspomniałem wcześniej, na fpsy nie wpływa mi jakość tekstur/modeli ani odległość widzenia postaci/zanikania obiektów. Ani klatki nie zyskuję ustawiając wszystko low, ani klatki mi nie udziubią, mimo full opcji.
No a poza tym ładnie, bo dzisiaj sobie siadłem z 4h+ i żadnych błędów (odpukać) do pulpitu mi nie sypało, co pamiętam przy returningu 1.0 się zdarzało, zarówno na v1 jak i v2.

 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Z tego co widzę, u Ciebie nie ma zainstalowanej łatki na mniej roślinności. Sprawdź w folderu Data, jakie masz pliki vdf nie z Gothica. Poza tym tylko wieża Xardasa jest faktycznie tak uroślinniona i uważam to za bardzo lore, jako że to miejsce nie było przed wybudowaniem wieży (parę tygodni przed akcją gry) nieużytkowe. Wieża Xardasa też nie powinna być widoczna moim zdaniem, Xardasowi zależy na ciszy i byciu niewykrytym, myślisz, że Paladyni widząc taką wieżę nie wysłali bym tam zwiadu? :) :P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



ElNino

ElNino

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
nie no ja rozumiem i popieram pomysł:)

ja tylko na początku się przestraszyłem, że tak jak u xardasia -  teraz mają wyglądać wszystkie lasy, a może i nie tylko lasy to zacząłem tu u ws krzyczeć na forum ,,ratujcie mnie" ;)
no bo żeby na 10 metrów nic ,,na pewno" nie widzieć + 10 fps na takim sprzęcie no to ludzie;)

Wyobraź sobie że na miejscu szkieletów są 2 dziki, wargi lub chociaż cieniostwory i masz albo późniejszą porę, albo załamanie pogody, albo chociaż odpalone cienie - i 10 metrów od ciebie jakaś wataha a ty jesteś blind niczym hardy zawodnik po  metylu
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No fajnie, ale nie odpowiedziałeś mi na pierwsze pytania/prośby.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



ElNino

ElNino

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
sorry

z przedrostkiem RET mam pliki:
1.anims
2.High resolution
3. meshes
4. music kairo
5.  scripts
6-10. sounds 1-5.
11-12. textures 1-2
13 texturesoff green
14 worlds

Reszta na oko z podstawowej wersji
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
13 jest od tego bodajże, więc jestem zdziwiony z lekka.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju

Jao

Pytania i problemy techniczne
#578 2016-08-16, 17:48(Ostatnia zmiana: 2016-08-16, 19:49)
Da się jakoś zwiększyć zasięg widoczności obiektów (inaczej niż instalując DX11, rzecz jasna)? Irytujące jest, gdy widzisz obszar dość spory przed sobą, ale roślinki i voby pojawiają się dopiero po podejściu do nich bardzo blisko.

EDIT: Tragedia jest tylko w obozie Kruka, poza nim jest lepiej.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

darekstrzalka4

darekstrzalka4

Użytkownicy
posty86
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy tylko ja mam problem, że nie moge nic odznaczyć w instalacji? jedynie moge zaznaczyć "Russian Version Install" jednak już nie odznaczę, a chciałem zainstalować bez Rusyfikacji.
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry