[Kotor] Tworzenie nowego NPC 2525 0

O temacie

Autor Fabio

Zaczęty 24.12.2015 roku

Wyświetleń 2525

Odpowiedzi 0

Fabio

Fabio

The Modders
posty3453
Propsy2148
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Fabio
The Modders

[Kotor] Tworzenie nowego NPC
2015-12-24, 14:38(Ostatnia zmiana: 2015-12-26, 13:34)
Witam.

Dziś przedstawię krótki poradnik na temat tego jak stworzyć skrypt nowego NPC. Objaśnię to w kilku krokach:

1. Aby przystąpić do procesu tworzenia nowej postaci trzeba najpierw zaopatrzyć się w następujące programy:

a) Kotor Tool - Bardzo przydatny program przy modowaniu Kotora (pasuje do Kotor I jak i II). Pozwala między innymi na podgląd oryginalnych plików tj. skrypty postaci, itemów, obiektów oraz na wydobywanie tekstur i tak dalej.

b) ERF Builder - Program, którym można wypakować paczki z modem oraz je stworzyć.

c) GFF Editor - Można nim edytować parametry skryptu postaci, modułu i tak dalej... (można go użyć w zamian za program "Kotor Tool" przy tworzeni postaci, ale ja tutaj użyłem właśnie "Kotor Toola".


2. Mając wszystkie potrzebne programy przechodzimy do etapu tworzenia postaci. W tym celu uruchamiamy program "Kotor Tool" i klikamy na plusik obok "Kotor I". Potem rozwijamy "BIF's" > templates.bif > Blueprint, Character. Tutaj z góry na dół mamy dostępne postacie w grze (.utc = skrypt postaci). Powiedzmy, że wybierzemy sobie zwykłego "Rodianina", zaznaczamy go lewym przyciskiem myszy i powinno wyglądać to tak:

Spoiler

3. Po zaznaczeniu klikamy klawisz ENTER i powinno się pojawić nam okienko "Creature Editor":

Spoiler

Tutaj mamy wszystko co potrzebne do stworzenia naszej postaci. Poniżej krótkie objaśnienie poszczególnych pól:

First Name- Imię postaci.
Race - Rasa. Postać ma rasę "Człowieka", bo z dostępnych jest tylko "Człowiek" oraz "Robot".
Appearance - Wygląd postaci.
Phenotype - To inaczej postura. Do wyboru jest: normal - normalny, skinny - chudy, large - duży.
Gender - Płeć postaci. Do wyboru jest: mężczyzna,kobieta,obie,inna,brak.
Description - Opis. Domyślnie pusty i tak też polecam zostawić.
Portrait - Portret postaci. Nieistotne w przypadku zwykłych NPC, istotne w przypadku kogoś kto ma dołączyć do naszej drużyny.
Conversation - Tutaj wpisujemy nazwę skryptu z dialogiem. W tym tutorialu nie będziemy go tworzyć, więc zostawić bez zmian.

4. W First Name wpisujemy imię postaci. U mnie będzie to "Simen".

5. Przechodzimy do zakładki "Advanced" i na samej górze w TemplateResRef wpisujemy: n_simen. Cóż w zasadzie to wszystko. Jest tam jeszcze kilka zakładek odnoszących się do parametrów postaci, ekwipunku i tak dalej, ale nie będę tego już opisywał, bo każdy kto skończył szkołę podstawową powinien potrafić czytać ze zrozumieniem (w większości w wersji polskiej).

6. Klikamy "save" i plik ten pod nazwą "n_simen" zapisujemy powiedzmy na pulipit (zaznaczamy format: all files i przy nazwie dopisujemy '.utc')

W ten oto sposób stworzyłeś skrypt dla swojej nowej postaci. Następny poradnik z mojej strony będzie dotyczył dodanie tej postaci do świata.



Tutorial powstał w oparciu o angielską wersję (której nie chce mi się szukać do podlinkowania) oraz moje doświadczenia.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry