O temacie
Autor
Zaczęty 20.01.2008 roku
Wyświetleń 57942
Odpowiedzi 0
Kazzmir Gość
Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()Oto ogólna składniaKod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) (){ TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);};Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a” nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8, a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_857 (){ TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint"); TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2"); };Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint. Mam nadzieję, że zrozumiałe. To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest ich wiele więcej. Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.Pozdro.Jeszcze coś od orcaWcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npc#msgote author=ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\']Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()Oto ogólna składniaKod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) (){ TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);};Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a” nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8, a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_857 (){ TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint"); TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2"); };Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint. Mam nadzieję, że zrozumiałe. To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest ich wiele więcej. Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.Pozdro.Jeszcze coś od orcaWcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npctem (class C_NPC)wpiszemy:TA_Cook -Stanie przy kotle(o ile jest) i mieszanie łyżkaTA_RoastScavenger -Obracanie "rożnem" z pieczonym ścierwojadem (potrzebne ognisko z ścierwojadem)TA_Guard -Niby zwykłe stanie ale o ile sie nie mylę to uruchamiają się odpowiednie percepcje dzięki którym ten npc może łapać złodzieja i wymaga schowania broni(itp.) prawdopodobnie podczas walki zawsze napada na bohatera(na 100% nie jestem tego pewny)TA_RepairHut - Walenie młotkiem w zwykle chaty potrzebna odpowiednia mini deska w którą będzie walił(mob)TA_Sleep -Spanie wymagane w pobliżu łózkoTA_Listen - Słuchanie nauczyciela jeżeli znajdzie osobę, która ma TA_Teaching to odwraca się do niej i siadaTA_Babe_Sweep -Dla Babek dokładnie mycie podłogiTA_Bathing_Babe - Dla babek mycie się tongue.gif (od 12 lat xD )TA_Babe_SitAround -Siedzenie(dla Babek) dokładnie chyba na krześle lub na czym popadnie TA_Babe_Dance -Taniec(raczej dla babek TA_Babe_Sleep -Spanie jeżeli znajdzie łózko w pobliżu(dla babek)TA_Babe_Fan -???...wiem ze dla babekTA_PotionAlchemy - Warzenie mikstur tylko jeżeli znajdzie stół alchemiczny w pobliżuTA_HerbAlchemy - Ubijanie skrętów(np. robi to paru nowicjuszy(Ghorim) pod opieką Baal Orun#msgote author=ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\']Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()Oto ogólna składniaKod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) (){ TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);};Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a” nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8, a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_857 (){ TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint"); TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2"); };Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint. Mam nadzieję, że zrozumiałe. To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest ich wiele więcej. Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.Pozdro.Jeszcze coś od orcaWcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npca) tylko jeżeli znajdzie odpowiedni przyrządTA_Preach - Miało to do czegoś służyć jednak jest to zwykłe stanie...wymaga FP_PREACHTA_Pray - Modlitwa(do posążka Śniącego bodajże) wymaga moba o nazwie IDOLTA_PlayTune - Granie na lutni(gitarze xP )nie wymaga lutni(npc sam sobie stworzy)TA_Teaching - Nauczanie czyli takie niby gadanie(samo dialoggesture) czyli to co robią Baalowie to właśnie TA_Teaching słuchają Ta_Listen TA_CookForMe - Pieczenie(mięsa) na patelni wymagana patelniaTA_MCHunting - Polowanie na Pełzacze(raczej słabo to działa) wymagane pełzacze TA_GuardPassage -O ile się nie mylę to stanie na straży(tak jak strażnik przed wejściem do zamku w s.o. który zatrzymuje Bezimiennego 1-raz ostrzeżenie 2-raz ostatnie ostrzeżenie 3-raz -atakTA_GuardPatrol-Strażnicy patrol(chyba chodzenie od waypointu do waypointu wink.gifTA_Smoke - Palenie fajki wodnej(takiej jak w obozie sekty)jeżeli nie ma fajki wodnej to pali bagienne zieleTA_WalkAround -Chodzenie po okolicy(raczej nie działa)TA_WashSelf - Mycie się(wodą wink.gif ) wymagany FP_WASHTA_ReadBook - Czytanie ksiąg[te na stojakach](o ile są )TA_PracticeMagic - Trenowanie magii(jak Drago Stary Obóz) czyli kilka animacji czarów w kolko TA_BodyGuard - Najzwyklejsze stanieTA_PickOre - Nawalanie kilofem w bryłę rudy, wymagana bryła rudy(na ścianie[ORE])TA_PickRice - Zbieranie ryżu(tak jak zbieracze na polu)TA_Smith_Anvil - Walenie w kowadło(jeżeli jest)TA_Smith_Cool - Moczenie gorącej stali w wodzie(o ile jest wiadro wody)TA_Smith_Sharp - Ostrzenie miecza na osełce(o ile jest osełka)TA_Smith_Fire - Grzanie ostrza w emm(jak to się zwie tongue.gif ) piecu xPTA_PracticeBow - trenowanie strzalanie łukiem, ale nie działaTA_PracticeSword - trenowanie mieczem(1h jak i 2h)TA_Firespit - "Zianie ogniem" czyli podkładanie pochodni pod gębę i "huhanie" TA_Ebr_HangAround - Siedzenie na tronie o ile tron jestTA_Meditate - Czyli siadanie na tyłku i jeżeli jest osoba z TA_Teaching to odwracanie się do niej..a co jakiś czas klimatyczne..Ommmmmm TA_GuidePC - Prowadzenie bohatera do waypointa, który określony jest dalej w funkcji czyli np.Kod: [Zaznacz]TA_GuidePC (01,00,22,00,"miejsce do którego npc będzie prowadził bohatera");TA_GuidePC (22,00,01,00,"miejsce do którego npc będzie prowadził bohatera");TA_FollowPC - Chodzenie za bohateremTA_GuardPalisade - Straż na palisadzie(takiej jak w starty obozie) jeżeli bohater jest w pobliżu to dana osoba się na niego gapi//Zaraz dokończęTA_Walk -chodzenie w kółko od FP_WALK_A do FP_WALK_BTA_MineBellows - Przetapianie rudy(Wąż stara kopalnia)TA_Smalltalk - Rozmowa jeżeli w pobliżu jest npc z TA_Smalltalk, a rozmowa polega na"ludzie zawsze gadają...""Nie powinieneś mi mówi o takich rzeczach.."wiadomo TA_Boss - Stanie z charakterystycznym "wirowaniem" na boki...po Prostu jak boss TA_Stand -Stanie z tym ze npc robi dużo różnych rzeczy..je,pali,drapie się po..emm... TA_SitCampfire-Siedzenie przy ognisku jeżeli dostępne jest FP_CAMPFIRETA_GuardWheelOpen -Otwieranie pobliskiej bramyTA_GuardWheelClosed - Zamykanie pobliskiej bramyTA_StandAround - Wiele różnych funkcji zależnych od poprzednio wykonywanego TA_ bardzo dobre jeżeli chcemy dać wrażenie że npc ciągle coś robią TA_SitAround - Siedzenie w pobliżu-wiele możliwości siedzenie przy ognisku,na krzesłach czy ławkachTA_Stay - najzwyklejsze stanieTA_StayNeutral -równiez stanie tyle ze z ustawieniem sobie ATT_NEUTRAL względem innych Npc#msgote author=ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\']Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()Oto ogólna składniaKod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) (){ TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);};Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a” nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8, a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:Kod: [Zaznacz]FUNC VOID Rtn_start_857 (){ TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint"); TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2"); };Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint. Mam nadzieję, że zrozumiałe. To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest ich wiele więcej. Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.Pozdro.Jeszcze coś od orcaWcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npctówTA_WaitForRescue - TA_ poświęcone dla Tarroka (ork z wolnej kopalni )czyli siedzenieTA_HostileGuard -Straż z ustawieniem Ataku bohateraTA_AlignGuard -Kolejne "Strażnikowanie"TA_Intercept-???(nie jestem pewien)TA_InterceptMadCorKalom -???(nie jestem pewien)TA_OTMeditate-Medytacja nowicjuszy z światyni ŚniącegoTA_Sleeper -TA_ Śniącego (walenie w bohatera kulami ognia)TA_ReadBook_Xardas -Czytanie książki jak Xardas, a on potrafi czytać i rozmawiać z bohaterem
FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) (){ TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);};
FUNC VOID Rtn_start_857 (){ TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint"); TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2"); };
TA_GuidePC (01,00,22,00,"miejsce do którego npc będzie prowadził bohatera");TA_GuidePC (22,00,01,00,"miejsce do którego npc będzie prowadził bohatera");