[Kotor] Dodawanie NPC do świata 14074 0

O temacie

Autor Fabio

Zaczęty 26.12.2015 roku

Wyświetleń 14074

Odpowiedzi 0

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Fabio
The Modders

[Kotor] Dodawanie NPC do świata
2015-12-26, 12:36(Ostatnia zmiana: 2015-12-26, 13:32)
Witam.

Dziś przedstawię krótki poradnik na temat tego jak dodać naszą postać do danego świata w dane miejsce. Przypominając postać tworzyłem w tym poradniku:  http://themodders.org/index.php?topic=25586.0

1. Mając skrypt naszej postaci "n_simen.utc" pozostaję nam dodać go jakoś do świata gry. Na początek trzeba aktywować konsolę kodów w grze edytując plik "swkotor.ini". Otwieramy ten plik (notatnikiem bądź notepadem++) i szukamy "[Game Options]". Na samym dole dopisujemy linijkę "EnableCheats=1" i zapisujemy plik.

2. Jeśli aktywowaliśmy już konsolę kodów to trzeba udać się bezpośrednio do gry, najlepiej w miejsce, które nas interesuje. U mnie będzie to lokacja z ostatniej bitwy z Malakiem. Będąc w lokacji, w której chcemy zespawnować NPC i stojąc w miejscu, w którym on będzie pozostaję nam użyć konsoli do spisania współrzędnych. Uruchamiamy ją za pomocą: CTRL + C lub CTRL + SHIFT + C lub po prostu ~ (działa prawdopodobnie tylko w przypadku angielskiej wersji gry).

3. Wpisujemy komendę "whereami", która powyżej wskaże współrzędne X,Y,Z. Spisujemy je sobie gdzieś i wychodzimy z gry.

Spoiler

4. Uruchamiamy program "Kotor Tool". Klikamy na plusik obok "Kotor I" potem "RIM" i "Modules". Mamy tutaj wszystkie "Moduły" czyli inaczej wszystkie planety. Ja wybiorę sobie "sta_m45ad.rim". To ostatnia lokacja, w której walczymy z Malakiem. Klikamy "plusik" i rozwiną nam się kolejne trzy gałęzie (poniżej krótki opis):

Dynamic Area Info - Zawiera plik m45ad.git, który ma informacje o wszystkich postaciach, obiektach, triggerach, waypointach (tak dalej), które znajdują się w tym świecie.
Module Info File - Zawiera plik module.ifo, który ma najmniej ważne informacje, aczkolwiek jest tam na liście "Mod_Tag", w którym trzeba ustawić value (wartość) o nazwie takiej jakiej będzie miała nasza paczka z modem.
Static Area Info - Zawiera plik m45ad.are, który zawiera informacje tj. warunki pogodowe, oświetlenie świata etc.

5. Wszystkie te trzy pliczki pokolei zaznaczamy i klikamy po prawej przycisk "Extract file" w celu wypakowania ich. Można wypakować je wszystkie w jednym miejscu (na pulpit) tam gdzie znajduję się też postać "n_simen.utc".

6. Uruchamiamy program "GFF Editor" klikamy "File" > "Open" i otwieramy nasz plik z pulpitu o nazwie "module.ifo". Prawie na samym dole powinno być coś takiego jak "Mod_Tag" klikamy na to i zmieniamy wartość Value na nazwę swojej paczki z modem. U mnie będzie to "lastbattle".

Spoiler

7. Po zmianie wartości klikamy "File" i zapisujemy wciskając "Save".

8.Uruchamiamy teraz w tym samym programie plik "m45ad.git". Najlepiej wszystko z listy pochować i zostawić tylko "Creature List" wraz ze strukturami, które są tam zawarte. Ja u siebie pousuwałem wszystkie i zostawiłem tylko swoją, ale wy zróbcie jak uważacie. Aby stworzyć nową strukturę klikamy na "Creature List" potem prawy przycisk myszy i wybieramy "ADD Struct". Na samym dole powinna pojawić się nowa Struktura z ID 0. Klikamy na nią i zmieniamy na ID 4.

9. Zaznaczamy tą nową utworzoną strukturę potem prawy przycisk myszy i wybieramy "Add Field: Resref". Label to inaczej etykieta, niezbyt istotna. Możemy tam wpisać po prostu "TemplateResRef", natomiast tam gdzie mamy value (wartość) wpisujemy nazwę skryptu naszej postaci czyli "n_simen".

10. Ponownie klikamy na strukturę potem prawy przycisk myszy i wybieramy "Add Field: Float". Tworzymy to pięciokrotnie, bo posłuży to nam do współrzędnych postaci. Pierwsze nazywamy sobie "XOrientation"a value zmieniamy na "1". Drugie nazywamy X Position a w value wpisujemy współrzędne, które wcześniej zdobyliśmy komendą "whereami" u mnie będzie to 197.83. Kolejny nazywamy YOrientation a value ustawiamy na -1. Następny nazywamy YPosition a value to 254.33. Następny ostatni już nazywamy ZPosition a value to 0.10. Całość powinna wyglądać tak:

Spoiler

11. Uruchamiamy program "ERF Edit". Klikamy "File" i "New" nazywamy plik "lastbattle" a zapisujemy jako typ ".mod". Musimy wskazać ścieżkę do folderu "modules", który jest jednym z głównych folderów Kotora.

12. Klikamy zakładkę "Tools" i wybieramy "Add Resources...". Wybieramy wszystkie pliki, które dotychczas utworzyliśmy czyli: module.ifo, n_simen.utc,m45ad.git, mr45ad.are. Po wybraniu ich klikamy "File" a potem "Save as" i wskazujemy tą samą ścieżkę.

13. Uruchamiamy grę i w grze wpisujemy komendę "warp lastbattle" i przeniesie nas do miejsca, w którym utworzyliśmy NPC. Jeśli wszystko jest dobrze to powinien tam stać Rodianin o imieniu "Simen".

Spoiler



PS. U mnie nie ma Malaka, bo usunąłem go całkowicie i zostawiłem tylko tą postać (tak żeby nam nie przeszkadzał).


Tutorial powstał w oparciu o angielską wersję (której nie chce mi się szukać do podlinkowania) oraz moje doświadczenia.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry