21
Twórczość / Tanks Reloaded v0.1.5 11.08.2012
« dnia: 2012-03-24, 17:14 »
Chciał bym zaprezentować moją pierwszą grę - na razie jeszcze nie jest ukończona w 100%, ale mam nadzieję że kiedyś będzie ;)
Gra to remake starej gierki na pegazusa (każdy kto miał tą konsolę musi pamiętać tą grę), wiadomo od czegoś trzeba zacząć
Gra jest pisana w języku skryptowym lua na silniku love2D, "grafika" robiona w MS paint
Creditsy: love2D development team - silnik, Michael Ebens – moduł upraszczający poruszanie kamerą, Tentus - tutorial jak przypiąć elementy do siatki, płynnie nimi poruszać i wykorzystać siatkę do testów kolizji, ja - ~1000 linijek kodu, grafika, mapki, ogólny design - ogółem wszystko inne co się składa na grę
[media][/media]
[media][/media]
Gra oferuje:
wersja 0.1.5.1
- nowa metoda wyświetlania grafiki (wszystkie kafelki wycinane są z jednego obrazka tak jak to być powinno)
- poprawiony problem z dziwnym zachowaniem pocisków przy niskim FPS
- dodane edytor map który pozwala na:
- możliwość tworzenia nowych mam o rozmiarach od 17x19 do 100x100
- możliwość edycji wbudowanych, wcześniej stworzonych lub importowanych map
- możliwość zapisu mapy do pliku o wybranej nazwie
- możliwość przetestowania mapy w edytorze przed zapisem
- drobna zmiana w zachowaniu przeciwników (nie powinni strzelać gdy są po za ekranem, w zamian potrafią uszkadzać cegły dotykając ich)
- drobna zmiana w zachowaniu ognia (gdy zgaśnie ma szansę przenieść się na sąsiadujące pole)
- dodano nowy typ cegły(id 11), jest mocniejsza od pozostałych typów, ale nadal zniszczalna
- dodano nową opcję poziomu trudności – "bullet annihilation" (jeśli włączone - gdy pocisk gracza trafi posisk przeciwnika, obydwa zostają zniszczone)
- dodano nową opcję poziomu trudności – "fire detector" (jeśli włączone - ogień i lawa mają kolizję gdy gracz ma zbyt mało HP aby bezpiecznie się przez nie przeprawić)
- dodano zależność między rozmiarem mapy a maksymalną ilością przeciwników na mapie (da się zmienić w ustawieniach trudności w menu)
- dodano możliwość zmiany ustawień klawiszy w menu
- dodano możliwość zapisu ustawień i i wczytywania domyślnych ustawień w menu
- dodano 3 nowe gamemody:
- "base defense" (tak jak w klasyku na pegaza)
- "assault" – aby wygrać trzeba zniszczyć specjalne cele, normalni przeciwnicy odnawiają się w nieskończoność
- "assault and defense" – połączenie dwóch powyższych
- dodano nowe mapy (ta wersja ma ich 17)
- dodano masę nowych bugów do odnalezienia ;)
wersja 0.1.4
-system przywracania pliku konfiguracyjnego
-system automatycznego zapisywania gry
-lista 10 najlepszych wyników
-poprawiona większość błędów związanych z kolizjami
-paskudne dźwięki (da się je wyłączyć w menu i pliku konfiguracyjnym)
-bardzo proste animacje dla niektórych kafelków
-spore zmiany w części kodu odpowiedzialnego za analizowanie mapy podczas gry (interpreterze map)
-5 nowych typów terenu (śliski lód, spowalniający las z efektem kamuflażu, błoto które jest jednocześnie śliskie i spowalnia, parząca lawa i ogień)
-lawa ma skłonność do tworzenia ognia w swoim otoczeniu (ogień sam z siebie też tak może, ale w mniejszym stopniu)
-ogień powstaje także gdy zabijemy przeciwnika(z reguły znika po kilku sekundach)
-ogień ma magiczną zdolność do przemiany kafelków które zajmie (spróbujcie odkryć to sami)
-wykorzystano nową wersję silnika LOVE (0.8.0)
wersja 0.1.3 i poprzednie
-gameplay zbliżony do oryginalnych tanksów (chwilowo niczego nie bronimy - trzeba tylko wytłuc wszystko co się rusza)
-6 wbudowanych map (+ 2 dodatkowe mapy dla testu systemu importowania map)
-system importowania map (plik mapy wrzucamy do folderu z grą i dopisujemy nazwę pliku do pliku konfiguracyjnego)
-plik konfiguracyjny (chwilowo tylko do zmiany przypisanych klawiszy i importu map)
-przeciwnicy (tępi jak buty, ale starają nie włazić pod lufę gdy kampimy ;))
-możliwość dostosowania poziomu trudności zmieniając 3 parametry (maksymalna ilość przeciwników jaka może się jednocześnie pojawić na mapie, ilość przeciwników na początkowej mapie i przyrost liczby przeciwników co mapę)
-system zdobywania poziomów (chwilowo wzrasta tylko HP)
-level scaling (im wyższy mamy level, tym trudniejsi przeciwnicy - chwilowo tylko wzrost HP)
-samo opisujące się menu
-możliwość zatrzymania gry (pausa) - domyślnie escape lub przełączenie/minimalizacja okna gry
-pewnie jeszcze jakieś detale
Plany:
-lepsze dźwięki
-tryb dla 2 graczy
-powerupy/pickupy - jako poziomowane dropy
-różne typy przeciwników (różne zdolności specjalne)
-coś tam jeszcze
DOWNLOAD:
http://www.mediafire.com/download.php?a832m589aak8yab
IMPORT MAP:
wrzucami plik mapy do fosderu z grą (tam gdzie jest plik exe) i dodajemy nazwę mapy do pliku konfiguracyjnego "tank.conf":
(jeśli mapa nazywa się “somemap.map” wtedy wystarczy zastąpić
maps={
"customtest1.map",
"customtest2.map"
},
na
maps={
"customtest1.map",
"customtest2.map",
“somemap.map”
},
i tak dalej)
Sterowanie (da się zmienić w menu):
Menu:
- strzałki
- enter - zatwierdzenie wyboru i x10 przy ustawianiu ilości różnych rzeczy
Edytor:
strzałki – poruszanie mapą
Escape – menu edytora (zapisywanie, testowanie)
lewy przycisk myszy – ustawienie kafelki
prawy przycisk myszy– usunięcie kafelki
kółko myszy w górę lub pageup – następny id kafelki
kółko myszy w dół lub pagedown – poprzedni id kafelki
Gracz:
strzałki – poruszanie się
spacja – strzelanie
Escape - pauza
Gra to remake starej gierki na pegazusa (każdy kto miał tą konsolę musi pamiętać tą grę), wiadomo od czegoś trzeba zacząć
Gra jest pisana w języku skryptowym lua na silniku love2D, "grafika" robiona w MS paint
Creditsy: love2D development team - silnik, Michael Ebens – moduł upraszczający poruszanie kamerą, Tentus - tutorial jak przypiąć elementy do siatki, płynnie nimi poruszać i wykorzystać siatkę do testów kolizji, ja - ~1000 linijek kodu, grafika, mapki, ogólny design - ogółem wszystko inne co się składa na grę
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=7sQ3DRTei2k
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=ugx-wMn6urg
Gra oferuje:
wersja 0.1.5.1
- nowa metoda wyświetlania grafiki (wszystkie kafelki wycinane są z jednego obrazka tak jak to być powinno)
- poprawiony problem z dziwnym zachowaniem pocisków przy niskim FPS
- dodane edytor map który pozwala na:
- możliwość tworzenia nowych mam o rozmiarach od 17x19 do 100x100
- możliwość edycji wbudowanych, wcześniej stworzonych lub importowanych map
- możliwość zapisu mapy do pliku o wybranej nazwie
- możliwość przetestowania mapy w edytorze przed zapisem
- drobna zmiana w zachowaniu przeciwników (nie powinni strzelać gdy są po za ekranem, w zamian potrafią uszkadzać cegły dotykając ich)
- drobna zmiana w zachowaniu ognia (gdy zgaśnie ma szansę przenieść się na sąsiadujące pole)
- dodano nowy typ cegły(id 11), jest mocniejsza od pozostałych typów, ale nadal zniszczalna
- dodano nową opcję poziomu trudności – "bullet annihilation" (jeśli włączone - gdy pocisk gracza trafi posisk przeciwnika, obydwa zostają zniszczone)
- dodano nową opcję poziomu trudności – "fire detector" (jeśli włączone - ogień i lawa mają kolizję gdy gracz ma zbyt mało HP aby bezpiecznie się przez nie przeprawić)
- dodano zależność między rozmiarem mapy a maksymalną ilością przeciwników na mapie (da się zmienić w ustawieniach trudności w menu)
- dodano możliwość zmiany ustawień klawiszy w menu
- dodano możliwość zapisu ustawień i i wczytywania domyślnych ustawień w menu
- dodano 3 nowe gamemody:
- "base defense" (tak jak w klasyku na pegaza)
- "assault" – aby wygrać trzeba zniszczyć specjalne cele, normalni przeciwnicy odnawiają się w nieskończoność
- "assault and defense" – połączenie dwóch powyższych
- dodano nowe mapy (ta wersja ma ich 17)
- dodano masę nowych bugów do odnalezienia ;)
wersja 0.1.4
-system przywracania pliku konfiguracyjnego
-system automatycznego zapisywania gry
-lista 10 najlepszych wyników
-poprawiona większość błędów związanych z kolizjami
-paskudne dźwięki (da się je wyłączyć w menu i pliku konfiguracyjnym)
-bardzo proste animacje dla niektórych kafelków
-spore zmiany w części kodu odpowiedzialnego za analizowanie mapy podczas gry (interpreterze map)
-5 nowych typów terenu (śliski lód, spowalniający las z efektem kamuflażu, błoto które jest jednocześnie śliskie i spowalnia, parząca lawa i ogień)
-lawa ma skłonność do tworzenia ognia w swoim otoczeniu (ogień sam z siebie też tak może, ale w mniejszym stopniu)
-ogień powstaje także gdy zabijemy przeciwnika(z reguły znika po kilku sekundach)
-ogień ma magiczną zdolność do przemiany kafelków które zajmie (spróbujcie odkryć to sami)
-wykorzystano nową wersję silnika LOVE (0.8.0)
wersja 0.1.3 i poprzednie
-gameplay zbliżony do oryginalnych tanksów (chwilowo niczego nie bronimy - trzeba tylko wytłuc wszystko co się rusza)
-6 wbudowanych map (+ 2 dodatkowe mapy dla testu systemu importowania map)
-system importowania map (plik mapy wrzucamy do folderu z grą i dopisujemy nazwę pliku do pliku konfiguracyjnego)
-plik konfiguracyjny (chwilowo tylko do zmiany przypisanych klawiszy i importu map)
-przeciwnicy (tępi jak buty, ale starają nie włazić pod lufę gdy kampimy ;))
-możliwość dostosowania poziomu trudności zmieniając 3 parametry (maksymalna ilość przeciwników jaka może się jednocześnie pojawić na mapie, ilość przeciwników na początkowej mapie i przyrost liczby przeciwników co mapę)
-system zdobywania poziomów (chwilowo wzrasta tylko HP)
-level scaling (im wyższy mamy level, tym trudniejsi przeciwnicy - chwilowo tylko wzrost HP)
-samo opisujące się menu
-możliwość zatrzymania gry (pausa) - domyślnie escape lub przełączenie/minimalizacja okna gry
-pewnie jeszcze jakieś detale
Plany:
-lepsze dźwięki
-tryb dla 2 graczy
-powerupy/pickupy - jako poziomowane dropy
-różne typy przeciwników (różne zdolności specjalne)
-coś tam jeszcze
DOWNLOAD:
http://www.mediafire.com/download.php?a832m589aak8yab
IMPORT MAP:
wrzucami plik mapy do fosderu z grą (tam gdzie jest plik exe) i dodajemy nazwę mapy do pliku konfiguracyjnego "tank.conf":
(jeśli mapa nazywa się “somemap.map” wtedy wystarczy zastąpić
maps={
"customtest1.map",
"customtest2.map"
},
na
maps={
"customtest1.map",
"customtest2.map",
“somemap.map”
},
i tak dalej)
Sterowanie (da się zmienić w menu):
Menu:
- strzałki
- enter - zatwierdzenie wyboru i x10 przy ustawianiu ilości różnych rzeczy
Edytor:
strzałki – poruszanie mapą
Escape – menu edytora (zapisywanie, testowanie)
lewy przycisk myszy – ustawienie kafelki
prawy przycisk myszy– usunięcie kafelki
kółko myszy w górę lub pageup – następny id kafelki
kółko myszy w dół lub pagedown – poprzedni id kafelki
Gracz:
strzałki – poruszanie się
spacja – strzelanie
Escape - pauza