Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 2897988 7437

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 2897988

Odpowiedzi 7437

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Dzięki. Przyjrzę się temu szczegółowo w wolnej chwili.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
@outlander dwie rzeczy mi się nasunęły, co do których nie mam pewności, czy zostały celowo usunięte, czy to przeoczenie:

- zadanie znalezienia kryjówki na wydobyte złoto dla Willa (po wcześniejszym doprowadzeniu go wraz z towarzyszami do złóż złota). Może się ono aktywować w rozmowie z Willem tylko wtedy, gdy zmienna MIS_DrogaDoKopalni ma wartość LOG_SUCCESS, ale z tego, co widzę, nigdzie nie ma odpowiedniego polecenia, które by to ustawiało. Zapewne miało to być tuż po przybyciu z Willem do miejsca wydobycia? Wiem, że samo zadanie ze znajdowaniem pracowników dla Willa było przerabiane (pierwotnie miał być większy wybór postaci do werbowania?), ale to mi wygląda tylko na przeoczenie, bo wszystko później wskazuje, że zadanie da się ukończyć - są różne miejsca na kryjówkę, różne warianty mapy z oznaczeniem kryjówki itd.

- Grim i jego awans. W skryptach rozpoczynania rozdziału jest oznaczenie, że gdy zmienna MIS_GrimOc ma wartość LOG_RUNNING, Grim w II rozdziale awansuje na cienia, a w IV na strażnika i można wtedy z nim walczyć (są też odpowiednie dialogi z nim). To znacz teoretycznie można, bo ta zmienna nigdy nie jest ustawiana. To chyba jakiś porzucony pomysł? Bo w dialogu z Bułą (czyli jeśli dobrze rozumiem, postacią m.in. do testowania różnych skryptów) jest odniesienie do tego, zadanie Zemsta na Grimie - że Cavalorn zdradził, jak to Grim się podawał za Beziego, by awansować. W sumie pomysł całkiem fajny w moim odczuciu. Ale upewniam się: celowo porzucony, czy przez zapomnienie?
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
1. Zadanie celowo usunięte. Wycinanie kodu często powoduje błędy przy parsowaniu, więc w 90% przypadków po prostu stosuję tego typu tricki.
2. To raczej też celowo wyłączyłem, ale nie pamiętam dlaczego. Być może powróci to w jakiejś usprawnionej formie.
 

dedeq

dedeq

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam serdecznie, nie mam bladego pojecia czy ktos tu jeszcze zagląda, ale moze ktos rozwiaze moj problem, a mianowicie..
mam problem w 4 rozdziale, jestem bandyta, nie mam juz bladego pojecia jak dalej pociagnac watek,
 Gorn nic nie mowi o ataku na wolna kopalnie, bo Lee nie wydal jeszcze rozkazu
Nikt z SO nie atakuje obozu bandytow, Drax jeszcze zyje(nie wiem czy powinien umrzec, probowalem znalezc i spojlerowac problem na YT i podczas ataku na opuszczona kopalnie widzialem ze padł)
Xardas ciągle mowi o jakis silach zla czy cos w opuszczonej kopalni(ale mnie zaden bandyta tam nie prowadzi, nie moge wejsc do opuszczonej kopalni)
w obozie uciekinierow gadalem ze wszystkimi (Kruk w ogole powiniem tam byc?)
załatwilem wszystkie zadania dla Quentina z obozu łowcow sciagnalem 2 ochotników
jedyną zagwostką jest fakt iż, nie wiem czy nie spartolilem jednego tematu zwiazanego ze zmuszeniem Draxa do odwrotu ataku, a przystalem (czy jakiekolwiek byly to opcje dialogowe) ewentualnie nie kupilem pancerza bandyty bo wolalem rude wydac na zbroje łowcow
nie mam bladego pojecia czy ktos tu sie jeszcze udziela, ale od kilku tygodni chcialem skonczyc bande quentina, a marne szanse są i nie chce mi sie odpalac, bo latam w kółko i nie wiem juz co mam zrobic xD
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty223
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Co dalej z modem?
Hej, póki co brak czasu.
 

Vincent93

Vincent93

Użytkownicy
posty103
Propsy82
Profesjabrak
  • Użytkownicy
ER Plus jak najbardziej powstaje. Więc jest na co czekać.
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Hej, dzisiaj rano forum znowu nie działało (przynajmniej u mnie) i nie mogłem się dostać do wypisanych przez was błędów. Stworzyłem więc zapasowe na moddb:
https://www.moddb.com/mods/na29142/forum
Bardzo proszę u umieszczanie postów (szczególnie dotyczących błędów) właśnie tam. Będę tam też publikował bieżące postępy z tworzenia aktualizacji. @porfirion jeśli masz ochotę to zachęcam do wrzucenia swojej listy błędów na nowe forum :)
Oczywiście dział na tM pozostaje aktywny i dopóki forum się trzyma to on też będzie. Niemniej jednak chyba powoli będę migrował najważniejszą zawartość na moddb.
 

pudzianek1

pudzianek1

Użytkownicy
posty206
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
proszę o podanie linku do pobrania  po dłuzszej przerwie wracam do grania w Banda Quentina
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
@pudzianek1 https://www.moddb.com/mods/na29142/downloads pierwszy plik od góry to na razie najnowsza wersja (0.93)

jeśli masz ochotę to zachęcam do wrzucenia swojej listy błędów na nowe forum :)
jasne, postaram się to zrobić, natomiast jak już, to bym chciał zebrać ich jak najwięcej do kupy. Teraz średnio z czasem, może w przyszłym tygodniu mi się uda.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
super, bez pośpiechu, bo ja póki co i tak robię rozeznanie co poprawić w pierwszej kolejności i pewnie dopiero w sierpniu coś zacznę działać na poważniej ze skryptami
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Chciałbym dodać możliwość przygotowywania oleju syrianicznego i zrobić z niego cenny składnik alchemiczny. Wiecie, tylko kilka butelek do kupienia u magów za wysoką kwotę - 100 bryłek rudy. Można by to wyjaśnić, że magowie nie chcą się dzielić tym składnikiem (chyba, że do nich dołączymy), bo jest zbyt cenny. Jak myślicie z czego taki olej mógłby powstawać? Ze składników zwierzęcych (w modzie da się pozyskiwać wątroby kretoszczurów) czy może z jakichś roślin?
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty665
Propsy233
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kretoszczury są na tyle powszechne, że specyfik tworzony z nich chyba nie mógłby być jakoś szczególnie cenny. Chyba że obróbka byłaby trudnym procesem. Ale biorąc pod uwagę opis to bardziej bym poszedł pod rozwiązanie ze słonecznym aloesem. Coś związanego z ciężkimi przeciwnikami/trudno dostępnymi miejscami. Np. okolice kamieni ogniskujących.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No cóż, przede wszystkim trzeba by się było zastanowić nad zastosowaniem. Czy potraktujemy olej podobnie jak w Wiedźminie, gdzie może nadać dodatkowe właściwości mieczowi (tutaj można mieszać z różnymi składnikami dla odpowiedniego efektu) czy np. element jakiejś mikstury. Tutaj można rozkminiać jak w prawdziwym życiu wykorzystujemy olej (poza smażeniem ofc xd) i spróbować to jakoś przenieść na realia Gothicowe.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
@outlander To znaczy planujesz zmieniać zastosowanie oleju, czy zostaje to, które jest - a Tobie chodzi tylko o zawężenie jego występowania?

W obecnej wersji modyfikacji kosztuje on 80 bryłek i jest składnikiem silnych mikstur - pełni życia i many, a także wszystkich trwale zwiększających staty.

Fakt, że w obecnej wersji na przestrzeni całej gry można go znaleźć sporo, jak na składnik takich mikstur - po pobieżnym przejrzeniu będzie chyba z 70 sztuk (a miało być więcej, tylko niektórzy sprzedawcy mają błędy i im się nie pojawia). Ale też - o ile jego zastosowanie się nie zmieni - żeby nie przesadzić w drugą stronę, że będzie go strasznie mało. Tak np. (o ile pamiętam), jest z kociankami, których jest tak mało, że przy przyrządzaniu mikstury siły to z nimi jest większy problem, niż z głównym składnikiem - ogniocierniem.

Mi się wydaje, że lepiej, gdyby powstawał on z jakiejś rośliny. Tylko pytanie, czy dodać jakąś nową, czy wziąć już istniejącą, niezbyt pospolitą (ale żeby też nie była wykorzystywana już do czegoś innego, bo to znowu straszne zawężenie może być).
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

blackero

blackero

Użytkownicy
posty223
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wtam , jak prace nad modem?
 

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty211
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy231
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że olej syrianiczny nie występuje w innych częściach gry, a więc powinien być unikalny dla jakiejś rośliny z górniczej doliny. Nie planuję zmieniać jego zastosowania, więc dalej będzie on bazą do najmocniejszych mikstur.  Najlepiej chyba będzie robić go z jakiejś dość popularnej rośliny, ale utrudnić proces. Logicznym jest, że do produkcji oleju jest niezbędna duża ilość nasion. Pewnie pójdę pewnie w tym kierunku (o ile nie porzucę tego pomysłu).

Co do prac nad modem to obecnie piszę prawie od nowa skrypt alchemii. Wszystkie dane będą zaciągane z tabel/list, każda mikstura będzie mieć własną. Dzięki temu zmiana składu mikstury w przyszłości będzie wymagała zmiany jedynie 3 (a konkretnie 3 zdefiniowanych stałych: dla składu i dwie dla opisów w monologach) linii kodu na samym początku skryptu. Reszta już zrobi się automatycznie. Poza tym wszystkie mikstury będą się od teraz składać z trzech składników: rośliny głównej, bazy (woda, alkohol, olej) i fiolki. Myślę, że nie ma sensu bardziej komplikować.
Jak to skończę to mam w planach przejrzeć kowalstwo i wprowadzić drobne zmiany w gotowaniu.
Co do nazwy to wracam do 'Edycji rozszerzonej". Pojawi się wiec nowe logo i być może ekrany wczytywania, bo obecne nie są zbyt ładne.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Co do nazwy to wracam do 'Edycji rozszerzonej". Pojawi się wiec nowe logo i być może ekrany wczytywania, bo obecne nie są zbyt ładne.
W końcu!
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Serekgothic

Serekgothic

Użytkownicy
posty17
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zna ktoś kod na przywołanie Kila i Fila do zadania nieudolni magicy? Nie pojawili mi sie nad NO
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry