JEDNORAZOWY MESH 5761 12

O temacie

Autor emace

Zaczęty 9.05.2010 roku

Wyświetleń 5761

Odpowiedzi 12

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

JEDNORAZOWY MESH
2010-05-09, 12:16(Ostatnia zmiana: 2010-06-22, 16:35)
zapisuje świat z 3dsMaxa exportując kerraxem do *.3DS. świat ma nałożony materiał, defaultowy kolor. Normalnie otwieram ten plik jako mesh w spacerze , i jest ok - otwarty!. Kompiluję świat z możliwością edycji i światło. Nic nie robiąc kompletnie, nadpisuję od razu jako mesh ale przy próbie otwarcia tego pliku wyskakuje błąd "mesh has polys without material".  

Być może pluje się o verts których jet 66k497, poly mam 51K940. O materiał na pewno nie chodzi, takich błedów już nie popełniam :D  CZY VERTSY TEŻ MAJĄ JAKIŚ LIMIT ? kerrax przy eksporcie nie zwraca błędów ! zmiejszyłem vertsy i błąd nie wyskoczył, ale pytam, bo komunikat zbił mnie z tropu.

i teraz... zauważyłem, że jak usunę górę i vertsy spadną mi do 55k, to błąd nie wyskakuje, ale kiedy usunę drzewa, które mają masę vertsów (wystarczy usunąć ich 10), ale nie tykając góry, problem się pojawia. Tak jakby góra miała jakiś błąd (attachowałem ją z jaskiniami, jaskinie są z materiałem i flipowane). Jak wyleję na całą górę kolor, spacer wywala bład, mimo tego, że góra na 100% jest pokryta cała materiałem, jak zostawię w świecie samą górę (11K Poly, 10 k verts), problemu nie ma. Zgłupiałem o.0

jakie ustawienia powinien mieć kerrax?, te są moje: http://img248.imageshack.us/i/88893889.jpg/
błędy przy kompilacji i ustawienia kompilacji http://img641.imageshack.us/f/81499635.jpg/

i szybkie pytanie, jaki jest maximum dla verts ?, nie mogę nigdzie znaleźć info

 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

JEDNORAZOWY MESH
#1 2010-05-12, 08:10(Ostatnia zmiana: 2010-06-21, 21:06)
... uzupełniłem powyższy post, niżej podbijam temat :lol2:
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
podbijam temat, wtedy robiłem testy, teraz biorę się poważnie za teksturowanie i zaczynam pracę z spacerem :]  proszę o pomoc
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
To raczej wina vert i poly, Gothic już jest stary, i ma swoje ograniczenia, poprostu trzeba robic mniejsze lokacje, lub dzielić je na kilka części, Spacer nie jest zbyt dobry do dużych map.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

JEDNORAZOWY MESH
#4 2010-06-21, 22:27(Ostatnia zmiana: 2010-06-21, 22:28)
To na pewno wina ilości bądź obecności czegoś na mapie. Skoro mówisz, że po usunięciu gór miałeś 55 000 vertów i nie działało, znasz limit na poly więc tą możliwość też trzeba odrzucić (Zarówno dla trisów jak i vertów limit jest równy dokładnie 65 355), to pomyślałem sobie o ostatnim składniku - o kreskach. Sprawdź czy nie masz jakiś wolnych kresek, tłumaczyłoby to zarazem komunikat o braku tekstur, bo edges niosą ze sobą informacje o materiale. Takie błędy mogły się u ciebie pojawić, w przypadku stosowania różnych metod edycji świata.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Nie wiem. wczoraj dwie godziny straciłem. Twoja sugestia KolegoZWojska z liniami jest jak najbardziej logiczna. Wyszukałem pare krzaczków, ale typowych edge, to nie. Ale to nic nie pomogło.

Cytuj
jak zostawię w świecie samą górę (11K Poly, 10 k verts), problemu nie ma.
tego najbardziej nie rozumiem, ręce opadają.

Cytuj
tłumaczyłoby to zarazem komunikat o braku tekstur, bo edges niosą ze sobą informacje o materiale.
ale kerrax przecież automatycznie, z tego co zauwazyłem dodaje tekstury, jesli jest brak.

jak wywalę wszystkie drzewa z mapy, zostaje mi 30k v i p - niby super, ale bład wyskoczy

stosowałem nawet automatyczne wyszukiwanie w 3DSM po edge, po braku materiału i nic nie znalazłem...
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Kiedy eksportujesz model, automatycznie zostaje on podzielony na trójkąty, nie zostaje w poligonach. Ponieważ tak jest, model przekracza ilość 65 355 trisów.

Taka jest moja teoria, czyli proponuję zmniejszyć ilość poly, lub podzielić to wszystko na 3 częśći :lol:
 
Moje gg: 8169289

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: zkajo link=topic=9998.msg99887#msg99887 date=Jun 22 2010, 10:43 AM\'
Kiedy eksportujesz model, automatycznie zostaje on podzielony na trójkąty, nie zostaje w poligonach. Ponieważ tak jest, model przekracza ilość 65 355 trisów.

Niestety to nie możliwe. Faces, które liczy nam kerrax to właśnie są już te oddzielone trisy.

Skoro ilości się zgadzają to gdzieś musi brakować materiału, bo kerrax wcale nie uzupełnia ubytków. Spróbuj może dla testu zaznaczyć wszystko, pokryć jakąś teksturą z textures/level i wtedy eksportować. Może masz jakieś obiekty ukryte to wtedy Unhide All.

I wyślij mi może na mail#msgote author=zkajo link=topic=9998.msg99887#msg99887 date=Jun 22 2010, 10:43 AM\']Kiedy eksportujesz model, automatycznie zostaje on podzielony na trójkąty, nie zostaje w poligonach. Ponieważ tak jest, model przekracza ilość 65 355 trisów.[/quote]

Niestety to nie możliwe. Faces, które liczy nam kerrax to właśnie są już te oddzielone trisy.

Skoro ilości się zgadzają to gdzieś musi brakować materiału, bo kerrax wcale nie uzupełnia ubytków. Spróbuj może dla testu zaznaczyć wszystko, pokryć jakąś teksturą z textures/level i wtedy eksportować. Może masz jakieś obiekty ukryte to wtedy Unhide All.

I wyślij mi może na maila te zdjęcia z linków bo otwierałem je ze wszystkich przeglądarek i pizda. Może mi to jakoś pomoże.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

JEDNORAZOWY MESH
#8 2010-06-22, 12:20(Ostatnia zmiana: 2010-06-22, 12:23)
Cytuj
Skoro ilości się zgadzają to gdzieś musi brakować materiału, bo kerrax wcale nie uzupełnia ubytków. Spróbuj może dla testu zaznaczyć wszystko, pokryć jakąś teksturą z textures/level i wtedy eksportować. Może masz jakieś obiekty ukryte to wtedy Unhide All.

no właśnie chyba uzupełnia. Zauważylem ostatnio zalety kerraxa i przekonałem się, (zwłaszcza kiedy wpadłem na to jak zrobić, by nie zawieszał się spacer, podczas kompilacji światła podczas pracy z 3dsem wyeksportowanym kerraxem). Jedna to taka, ze kerraxa, nie zmienia nazw tekstur, a dwa to uzupełnianie teksturami elementów bez materiału za pomocą tekstury gleby.
Tak mi uzupełnił nieoteksturowaną jaskinie, własnie tej góry która mi tak miesza.

co innego standardowym eksportem, spacer wywala taki błąd już przy pierwszym w ogóle uruchomieniu, w tym przypadku mamy o tyle dziwną sytuację, ze informacja o braku materiału wyskakuje podczas restartu spacera i załadowania, dopiero co skompilowanego świata.

Spróbuję tak jak mówisz, wylać teksturę na moją górę, robiłem tak już, ale użyłem defaultowego koloru, no zobaczymy, może to coś da. Nie mam ukrytych obiektów, to odpada.

EDIT: Dla testów wywaliłem górę i wpierdzieliłem boxa z masą p i vna jego miejsce... oczywiście błąd nie wyskoczył. Przypomnę, że sama góra nie przysparza problemów.

screeny opublikuje pod wieczór
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

JEDNORAZOWY MESH
#9 2010-06-22, 21:28(Ostatnia zmiana: 2010-07-01, 10:23)
Cytuj
Kiedy eksportujesz model, automatycznie zostaje on podzielony na  trójkąty, nie zostaje w poligonach. Ponieważ tak jest, model przekracza  ilość 65 355 trisów.

spotkałem się z takim samym twierdzeniem na tym forum: http://forum.gamedev.pl/index.php?action=p...e;topic=16138.0

EDIT: PROBLEM ROZWIĄZANY, został przekroczony limit faces, po tym jak wszystkie Poly zostały przerobione na tris.
po podzieleniu wszystkiego na kawałki i załadowanie macrosem, jest ok.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

JEDNORAZOWY MESH
#10 2010-07-03, 12:49(Ostatnia zmiana: 2010-07-03, 13:05)
wydawało mi się tylko, że rozwiązałem problem. Dzisiaj podzieliłem projekt na 5 kawałków, żaden nie przekracza 30 k faces. Exportowałem kerraxem jako mesha z jednym defaultowym kolorem. Po otwarciu w spacerze macrosem i skompilowaniu i zapisaniu a potem przy próbie otwarcia jako mesha wyskakuje błąd o braku materiału !!!!!

zwariuje z tym G. !

EDIT. dodam jeszcze że cały proces makrowania i kompilowania przebiega ekspresowo, ale zapisanie do 3ds dłuży się nieproporcjonalnie.

EDIT: Hej, rozumiem że ZEN widzi poszczegulne zmakrowane elementy jako odizolowane niezależne obiekty, tak ? i dla tego mi się jako zen nigdy nie wywala innymi słowy nie pluje się o przekroczony limit P i V.
Ale jak całość zapiszę do 3DS`a a potem otworzę w spacerze ten plik, to przez to, że elementy są scalone w jeden nie krzyczy właśnie mi czasami o limicie ? Hmm, to mogło by być to. Czyli co... mam teksturować świat po kawałkach - co było by wielce niewygodne ? i tak makrować, by dany 3ds nie przekroczył 65k ? a po oteksturowaniu znowu zmakrować, i zrobić sobie zena do vobowania ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

JEDNORAZOWY MESH
#11 2010-07-03, 15:28(Ostatnia zmiana: 2010-07-03, 15:28)
Nie wiem czy zrozumiałem o co ci chodzi (Zen widzi?). Macros powinieneś traktować jako ostatni z etapów pracy nad światem, kiedy wszystko jest już oteksturowane, oVobowane itd. Jeśli świat połączony przy pomocy macro zapiszesz jako mesh (jeśli tak się w ogóle da) to ja spodziewałbym się wyskoczenia jakiegoś konfliktu lub innego typu błędu.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

JEDNORAZOWY MESH
#12 2010-07-03, 16:02(Ostatnia zmiana: 2010-07-03, 16:08)
he, he o to mi chodziło, wreszcie problem rozwiązany. Myślalem, że moge sobie zmacrowac świat z elementów, tylko po to, by sobie wygodnie go całego widzieć i teksturować. No ok, widzę, że to wiele bardziej skomplikowane, teraz troszkę pogłówkuję jak podzielić świat, i zaczynam zabawę teksturowaniem ;p

"zen widzi", czyli akceptuje wszystkie zmacrowane elementy, format 3DS jako wynik pracy w spacerze, który zawiera połączone w wyniku macrowania elementy, nie załaduje się w programie.

Konflikty o których mówisz, jak najbardziej występują, dowodem jest ten cały wątek.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry