Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 3055577 7439

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 3055577

Odpowiedzi 7439

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Szkoda, że nie udało się zrobić % uczenia broni jak w g2. Wtedy gra byłaby bardziej zbalansowana :|

 

Abaddon

Abaddon

Moderator działu
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
Szkoda, że nie udało się zrobić % uczenia broni jak w g2. Wtedy gra byłaby bardziej zbalansowana :|

Czy ja wiem. I tak jest dobrze, bo by nauczyć się walki bronią trzeba mieć określone atrybuty. Poza tym koszta PN są zwiększone :D
 

gothic1210
  • Gość
Planujesz przekuwanie Uriziela na 1h?
Było, ale poszło się walić razem z kowalstwem.
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Co tak nie będzie kowalstwa ?
 

gothic1210
  • Gość
Co tak nie będzie kowalstwa ?
Nie będzie. Była o tym mowa.
 

Abaddon

Abaddon

Moderator działu
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
I tak nieprzydatne było. Nawet w G2 rzadko kto kowalstwa chyba używa xD
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No, a nie mógłbyś zrobić tak, żeby Stone mógł przekuć miecz i zbroję? ;P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
10 % walka mistrzowska specjalnie to było robione ? 
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
I tak nieprzydatne było. Nawet w G2 rzadko kto kowalstwa chyba używa xD

Kowalstwa to chyba tylko się używało jak się było najemnikiem, i wykuwało miecze z rudy i smoczej krwi :D
No i jeszcze zarobić u Harada :D
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
10 % walka mistrzowska specjalnie to było robione ?
Czy ktoś go w końcu zbanuje?
Grałeś w Gothic?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



gothic1210
  • Gość
No, a nie mógłbyś zrobić tak, żeby Stone mógł przekuć miecz i zbroję? ;P
Właśnie patrzyłem po skryptach Stone. Mogę to zrobić  :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
O ile pamięć mnie nie myli, w org g1 na mistrza było więcej procent mój błąd 
 

Zły_Warg

Zły_Warg

Użytkownicy
posty51
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie rozumiem wiec idei działania i sensu tego balansu. Wprowadzenie dłużyzn? To lepiej dodatkowe questy, jak np. to z wyciętą zawartością. 5 PN za poziom, 10 razy mniej punktów XP względem wanilii, oraz 2 razy droższy zakup pod względem PN umiejętności od nauczycieli? To na starcie wszyscy będą wpisywali sobie XP map i wywalali extra rudę do rzeki. :-P  Choć nikt się raczej nie przyzna bo nie honor. :D Może lepiej zostawić jak było w wanilii a zwiększyć tylko hp i obrażenia potworkom. Dobrze było w wanilii, tylko ze mało pobocznych questów było oraz za mało zwierzyny.
To ja jestem mało kto, :-P ponieważ akurat za kowalstwo w G2 NK, można było sobie nieźle dorobić, a EL Bastardo był lepszy od Orkowej Zguby, gdyż lżejszy. Tyle że, tam surowej rudy brakowało u sklepikarzy, gdyby nie jeden mały glitch. :D

Jedyna rzecz, która akurat mi się nie podobała, która poprawili dopiero w G3, że siła miała oddziaływanie na zadawanie obrażenia bronią. Nie powinna, ponieważ za dużo obrażeń się zadawało przez to.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No, a nie mógłbyś zrobić tak, żeby Stone mógł przekuć miecz i zbroję? ;P
Właśnie patrzyłem po skryptach Stone. Mogę to zrobić  :)
Byłoby fajnie :)
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Wirus136

Wirus136

Użytkownicy
posty6
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Moim zdaniem EXP nie jest zły, można by tylko zwiększyć zadawane obrażenia wobec gracza, jakie my dostajemy, to wtedy walka była by ukierunkowana w stronę manualnej zręczności gracza, czy zdąży się zablokować i uderzyć w odpowiednim momencie itp. Jak doszedłem do 5 rozdziału to stwierdzam że gra jest tak mi się wydaje w 30-40% trudniejsza od podstawki. Aha i tego Krzykacza w Nowym Obozie zabiłem odbiegając od niego, w tedy on wyciąga łuk i zaczyna strzelać, a ja podbiegłem do niego i wpakowałem w niego grad ciosów zanim wyjął on broń do walki wręcz wiec coś z tym moglibyście zrobić jeśli się da bo zakładam że każdy NPC tak się zachowuje jeśli ma łuk/kusze. Oczywiście to jest moje zdanie i nie każdy może tak uważać. A i w sumie próg LVL też mógłby się nie zmieniać jeśli było by trudniej.
 

elathir

elathir

Użytkownicy
posty174
Propsy31
  • Użytkownicy
Może lepiej nie kombinować z balansem, wypuścić jak jest. Za jakiś tydzień, dwa, będzie już materiał od szerokiego grona graczy, który pozwoli ustalić czy z balansem trzeba się jakoś bawić. Bo nie ma co też na siłę zbyt utrudniać gry w kwestii pn, bo doprowadzi to do niezdrowej sytuacji, w której ze względu na brakujące pn wszyscy będą wszystko pakować w siłę i walkę 1h potem na 2h olewając umiejętności poboczne (po co umiejętność otwierania zamków w G1 skoro jest save/load?). Kasy w sumie i tak jest dosyć z reguły. W rezultacie poziom trudności pozostanie z grubsza bez zmian a rozgrywka się spłyci o myślistwo czy walkę na dystans jako ciekawostkę, dodatek do głównego oręża nie tyle ułatwiający co uprzyjemniający rozgrywkę.

Jak ktoś chce trudniej to może po prostu nie walić wszystkich punktów na pałę w siłę i broń 1h, lać bliznę w R1 i potem narzekać, że walka taka banalna. A zamiast tego rozwinąć sobie umiejętności poboczne a umiejętności walki według potrzeb by walka była na tyle trudna by satysfakcjonująca ale nie irytująca (na ile jest to możliwe w G1 gdzie jak wiadomo głównym problemem są skrypty AI). Bo bez gruntownej przebudowy połowy Gothica nie da zrobić się tak by poziom trudności odpowiadał wszystkim, umożliwiając swobodną rozgrywkę bez patologii i wymuszania stosowania sztuczek w celu dania sobie rady (jak miecz blizny w R1).
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Wręcz przeciwnie sytuacja taka jest zdrowa, robisz postać dobrze albo wcale skupiasz się na jednym nie na wszystkim
Mod jest do G1 a wiemy ze w g1 balans nie istnieje nie trzeba premiery żeby wiedzieć ze będzie z tym problem.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Zły_Warg

Zły_Warg

Użytkownicy
posty51
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wręcz przeciwnie sytuacja taka jest zdrowa, robisz postać dobrze albo wcale skupiasz się na jednym nie na wszystkim
Mod jest do G1 a wiemy ze w g1 balans nie istnieje nie trzeba premiery żeby wiedzieć ze będzie z tym problem.

Nie przesadzaj. 14 Lat od daty premiery a wciąż ludzie chcą w to grać i z chęcią wracają do tego tytułu. Gdyby było jak piszesz, już dawno gierka zniknęłaby w odmętach czasu a ludzie zapomnieliby o tytule. Kto tak robi postać? Ty? Może ktoś jeszcze, ale być może nie on. nie ja, i wielu innych Nie generalizowałbym tak wszystkiego.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Tym bardziej że ty tizgar jesteś jednym z nielicznych osób który chce mieć taki hardkorowy poziom trudności.
 

Zły_Warg

Zły_Warg

Użytkownicy
posty51
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tym bardziej że ty tizgar jesteś jednym z nielicznych osób który chce mieć taki hardkorowy poziom trudności.

Hardcorowy nie musi być wcale zły, jako opcja w menu. Ale hardcorowy dobrze zrobiony, a nie hardcorowy, gdyż np.deweloperzy usunęli z gry wszystko, co było zrobione dobrze w oryginale i przyprawili sprawę czarnym pieprzem po swojemu a testować, testowali wybiórczo i na god modzie. Nie mówię, ze tutaj będzie tak samo, ale zdarzały się mody "kwiatki" w przeszłości.
 


0 użytkowników i 7 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry