3ds max, moje problemy. 23122 53

O temacie

Autor Quatrosss

Zaczęty 18.12.2014 roku

Wyświetleń 23122

Odpowiedzi 53

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

3ds max, moje problemy.
#20 2015-01-04, 13:39(Ostatnia zmiana: 2015-01-04, 18:32)
Da się w 3ds zrobić coś takiego? Dać się raczej da tylko jak to zrobić :hmmm: Spójrz na kolejny mój post. Męczę się z tym już kupę czasu i nic nie moge zorganizować. Nawet przezroczystości nie mogę uzyskać jak na załączonym obrazku.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Takie rzeczy to photoshop. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Jedynie co widzę to zmieniona jest tekstura, do tego w ogóle nie potrzebny Ci jest 3ds max tylko tak jak Sawik mówi np. Photoshop albo GIMP.
 

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Cholera, musiałem myśleć o czymś innym gdy to pisałem (nic nie wyjaśniłem itd.). Chodzi mi o samo stworzenie modelu który będzie flagą, chcę zrobić takie dziury jak na obrazku (głupio zrobiłem wstawiając takie bo się sugerowaliście zmianą z jednego na drugie). Oraz czy orientujecie się/wyobrażacie sobie jak takie coś jest stworzone? Jest to może zwyczajny płaski prostokątny obiekt z nałożoną teksturą ,a tam gdzie są takie podarcia to już sprawka obrazu z alphą?
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Cholera, musiałem myśleć o czymś innym gdy to pisałem (nic nie wyjaśniłem itd.). Chodzi mi o samo stworzenie modelu który będzie flagą, chcę zrobić takie dziury jak na obrazku (głupio zrobiłem wstawiając takie bo się sugerowaliście zmianą z jednego na drugie). Oraz czy orientujecie się/wyobrażacie sobie jak takie coś jest stworzone? Jest to może zwyczajny płaski prostokątny obiekt z nałożoną teksturą ,a tam gdzie są takie podarcia to już sprawka obrazu z alphą?
Tak, wystarczy płaski prostokąt + teksturą z alphą. :)
 

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Dzięki za pomoc ludziska :D Pomogli mi jeszcze goście z innego forum i hula :D Tak jak chciałem :lol2:
 

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Po użyciu ProOptimizera pojawiły się takie cienie. Próbowałem coś ręcznie naprawiać, przesuwać ale nic z tego. Jak mam to naprawić? 
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Pewnie kwestia wektorów normalnych. Masz włączony backface culling?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Nie, nie mam. Ktoś mi napisał ,żebym pobawił się smoothing groups. Również nie pomogło.

Post połączony: 2015-01-07, 17:31
Już naprawiłem :F Zagłoba poradził mi poprzestawiać z editable poly na mesh itd. Z tym ,że ja pozmieniałem na jakieś deformable poly i te inne. I pomogło, cienie się naprawiły.. jednak wiesz może (albo ktoś inny) czego to jest przyczyna?
 

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
https://www.youtube.com/watch?v=JYS4liBSntU
Jak wykonać takie przedłużanie elementu w 3ds max?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
https://www.youtube.com/watch?v=Uqxo6BqZFow
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

3ds max, moje problemy.
#31 2015-02-02, 12:37(Ostatnia zmiana: 2015-02-02, 12:48)
Nie da się tego zrobić wygodniej? Tzn. zaznaczyć poly i przeciągać gdzie się chce ,a nie najpierw extrude , a potem przemieścić. Coś na styl shift i przeciąganie tylko żeby się wszystko łączyło.

Post połączony: 2015-02-02, 12:40
A i jeszcze jedno. Wiem ,że to nie program typu ps ale czy da się zmienić przezroczystość obiektu? Tylko do pracy, nie do końcowego efektu.
#Edit.
Ewentualnie jak ustawić wireframe dla jednego elementu?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
A i jeszcze jedno. Wiem ,że to nie program typu ps ale czy da się zmienić przezroczystość obiektu? Tylko do pracy, nie do końcowego efektu.
#Edit.
Ewentualnie jak ustawić wireframe dla jednego elementu?
ALT+X przy zaznaczonym obiekcie
lub zrobić materiał z opacity 0% czy więcej jeśli chcesz półprzezroczystość.
Cytuj
Jak wykonać takie przedłużanie elementu w 3ds max?
Extrude, extrude along spline.

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

3ds max, moje problemy.
#33 2015-02-07, 19:01(Ostatnia zmiana: 2015-02-07, 19:06)
Jak zresetować kamerę? A właściwie Walk Trough.. wykrzaczyło mi parę razy i teraz nie da się używać tego narzędzia. Wystarczy ,że ruszę myszką o pól cm i już mi model odlatuje w zaświaty, ratunkiem jest ten domek obok kostki do poruszania (nw jak to się zwie) ale i tak lipa gdyż nie ustawia home tak jak kiedyś . Teraz przybliża mi maksymalnie do modelu tak ,że mam na ekranie 2-3 poly. HELP ME
Nevermind, przełączenie widoków pomogło.
 

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Odnoszę wrażenie iż mój 3ds działa na kolorach 16bitowych czy jakichś tam małych ilościach gdyż textura w gimpie wygląda ładnie, tak jak należy. Natomiast w viewporcie pokazują się jakieś niewiadome kolory. Może tak być czy muszę udać się do okulisty? Jak temu zaradzić?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Strasznie jestem zadowolony z waszej pomocy :D dzięki ,że jesteście panowie!
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso

Zagłoba
FatDragon Game Dev.

3ds max, moje problemy.
#37 2015-02-11, 12:07(Ostatnia zmiana: 2015-02-11, 12:14)
Panowie i Panie - mam do Was pytanie. Gdy zaimportuje do maxa 13 model o liczbie w przedziale 750tyś - 1 milion poly, wtedy program zaczyna ciąć jak mała dziwka ( fpsy spadają do poziomu 2-5 fps ) - czy jest jakiś sposób żeby sprawić, że podgląd w programie będzie bardziej płynny ? Może wyłączyć cienie na podglądzie lub coś ?

Nie wiem czy to bardziej wina mojego kompa, czy może dziwnych domyślnych ustawień w 3ds maxie.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Jeśli zamierzasz pracować w danym momencie tylko na małym wycinku modelu, resztę możesz po prostu ukryć - będzie i wygodniej, i płynniej.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Głupia - dzięki ! No przeciez ! Zapomnialem o tym
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry