[MB]The Song of Taliesin 37893 79

O temacie

Autor Kolba

Zaczęty 23.07.2009 roku

Wyświetleń 37893

Odpowiedzi 79

Kolba

Kolba

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
The Song of Taliesin: Wars of the Old North

Na początku chciałbym się przywitać. Jestem Kolba i pewnie paru z was zna mnie jako jednego z wielu modderów Mount & Blade. Otóż mam już bardzo duże doświadczenie w moddingu tej gry - wydałem około sześć modów, większość z nich była minimodami i nie wnosiła nic większego do rozgrywki, ale dwa z nich - Return of Zendar i Land of Eternal Youth można śmiało potraktować jako duże mody.

Dzisiaj chciałbym przedstawić wam mój najnowszy projekt zwany The Song of Taliesin. Jest to mod historyczny, przenoszący gracza do VI-wiecznej północnej Anglii, rozdartej konfliktami między wieloma pomniejszymi państewkami, jakie utworzyły się po opuszczeniu wyspy przez legiony rzymskie.

Zmianom ulegnie wszystko począwszy od frakcji i żołnierzy, poprzez mapę i sceny, a skończywszy na specjalnych questach i wielkiej roli religi. Możemy dołączyć do sześciu królestw, które są podzielone ze względu na kulturę:

Brytowie

- Rheged
- Gododdin
- Alcluyd

Germanowie

- Bernicia

Gaelowie

- Dal Riada

Piktowie

- Fortriu

Więcej informacji, a także sporo screenów z gry i modeli znajduje się w oficjalnym temacie moda na forum mountblade.info:

http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=2820.0

Jeśli znasz się na modowaniu i chcesz nam pomóc, daj mi znać przez PW na tym forum. Poszukujemy głównie modelerów i byłbym wdzięczny, gdyby ktoś z tego forum zechciałby mi pomóc.

Jeszcze kilka screenów:




Pozdrawiam,
Kolba
 


Fartuess i Thoro - WON!

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Witam na forum

Wszystko z grubsza wygląda obiecująco. Podoba mi się nowa fortyfikacja zaś nie podobają mi się natomiast tekstury nowych hełmów i oręża. Waszemu grafikowi proponuje przykładanie większej uwagi do cieniowania, stylizacji i tworzenia detalu.

Niestety nie mam teraz czasu aby zapoznać się z resztą informacji i grafik z podanego forum jednak zrobię to później.
 

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
Ciekawe czasy, trzeba uważać żeby do VI w nie przedostały się kusze. Poza tym to były prymitywne plemiona, więc ufam że nie będzie możliwości jazdy w pełnej płytowce, na pancernym koniu. Ale uwierz mi że pisze się "germanie"

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
http://pl.wikipedia.org/wiki/Germanie

Uwierz mi, że "Germanie" to inaczej "Germanowie" ;)
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
A to przepraszam. Nie spotkałem się po prostu wcześniej z taka pisownia i byłem przekonany że powinni być germanie i nie inaczej

Kolba

Kolba

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Dziękuję za odpowedzi.

@Thörbjorn

Chciałbym tutaj zaznaczyć, że inaczej niż w Gothicu, w Mount & Blade nie przykłada się aż tak wielkiej wagi do grafiki 3D. Zrobiliśmy już w sumie około trzysta modeli, bo jak do tej pory nikt nie zajął się tematyką mrocznych wieków europejskich, więc nie mogliśmy nic pożyczyć od innych modów. Dlatego większość uzbrojenia robi się hurtowo, bo nie zdążylibyśmy z wydaniem moda, gdyby każdy hełm czy zbroję kunsztownie wyrobić.

@Diegomir

Prawdę mówiąc nieźle się uśmiałem czytając Twojego posta, ale mówię to z perspektywy fanatyka wczesnego średniowiecza, a nie zwykłego gracza (oczywiście nic nie mam do Ciebie). Otóż nawiązaliśmy kontakt z czterema grupami rekonstrukcyjnymi: Letavia (późnorzymska Bretania, VI wiek), Fectio (Holandia, IV wiek), Comitatus (północna Brytania, V wiek) i Revia Anglorum (Sasi i Anglowie, VI-VIII wiek). Dzięki temu nie musicie się martwić, że w modzie będą jakiekolwiek pomyłki, bo analizujemy każdy grot włóczni, czy ostrze miecza.

Pewnie Cię zaskoczę, ale Piktowie używali kusz choć nie mogę powiedzieć, że robili to często. Nie ma na to żadnych dokumentów, ale można się tego dowiedzieć z ozdobnych kamieni (a raczej skałek), jakie wykonywał ten lud. Ich kusza była w dużej mierze kopią rzymskiej manubalisty (lub arcubalisty), lecz była trochę prymitywniejsza. Jednak - nie licząc Piktów - kusze we wczesnym średniowieczu nie były używane. Oznacza to, że w modzie tylko ten lud będzie miał do nich dostęp. Nie zamierzam dawać żadnych zbroi płytowych, ani opancerzonych wierzchowców, bo by spotkała mnie za to kara boska. ;)

Pozdrawiam,
Kolba
 


Fartuess i Thoro - WON!

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Otóż nawiązaliśmy kontakt z czterema grupami rekonstrukcyjnymi: Letavia (późnorzymska Bretania, VI wiek), Fectio (Holandia, IV wiek), Comitatus (północna Brytania, V wiek) i Revia Anglorum (Sasi i Anglowie, VI-VIII wiek). Dzięki temu nie musicie się martwić, że w modzie będą jakiekolwiek pomyłki, bo analizujemy każdy grot włóczni, czy ostrze miecza.

pro
 

Kolba

Kolba

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Wkleję jeszcze listę skryptów i głównych zmian w rozgrywce, jakie wprowadziłem/zamierzam wprowadzić. Dodam tylko, że większość została już dodana.

- uderzanie tarczą
- morale
- formacje
- ogniste strzały
- bitwy na mostach
- gwizdanie na konia
- umiejętności bitewne
- lordowie mają w armii więcej pomocników - pomniejszych wodzów, bardów, zwiadowców, dowódców straż, lekarzy itd.
- gdy lorda nie ma w jego posiadłości, a jest ona atakowana, obroną dowodzi specjalny dowódca.
- tworzenie patroli, złożonych z naszych żołnierzy
- przekupywanie bandytów
- redukcja punktów posługiwania się bronią
- kupowanie statków w portach i pływanie po morzach
- każde miasto ma oficjalną religię
- religia wpływa na morale i pozwala rekrutować specjalne jednostki
- złodzieje bydła co jakiś czas najeżdżają wioski i kradną zwierzęta, możemy się nieźle obłowić jeśli ich spotkamy (patrz niżej)
- bydło może zostać sprzedane
- historyczne bitwy
- tworzenie własnego królestwa
- w bitwie możem wezwać posiłki używając rogu
- niektóre fanatyczne jednostki wpadają podczas walki w szał bitewny i nie da się ich kontrolować, dlatego mogą też zabić naszych towarzyszy
- sztandary i smoki legionowe podnoszące morale żołnierzy
- rebelie mają większe znaczenie i pretendenci do tronu mogą bez pomocy gracza tworzyć armie i toczyć wojny
- bunty w naszych armiach i wzrost znaczenia dezerterów
- gracz może stworzyć własną straż przyboczną
- nieopłacana straż przyboczna może zasztyletować naszego bohatera
 


Fartuess i Thoro - WON!

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
Nie rozumiem co było śmiesznego w mojej wcześniejszej wypowiedzi. Skąd miałem wiedzieć że jesteście elo i nawiązaliście kontakt z grupami rekonstrukcyjnymi? I nie jestem tylko graczem bo historia się interesuje choć raczej wcześniejszą

Kolba

Kolba

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Nie, tylko zdziwiło mnie to że przypominasz mi abym usunął zbroje płytowe, porównywalne jest to do przypominania o wyrzuceniu broni palnej z moda o starożytności.
 


Fartuess i Thoro - WON!

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
Płytowki były chociażby w Rzymie

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

[MB]The Song of Taliesin
#11 2009-07-23, 22:34(Ostatnia zmiana: 2009-07-23, 22:36)
Cytuj
Mount & Blade nie przykłada się aż tak wielkiej wagi do grafiki 3D

Poprawienie tekstur nie jest kwestią grafiki 3d, ba nie obciąża to nawet zasobów gry i warto z tego czerpać. Wystarczy poświęcić choć 10 minut więcej na hełm przez co będzie wyglądał zdecydowanie lepiej niż w stanie obecnym gdzie nałożono jedynie fakturę i kolor. Dodatkowo to co pokazałeś bazuje na layoutach tak też opierając się na jednym modelu i teksturze osiągnęliście ponad pięć odmiennych przedmiotów. Idąc dalej wystarczyło dopracować jeden szablon również pod tym względem i takim oto sposobem mielibyście pięć odmiennych hełmów, które wyglądają co najmniej przyzwoicie.  Nie uważam, aby to był jakiś wyjątkowo długi czas, który odbije się na tym że "nie zdążycie" nawet jeśli modelów jest 300 albo pierdylion.

Tworzenie modyfikacji przekłada się na swobodę w działaniu oraz najczęstszy brak deadline'ów tak więc warto to wykorzystać. Pieszczenie pierdół zdecydowanie podnosi wartość estetyczną modyfikacji oraz co by nie mówić ich klasę nie wspominając o prestiżu dla twórców i wyższym mniemaniu innych o ich skillu. Mod gutka jest doskonałym przykładem, że w przypadku Mount & Blade jednak warto pracować nad grafiką, gdyż to co zaprezentowali twórcy jest zazwyczaj zwykłą fuszerką i biedą, że o braku leveldesignu czy kwiatkach takich jak brak bram w niektórych miastach czy dziurawych murach nie wspomnę.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
- morale
Mógłbyś rozwinąć?
- bitwy na mostach
To może być ciekawe i za to masz plus. Jak duże będą rzeki? Mam nadzieję że nie takie wkurzające popierdółki jak w podstawce, tylko coś co będzie prawdziwą przeszkodą terenową.
- gwizdanie na konia
Niby takie trywialne i prozaiczne, a jednak jakże przydatne :D
- umiejętności bitewne
Hmm?
- kupowanie statków w portach i pływanie po morzach
Jak będzie wyglądała walka na morzu? Jakie macie statki?
- każde miasto ma oficjalną religię
:D
- w bitwie możem wezwać posiłki używając rogu
Skąd wezmą się te posiłki? Czy chodzi o jednostki, które są w naszej armii, a które ze względu na ograniczenie wyświetlania jednostek nie pojawiły się na planszy, czy o jakieś inne?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
A ja mam pytanko :
Bo na necie idzie spotkać się z różnymi wersjami gry. 0.3, 0.11, 0.10 itp.
Czy ten mod pasuje do każdej wersji, ogólne czy mody pasują do każdej wersji ?
 

Kolba

Kolba

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy

Kolba

[MB]The Song of Taliesin
#14 2009-07-24, 14:56(Ostatnia zmiana: 2009-07-24, 15:00)
Już odpowiadam.

Cytuj
Mógłbyś rozwinąć?

Otóż każda jednostka będzie miała własny poziom morale. Gdy np. padnie większość naszych żołnierzy, jednostki z najsłabszym morale spanikują i uciekną z pola bitwy, a te z najlepszym dalej będą walczyć, nawet do śmierci. Na morale żołnierzy (także wrogich), wpływają następujące czynniki:

- przewaga liczebna
- walka w formacji (jednostki ustawione bez żadnego szyku mają mniejsze morale)
- odległość od chorążych (którzy trzymają smoki legionowe)
- stan zdrowia wodza (jeśli zostanie zabity, zmniejsza się morale)
- typ i doświadczenie żołnierzy (o czym wspomniałem wyżej)

Cytuj
To może być ciekawe i za to masz plus. Jak duże będą rzeki? Mam nadzieję że nie takie wkurzające popierdółki jak w podstawce, tylko coś co będzie prawdziwą przeszkodą terenową.

Rzeki będą trochę poszerzone, a w niektórych z nich będzie można nawet utonąć, dlatego stworzyłem bitwy na mostach.

Cytuj
Hmm?

Jest ich kilka - szał bitewny, sprint i leczenie za pomocą ziół. Pierwszy z nich zwiększa obrażenia zadawane przez broń gracza, kosztem spadku doświadczenia. Drugi zwiększa szybkość biegania bohatera, także kosztem doświadczenia. Jeśli mamy w ekwipunku przedmiot "zioła" (można go kupić w sklepach), możemy opatrzyć i uleczyć część ran naszego herosa. Chwilkę to trwa i nie możemy wtedy atakować, ale niejednokrotnie uratuje nam to życie.

Cytuj
Jak będzie wyglądała walka na morzu? Jakie macie statki?

Na morzu znajdują się też wrogie floty piratów. Gdy dochodzi do starcia, nasz statek pojawia się na pełnym morzu. Dwa statki zbliżają się do siebie i wkrótce następuje abordaż - nasi żołnierze dzielnie przebiegają przez kładkę między statkami. Dochodzi do walki i to już wszystko. A statki wyglądają tak, niestety są to modele pożyczone z innego moda, ale zamierzamy je zmienić:

http://img156.imageshack.us/img156/4484/shipsbl5.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/9417/shipsvp4.jpg

Cytuj
Skąd wezmą się te posiłki? Czy chodzi o jednostki, które są w naszej armii, a które ze względu na ograniczenie wyświetlania jednostek nie pojawiły się na planszy, czy o jakieś inne?

Będą to jednostki, które ze względu na ograniczenie nie pojawiły się w lokacji.

Pozdrawiam,
Kolba

EDIT: Odpowiadam na pytanie DuoGum. Jeśli np. mod jest na wersję 1.011, będzie działał tylko w wersji gry 1.011. Tak więc nie uruchomisz moda przeznaczonego na 0.903, w wersji M&B 1.011 itd. itp.

Mod będzie rzecz jasna grywalny pod 1.011.
 


Fartuess i Thoro - WON!

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
Dziękuje, za odpowiedź :D .
Tak, więc postanowiłem poczytać co nie co ocb w modzie. Mod prezentuje się ciekawie, jeżeli uda wam się wydać moda - mam taką nadzieję, to wydaje mi się, iż przebicie tej modyfikacji będzie nie lada wyzwaniem(o ile komuś się to uda). A na kiedy planujecie premierę ?.
No nic, życzę owocnej pracy :D
 

Kolba

Kolba

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Także dziękuję za odpowiedź.  :D  

Wersję alpha lub beta (zależy od tego ile uda się zrobić) planujemy wydać gdzieś tak we wrześniu, natomiast już w okolicach świąt będziecie mogli grać w pełną wersję.

Dzisiaj pokażę jeszcze screeny z nowego miasteczka na wzgórzu, jakie rano zrobiłem.
 


Fartuess i Thoro - WON!

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
No to będę musiał wgrać M&B :D . Witamy na forum i zapraszamy do reklamowania większej ilości projektów!
 

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
Także dziękuję za odpowiedź.  :D  

Wersję alpha lub beta (zależy od tego ile uda się zrobić) planujemy wydać gdzieś tak we wrześniu, natomiast już w okolicach świąt będziecie mogli grać w pełną wersję.

Dzisiaj pokażę jeszcze screeny z nowego miasteczka na wzgórzu, jakie rano zrobiłem.

Będzie prezencik świąteczny  :D .
Właśnie przeglądam dział Modding na forum o M&B, jak coś skojarzę to może będę mógł pomóc przy modzie. A tymczasem czekam na screeny  :D
 

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny
Fajnie że coś robicie, co prawda w grę nie grałem no ale życzę powodzenia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry