Tworzenie przedmiotów do Gothica 2 NK 17816 40

O temacie

Autor Jarooo

Zaczęty 25.05.2013 roku

Wyświetleń 17816

Odpowiedzi 40

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Bardzo zależy mi na tym, by tworzyć przedmioty do Gothic 2 NK. Tym bardziej byłbym wdzięczny, gdyby ktoś:
1) Napisał mi, jakie programy będą w tym celu potrzebne (mile widziane linki)
2) Opisał krok po kroku co robić
Kiedyś próbowałem się za to zabrać, i pomimo, że potrafiłem stworzyć model w Wings 3D, to nie umiałem go oteksturować, i dodać do Gothica. Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny, gdyby ktoś udzielił mi konkretnej pomocy.

PS. Głównie chodzi mi o bronie i przedmioty neutralne, tworzenie pancerzy nieco mniej mnie interesuje.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
1.3DS Max, Blender albo Wings do grafiki
2.Teksturowanie w Spacerze w folderze System w Gothicu.
3.Jeśli przedmiot ma znajdować się w ekwipunku (Item) to musisz dorobić skrypty.

 

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Napisałeś to zbyt ogólnikowo jak dla mnie. Chciałbym wiedzieć co robić po kolei, jak to robić, itp.
Z chęcią także przeczytam jakieś dobre poradniki odnośnie tego.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
A jakie poradniki mógłbyś mi polecić?
 

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Mam kolejny problem. Udało mi się wszystko oteksturować, wrzucić do poszczególnych folderów, i według poradnika z YT:
W pliku IT_Melee_Weapons skopiowałem kod jednej z broni, pouzupełniałem wszystko odpowiednio, wchodzę do Gothic Starter, wpisuję kod na broń (przy INSTANCE wpisałem: ItMw_Tested_Sworded), a tu "ItMw_Tested_Sworded" not founded. Sprawdzałem jeszcze raz, kod wpisałem poprawnie. Z czego więc może wynikać ten błąd?
 

BezimiennyBrony

BezimiennyBrony

Użytkownicy
posty14
Propsy2
  • Użytkownicy
A zreparsowałeś skrypty w Spacerze?
 
Staram się pomóc. Co z tego wyjdzie - nie wiem.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Będziesz się tak o każdą pierdołę pytać?

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
@BezimiennyBrony:
W jaki sposób mam to zrobić?
@KolegaZWojska:
To pytanie było do mnie? Jeśli tak, to niestety nie każdy jest wybitnym skrypterem i programistą, a ponieważ dopiero się uczę, to też zadaję wiele pytań. Więc jeśli nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to za Twoją pomoc podziękuję.
 

BezimiennyBrony

BezimiennyBrony

Użytkownicy
posty14
Propsy2
  • Użytkownicy
Wchodzisz w System, włączasz Spacer, wchodzisz w zakładkę "World", wybierasz "Reparse Script Files", wybierasz plik Gothic.src, czekasz aż się zreparsuje, updateujesz i zapisujesz.

Jeśli coś mam dokładniej wytłumaczyć, pisz.
 
Staram się pomóc. Co z tego wyjdzie - nie wiem.

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Znalazłem Gothic.src w "Content", kliknąłem otwórz, komputer chwilkę popracował, i tyle. Wyłączyłem Spacera, wbiłem jeszcze raz na Gothic Starter, i niestety to samo :(
 

kokosz333

kokosz333

Użytkownicy
posty14
Propsy1
  • Użytkownicy
zaznacz w gothic starter opcje Reparse scripts powinno działać
 

BezimiennyBrony

BezimiennyBrony

Użytkownicy
posty14
Propsy2
  • Użytkownicy
A zupdeatowałeś i zapisałeś?
 
Staram się pomóc. Co z tego wyjdzie - nie wiem.

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Wchodzisz w System, włączasz Spacer, wchodzisz w zakładkę "World", wybierasz "Reparse Script Files", wybierasz plik Gothic.src, czekasz aż się zreparsuje, updateujesz i zapisujesz.

Jeśli coś mam dokładniej wytłumaczyć, pisz.
Po co Spacer? Gothic starter jest szybszy, łatwiejszy i wygodniejszy. Zaznaczasz reparse scripts, odpalasz Gothica i czekasz. Jak wywali błąd to sprawdzasz loga zSpy i wiesz gdzie jest błąd.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
@BezimiennyBrony:
W jaki sposób zupdate'ować i zapisać?
@Splash:
Tą opcję już wcześniej miałem zaznaczoną. W tym rzecz, że gry mi nie crashuje, ani nic. Problem tkwi w tym, że kod itemku nie działa, a wpisuję go tak jak w skrypcie.
 

BezimiennyBrony

BezimiennyBrony

Użytkownicy
posty14
Propsy2
  • Użytkownicy
Wchodzisz w System, włączasz Spacer, wchodzisz w zakładkę "World", wybierasz "Reparse Script Files", wybierasz plik Gothic.src, czekasz aż się zreparsuje, updateujesz i zapisujesz.

https://www.youtube.com/watch?v=FNvE0JFQGvw
1:07 i 3:10
 
Staram się pomóc. Co z tego wyjdzie - nie wiem.

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Zrobiłem sobie mały test, żeby coś sprawdzić:
Zmieniłem "Visual" jednego z mieczy, na ten, który sam stworzyłem. Wbiłem przez GothicStartera do gry, wpisałem kod na tenże miecz, i pojawił się on, lecz ze standardowym wyglądem, a nie tym, który stworzyłem. Tak, jak gdyby cały ten plik IT_Melee_Weapons nie był w ogóle brany pod uwagę, i nic nie zmieniał. To wina złej instalacji, czy coś? Czekam na pomoc.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Pokaż skrypt miecza
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
INSTANCE ItMw_Tested_Sworded (C_Item)
{
name = "Pierwszy Miecz";

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SWD;
material = MAT_METAL;

value = 123;

damageTotal =       666;
damagetype = DAM_FIRE;
range     =   100;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]   = Condition_Blessed_2H_3;
visual = "PIERWSZY.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_TwoHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

Jakby co, to "PIERWSZY.3DS" znajduje się w: Gothic II\_Work\Data\Meshes\Items\IT_Weapons , więc wszystko raczej prawidłowo zrobione. Dalej czekam na pomoc.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
No to pozostaje jeszcze jedno, pokaż model, wklejenie samej siatki wystarczy.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry