Rust na tle podobnych gier [wydzielone z Rust] 15068 48

O temacie

Autor Werewolf

Zaczęty 9.06.2015 roku

Wyświetleń 15068

Odpowiedzi 48

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
@Splash kupujesz w koncu? :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Powoli się zbierają hajsy na nową kartę :x W lipcu trochę popracuję i jakoś to będzie.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Oke :D Ktoś jeszcze, tworzymy moddersową ekipe? :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Niewolnicy. Potrzebujemy ich jak najwięcej.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Oke :D Ktoś jeszcze, tworzymy moddersową ekipe? :D
Ja mogę być chętny pod warunkiem że są jakieś powody żebym wybrał akurat tą wersję survivalu zamiast chociażby popularnego DayZ.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
To, że wystarczy spojrzeć na screeny co sie zmienilo od początku Rusta (nawet post wyżej) a co sie zmienilo w DayZ? Bo w DayZ sie zmienilo... no nic. Wieczna alfa, wypuszczaja co pare miesiecy łatke dodającą... kolorowanie kurtek :lol2:. Poza tym DayZ to nie jest typowy survival a survival horror (nie ma craftingu, typowego przetrwania typu ochrona przed zimnem itd itp).

Post połączony: 2015-06-09, 19:23
https://www.youtube.com/watch?v=0WemBEu0rpA


Post połączony: 2015-06-09, 19:24
Może namówiłbym jeszcze Ecie :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie zrozumiałeś, nie mam dylematu pomiędzy DayZ a Rustem, tylko pomiędzy Rustem a pierdyliardem innych gier tego typu które wyszły na przestrzeni ostatnich lat.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Nie zrozumiałeś, nie mam dylematu pomiędzy DayZ a Rustem, tylko pomiędzy Rustem a pierdyliardem innych gier tego typu które wyszły na przestrzeni ostatnich lat.
Podaj choć kilka, bo widze, że mimo tego, iż ja siedze w temacie survival gier codziennie i sie tym interesuje, Ty jednak wiesz lepiej. Oczekuje przykładów takich gier. Jedyne co kojarze z deczka podobne do ARK co ostatnio Aztek podał w temacie jakimś.


Cytuj
Ogólnie to zastanawia mnie dlaczego twórcy podali tak zawyżone wymagania do gry, która na takie nie wygląda (graficznie).
Tak naprawde Rust w poprzedniej wersji był słabo zoptymalizowany. Potem wyszła nowa wersja, też średnio zoptymalizowana, która teraz jest zajebiscie zoptymalizowana.

http://files.facepunch.com/garry/2014/August/15/2014-08-15_19-59-39.png
http://www.pcinvasion.com/wp-content/uploads/2014/05/rust1.jpg
http://cdn.pcgamesn.com/sites/default/files/Rust%20update%2003.png


Noo @Sawik ja czekam ciągle :P
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Czyli nie pierwszy raz @Sawik rzuca słowo na wiatr.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Czyli nie pierwszy raz @Sawik rzuca słowo na wiatr.
Przepraszam o wielki biznesmenie bez pomysłu, pracuję na nocną zmianę - po prostu nie mam czasu by czytać forum od deski do deski, powiadomienie dostałem dopiero dziś.
Co więcej, albo mi podasz linki (nie luźne wspominki) gdzie rzucałem słowa na wiatr, albo stul dziób bo robisz z mordy cholewę.

Rust, DayZ, WarZ, State of Decay, H1Z1, ARK, Dying Light, Survival: Postapocalypse now, Out of Reach, kurwa od huja tego jest, a różnice między grami małe.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Co więcej, albo mi podasz linki (nie luźne wspominki) gdzie rzucałem słowa na wiatr, albo stul dziób bo robisz z mordy cholewę. 
Nie, nie bede tego szukal, nie mam czasu ani ochoty. Pamietam, że juz sie o to do Ciebie przypierdalalem. Ty zamknij morde i Wypierdalaj jeżeli nie masz nic ciekawego na temat Rusta do powiedzenia.


Cytuj
Rust, DayZ, WarZ, State of Decay, H1Z1, ARK, Dying Light, Survival: Postapocalypse now, Out of Reach, kurwa od huja tego jest, a różnice między grami małe.
Buahahhahahahahaa, nie masz jednak pojecia o czym pieprzysz.
DayZ, WarZ, H1Z1 - gry survival horror (znaczna różnica od survival którym jest Rust), bez większego craftingu, budowania (w H1Z1 ponoć coś jest ale nawet do Rusta sie nie umywa). Do tego podciągnięte pod RPG (bezpieczne strefy, levelowanie postaci).

ARK - o tym pisalem, że owszem, podobne, jednak rozgrywka sie różni chociażby tym, że nie ma dinozaurów w Rust a głównym przeciwnikiem jest człowiek.

State of Decay, Dying Light - Ty serio jestes taki głupi czy tylko tu na forum udajesz? @kaczka Ty go znasz na żywo to powiedz coś o tym. Jak można mówić o grach RPG single, że są podobne do multiplayerowego Survivalu? :lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2:

Out of Reach - gra diametralnie sie różni, bardziej przypomina DayZ, WarZ gdzie gra sprowadza sie głównie do PVP, crafting jest ubogi a walka ma nacisk na średniowieczny styl aniżeli broń palną.

Jak mówiłem - tylko debil powie, że różnice między grami są małe.

 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
W takim razie jestem debilem. Jak dla mnie wszystkie te gry są wytworem jednego trendu i jednej maniery (poza tymi singlowymi). Tu nie chodzi o to czy są zombiaki czy nie, czy w craftingu można zrobić kij z gwoździem czy z dwoma gwoździami. Tu chodzi o to na czym sama gra polega - na zbieraniu paru przedmiotów i strzelaniu do ludzi którzy wcale nie chcą cię zabić. Bo tak.
Also po co kupować Rust jak czekamy na Edengrad?
 
makin' bacon

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Also po co kupować Rust jak czekamy na Edengrad?
Tu raczej zależy od klimatu, obydwie gry inne. W obydwie bede grał :D

Cytuj
W takim razie jestem debilem. Jak dla mnie wszystkie te gry są wytworem jednego trendu i jednej maniery (poza tymi singlowymi). Tu nie chodzi o to czy są zombiaki czy nie, czy w craftingu można zrobić kij z gwoździem czy z dwoma gwoździami. Tu chodzi o to na czym sama gra polega - na zbieraniu paru przedmiotów i strzelaniu do ludzi którzy wcale nie chcą cię zabić. Bo tak.

W takim razie Dark Souls, Gothic, The Elder Scrolls, Wiedźmin i inne rpgi są takie same bo o to samo chodzi (walka, dialogi) i niewazne, że tu są questy bardziej rozbudowane, tu nie, tu więcej itemków a tam mniej, bo to przecież wytwór jednego widzimisie.

Post połączony: 2015-06-11, 16:45
Powiem więcej! Wszelkiego rodzaju Starcrafty, Warcrafty, Warhammery, Twierdze, Age of Empires to też to samo!
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Werewolf chyba nie zrozumiałeś przesłania...

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
ChYba jednak zrozumiałem.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Nie wiem were, tą wypierdalajke to chyba sam na siebie robisz... A co do tematu - jak zwykle pierdolisz :ok:(Ot taka krótka dygresja)

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
jak zwykle pierdolisz
Jak zwykle nie :ok:

Post połączony: 2015-06-11, 21:12
@Splash pamietaj, odezwij sie jak kupisz to pogramy :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Cytuj
State of Decay, Dying Light - Ty serio jestes taki głupi czy tylko tu na forum udajesz? @kaczka Ty go znasz na żywo to powiedz coś o tym. Jak można mówić o grach RPG single, że są podobne do multiplayerowego Survivalu? :lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2:
Kurwa, jak tu szybko takie info dochodzi  :F

Nawiasem mówiąc, popieram akurat Sawika, Farena i Fabioska. Dla mnie jeden chuj, tylko w jednym trzeba uratować księżniczke kosmitów z rąk rekinów w zielono-cZarnym ubarwieniu skóry tych drugia, a w drugim kosmite rekina z rąk księżniczek w czarno-zielone kropki. Coś w ten deseń if u know what i mean.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ale to jest tak zrobione że were kupi wszystko
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
ofc, wystarczy, że będzie survivalowo(-mincraftowe) w early access na steamie z mikrotransakcjami. 
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry