Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 2897985 7437

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 2897985

Odpowiedzi 7437

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Chodzi o zadanie dla Cronosa? Z tego, co sprawdziłem, to Kil i Fil byli w starszej wersji modyfikacji, obecnie ich już nie ma - natomiast powinieneś znaleźć szkodnika o imieniu Dranor w chacie na najwyższym poziomie części szkodników, bodaj ze dwie chaty na lewo od Bustera.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

Serekgothic

Serekgothic

Użytkownicy
posty17
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chodzi o zadanie dla Cronosa? Z tego, co sprawdziłem, to Kil i Fil byli w starszej wersji modyfikacji, obecnie ich już nie ma - natomiast powinieneś znaleźć szkodnika o imieniu Dranor w chacie na najwyższym poziomie części szkodników, bodaj ze dwie chaty na lewo od Bustera.

Tak wiem, znalazłem go, o dziwo tylko spał w swojej chacie, a z tego co pamiętam jak kiedyś grałem to bawił się w jakąś magię - brak jakiejkolwiek kwestii dialogowej, zabiłem go i obrabowałem.
Oprócz tego znalazłem szkodnika spod wodospadu przy NO - brak jakiejkolwiek kwestii dialogowej, zabiłem go i obrabowałem.
Fil i Kil też powinni występować, bo Cord sam powiedział, że widział 2 szkodników nad obozem.
Mam najnowszą wersje moda jbc.

 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Ok, teraz sprawdziłem dokładniej i wychodzi na to, że przez przypadek podałem Ci niepełne rozwiązanie, bo żeby wszystko odkryć tak, jak autor zamyślił, to trzeba przeprowadzić kolejno kilka rozmów (inaczej nie uaktywniają się kolejne).

Przede wszystkim: Fila i Kila na pewno nie ma, bo w pliku startup.d ich pliki postaci są zakomentowane, aby się nie pojawiali. A dialog Corda to najpewniej pozostałość tej poprzedniej wersji zadania, która przez przeoczenie nie została zablokowana.

A teraz to wygląda tak:
- po rozmowie z Cronosem trzeba porozmawiać z Klinem, który z kolei kieruje do Sharky'ego;
- ten mówi, że złodziej pewnie zaszył się w swojej chacie - teraz trzeba już samemu odnaleźć tego Dranora;
- wówczas (tylko po rozmowie z Sharkym) Dranor ma kwestie dialogowe i zdradza informacje o swoim wspólniku Vincencie i kryjówce w pobliżu obozu, po czym popełnia samobójstwo;
- wychodząc z obozu zagadnie strażnik zewnętrznej bramy i powie, że widział kogoś biegnącego w kierunku rzeki;
- teraz dopiero trzeba odnaleźć Vincenta (wspomnianego szkodnika w jaskini za wodospadem), tylko po wcześniejszej rozmowie z Dranorem ma dialog, po którym atakuje - a z ukradzionymi precjozami wracamy do Cronosa.

Ogólnie tak jak zrobiłeś, to pewnie misję ukończyłeś, tylko straciłeś trochę expa, który wpada przy okazji tych rozmów z kolejnymi ludźmi.

Post połączony: 2022-08-26, 16:50
obecnie piszę prawie od nowa skrypt alchemii
Czy planujesz w dalszym ciągu zostawić - oprócz warzenia mikstur - przygotowywanie alkoholi i tytoniów? Bo tam było trochę różnych błędów (tu i ówdzie niewłaściwe składniki lub w niewłaściwej ilości, a czasem też błędny produkt końcowy) - mógłbym te błędy dokładniej wymienić, ale nie wiem, czy warto, jeśli cały system alchemiczny przerabiasz.

A przy okazji muszę się pokajać, bo raz czy dwa "narzekałem", że w grze nigdzie nie ma ksiąg Prawdziwe alkohole, przez co wielu przepisów nie da się użyć - a tymczasem okazuje się, że wszystkie 3 tomy leżą sobie grzecznie na półce w świątyni magów ognia w Starym Obozie. A byłem przekonany, że wszystkie pojemniki mam gruntownie sprawdzone - jednak się myliłem.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

Serekgothic

Serekgothic

Użytkownicy
posty17
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po przeprowadzeniu rozmów z żywymi przedstawicielami tego questa nie mogłem go ukończyć, ale wczytałem sobie save sprzed ~2h i zrobiłem tak jak mówisz, udało się, dzięki. Tak to jest jak się robi zadania w oparciu o stare wersje...

Mam jeszcze pytanie odnośnie zadania od Okyla - Przekręty, da się je wykonać? Brak dialogu z jakimkolwiek z myśliwych.
+problem z zadaniem kopalnia złota, zrekrutowałem Shutfera i Magnusa, brakuje jednego robotnika, Shrat był tym drugim z tego co pamiętam ale nie ma kwestii dialogowych. Gadałem z Kosą, ktory polecił w poszukiwaniach udać się na bagna.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Przy kopalni złota też zostało to zmienione - zamiast Shrata musisz wziąć Ghorima. Fakt, że to niezbyt intuicyjne, bo chyba przebywa on cały czas wewnątrz swojej chaty (obok miejsca, gdzie Baal Orun dogląda ugniatania ziela), więc łatwo zupełnie o nim zapomnieć.

A co do Przekrętów - rzeczywiście, coś tu nie działa. Nie mam pewności, ale to chyba problem z warunkiem wystąpienia dialogów u Outlama, Cyrusa i jednego z nienazwanych najemników.

Każdy z nich ma warunek:
if (Npc_KnowsInfo (hero, DIA_OKYL_WORK_FIND))
    {
    return TRUE;
    };
I pytanie do twórcy @outlander bo nie mam pewności, czy dobrze rozumiem: czy żeby taki warunek zadziałał, nie powinien być przeprowadzony cały dialog o tej nazwie? Bo u Okyla to o tyle niemożliwe, że ten dialog ma rozgałęzienie: albo Bezi należy do szkodników/najemników/magów wody i wtedy Okyl zleca zadanie, albo jeśli ma inną gildię lub jej brak, wtedy dowie się, że zadanie jest tylko dla ludzi Laresa lub Lee. Więc tak czy inaczej nie można w jednej rozmowie przejść przez wszystkie kwestie i mam przeczucie, że to to sprawia, że gra nie traktuje dialogu jako przeprowadzonego całkowicie, więc Outlam, Cyrus i najemnik nie dostają nowej kwestii do poruszenia.

Jeśli się mylę, to sam jestem ciekaw, co jest powodem błędu, natomiast jeśli to o to chodzi, to chyba lepiej w rozmowach z myśliwymi zamiast przeprowadzenia rozmowy z Okylem dać np. warunek QuestFromOkyl == TRUE albo MIS_Scams == LOG_RUNNING (obydwa są ustawiane właśnie przy rozmowie z Okylem) - nie znam się na modowaniu, ale na mój rozumek to powinno zadziałać ;)
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Czy planujesz w dalszym ciągu zostawić - oprócz warzenia mikstur - przygotowywanie alkoholi i tytoniów? Bo tam było trochę różnych błędów (tu i ówdzie niewłaściwe składniki lub w niewłaściwej ilości, a czasem też błędny produkt końcowy) - mógłbym te błędy dokładniej wymienić, ale nie wiem, czy warto, jeśli cały system alchemiczny przerabiasz.
Na ten moment skończyłem pisać na nowo kod do mikstur leczenia i magicznej energii. Zmiany głównie w estetyce kodu. Z błędów jakie tam dostrzegłem to jedno ziele przy którejś miksturze many było inne niż w opisie. Poza tym dodałem info, że brakuje nam składników już w menu alchemii, dzięki temu będzie wiadomo od razu czy się ma składniki bez konieczności przeklikiwania się przez opcje dialogowe.

Usunąłem też z menu alchemii alternatywne przepisy na małe mikstury hp i many z owoców. Chcę je zastąpić jakimiś sokami, które będą odnawiać mniej punktów, ale wciąż na tyle dużo żeby było warto kupić przepis. Tylko nie wiem czy to robienie soku dać przy stole alchemicznym czy przy kotle  :hmmm:

Co dalej do zmiany?
  • Na pewno usunięcie możliwości uwarzenia napojów władzy i potęgi. Zbyt mocne by ktoś kto nie praktykuje alchemii od lat mógł je uwarzyć. Zostaną tylko te w świątyni śniącego plus może dam ze 2 butelki do zakupu u magów. To samo dotyczy tymczasowego napoju potęgi, ale co do nich to poukrywam je gdzieś w świecie.
  • Do zmiany lecą też składniki na mikstury szybkości. Jeszcze nie wiem co tu wymyślę.
  • Chcę usunąć wszystkie alkohole, których proces tworzenia jest długotrwały tj. wymagający żmudnego procesu fermentacji. Czyli wylatują wszelkie wina itd. Zastąpię je pewnie 2-3 nowymi napojami w stylu zaprawionej zielem wódy czy cos w ten deseń.
  • Trucizny, tytoń i skręty bez zmian. Nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.
To chyba tyle. Jakieś sugestie?

Co do Okyla to warunek nie działa, bo opcja dialogowa u Okyla jest permamentna (tj. da się ją kilkać nieskończenie wiele razy. Warunek Npc_knowsinfo nie działa w takich wypadkach). Poprawię w patchu.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Dzięki za wyjaśnienie, jak to jest z Okylem. Czy to znaczy, że jeśli na końcu tego dialogu po faktycznym zleceniu zadania (gdy Bezi należy do Nowego Obozu) "permanent" zostałoby zdjęte odpowiednim poleceniem, to warunek Npc_knowsinfo zadziała? Czy też "permanent" nie może być w ogóle użyte w tym dialogu?

Co do alchemii:
Poza tym dodałem info, że brakuje nam składników już w menu alchemii, dzięki temu będzie wiadomo od razu czy się ma składniki bez konieczności przeklikiwania się przez opcje dialogowe.
Trochę a propos mam pytanie do samego funkcjonowania stołu - może da się jakoś to usprawnić. Obecnie wygląda to tak, że:
- aby podejść do stołu potrzebna jest kolba. Przez sterowanie Ctrl + strzałka w górę, jeśli się tylko wciśnie Ctrl, a strzałki w górę już nie i odejdzie od stołu, to kolba przepadnie, mimo że nie pojawi się menu dialogowe (ale to jest pewnie ograniczenie silnika gry).
- jak już będzie menu dialogowe, to po stworzeniu jakiegoś produktu można od razu wybrać kolejny, przez co można stworzyć więcej rzeczy "na jednej kolbie".
- z kolei jak nie ma się składników do wybranej rzeczy, to od razu okno dialogowe się zamyka, więc kolba jest zużywana, a nic nie powstaje.
Nie wiem, jak planujesz ten system zmienić, ale przynajmniej zamiana tych dwóch rzeczy dodałaby odrobinę realizmu - tj. gdy się nie ma składników, to menu zostaje i można wybrać inną rzecz (do tej samej kolby), a z kolei po stworzeniu czegoś okno by się zamykało, by do kolejnego produktu była potrzebna nowa kolba. Może coś takiego?

Usunąłem też z menu alchemii alternatywne przepisy na małe mikstury hp i many z owoców. Chcę je zastąpić jakimiś sokami, które będą odnawiać mniej punktów, ale wciąż na tyle dużo żeby było warto kupić przepis. Tylko nie wiem czy to robienie soku dać przy stole alchemicznym czy przy kotle  :hmmm:
Jeśli dość prosty sok, wymagający tylko posiadania przepisu na kartce/w książce, to raczej przy kotle, stół alchemiczny sprawia wrażenie wyższego stopnia wtajemniczenia ;) Chyba że to na tyle skomplikowane soki, że wymagają 1. stopnia alchemii.

Chcę usunąć wszystkie alkohole, których proces tworzenia jest długotrwały tj. wymagający żmudnego procesu fermentacji. Czyli wylatują wszelkie wina itd. Zastąpię je pewnie 2-3 nowymi napojami w stylu zaprawionej zielem wódy czy cos w ten deseń.
To nie będę się tu rozwijał, skoro sporo idzie do kosza, ale tak z połowa obecnie możliwych do stworzenia alkoholi daje nie ten produkt, który być powinien. Pewnie przeoczenia przy kopiuj-wklej.

Trucizny, tytoń i skręty bez zmian. Nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.
To tu też, proszę, się przyjrzyj, bo prawie wszystkie tytonie są zamienione: zamiast grzybowego powstaje miodowy, zamiast miodowego - ziołowy, a zamiast ziołowego - grzybowy; tylko jabłkowy jest ok ;)


Aha i u Baala Cadara, gdy w III rozdziale po znalezieniu ziół dla Y'Beriona dochodzi możliwość poznania alchemii, gdy należy się do Bractwa (jak rozumiem, alternatywa dla Cor Kaloma, który sobie poszedł), to jest błędny warunek dialogu - by zapytać Cadara o alchemię, trzeba (nie wiedzieć czemu) mieć 2. poziom otwierania zamków.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

blackero

blackero

Użytkownicy
posty223
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

gothic123

gothic123

Użytkownicy
posty82
Propsy9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
witam kiedy premira edycja rozszerzona 2.0 juz nie moge sie doczekać najlepszej modyfikacji do gothica


Post połączony: 2022-09-18, 15:23
i pytanko czy sa jakies zmiany w stosunku do bandy quentina chodzi o zmiany czy cos zostalo usuniete lub dodane czy zostalo dodane bez usuwania niczego
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Mam nadzieję, że nic nie namieszam - piszę tylko na podstawie tego, co sam tu czy ówdzie przeczytałem.

Przede wszystkim Edycja Rozszerzona 2.0 (tj. do której tworzony jest dubbing) jest chyba w rękach Quascha i ma swój temat na forum Bractwa Spolszczenia: https://bractwospolszczenia.pl/showthread.php?tid=1225&page=13 - natomiast temat ten jest aktualnie zamknięty, bo nie ma o czym pisać, tylko odhaczają kolejne nagrane głosy postaci. Ale żadnych konkretów w jakim tempie to idzie, nie napisał, więc na wersję z dubbingiem na pewno pozostaje jeszcze długo czekać.

Przy okazji: o ile wizja Quascha się nie zmieniła, to Edycja Rozszerzona 2.0 skupia się przede wszystkim na dodaniu dubbingu do aktualnej wersji modyfikacji (Banda Quentina 0.93), z jakimiś ewentualnymi drobiazgami, naprawieniem niektórych bugów itp., ale raczej nie planował dodawania kolejnej nowej zawartości. Więc we w miarę podobną wersję - tyle że bez dubbingu - można grać już od dawna.

Inna sprawa, że patrząc po postach tutaj wyżej, Outlander postanowił teraz jednak wrócić do swojego dzieła i samemu to i tamto pozmieniać - nie wiem, w jak dużym stopniu i jak bardzo odbije się to na zmianach dialogów. Tzn. nie mam pewności, czy zmiany teraz wprowadzone (jak już do nich dojdzie) będą ostatecznie też włączone do wersji ER 2.0 (i jak to się ma z tymi drobnymi, ale jednak jakimiś zmianami/poprawkami, o których wspominał Quasch), na ile to wszystko będzie ze sobą kompatybilne, żeby ER 2.0 była nadal najnowszą wersją modyfikacji.

No i zupełnie osobno powstaje chyba nadal ER Plus z nowymi zadaniami od Vincenta (ma to być submod, ale jednak jako osobny twór, a nie nakładka na wersję Outlandera) . Z tego, co pisali, oparty też na obecnie najnowszej wersji (Banda Quentina 0.93), natomiast w tym przypadku nie sądzę, by do swojej wersji zaaplikowali zmiany, jakie Outlander planuje w (chyba nie za długiej) przyszłości poczynić, bo i tak dodali tam sporo swojego contentu i pewnie jakichś własnych zmian, więc nowe poprawki/zmiany Outlandera raczej kompatybilne nie będą.

Wychodzi na to, że - jeśli wszystko dojdzie do skutku - będą dwie osobne wersje modyfikacji: Edycja Rozszerzona 2.0 i ER Plus. I ufam, że ER 2.0 nie rozbije się na kolejne dwie wersje - jedną z dubbingiem od Quascha, ale nie z najnowszymi zmianami, a drugą z nowszymi zmianami Outlandera, ale bez dubbingu...
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
ER+ już jest jakby co.
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Witam,

mam dla was kilka bieżących informacji. Jak wiecie mod zmienił nazywa się od jakiegoś czasu Banda Quentina. Wahałem się czy nie wrócić do starej nazwy, ale po przemyśleniach zostanę przy tej. Nowa wersja Bandy Quentina wciąż powstaje. Modding zszedł u mnie na dalszy plan, co nie znaczy, że rozwój projektu został zatrzymany. Na ten moment pracuję nad aktualizacją, która wprowadzi następujące zmiany:
- napisaną od nowa alchemię (wspominałem już o tym, przepisy będą prostsze, a menu bardziej intuicyjne)
- 4 zadania napisane od nowa z różnymi ścieżkami zakończeń; zastąpione zostaną zadania: Dziwne krzyki, cały questline Gerarda, porwanie myśliwego Alexa, Blizna na sumieniu. Wybrałem właśnie te, ponieważ uważam, że są to najgorsze questy w całej modyfikacji. Pisząc od nowa te zadania starałem się, aby były logicznie spójne. Misje mają nowe, konkretne dialogi bez zbędnej gadaniny. Backtracking został całkowicie wyeliminowany z zadania z Gerardem. Niektóre zadania oferują kilka zakończeń lub konsekwencje.
- 1 całkowicie nowe zadanie w Nowym Obozie
- nową animację oraz rutynę z nią związaną
- drobne poprawki w niektórych dialogach, np. wyjaśnienie kwestii Uturiela
- małe poprawki w świecie typu obrócenie w dobrą stronę łóżka w chacie Uturiela itp.
Nie jestem pewien czy będę robił jakiś lifting graficzny. Nie podjąłem jeszcze decyzji. Nie jestem w stanie podać jakiejkolwiek daty premiery, gdyż czasem przez 3 tygodnie nic nie robię z tym modem, więc tempo prac jest niejednostajne. Ogółem wszystkie rzeczy o których pisałem wyżej mam zaczęte, więc nie jest źle.

Przypominam także, że ER 2.0 to jest (a raczej był) projekt Quasha i nie mam z nim nic wspólnego. Nie dostałem od zespołu żadnych dialogów ani plików (bo w sumie z jakiej racji miałbym dostać?), więc proszę nie liczyć na to, że część nagrań trafi do Bandy. Quash mnie poprosił o zrzeczenie się części praw do mojego moda (XD) żebym im czasem tego nie wyrwał z rąk, gdy będą na zaawansowanym etapie więc nie mam styczności z tym projektem. Przypominam też, że to samo dotyczy ER+.

Pozdrawiam.
 

Henioo

Henioo

Użytkownicy
posty65
Propsy4
  • Użytkownicy
Gram sobie od nowa w ER/BQ i mam jeden bug. Nie wiem, czy spowodowany przez jakiś inny mod, czy ten.

Gdy chcę wykuć miecz, zamiast tego, że dajes stal na palenisko, potem na kowadło, potem do wody i na osełkę, żeby stworzyć miecz, u mnie jest, że jeśli mam w ekwipunku stal, rozgrzaną stal, ostrze, rozgrzane ostrze, zamiast stal zmieniać się w rozgrzaną stal, ostrze itd, to gra dodaje +1 do ekwipunku. Np. Gdy mam jedną stal i pójdę na palenisko, mam dwie stale zamiast 1 rozgrzaną stal.

Czy to bug z moda, albo czy mogę to jakoś naprawić?
 

Pumas

Pumas

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Siemanko, postanowiłem na nowo zagrać w ER. Czy gdy zostanę Kretem, będę mógł jeszcze zmienić gildię na inną, czy po wyborze tej ścieżki nie mam już innych możliwośći?
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Siemanko, postanowiłem na nowo zagrać w ER. Czy gdy zostanę Kretem, będę mógł jeszcze zmienić gildię na inną, czy po wyborze tej ścieżki nie mam już innych możliwośći?
Można tylko przejść do Starego Obozu, gdy będziesz wykonywał zadanie z zabiciem szpiega, który kręci się wokół wolnej kopalni. Innych opcji nie będzie.
 

pudzianek1

pudzianek1

Użytkownicy
posty206
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jaka jest aktualna wersja edycji rozszerzonej+
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
pomocy jakiś damianut mi każe robić mody do gothica. help. znacie go?
 

pudzianek1

pudzianek1

Użytkownicy
posty206
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wracam do zagrania w Bandę Quentina dawno tu nie zagladalem czy nadal najnowsza wersja to 0.93 czy cos sie zmienilo jakis patch czy cos.
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
0.93 najnowsza. 1.0 skończona tak gdzieś w 60% dopiero.
 


0 użytkowników i 5 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry