[G2:NK]Chcę stworzyć moda,ale pilnie potrzebuję paru odpowiedzi;) 5996 13

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 20.05.2010 roku

Wyświetleń 5996

Odpowiedzi 13

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Większość z was,którzy zobaczą ten temat pewnie pomyśli-"Cholera,on chyba nabija sobie posty albo lubi zatruwać życie innym".Jeśli tak pomyślicie,no to trudno-ale nie pisałbym gdybym nie potrzebował pomocy doświadczonych modderów.Więc od razu zadam pytania:
1)Jak mogę umieścić/znaleźć odpowiedni waypoint w grze(np.w jarkendarze)i wrzucić do niego npc'a?
2)Czy istnieją jakieś item makery do gothic 2 nk?
3)Jak mogę dodać item do skrzyni(np.w wieży xardasa)-jeśli za pomocą spacera to proszę podać link do jakiegoś tutka(najlepiej filmik).
4)Jak zrobić teksturę przedmiotu(np.chciałbym,żeby w grze były płatki cookie crips:D)?
5)I na chwilę obecną ostatnie pytanie-co zrobić,by dany npc posiadał broń stworzoną przeze mnie?Czyli mam skrypt broni,w grze za pomocą kodu się pojawia,a ja chciałbym,by jakiś npc ją miał.

Proszę o odpowiedzi na w/w pytania.Jeśli do tego trzeba stworzyć mod to akurat kaszka z mleczkiem(mam na myśli plik modu,by się wg uruchamiał:facepalm: ).Bo akurat w celach testowych stworzyłem 1 npc'a,dodałem go koło cronosa w jarkendarze(skrypt oczywiście posiadany^^)i stworzyłem plik moda(wrzuca się do GVDSF[chyba tak on się nazywał]pliki gothic.dat i ou.bin[oczywiście trzeba zaaktualizować w spacerze^^])i stworzyłem plik .ini,więc pojawia się do wyboru w gothic starterze,a po zaczęciu nowej gry npc jest tam,gdzie go umieściłem,bez potrzeby przyzwania go za pomocą kodu(czyli moje mega-ultra-giga demo moda-w końcu tylko 1 npc,który cały czas stoi w 1 miejscu i nic innego nie robi ^^ )
Edit:Aha w spacerze nie mam tego "obrazu"tzn.po wybraniu world.zen nie widzę żadnych tekstur itp(powinno być tak jak w tutorialu tutaj na forum,ale czegoś takiego po prostu nie mam).Aha i uzupełniam temat o nowe pytanie:
6)Jak zrobić własną ikonę moda(żeby była w gothic starterze)i gdzie ją wrzucić?^^
Życzę miłej nocy wszystkim:)
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
1.Podczas Gry uaktywnij Marvin mode i nacisnij alt+u pojawia ci sie takie czerwone kreski czyli wayponty
2.Istnieja poszukaj w dziale programy
3.Nie wiem
4.Najpierw zrób model pózniej skrypt
5.W skrypcie swojej postaci w eq wpisz istance broni: :facepalm:  
6.trzeba cos pogrzebac w pliku system
 

Goliath

Goliath

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy
Uzupełnię kolegę powyżej:
1. http://themodders.org/index.php?showtopic=46
2. Nie lepiej samemu zrobić?
3. http://themodders.org/index.php?showtopic=2550
4. Robisz ją w jakimkolwiek programie graficznym, np. Gimpie, a potem nakładasz na model w Spacerze. Żeby pasowała, trzeba coś zrobić, ale nie pamiętam co :facepalm:  . Chyba UV Mapping, ale ja się na tym nie znam ^^
5. Żeby miał broń nałożoną na siebie, wpisujesz:
EquipItem (self, INSTANCE_BRONI);A żeby miał broń (lub jakikolwiek inny item) w ekwipunku, ale niezałożony to:
CreateInvItems (self, INSTANCE_BRONI, ILOSC);6. Musisz mieć stworzony plik z ikonką *.ico. Potem w pliku *.ini moda, dopisujesz (lub zmieniasz) to:
Icon=nazwa_ikonki.ico
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No to tak:
Z pytaniem 5 sobie poradziłem^^Użyłem programu NSCScriptGenerator-dodał ekwipunek itp.(jedyne co musiałem zrobić to dodać rutynę:P )
Edit:A co do spacera to jak otwieram plik addonworld to nie widzę nic;/
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
1. Poprzez Marvin Mode naciśnij alt+u i masz waypointy. Jest jeszcze inny sposób. Otwierasz Spacera, i świat. Klikasz E i masz waypointy.

2. Item Maker jest jakiś w dziale Programy, chyba, jeżeli nie poszukaj tutoriala jak stworzyć itemka, to na prawdę proste.

3. Otwórz spacera i przejdź do skrzynki. W okienku CVob będzie Items i tam dodajesz co chcesz mieć w skrzyni.

4. Znajdź obrazek Cookie Crisp, edytuj gimpem, zmniejsz i dodaj do gry jako teksture. Teksture te użyj później w skrypcie itemku.

5. W skrypcie NPC dodaj EquipItem (self, --InstanceItema--, 1);

6. Ikonke robisz w programie graficznym i potem nazwę dajesz w pliku ini moda.

Mam nadzieję, że już wszystko jasne.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Psia krew.Co chwila wyskakuje błąd z aplikacją;/
Edit:A kij z tym dodawaniem itemów do skrzyń.Będę dodawał je do npc'ów....Ten spacer to za bardzo wkurzający program!!
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Taa... Bardzo wkurzający. Ostatnio przerzucałem świat z G1 do G2. Ale przy tym było roboty... Po przekonwertowaniu trzeba było w KAŻDYM vobie zmienić 3 atrybuty, bo inaczej, raz vob był niewidzialny, dwa przenikalny. Chwała Bogu, że istnieje coś takiego jak makro w windowsie, jedno minutowa pętla załatwia kilka(naście) godzin ręcznego klepania (stara kopalnie ma coś około 1000-1500 vobów) :lol:

Ale wracając do tematu. Aby wrzucić coś do skrzyni: w spacerze klikasz na skrzynke, roleta objects, na samym dole masz container. Generalnie składnia jest taka: item1:ilość,item2:ilość,item3:ilość, itd. (na końcu NIE MA PRZECINKA!!). Więc jeżeli chcesz dodać np 100 sztuk złota do skrzyni, dowalasz na końcu ,ItMi_Gold:135

Mam nadzieję, że pomogłem :P
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Co do skrzyń to uzupełnił mnie kolega mateoboss.
Pragasek powiedział, że lepiej robić itemy samemu. Potwierdzam.
A co do spacera to poprostu wybierasz świat, a następnie naciskasz "w" i pojawiają ci się wszystkie waypointy.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No tak,tyle że gdy robię wg tutoriala na tym forum i znajduję nazwę chestbig(czy jakoś tak-czyli skrzynia)i dodaje to do visuala to tego wg nie widzę w spacerze
Edit:Eeee załóżmy,że do skrzyni dodałem itemy i zapisałem świat w jakimś miejscu.I teraz pytanie-czy ten świat mam dodać w gothic vdfsie razem z gothic.src i gothic dat?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Po co? Do testów nie potrzebujesz niczego pakować. W pliku INI, przy VDF zostaw pustą linijkę, zmień tylko nazwę świata:

...
[FILES]

VDF=

; Wert: VDFS-Volume(s)
...


...
[SETTINGS]

World=NewWorld\NewWorld.zen

...


W world wpisujesz ścieżkę świata, a VDF zostawiasz puste, wtedy pliki modyfikacji nie będą zczytywane z vdf'ów, lub mod'ów, ale bezpośrednio z folderu _WORK, więc nie będziesz się musiał bawić w pakowanie.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No,ale ja chcę zobaczyć za pomocą modu jak to wygląda.I co muszę wtedy zrobić?Bo dodałem skrzynię w spacerze,jakiś item do niej(skrzynię widać i ustawiłem ją odpowiednio),daję kompiluj świat,później światło i zapisuję świat pod inną nazwą.Stworzyłem mod(dodałem pliki gothic.dat,gothic.src,zapisany świat(np.przerabiałem oldworld to zapisałem pod oldworld1)ale jak uruchamiam mod to nie widzę skrzyni;/Również dodałem waypointa,ale go w grze również nie ma.....
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Skoro zmieniłeś nazwę świata, to musisz tą NOWĄ nazwę uwzględnić w pliku INI, w którym są ścieżki do moda, bo jeżeli nazwa ciągle jest newworld, to ciągle będzie ci ładowało oryginalny świat. Załóżmy, że nazwa twojego świata, z twoją strzynią nosi nazwę The_World.zen i znajduje się w katalogu _WORK\Data\Worlds\NewWorld\
to w pliku INI musisz mieć coś takiego

[SETTINGS]

World=NewWorld\The_World.zen

Wtedy będzie ładował ci się twój przerobiony świat. Oczywiście jego nazwa może być dowolna, ale ścieżki i nazwy mapy, muszą się w obu przypadkach zgadzać. Pozdro
 

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Skoro masz już świat to zapisz pod inną nazwą i wrzuć do _work/data/worlds

Wykasuj stary świat.

Zmień nazwę pliku Worlds.vdf na Worlds.vdf.disabled  który znajduję się w Gothic/data

Odpal Gothic Startera dla testów i viola...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Tutaj załączam treść pliku .ini do obecnego moda:
[INFO]
title=Czarnymod
description=Czarny
authors=Kruk
version=Pro Alpha
webpage=brak
icon=6

[FILES]
; Dont attach file-extensions to these files.
game=content\gothic
fightai=content\fight
menu=system\menu
camera=system\camera
music=system\music
soundeffects=system\sfx
particleseffects=system\particlefx
visualeffects=system\visualfx
outputunits=content\cutscene\ou

vdf=Black.mod

[SETTINGS]
world=LIGHTWORLD.ZEN
player=PC_HERO

[OPTIONS]
force_parameters=1
force_subtitles=1
show_info=1
Jeśli mam coś zrobić lub w czymś zmienić to napiszcie.Będę bardzo wdzięczny.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry