Tworzenie NPC 128376 29

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 128376

Odpowiedzi 29

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Tworzenie NPC
2008-01-20, 22:04(Ostatnia zmiana: 2012-03-14, 10:41)
Cytat: kordix link=topic=81.msg47148#msg47148#msg47148#msg47148 date=1200863094tkit, który można pobrać stąd [url=http://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=28
http://www.worldofgothic.de/dl/index.php?g...p;release_id=28[/url].
Gothic mod development kit rozpakowujemy do głównego katalogu z naszym Gothic#msg47148kiem (zazwyczaj C:Program files/Gothic). Wchodzimy w główny folder z naszym Gothic#msg47148kiem i kolejno otwieramy Gothic/_Work/Data/Scripts/Content/Story/NPC. Wyświetla nam się masa plików, klikamy prawym przyciskiem myszy na jeden z tych plików, wybieramy "Właściwości" i odznaczamy opcję "Tylko do odczytu". Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na tym samym pliku i wybieramy "Otwórz za pomocą..." z listy, która nam się wyświetliła, wybieramy dowolny edytor tekstu np. Notatnik i zaznaczamy w dole "zawsze używaj wybranego programu do otwierania tego typu plików". Teraz tworzymy NPC#msg47148a. Otwieramy dowolny plik tekstowy z NPC#msg47148em. Oto ogólny opis NPC#msg47148a:

instance Grd_200_Thorus (Npc_Default)
{
//-------- primary data --------

name = "Thorus"; (Imię)
npctype = NPCTYPE_FRIEND; (Typ naszego NPC#msg47148a)
guild = GIL_GRD; (Gildia)
level =  50; (Poziom)
voice =  9; (Głos)
id =   200; (Numer naszego NPC#msg47148a)
flags   =   NPC_FLAG_IMMORTAL;

//-------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 120; (Siła)
attribute[ATR_DEXTERITY] = 80; (Zręczność)
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0; (Mana maksymalna)
attribute[ATR_MANA] = 0; (Aktualny poziom many)
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 380; (Życie max)
attribute[ATR_HITPOINTS] = 380; (Aktualny poziom życia)

//-------- visuals -------- (Wygląd naszego NPC#msg47148a)
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds");
// body mesh ,bdytex,skin,head mesh ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 0, 3,"Hum_Head_Fighter", 12,  0, GRD_ARMOR_H);(Kolejno Nagie ciało, Twarz, Zbroja)

B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;

fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

//-------- Talente --------(Talenty)
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2); Npc_SetTalentValue(self,NPC_TALENT_SNEAK,59);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2); Npc_SetTalentValue(self,NPC_TALENT_REGENERATE,59);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,1);Npc_SetTalentValue(self,NPC_TALENT_ACROBAT,59);


Npc_SetTalentValue(self, NPC_TALENT_1H, Npc_GetTalentValue(self, NPC_TALENT_1H)+59);
Npc_SetTalentValue(self, NPC_TALENT_2H, Npc_GetTalentValue(self, NPC_TALENT_2H)+59);
Npc_SetTalentValue(self, NPC_TALENT_CROSSBOW, Npc_GetTalentValue(self, NPC_TALENT_CROSSBOW)+59);
Npc_SetTalentValue(self, NPC_TALENT_BOW, Npc_GetTalentValue(self, NPC_TALENT_BOW)+59);
//-------- inventory --------(Ekwipunek)

EquipItem (self, Thorus_Schwert);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_01);
CreateInvItems (self, ItAmBolt, 30);
CreateInvItems (self, ItMiNugget,200);
CreateInvItem (self, ItFo_Potion_Health_02);
CreateInvItem (self, ItLsTorch);

//-------------Daily Routine-------------(Rutyna)
daily_routine = Rtn_Start_200;
};

FUNC VOID Rtn_Start_200 ()
{
TA_Boss (08,00,23,00,"OCR_THORUS");
TA_Sleep (23,00,08,00,"OCC_BARONS_UPPER_RIGHT_ROOM_BED1");
};

Uwaga!!! Podczas gdy uruchomimy gothic starter mod#msg47148a i wyświetli nam się błąd np.U: PAR: Expected (line 44), to musimy poszukać błędu w 44 linijce Naszego NPC#msg47148a.
Gdy dostosujemy naszego NPC#msg47148a do naszych wymagań musimy zrobić mu nowy (Numerek). Thorus ma np. 200, ale w Gothic#msg47148ku nie ma NPC#msg47148a o numerze 202 (Możemy dać dowolny numer, najlepiej od 1000). We wszystkich polach musimy wpisać numer naszego NPC#msg47148a. Tutaj są dwa obrazki tych wszystkich pól:
http://img503.imageshack.us/my.php?image=tutorial1fi4.jpg - pierwsza połowa
http://img503.imageshack.us/my.php?image=tutorial2vq6.jpg - druga połowa
Teraz pozostaje nam zapisać naszego NPC#msg47148a, w nazwie dodać mu Imię i Numer, np. jeśli nasz NPC nazywa się Rambo, jest strażnikiem i ma numer 1000 to w nazwie pliku piszemy Grd_1000_Rambo. Wychodzimy z folderu NPC i klikamy prawym przyciskiem myszy na plik "startup", odznaczamy opcję "tylko do odczytu" i otwieramy ten plik edytorem tekstu (tak jak NPC#msg47148a). Dodajemy w tym pliku linijkę np.  Wld_InsertNpc (Grd_1000_Rambo,"OC1"); Jeśli nasz NPC jest strażnikiem, to dajemy go tam, gdzie strażnicy. Zapisujemy zmiany i gotowe. Teraz tylko wystarczy odpalić gothic starter moda, ale to nie w tym temacie.
 

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Tworzenie NPC
#1 2008-01-20, 22:17(Ostatnia zmiana: 2009-07-11, 15:24)
[quote author=MazMazikI link=topic=81.msg172#msg172 date=1200863832t Kit- można go pobrać z WoGu niemieckiego.
GothicVDFS- tym programem tworzymy plik *.mod.
GoMan- program służy do wyciągania tekstur z plików *.vdf.
Gothic starter mod i zSpy- potrzebne do kompilacji skryptów.
UWAGA! - GMDK instalujemy do folderu piranha bytes.

Jak dodać nowego NPC?
W GMDK szukamy pliku _work\data\scripts\content\story\NPC
i mamy skrypty wszystkich npc. Oto opis skryptu NPC
Uwaga przed edycja skryptu należy we właściwościach odznaczyć opcje "tylko do odczytu"
Cytuj
instance EBR_102_Arto (Npc_Default)          // instancja musi mieć format : gildia_id_imie
{
    //-------- primary data --------
   
name         =    "Arto";  //imię
npctype                     =     npctype_main;  // typ NPCa tu zawsze dajemy tak jak tu jest
guild         =    GIL_EBR; //gildia
level         =    80; //poziom
voice         =    13; // to nie wiem co to :P
id             =    102; // id, każde id musi być inne, rada: zacznijcie id dawać od 2000
   
    //-------- abilities --------
    attribute[ATR_STRENGTH]     = 70; // atrybut, siła
    attribute[ATR_DEXTERITY]     = 70;// atrybut, zręczność
    attribute[ATR_MANA_MAX]     = 0;//atrybut, maksymalna mana
    attribute[ATR_MANA]         = 0;//atrybut, ilość posiadanej many
    attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 388;//atrybut, maksymalne życie
    attribute[ATR_HITPOINTS]     = 388;//atrybut, ilość posiadanego życia

    //-------- visuals --------  
    //                 animations
    Mdl_SetVisual        (self,"HUMANS.MDS"); //wygląd NPCa
    Mdl_ApplyOverlayMds    (self,"Humans_Arrogance.mds");
    //            body mesh     ,bdytex,skin,head mesh     ,headtex,teethtex,ruestung    
    Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 0, 1,"Hum_Head_Bald", 10, 1, EBR_ARMOR_H2);

    B_Scale (self);
    Mdl_SetModelFatness(self,0);
   
    self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;
   
    fight_tactic    =    FAI_HUMAN_MASTER;//styl walki, jeśli chcecie żeby NPC czarował dajcie  FAI_HUMAN_MAGE;

    //-------- Talente --------   //jego umiejętności, czerwona cyfra odpowiada za poziom umiejętności
    Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2);// broń 2h, mistrz  
    Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2);// broń 1h, mistrz
    Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,2);// łuk, mistrz
   Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,2);//kusza, mistrz
   Npc_SetTalentSkill   (self, NPC_TALENT_MAGE,      6);// 6 krąg magii
           
    //-------- inventory --------                                    
    EquipItem(self,Artos_Schwert); // ekwipunek, na niebiesko instancja itemu
    CreateInvItem(self,ItFo_Potion_Health_03);
    CreateInvItem(self,Ring_des_Geschicks);

    //-------------Daily Routine-------------
    daily_routine = Rtn_start_102;
};

FUNC VOID Rtn_start_102 () //rutyna czyli co npc i gdzie robi
{
    TA_Sleep           (02,05,07,35,"waypoint");
    TA_Smalltalk        (07,35,21,10,"waypoint");
    TA_StandAround        (21,10,02,05,"waypoint");
//  co robi                       o której              gdzie
};
Jeszcze zostaje nam wpisać naszego NPC do startup.d który jest w folderze story.

Wpisujemy taką linijkę : Wld_InsertNpc (InstancjaNpca,"NC_DAM");
Jeśli to strażnik to najlepiej tam, gdzie inni strażnicy GRD.

Gdy już mamy gotowy skrypt odpalamy gothic starter mod z zaznaczoną opcją "reparse all scripts" i play the game.

W folderze #gł. katalog gothic\_work\data\scripts\_compiled\ utworzył się nam zmieniony plik gothic.dat

tworzymy folder: bylejakanazwa\_work\data\scripts\_compiled\i tam dajemy plik gothic.dat

Odpalamy GothicVDFS i tworzymy paczkę z modem.
W taki sposób:

http://img49.imageshack.us/img49/3890/clipboard012jc.jpg

Klikamy zakładkę 1 Mod builder
Klikamy 2 przycisk i wybieramy gdzie ma zostać utworzony mod czyli gothic\data\modvdf\
Potem na przycisk nr. 3 i wybieramy ten folder co utworzyliśmy, czyli bylejakanazwa
w 4 wpisujemy tą bylejakanazwe i klikamy na równoległy +
W tych tabelkach po prawej wpisujemy *.* i dajemy równoległe +.
I klikamy na build mod na dole.

W folderze gothic\system tworzymy plik o dowolnej nazwie o rozszerzeniu .ini
wpisujemy w nim takie linijki

[INFO]
title=Moj mod //nazwa moda
description=opis moda
authors=autorzy
version=1.0
webpage=

[FILES]
game=content\gothic
fightai=content\fight
menu=system\menu
camera=system\camera
music=system\music
soundeffects=system\sfx
particleseffects=system\particlefx
visualeffects=system\visualfx
outputunits=content\cutscene\ou
vdf=twoja nazwamoda.mod

[SETTINGS]
world=WORLD.ZEN
player=PC_HERO

[OPTIONS]
force_parameters=
force_subtitles=0
show_info=0
Życzę powodzenia!! Jak coś źle napisałem, to piszcie!!!

Zabrania się kopiowania części lub całości.[/quote]
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

Tworzenie NPC
#2 2010-10-31, 22:34(Ostatnia zmiana: 2010-11-01, 14:25)
Szybko mówiąc. Na You Tub'ie napotkałem się na  filmik w którym przedstawiono generator npc. Link na dole. A tu krótka instrukcja:

 Zdjęcie nr.1:
Zdjęcie nr.1 link

1)Wpisujemy imię npc
2)wpisujemy ID npc
3)Wybieramy typ walki npc. (np. tchórz-czyli że ucieka lub master-czyli się nie poddaje)
4)Wybieramy gildę npc (np. najemnik lub mag ognia)
5)Głos npc (np. alkoholik lub arogancki [arogancki występuje u Kruka: -Zejdź mi z drogi])
6)Typ npc (np. przyjazny lub bandyta)

 Zdjęcie nr.2:
Zdjęcie nr.2 link


7)Wpisujemy poziom npc
8)wpisujemy siłę npc
9)Wpisujemy zręczność npc
10)Wpisujemy aktualną manę npc
11)Wpisujemy maksymalną manę npc
12)Wpisujemy aktualne pkt. życia npc
13)Wpisujemy maksymalną ilość pkt. życia npc
14)Jeśli klikniemy w Umiejętności wyskoczy nam okienko opisane poniżej

Zdjęcie nr.3:
Zdjęcie nr.3 link


15)Wybierz zdolność npc
16)Wpisz poziom posługiwania się zdolnością (prawdopodobnie poziom maxsymalny to 2 [chyba że można się w grze nauczyć walki bronią dwuręczną poziom 3] w wypadku magii wpisujemy krąg magii postaci)
17)Dodajemy zdolność do skryptu
18)Oznacza że dodaliśmy umiejętność

Zdjęcie nr.4:
Zdjęcie nr.4 link


19)Wybieramy zbroje
20)Wybieramy własną zbroje (jeśli taką mamy)
21)Wybieramy broń
22)Wybieramy własną broń (jeśli taką mamy)
23)Wybieramy łuk/kuszę
24)Wybieramy własny łuk lub własną kuszę (jeśli taką mamy)
25)Opisane poniżej

Zdjęcie nr.5:
Zdjęcie nr.5 link


26)Wybieramy rodzaj przedmiotu
27)Wybieramy przedmiot
28)Wybieramy własny przedmiot (jeśli taki mamy)
29)Podajemy ilość przedmiotu

Zdjęcie nr.6:
Zdjęcie nr.6 link


30)Wybieramy ciało (w majtkach, kowal lub kucharz itp.)
31)Wybieramy teksturę ciała (w wypadku kiedy wyżej wybierzemy kowal lub kucharz to wybieramy teksturę kowala lub kucharza)
32)Pokazana tekstura ciała (w innym wypadku tekstura ciała kucharza lub kowala)
33)Wybieramy rodzaj twarzy (tego nie rozumiem, co byś nie wybrał i tak są te same tekstury twarzy do wyboru)
34)Tekstura twarzy
35)Pokazana tekstura twarzy

Zdjęcie nr.7:
Zdjęcie nr.7 link


36)Wybieramy grubość npc
37)Wybieramy styl chodzenia npc
38)Opisane poniżej

Zdjęcie nr.8:
Zdjęcie nr.8 link


39)Wpisujemy nazwę rutyny
40)Godzina rozpoczęcia czynności
41)Godzina zakończenia czynności
42)Umiejscowienie postaci
43)Czynność (TA_Cook - czyli gotuje [w garnku, takim jak ma Snaf])
44)Wyczyszczenie tego co napisaliśmy
45)Dodanie funkcji
46)Naciskamy to i postać będzie wykonywać tą czynność od punkt 40 do punkt 41
47)Funkcja

Zdjęcie nr.9:
Zdjęcie nr.9 link


48)Generacja skryptu
49)Wygenerowany skrypt
50)Zapisujemy skrypt (reszta poniżej)

Zdjęcie nr.10:
Zdjęcie nr.10 link


51)Wybieramy folder z gGothcem a następnie _Work\Data\Scripts\Content\Story\Npc i zapisujemy (jeśli ktoś tego nie ma to link na dole)
52)Nazwa npc tworzy się automatycznie z gildii_id_imienia

Zdjęcie nr.11:
Zdjęcie nr.11 link


53)Wchodzimy w folder w którym mamy gothica a następnie _Work\Data\Scripts\Content\Story i w plik startup

Zdjęcie nr.12:
Zdjęcie nr.12 link


54)Wyszukujemy gildę (w tym wypadku BAU) a następnie kopiujemu osatnią linijkę

Zdjęcie nr.13:
Zdjęcie nr.13 link


55)Wklejamy tam nazwę skryptu z naszym npc. Zapisujemy.

Zdjęcie nr.14
Zdjęcie nr.14 link


56.Wchodzimy w folder z gothicem a następnie folder system. Tam mamy plik GothicStaret_Mod. Włączamy go z opcją Reperse Scripts. I mamy naszego npc (żeby mieć GothicStaret_Mod trzeba zainstalować do folderu z gothicem program player kit link na poniżej). UWAGA. WSZYSTKO MA WYGLĄDAĆ TAK JAK NA ZDJĘCIU.

http://hotfile.com/d...YERKIT.exe.html                                                                          - program player kit, dzięki któremu możemy grać w mody (lub sprawdzać czy dobrze zrobiliśmy npc'ta)
http://hotfile.com/d...NI_ITP.rar.html         - jak sam link mówi nazwy czynności (np.TA_Cook - gotowanie), broni, przedmiotów itp. (gildii też)
http://hotfile.com/d...iptspl.rar.html                                                                        - paczka z skryptami (Npc, dialogi, startup itp.)

http://hotfile.com/d..._Maker.rar.html                                                            - Generator NPC
 

Mooriss

Mooriss

Użytkownicy
posty54
  • Użytkownicy
Od paru tygodni mam taki poradnik na kompie :P
Przejrzysty, wszystko ładnie wyjaśnione - +.
 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
link nie dziala
 

ThePrzemo7

ThePrzemo7

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
Zadziała na G2 NK ?
 
Nargern G2NK -

[Ramka]2%[/ramka]

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Myślę,że powinien działać.I przepraszam za off-topic,który teraz zrobię,ale czy nie lepiej użyć programu NSCgenerator?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

gbgnhnh

gbgnhnh

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
ej i nie działą sciagnelem wlanczam biore uruchom i error jakis net frament czy cos takiego? to co moze być?
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
ej i nie działą sciagnelem wlanczam biore uruchom i error jakis net frament czy cos takiego? to co moze być?

Musisz Sciągnąć biblioteki NET.FRAMEWORK(w nazwie mogłem się pomylić) :lol:

gothic1210
  • Gość
Ja chyba znalazłem buga w programie. Gdy dodaję się gildię brak to w skrypcie zapisuje NON zamiast NONE już parę razy musiałem to poprawiać we wszystkich oryginalnych gothicowych skryptach jest NONE :)
 

gbgnhnh

gbgnhnh

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
ej podajcie prawdziwego linka  do generatora npc oraz nazwy czynnosci np. bronie i przedomity
 

gothic1210
  • Gość
ej podajcie prawdziwego linka  do generatora npc oraz nazwy czynnosci np. bronie i przedomity

Na google wpisz Gothic NPC Generator download oraz Gothic Scripts Maker  :roll:
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Polecam ten Maker
Łatwo się zorientować w obsłudze i nie mam z nim żadnych problemów(UWAGA!Wymagany Net.Framework 3.5)
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tu macie mój poradnik ze screenami dla topornych ;X

http://poziomkaz.pl/articles/313
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Wojtexx

Wojtexx

Użytkownicy
posty128
Propsy42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Zadziała na G2 NK ?

Nie, ten npc maker jest chyba tylko do gothic I
 

Bloodfly

Bloodfly

Użytkownicy
posty22
  • Użytkownicy
5 minut? To dosyć dużo czasu  :naughty:  Do szybkiego tworzenia NPC ja polecam:
http://themodders.org/index.php?/topic/189-generator-npc-v014/

Program mojego autorstwa  :lol:  Tworzy npc w sekundę, nawet nic nie trzeba wpisywać - wszystko losowo. Jest to dosłownie generator(generuje losowo) a nie kreator tak jak w przypadku innych programów.
Pozdrawiam.

Mam jeszcze gdzieś program który generuje questy - wszystko razem z dialogiem itd. Jedyne co trzeba wpisać to ID, imię i gildię. Chociaż mam też chyba wersję która generuje NPC i do niego questa.  :pokerface:  Chciałem go sprzedać kiedyś, ale nikt nie kupił  :pokerface:
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
Możesz podać link do tego generatora questów? :lol:

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy

Gotyk

Tworzenie NPC
#17 2011-05-20, 12:55(Ostatnia zmiana: 2011-05-20, 14:45)
                        GothicTV znam to od dawna, ale jestem pełen podziwu dla twojej pracy i przejrzystości tekstu :D  Nie ma tu mieszania z błotem,wszystko jasne i zrozumiałe :wink:  będzie :ok:  



Nie, ten npc maker jest chyba tylko do gothic I

Do G2NK chyba nie ma takiego generatorka,a bynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem oO
 

Meldor12

Meldor12

Użytkownicy
posty27
  • Użytkownicy
npc w 2 min! skopiuj gotowy skrypt i go przerób  :lol2:
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Piszę ponieważ ostatnio mimo iż są te Chip'owe filmiki nadal są problemy.
Na forum jest mało tematów tworzenia skryptów w G2 ponieważ większość bazuje na filmikach ów wielkiego Chipa17.
W sumie dla tych którzy zaczynali modowanie od G1 poradnik może wydać się błachy, ponieważ praktycznie niczym się to nie różni ale są też takie osoby które nie wiedzą co i jak, tak jak ostatnio wynikł problem z dodaniem dialogu w G2 na forum ( niedługo też opiszę w kolejnym tutku jak dodać i zrobić dialog by był w grze widoczny).




  Tworzenie NPC:

           > Otwieramy plik BAU_900_Onar.d za pomocą notatnika.
                 > Powinien wyglądać tak jak poniżej:




instance BAU_900_Onar (Npc_Default) // To kod postaci
{
   // ------ NSC ------
   name       = Onar;   // Fraza odpowiadająca za imię postaci
   guild       = GIL_BAU;  // Jest to gildia NPC.
   Id          = 900; // Unikalne id postaci coś ala IP naszego kompa.
   Voice       = 14; // Jest to rodzaj głosu jaki postać ma przy różnych czynnościach np. gdy mówi „ Ty parszywy złodzieju”.
   flags      = NPC_FLAG_IMMORTAL; //Jest to określenie jego nieśmiertelności, lub śmiertelności.
   npctype      = NPCTYPE_MAIN; // Polecenie mówiące o rodzaju NPC, w tym wypadku NPC jest niepowtarzalny, czyli że nie wystąpi dużo razy jak inni farmerzy bez imienia.
   
   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 4);   // linijka odpowiadająca za ilość umiejętności postaci np. siła,zręczność itp.
   
   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic      = FAI_HUMAN_STRONG;// rodzaj walki  NPC.
   
   // ------ Equippte Waffen ------                                       
   EquipItem         (self, ItMw_1h_Bau_Mace);// Wyposarzenie Onara, tutaj widzimy kod lagi.
   
   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);// Dodaje inwentarz naszej postaci.
      
   // ------ visuals ------                                                         
B_SetNpcVisual       (self, MALE, Hum_Head_FatBald,Face_N_OldBald_Jeremiah, BodyTex_N, ITAR_Vlk_H);   
Mdl_SetModelFatness   (self, 2);
Mdl_ApplyOverlayMds   (self, Humans_Arrogance.mds);

Czerwony- płeć postaci
Różowy- to model twarzy
niebieski- tekstura twarzy
Zielony-tekstura ciała
Filoetowy- pancerz
Pomarańczowy-grubość naszej postaci
Szary- typ poruszania się postaci po świecie



   // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
   B_GiveNpcTalents (self); // Postacie posiadają umiejętności takie jak
   alchemie i  kowalstwo.
   
   // ------ Kampf-Talente ------                                                   
   B_SetFightSkills (self, 70); //postać potrafi walczyć na 70% mieczem czy też kuszą i łukiem

   // ------ TA anmelden ------
   daily_routine       = Rtn_Start_900; // Jest to określenie rutyny
};

FUNC VOID Rtn_Start_900 ()
{
   TA_Sit_Throne         (09,00,21,00,NW_BIGFARM_HOUSE_ONAR_SIT);
   TA_Sleep            (21,00,09,00,NW_BIGFARM_HOUSE_UP1_04);   
// wykonywanie czynności w dniu, u onara jest to siedzenie od 9 do 21 w fotelu i spanie od 21 do 9.   
};





Teraz na podstawie tego skryptu stworzymy npc o imieniu  Gotyk.
> Zaznacz linijkę myszką:  instance BAU_900_Onar (Npc_Default)
> Teraz wpisz: NONE_50000_Gotyk
> Teraz zajmijmy się tą częścią:
// ------ NSC ------
   name       = Gotyk;  // Imię wpisuję Gotyk
   guild       = GIL_NONE; // Bau zamieniam na none
   id          = 900; // Tu zaznacz myszką, następnie kliknij edycja>zamień. Powinno wyświetlić się okno zamienianie a w nim treść znajdź i zamień, w znajdź powinniśmy już mieć '900' a w zamień wpisujemy 50000 i klikamy po prawej zamień wszystko.
   Voice       = 14; // Zostawiamy jak jest
   flags      = NPC_FLAG_IMMORTAL;// --||--
   npctype      = NPCTYPE_MAIN;// --||--


Kolejna część którą zmienię to:

// ------ visuals ------                                                         
   B_SetNpcVisual    
(self, MALE, Hum_Head_FatBald, na Hum_Head_Bald
Face_N_OldBald_Jeremiah, na  Face_N_Fortuno
BodyTex_N, ITAR_Vlk_H);    na ITAR_KDW_H
Mdl_SetModelFatness   (self, 2); na 0
Mdl_ApplyOverlayMds   (self, Humans_Arrogance.mds); na  Humans_Mage.mds

Rodzaje animacji ruchu:
 Tired / Militia / Mage / Arrogance / Relaxed

Kolejna część którą zmieniamy to:

FUNC VOID Rtn_Start_900 ()
{
   TA_Sit_Throne         (09,00,21,00,NW_BIGFARM_HOUSE_ONAR_SIT);
na TA_Pee         (09,00,21,00,BIGFARM);

   TA_Sleep            (21,00,09,00,NW_BIGFARM_HOUSE_UP1_04);      
na  TA_Practice_Magic         (21,00,09,00,BIGFARM);   
};   

Teraz nasza postać od 09 do 21 sika a od 21 do 9 rozwija magiczne zdolności.
Co powinniście wynieść po przeczytaniu tego?
> Jak w szybki sposób zamienić id w całym skrypcie za pomocą opcji zamień.
> Powinniście wiedzieć jak zbudowany jest NPC w Gothic 2.
_______________________________________________________________________
Za niedługo przetłumaczę rutyny do Gothic 2, i dam wam ich pełen spis, ale to na dniach.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry