-Skrypty-
1. Podczas wczytywania/parsowania pojawia mi się komunikat zawierający "not found" w nazwie.Np.:
xxxxx (treść komunikatu) not found
Odp.: Not found = (z języka angielskiego) nie znaleziono. Na pewno brakuje jakiegoś pliku. Zazwyczaj animacji, MDS, bądź tekstury. Sprawdź wszystkie nazwy plików o które się rozchodzi, przejrzyj czy na pewno wszystkie pliki są w odpowiednich folderach, czy są kompletne i czy na pewno są wszystkie w odpowiednim formacie.
2. Chce aby bohater był orkiem bądź innym zwierzęciem. Odp.: Po prostu spróbuj w pc_hero.d zamienić visuals człowieka na orka, i ewentualnie wtedy zobacz co dalej.
3. Jak usunąć napis wersji w menu? Odp.:
show_Version=1
zamień na
show_Version=0
4. Co to jest Ikarus?Odp.:Ikarus to przede wszystkim narzędzie umożliwiające programowanie zaawansowanych funkcji i manipulacje obiektami normalnie niedostępnymi -
czyli nie dla ciebie.
4. Jak tworzyć questy?Odp.:
http://themodders.org/index.php?/topic/4148-prosty-quest-zlecenie-zabojstwa/http://themodders.org/index.php?/topic/2209-ge2nk-prosciutki-quest/5. Przy reparsacji skryptu pojawiają mi się różne komunikaty. Odp.:Zanim zapytasz o jeden z nich zajrzyj do tego tematu. Jeżeli nic nie poskutkuje dopiero wtedy pytaj. Niektóre błędy mogą wynikać nie z błędów w skrypcie tylko z braku logicznego ułożenia funkcji, poleceń itd.
Tutorial
6.W Modzie wydanym przez "Poziomkaz" pt.: "Mroczne Tajemnice" został zastosowany bardzo fajny motyw, a konkretnie zataczanie się po spożyciu Bimbru. Chodzi mi o dokładnie taki sam efekt ale w Gothic#msgu II NK. INSTANCE ItFo_Beer (C_Item)
{
name = "Piwo";
mainflag = ITEM_KAT_FOOD;
flags = ITEM_MULTI;
value = Value_Beer;
visual = "ItFo_Beer.3DS";
material = MAT_GLAS;
scemeName = "POTIONFAST";
on_state[0] = Use_Beer;
description = name;
TEXT[1] = NAME_Bonus_HP;
COUNT[1] = HP_Beer;
TEXT[2] = NAME_Bonus_Mana;
COUNT[2] = Mana_Beer;
TEXT[4] = "Mroczny paladyn";
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = Value_Beer;
};
FUNC VOID Use_Beer()
{
Npc_ChangeAttribute (self, ATR_HITPOINTS, HP_Beer); Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA, Mana_Beer);
Uchlany = Uchlany + 1; // Dodajesz 1 do zmiennej
If (uchlany == 6;) // Jeżeli zmienna uchlany wynosi 6
&& (Npc_IsPlayer (self)) // I jeżeli jesteśmy graczem
{ Mdl_ApplyOverlayMDS (hero, "NazwaMDS.MDS"); // nakładasz mds w nazwaMDS wstaw swój mds pijaństwa.
} };
Będziesz też potrzebował zmiennej globalnej Uchlany. Dodaj do story_globals var int Uchlany;
Nazwę zmiennej rzecz jasna możesz zmienić byle nie miała polskich znaków.
Jeśli wystarczy ci upijanie się już po jednej butelce, to wystarczy do funkcji on_stete[0] wstawić:
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_drunken.mds");
-Engine-
7. Czy można zmienić kolor mgły w grze? Odp.: Nową mgłę można dodać w Spacerze:
"szukasz na liście vobów zCZoneZFogDefault , rozwijasz i klikasz na tego voba ,po czym się pojawiają jego opcje w oknie object, szukasz Fogcolor , klikasz na to 2 razy , wybierasz interesujący Cię kolor mgły i klikasz ok . Potem apply i gotowe . "
Jeżeli chodzi o te mgłę:
to za jej kolor odpowiadają wpisy w pliku ini:
SKY_OUTDOOR.zDayColor0 = 10 80 105
SKY_OUTDOOR.zDayColor1 = 20 70 105
SKY_OUTDOOR.zDayColor2 = 30 60 105
SKY_OUTDOOR.zDayColor3 = 40 50 105
8. Czy da się zrobić by ten efekty bariery trwał cały czas? A nie przez 10 s tylko po błyska nad kolonią i tyle. Rozwiązanie: Znajdź sobie rzeczy które
RZECZYWIŚCIE wymagają poprawy lub:
Zależy czy potrafisz biegle posługiwać się Ikarusem/g2ext/injectowaniem dll#msgek z własnym kodem. Mechanizmy związane z barierą siedzą głęboko w silniku, odpowiednie zmienne nie są opisane nawet w Ikarusie. Musiałbyś sam zdekompilować gothic.exe i je odnaleźć.
9. Jak włączyć antyaliasing w Gothic?Odp.1: Dodaj odpowiednią konfigurację w sterowniku kary graficznej.
Odp.2:Można spróbować z:
ENGINE.zVidEnableAntiAliasing
10. Jak pozbyć się sześcianów optymalizujących w Koloni?Odp.: Rafał Budzis zrobił modyfikację do Gothika usuwającą te niedogodność. Można spokojnie wyciągnąć plik Zen z paczki z jego modem.
Budzis Skrypt Mod-Ogólne-
11. Od czego zacząć modding? Odp.:
Przede wszystkim pobierz potrzebne programy i zainstaluj Gothika. Najważniejsze to GMDK. Warto zajrzeć
tutaj.
12. Nie umiem czegoś zrobić.Odp.:
Tutorial (z ang. korepetycje, samouczek) – artykuł typu „krok po kroku”, publikacja pozwalająca łatwo nauczyć się obsługi programów, programowania czy tworzenia grafiki. Terminem tym określa się również programy lub komputerowe prezentacje pełniące takie funkcje.
Dział tutoriali na THE MODDERS13. W tym temacie początkujący user zadaje dość dużo pytań. Jeżeli masz zamiar modować Gothika i nic o tym nie wiesz to zajrzyj. Z pewnością dowiesz się czegoś nowego.
http://themodders.org/index.php?/topic/15386-wiele-pytan-dotyczacych-edycji-gothic-i/http://themodders.org/index.php?/topic/6283-podstawowe-pytania-i-problemy/
-Światy-
14. Co zrobić aby w nowym świecie nie padał deszcz?Odp.: O to warto się zatroszczyć już przy tworzeniu modelu świata. W programie graficznym wystarczy utworzyć płaszczyznę rozciągającą się nad całym światem. Spód należy oteksturować alphą (przeźroczystą teksturą) a górę dowolną inną. Taki polygon będzie pełnił funkcję parasola nad światem zatrzymując deszcz.
15.Otóż, mam w gothic np teksturę ziemi, wymiary 256 na 256 załóżmy, a ja bym chciał nadmienić ją na moją która ma 512 na 512, jak to zrobić?? Zwykła podmiana gomanem nic nie daje, zmienia nadal na 256. Odp.1.Robisz teksturę w 512 i zapisujesz ją pod nazwą oryginalnej tekstury z gry np. OWODWATRGRASSMIUNDERWATER.TGA
2.Otwierasz GoMana. Otwierasz tę teksturę. I zapisujesz w folderze Textures/_compiled pod ta samą nazwą tylko, że w formacie TEX oraz z dopiskiem -C. Poprawna nazwa:
OWODWATRGRASSMIUNDERWATER-C.TEX
Warto zachowywać tekstury w tga, bo potem jakbyś chciał coś poprawić to masz szybki dostęp.
3. Tworzysz paczkę z modem, która zwiera twoje tekstury.
Uwaga! Są inne sposoby, który wybierzesz zależy od ciebie.