Sklep 1 - Rupieciarnia 69131 134

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 16.09.2010 roku

Wyświetleń 69131

Odpowiedzi 134

LordNerevar

LordNerevar

Użytkownicy
posty38
Propsy19
  • Użytkownicy
Jak do jednego koloru to wystarczy zmienić materiał. Chyba, że to do gry to wtedy diffuse jest raczej niezbędny. A na normalce nadal są błędy :P
 
YARRrrr...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy

Darmor

Sklep 1 - Rupieciarnia
#81 2010-09-28, 19:34(Ostatnia zmiana: 2010-09-28, 19:34)
Gdzie konkretnie? Bo jeżeli chodzi o krawędzie to chyba lepiej nie jestem w stanie zrobić. Co do tego koloru. Czy wystarczy wtedy diffuse o rozmiarze 1 na 1 pixel?
 

LordNerevar

LordNerevar

Użytkownicy
posty38
Propsy19
  • Użytkownicy

LordNerevar

Sklep 1 - Rupieciarnia
#82 2010-09-28, 19:58(Ostatnia zmiana: 2010-09-28, 19:58)

Tam gdzie jest na czerwono powinieneś zaokrąglić, szczególnie na dole. Hi poly kończy się szybciej niż low i program nie ma z czego wypalać. Na zielono zaznaczyłem krawędź, która, mimo, że też powinna być zaokrąglona wygląda dobrze. Ale to głównie dlatego że jest tam ciemniej niż w innych miejscach. Na żółto masz górną krawędź która wygląda w miarę dobrze, ale jednak widać problem związany z brakiem zaokrąglenia i złym smoth'em.
 
YARRrrr...

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Sklep 1 - Rupieciarnia
#83 2010-09-28, 20:12(Ostatnia zmiana: 2010-09-28, 20:13)
Diffuse to najważniejsza tekstura, uwierz że dobre diffuse metalu to nie tylko szary kolor. Po pierwsze wypalić AO i dać tryb warstwy na Mnożenie (multiply). Dobrze zaznaczyć jaśniej krawędzie (tyczy się to zwłaszcza speculara, ale na diffusie można lekkie przetarcia zrobić)
Ewentualnie trochę zabrudzeń dodać.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
dokładnie. Normal mapa z AO wygląda dużo lepiej niż bez AO.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Takie krawedzie niezwykle ciezko jest zrobic przy pomocy standardowej projekcji. Nie wiem czy to zadziala, ale co gdyby zrobic dwa kwadratowe plane jeden na lub nad drugim, na jeden nalozyc rendera UVki jako diffuse, a na drugi w odpowiednich miejscach nakladac np. polowki walcow lub cokolwiek? Moze by zadzialalo, nie wiem tylko jak wtedy z rozkladem kanalow czerwonego i zielonego. Mozliwe ze w takim przypadku trzeba by wykonac 4 mozliwe kombinacje i recznie sklejac, badz tez po prostu przed owym sklejeniem odwrocic ktorys z kanalow. Droga troche naokolo, ale zdaje mi sie, ze efekt bylby zadowalajacy.

Jak by to wygladalo, gdybys wygumowal cala normalke na krawedziach, a zostawil tylko te zdobienia?

Diffuse, jak koledzy powyzej wspomnieli, jest bardzo wazne nawet w tym przypadku. Postaraj sie wypalic AO, wtedy faktycznie wszystko bedzie wygladac lepiej.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Bez zaokrągleń wygląda tak: http://img46.imageshack.us/img46/9831/20101003090735.jpg

A co do tego diffuse, to co w tym przypadku powinno się tam znajdować? Powtórzenie zdobień z normalki?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Jakis problem jest ze stronami, na ktorych pada swiatlo na normal mapie. Poprobuj pozamieniac kanaly, mozliwe ze jedna mozliwa kombinacja da dobry efekt - mozliwe ze projektor oraz renderer maja inne ustawienia. W sumie z tego co pamietam to przy projekcji trzeba bylo cos zamienic, mozliwe ze kanal zielony na up.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
Jakis problem jest ze stronami, na ktorych pada swiatlo na normal mapie. Poprobuj pozamieniac kanaly, mozliwe ze jedna mozliwa kombinacja da dobry efekt - mozliwe ze projektor oraz renderer maja inne ustawienia. W sumie z tego co pamietam to przy projekcji trzeba bylo  cos zamienic, mozliwe ze kanal zielony na up.
Ja zawsze odwarcałem zielony kanał. Możesz zrobić to "ręcznie" przy kanale zielonym kolory/inwersja albo w pluginie normalmap do gimpa/photoshopa zaznaczając conversion: normalize only i invert Y.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
prawda. w opcjach wielu rendererów jest możliwość zamiany kanałów, bądź odwrócenia ich wartości.

Podczas pracy na Unreal Engine zawsze muszę odracać wartości G normal mapy, żeby całość wyglądała dobrze.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Lepiej odwracac normal mape, niz ustawienia enginu/renderera.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Wypaliłem normalmapę, ale miejscami się poodwracała. Wie ktoś jak to w Gimpie naprawić?
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
wypalałeś w blenderze czy gimpie?
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
blender
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
To na gorze to ten palak? Widac tam straszna pikseloze i nagle przeskoki, ktorych mam wrazenie nie powinno byc. Czy w ustawieniach blenderowego projektora/renderera nie da sie jakos zwiekszyc samplingu, badz po prostu wlaczyc antyaliasing?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Sklep 1 - Rupieciarnia
#95 2010-10-08, 15:30(Ostatnia zmiana: 2010-10-08, 15:31)
Nie o to chodzi, ale dzięki za uwagę.
Chodzi mi o te miejsca o czerwonym i zielonym odcieniu. Są odwrócone :<
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11438.msg113914#msg113914#msg113914#msg113914 date=1286460077
Lepiej odwracac normal mape, niz ustawienia enginu/renderera.

chodziło mi o to, że podczas wypalania normal mapy wypalacz (renderer?) już sam automatycznie wszystko odwraca.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Dracon link=topic=11438.msg114008#msg114008#msg114008#msg114008 date=1286544637
Nie o to chodzi, ale dzięki za uwagę.
Chodzi mi o te miejsca o czerwonym i zielonym odcieniu. Są odwrócone :<
Wiem ze nie o to chodzilo, po prostu warto to poprawic.

Jesli masz plugin do Gimpa badz Photoshopa to w obu powinna byc opcja z samym odwracaniem kanalow. Mozesz takze sprobowac recznie odwrocic zielony badz czerwony. Nie wiem jak wtedy bedzie z niebieskim.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
W końcu udało mi się dojść do w miarę dobrego efektu. Dzięki za pomoc. Powstały takie minimalne błędy na dolnych krawędziach. Choćbym nie wiem jak zmieniał ustawienia projekcji to nie udaje mi się pozbyć tych błędów. Stąd takie pytanie. Jak poprawić tą normalkę w photoshopie, tak aby zlikwidować błędy?

http://img685.imageshack.us/img685/4493/scrpx.jpg
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Możesz pomalować pędzlem żądane miejsce na odpowiedni kolor :)
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry