Jak na razie czary w G1 i większości modów to magiczne pociski z co najwyżej jakimś innym efektem, opcjonalnie leczenie/przywołanie. Brakuje czarów w bardziej klasycznej postaci - uroków osłabiających, ogłuszających czy powoli raniących przeciwnika [poza kilkoma czarami Sekty]. Tak samo przydałyby się czary pozytywne dla bohatera i jego towarzyszy. Kilka przykładów, które mogłyby się pojawić:
- promień osłabienia [animacja jak telekineza, zmniejsza tymczasowo siłę wroga]
- spowolnienie [napój lekkości, w drugą stronę ;) ]
- niezdarność [jak promień osłabienia, ale zmniejsza zręczność]
- szał [przeciwnik atakuje kogo popadnie, w tym swoich]
- klątwa [animacja jak tchnienie śmierci, zmniejsza obronę celu]
- zatrucie, podpalenie [no wiadomo ;) ]
- tarcza ognia/lodu/ziemi/błyskawic [ochrona przed ogniem/bronią/strzałami/magią]
- błogosławieństwo [mały bonus do wszystkich statystyk]
- smocza siła, precyzja [bonus do siły/zręczności]
- przyspieszenie
- wewnętrzny ogień [bonus do HP i MP]
- regeneracja, leczenie celu
- egzorcyzm [usuwa klątwy itp.]
Do tego postulat aby nie wszystkie runy były dostępne u handlarzy - taki np. deszcz ognia godny jest osobnego questu.
Z takich fantazji gracza: tarcze. Ale to chyba mało prawdopodobne
W trailerze widać strzały mrozu, cóż, mogę tylko prosić o strzały z klątwami i innymi takimi dodatkami ;)
Może jeszcze większy wybór magicznych broni [mieczy, toporów] - zadających dość małe obrażenia, ale przynajmniej mogących zaszkodzić dotąd niewrażliwym na naszą stal stworom.
Mikstury dodające czasowo bonusy do siły, zręczności, HP, many i różnych rodzajów obrony.
Większe możliwości kompletowania drużyny z naszych przyjaciół i podwładnych - postawić na akcje podobne do polowania na brzytwiaki w NK ;)