PEŁNOMOCNIK
Zalety: Zna zasady, przestrzega wytycznych, zna swoje miejsce w
organizacji i dobrze się na nim czuje, niezawodny, bierze na siebie
odpowiedzialność, dostosowuje się do nowych zwyczajów, przejmuje
dowodzenie, przedkłada pracę nad przyjemności, dotrzymuje terminów.
Jako przywódca: Ustala kryteria dla innych, jest świadomy swych celów i
wymaga od innych tego samego, kontroluje zasoby i wydatki, bezpośredni i
zwięzły, popiera obowiązujące systemy, struktury i kryteria.
Jako członek zespołu: Organizuje i planuje, przestrzega harmonogramów,
dotrzymuje terminów, szanuje tradycje i zasady, poczuwa się do
odpowiedzialności za zadanie.
W pracy: Planuje pracę i pracuje według planu, żąda szczegółów, lubi
ciche, skupione na pracy otoczenie, lubi zaangażowanie, oczekuje porządku.
W domu i w kręgu przyjaciół: Oddany, można na nim polegać, oczekuje, że
pewne zasady będą przestrzegane, konserwatywny, podpora rodziny.
Komunikując się z innymi: Lubi korzystać z pomocy wizualnych (tablic,
diagramów, rysunków, itd.), bezpośredni, rzeczowy, logiczny, ściśle
trzyma się ustalonego porządku działań, odwołuje się do doświadczenia.
Podsumowanie: Dokładny, zainteresowany faktami, dostępny, konsekwentny,
zaangażowany, niezawodny, powściągliwy, uporządkowany, systematyczny,
stąpa mocno po ziemi.