[Dzień Screena] Wolne wnioski/przemyślenia 11348 31

O temacie

Autor Sawik

Zaczęty 31.08.2012 roku

Wyświetleń 11348

Odpowiedzi 31

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
Z drugiej czy trzeciej pozycji też się warto cieszyć
Z trzeciej? Chyba nie w przypadku tegorocznego DS :lol2:
 

Dreamerion

Dreamerion

RaveN Studio
too old too cold
posty508
Propsy809
ProfesjaKompozytor
  • RaveN Studio
  • too old too cold
W ogóle oglądanie się na innych to mało rozsądne. Robić swoje, na miarę własnych możliwości, byle do przodu.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Oraz przecząc samemu sobie i poprzedniemu akapitowi, wydaje mi się że Rzeka powinna zostać niedopuszczona do Dnia Screena za rok, o ile takowy się odbędzie, osiągnęli poziom który wcześniej trzymał tylko Czas Zapłaty, a jak dla mnie nawet lepszy, totalna miazga konkurencji.
Ale pierdolenie. To, że Rzeka, w przeciwieństwie do innych modów, pokazuje jakiś przyzwoity poziom ma być uzasadnieniem niedopuszczenia moda do Dnia Screena? No wybaczcie, ale przecież to jest śmieszne. To nie nasza wina, że reszta sceny modderskiej Gothica nie ma za krzty gustu ani poczucia estetyki. Poza tym chciałbym zauważyć, że w tamtym roku Rzeka została pokonana przez mod Potępieni, a więc widać można, jak się człowiek postara.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
:ayfkm:  
Czemu każdy mój post kończy się hejtem w moją stronę?  Nie twierdzę że jest to sprawiedliwe, wręcz przeciwnie, sam napisałem że to takie nie jest, jednak obecnie każda początkująca modyfikacja jest porównywana z tymi wielkimi modyfikacjami, a motywacja, często dość duża na początku, jest im dość brutalnie odbierana, nie ma wielu projektów które to przetrwały. Poprzeczka została podbita zbyt mocno by ktoś kto modduje od co z roku na rok zawęża grono projektów biorących udział. W sumie to wspominałem o tym już parę razy przy rozmowach odnośnie grafiki 3D, bo tam jest ten sam problem.

A teraz mówiąc ściśle do tematu, nie każę, ani nie proszę, KZW o zaprzestanie moddingu, lecz raczej podsuwam mu myśl (w dość dziwny sposób, jednak jestem pojebanym człowiekiem) że może jednak warto odsunąć się od takich "imprez" i dać się wykazać innym.

Adanos, nie spinam się. Kierujecie/kierujesz pytania bezpośrednio do mnie więc na nie odpowiadam.
Jak już mówiłem, ja nie kazałem nikomu odpowiadać na mojego posta, pozostawiłem po sobie parę przemyśleń, które jeżeli wydały się wam głupie trzeba było pominąć, a jeżeli gdzieś przypadkiem palnąłbym coś mądrego mogłoby to pomóc w rozwijaniu DS za rok. Porównaj DS na przestrzeni lat, a zobaczysz wielkie różnice, które z roku na rok pogarszały jakość tegoż wydarzenia.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Tak gwoli przypomnienia:
[quote name="sawik w temacie o DS"]KZW - Pracowałeś ciężko to dupy pourywa, niech inni odbiorą to jako powód do szlifowania swoich modów.[/quote]
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chciałbym zauważyć, że KZW w temacie "Dzień Screena 2012" wyraźnie wspominał, że zdaje sobie sprawę z zajebistości swojego moda i że jeśli wrzuci swoje screeny, to z pewnością reszta modów poniesie sromotną klęskę. O dziwo, forum jakoś nie zareagowało na tą prawdę, wręcz przeciwnie, były osoby, które chciały widzieć moda na Dniu Screena uzasadniając, że "Ktoś musi te dupy pourywać - taka jest idea konkursów". Jak widzę Ezzam dał cudowny przykład. :lol2:

I chciałbym również zaznaczyć, że konkurs po to powstał, by z uczestniczących modów wyłonić ten, który najlepiej prezentuje się graficznie. Jeśli Rzeka znowu wygra, a żaden inny mod nie będzie miał nawet połowy jego punktów, to cóż - według mnie jest wtedy jasne, jaki poziom te mody ukazują. W związku z tym warto wspomnieć o modzie Ścieżka Przeznaczenia, który mimo takiej konkurencji zebrał całkiem przyzwoitą ilość punktów.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Tak gwoli przypomnienia:
[quote name="sawik w temacie o DS"]KZW - Pracowałeś ciężko to dupy pourywa, niech inni odbiorą to jako powód do szlifowania swoich modów.
[/quote]
Tak, ale wtedy nikt jeszcze nie mówił że ustępuje KZW z drogi bez walki, w każdym razie nie brałem tego na poważnie. Zresztą jak widzisz w przytoczonym cytacie miałem nadzieję na efekt odwrotny temu który mamy "przyjemność" oglądać.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
jednak obecnie każda początkująca modyfikacja jest porównywana z tymi wielkimi modyfikacjami
A z czym miałyby być porównywane?
Cytuj
motywacja, często dość duża na początku, jest im dość brutalnie odbierana
Jeśli osoby kompletnie nieobeznane z moddingiem prezentują projekt, w którym są dółale, cheumy, 20 nowych obozów i tytany, to nie ma co się spodziewać pozytywnego odbioru.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
A co ty chcesz sawiku wywalczyć przez tą dyskusję?
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
pogorszenie wizerunku
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Niby mi nie przeszkadza, a zwłaszcza, że i tak każdy pisze na kogo zagłosował, a czasami może się bardziej rozwinie i powie coś ciekawego na temat prac i  co na nich zauważył, jednakże zadaję sobie pytanie. Dlaczego głosowania są ukryte(tj. Nie można zobaczyć kto na kogo głosował)? Boicie się czegoś? :lol2: :LOL2::lol2:
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Nie twierdzę że jest to sprawiedliwe, wręcz przeciwnie, sam napisałem że to takie nie jest, jednak obecnie każda początkująca modyfikacja jest porównywana z tymi wielkimi modyfikacjami, a motywacja, często dość duża na początku, jest im dość brutalnie odbieran
Ja pierdolę, Sawik walnij się w ten łeb bo już serio nie mogę czytać tych Twoich bzdur. Ogarnij się, idź obierz ziemniaki, pobiegaj, pościeraj kurze albo zrób cokolwiek innego niż siedznie na forum i narzekanie na wszystko.
To już nawet nie sa hejty, to po prostu wieje żalem.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry