@Thoro
otwarcie silnika jest nielegalne
chyba się niezrozumieliśmy
mówię o ODTWORZENIU silnika na otwartym kodzie a nie o tzw DEKOMPILACJI
poza tym aby coś było przestępstwem musi być poszkodowany - w przypadku bardzo starego softu jest np. status abandonware (teoretycznie nielegalne, praktycznie nie ma kto ścigać), poza tym producentowi H3 nie opłaca się pozywać twórców WoGa bo dzięki WoGowi wzrosła ich sprzedaż H3 (aby WoG działał potrzebuje zasobów z podstawki)
ale do rzeczy:
tak jak mimo opatentowania przez channel któregoś zapachu cytrusowego, nie jest zabronione opracowanie własnego zapachu cytrusowego pod warunkiem że zachowamy przepisy o znakach handlowych
tak jak firmy inne niż Rover mogą robić rowery
tak samo legalne jest odtworzenie od podstaw silnika gry a twórca może dobrać licencję jaka mu się podoba
chodzi tu nie o rozkradnięcie starej gry tylko o stworzenie remake'u zgodnego z oryginałem
przeczytaj trochę o vcmi.eu - zobaczysz że można nawet przy dość skomplikowanej grze odtworzyć jej silnik bez potrzeby ponownego użycia kodu objętego prawami autorskimi - baa nawet pewne rzeczy zrobili lepiej niż było w oryginalnym h3 (niestety vcmi jeszcze nie wspiera wszystkich funkcji gry, jeszcze jest work in progress, ale to co zrobili jest imponujące)
EDIT:
@MMORPG
MMORPG też można zrobić dobrze zwłaszcza jeśli powstanie w grupie fanów (bo takimi są zazwyczajprogramiści OpenSource) a nie w korporacji dla której klient jest mało ważny bo mają sporo innnych którzy na to nie narzekają
miałem na myśli nowy silnik o mechanice gothica, ze światami z 20 razy większymi i by na jednym mogło grać przynajmniej 50 graczy (tak, przez sieć)... gdyby takie coś działało rozwój byłby tylko kwestią czasu, bo jest sporo grafików, animatorów, mapmakerów i programistów którzy by poświęcili swój czas za darmo tak dla dzieła