Europa Universalis - dokonane podboje 159002 359

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 5.10.2012 roku

Wyświetleń 159002

Odpowiedzi 359

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
mialem już pytać o egipt i bizancjum i przypomniałem sobie że grasz z modem :D


Kto by się pisał na multi ze mną i adanosem? Wymaga oryginalu i trochę czasu w wieczory. :D
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Spoiler
Wiem, odpowiedź po 4 dniach
Ja mogę, ostatnio wyłączyłem moda dla możliwości grania w trybie Ironman i spróbowania podstawki (gram jako Toskania, nie jest tak trudno - trzymanie papieża w szachu i wypowiadanie mu wojny w celu ściągnięcia zaanektowania jego interesujących sojuszników najlepsze) oraz tego, że wydaje mi się, że mod sypie moje save (nawet zapisywane na Cloudzie) i tak mogę sobie grać a i tak prędzej czy później nic mi z tego nie zostanie, poza paroma screenshotami.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Rady dla laików?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Rady dla laików?

Zrób sobie sojusz z Francją i spraw żeby zabiła wszystkich twoich nieprzyjaciół :D

Zucklow, twój nick na steamie?
 

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rady dla laików?
Jeżeli grasz Polską to możesz łatwo powstrzymać ekspansji Moskali: zapewnij gwarancję Republice Nowogrodzkiej. Ogólniejsze rady: staraj się rozbijać państwa i w miarę możliwości robić wasali z nowo powstałych państw. Na przykład: w najnowszej wersji można rozbić Węgry na Transylwanię i Chorwację, które składają się na co najmniej 2/3 królestwa. Inny przykład: z biegiem czasu Dania prawdopodobnie zostanie udupiona. Do tego czasu prawdopodobnie będziesz na tyle silny, że jak Dania będzie obejmować trzy prowincje to będziesz mógł wysunąć propozycje o uczynienie wasalem. Gdy już tak się stanie, można odzyskiwać utracone duńskie ziemie w wojnie ze Szwecją. Dobrym pomysłem jest również wyzwolenie Finlandii.

edit: zapomniałbym: jeżeli chciałbyś dołączyć do wyścigu kolonizacyjnego to znam dwa dobre sposoby: uczynienie swoim wasalem Norwegii. To rozwiązanie wymaga graniczenie z Norwegią, np. poprzez  podbicie Finlandii. Drugim sposobem jest zostanie Obrońcą Wiary Katolickiej. Prawdopodobnie protestancka Wielka Brytania w końcu zaatakuje Irlandię, co pozwoli nam zająć prowincję na Wyspach. To wystarczy by móc wystartować do Ameryki.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Europa Universalis - dokonane podboje
#125 2015-01-29, 23:32(Ostatnia zmiana: 2015-01-29, 23:42)
Zrób sobie sojusz z Francją i spraw żeby zabiła wszystkich twoich nieprzyjaciół :D
Dodam od siebie, że jeżeli jesteś członkiem HRE to obowiązkiem jest sojusz z Austrią (jak nie masz zamiaru pretendować to ona niemal zawsze będzie cesarzem) i utrzymywanie z nią przyjaznych (nie defensywnych (tak to można przetłumaczyć?)) stosunków, bo inaczej atakując każde małe królestwo w HRE ściągniesz na siebie właśnie Austrię i cały wachlarz jej sojuszników.
Sojusz z Anglią zazwyczaj nic nie daje oprócz silnej marynarki do pomocy, a w tym celu możesz się sprzymierzyć ze znacznie bogatszą Hiszpanią.
Jeżeli kiedyś zechcesz się podjąć walki jako Bizancjum, odradzam. Paradox z każdym update robi wszystko, aby utrudnić życie temu upadłemu narodowi i teraz jest on praktycznie niegrywalny. Zamiast tego każdy naród z grecką kulturą jako główną posiadł możliwość odnowienia Bizancjum posiadając Konstantynopol, Ateny i parę innych prowincji - to już jest łatwiejsze. Ogólnie polega to na zdobyciu Peloponezu (polecam jako Wenecja - nie za silna, nie za słaba do pokonania potem) i wyzwolenia jednego z narodów jako swojego wasala i wtedy przełączeniu się na niego (dostępne w Ironmanie).
http://www.eu4wiki.com/Byzantium
edit:
Prawdopodobnie protestancka Wielka Brytania w końcu zaatakuje Irlandię, co pozwoli nam zająć prowincję na Wyspach.
Jeżeli będzie miał tyle szczęścia i Brytania podejmie historycznie protestantyzm, a zauważyłem, że nie zawsze to robi. Pewniakami są Szwajcaria i Szkocja podejmujące ewangelicyzm (ten kościół tzw. reformowany pojawiający się ok. 10 lat po reformacji) i Szwecja protestantyzm.
Cytuj
Zucklow, twój nick na steamie?
Taki sam jak tutaj.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Cytuj
Dodam od siebie, że jeżeli jesteś członkiem HRE to obowiązkiem jest sojusz z Austrią (jak nie masz zamiaru pretendować to ona niemal zawsze będzie cesarzem) i utrzymywanie z nią przyjaznych (nie defensywnych (tak to można przetłumaczyć?)) stosunków, bo inaczej atakując każde małe królestwo w HRE ściągniesz na siebie właśnie Austrię i cały wachlarz jej sojuszników.
Nieprawda, austria może wypowiedzieć ci wojne i zarządać terytoriów ale zazwyczaj gówno robi jesli ich nie oddasz. Jak tylko zdobędziesz i "zacorujesz" terytoria już nie może nawet niczego zarządać, poza tym zwasalowania rywala zamiast zjadania go też to omija. Choć nie wiem bo sawik pyta o euiii, nie iv a w trójke nie grałem. W iv sojusz z austrią nie jest konieczny jesli jesteś członkiem hre, nie jest nawet wskazany bo wciągnie cię w wojny z Francją i na poczatku z Burgundią.  Poza tym jeśli jesteś w HRE Austria i tak jest kimś którego trzeba udupić byś ty mógł zostać cesarzem.

Post połączony: 2015-01-30, 01:02
Cytuj
Jeżeli będzie miał tyle szczęścia i Brytania podejmie historycznie protestantyzm, a zauważyłem, że nie zawsze to robi. Pewniakami są Szwajcaria i Szkocja podejmujące ewangelicyzm (ten kościół tzw. reformowany pojawiający się ok. 10 lat po reformacji) i Szwecja protestantyzm.
Z tym jest bardzo bardzo bardzo róznie, jedynym pewniakiem jesli chodzi o protestantyzm to północne Niemcy.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Z tym żądaniem terytoriów to różnie bywa, zależy od stosunków z Austrią, bo jak wiadomo, po odmowie dostaje się kopa w relacje ze wszystkimi członkami hre. Z tego co zauważyłem, z tymi, z którymi ma złe stosunki wypowiada wojny (w które mnie ciągle wciąga, a ja absolutnie nic w nich nie robię) z CB Imperial Liberation. Nie wiem też, czy to szczęście czy co innego, ale dbam o stosunki zarówno z Francją jak i z Austrią i jak dochodzi do wojny żadna strona mnie nie wciąga w nią. Burgundia na szczęście szybko przestaje istnieć w 9/10 przypadków kiedy to król ginie i terytorium jest dzielone między Francję (chyba jeżeli nie jest w wojnie) i cesarza, cały mechanizm jest podany na wiki. Te eventy niestety jako niektóre kraje nieźle utrudniają sprawę i tu dużo zależy od szczęścia - przykładowo jeżeli Neapol się nie wyzwoli spod aragońskiego jarzma przed Iberian Wedding (nie tłumaczę, po polsku brzmi to wyjątkowo idiotycznie) to zdobycie południowych Włoch może być niemałym problemem, bo do tego czasu Kastylia zazwyczaj daje radę wyprzeć kebab z płw. Iberyjskiego.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Serio nie widziałem jeszcze nigdy żeby austria wypowiedziała wojne AI które zajeło jakieś terytoria, mi też nie.

Może to dlatego że gram ze wszystkimi dodatkami i najnowszymi patchami? Po ostatnim patchu na przykład AI nigdy nie zaakceptuje oddania nieprawnego terytorium.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Może to dlatego że gram ze wszystkimi dodatkami i najnowszymi patchami? Po ostatnim patchu na przykład AI nigdy nie zaakceptuje oddania nieprawnego terytorium.
Ja gram tylko z Art of War i Wealth of Nations, ale rozważam kupienie Conquest of Paradise. Warto?
Co do ostatniego patcha to zauważyłem, że to prawda.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W zasadzie w EU grałem prawie wyłącznie Polską i z tego co pamiętam Austria chyba tylko dwa razy wypowiedziała mi wojnę. Jeżeli trzymamy ją na dystans, tzn, nie graniczymy z nią bezpośrednio, to żadnej wojny nie będzie, mimo pretensji terytorialnych. Najczęściej Austria występowała jako sojusznik bądź koalicjant innego niemieckiego państwa.

Może polecacie jakiś trudny kraj do ogarnięcia? Japonia, Szwecja, Milan, Anglia są za łatwe.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Zagraj Bizancjum, Cyprem, Najdźdem lub innym małym państewkiem. :D

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zagraj Bizancjum
W zasadzie moja prawosławna natura już od dawna podpowiadała mi, abym to zrobił :lol2: Czemu nie? Jakieś rady?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Miej silne sojusze, dużą flotę, uważaj na Turków i miej dużo szczęścia. :D

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Adanos: dzięki za wskazówki :D Oto co znalazłem na wiki:
Cytuj
  • If the Ottomans go to war before you can obtain an alliance with Poland, restart
  • If Poland somehow loses its personal union with Lithuania, that's a restart (they won't have the troops to defeat the Ottomans alone).
  • If they're bogged down in a losing war in the far north, that's probably a restart too.
  • If the war simply goes badly (or ends in white peace, even) you're pretty much done. The next time the Ottomans come after you they're going to be stronger and will likely have allies like Tunis, and the most stagnant power of Poland and Serbia won't be enough to stop that.
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
warto zucklov, bardzo warto jednak kupić res publica
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jak utrzymać armię? Ekonomię mam na tyle dobrą żeby utrzymać dwa oddziały w każdej prowincji, jednak jeśli ma iść no większą wojaczkę, to moje oszczędności (3000 dukatów) na długo nie starczają. A problem mam taki że jak atakuję kraj blisko mnie to jestem otoczony przez ich sojusze, a jak daleko - za Litwą, to się Francja wkurwia. Próbowałem w różnych czasach, mógłbym jeszcze spróbować w szesnastym wieku, ale nie jestem pewien jak daleko Francja w tym czasie zajdzie. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W czasie pokoju ustaw sobie pasek utrzymania wojska na 60 %, nie twórz wojska ponad limit. Nie musisz mieć w każdej prowincji wojska. W czasie wojny nakładaj podatki. Jak ci nie wystarcza 3000 dukatów na długo, to nie wiem. :P

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Sawik: jeżeli pytasz o III to nie wiem, bo nie grałem. Jednak jeżeli o IV to według mnie robisz błąd, że magazynujesz hajs. Wydawaj, inwestuj, rozwijaj ekonomię, a jak zabraknie to pożyczaj. Trochę inflacja skoczy, ale trudno, koniec końców wyjdziesz na tym bogatszy
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Okazało się że problemem nie była armia, tylko po prostu upadająca ekonomia :lol2:

Mam jeszcze sporo czasu, na razie taki wypierdek.
Zielone - moje
Ten taki morski - sojusze.
Ciemnozielone - wasale.

Jak zakładać kolonie? :D

Może mi ktoś wytłumaczyć czemu grając Francją po zdobyciu prawie całej Anglii automatycznie podpisywałem pokój? Wojna co prawda toczyła się długo (być może nawet 50 lat :F ) ale to było po prostu głupie, całe szczęście że działo się to w styczniu :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry