Modeluje ktoś tu humanoidy? 4458 2

O temacie

Autor Sawik

Zaczęty 29.09.2014 roku

Wyświetleń 4458

Odpowiedzi 2

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Modeluje ktoś tu humanoidy? Zawsze mam dwa problemy przy modelowaniu i pomyślałem że może ktoś tutaj da mi jakąś radę.
Ogólnie rozchodzi się o uszy i dłonie, co raczej nikogo nie dziwi.
Jak Wy się do tego zabieracie? Z dłońmi problem mam na edgeflow - nie wiem jak rozłożyć poprawnie siatkę, by nadgarstek nie miał wielu edge'y, z kolei z uszami... jeśli zrobię je w miarę poprawnie anatomicznie, nie mogę go połączyć z głową bez robienia trójkątów lub zbędnych edge loopów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Może ściągnij jakiś darmowy model, i podpatrz jak tam loopy idą ?

http://www.3dmodelfree.com/models/20966-0.htm

tego modelu uzywam jako refki do wysokości :ok:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Przejrzyj ten temat, mnóstwo postaci, nawet base-meshe fajne są.  :)
http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=138341


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry