Rutyna 7547 0

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 7547

Odpowiedzi 0

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Rutyna
2008-01-20, 22:11(Ostatnia zmiana: 2009-07-06, 16:21)
Cytat: ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\'
Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
Oto ogólna składnia

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
{
TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);
};

Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a”  nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.

Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8,  a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:

FUNC VOID Rtn_start_857 ()
{
TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint");
TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2");
 };

Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint.

Mam nadzieję, że zrozumiałe.

To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest  ich wiele więcej.

Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Pozdro.

Jeszcze coś od orca
Wcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npc#msgote author=ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\']Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
Oto ogólna składnia

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
{
TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);
};

Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a”  nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.

Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8,  a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:

FUNC VOID Rtn_start_857 ()
{
TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint");
TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2");
 };

Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint.

Mam nadzieję, że zrozumiałe.

To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest  ich wiele więcej.

Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Pozdro.

Jeszcze coś od orca
Wcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npctem (class C_NPC)wpiszemy:
TA_Cook -Stanie przy kotle(o ile jest) i mieszanie łyżka
TA_RoastScavenger -Obracanie "rożnem" z pieczonym ścierwojadem (potrzebne ognisko z ścierwojadem)
TA_Guard -Niby zwykłe stanie ale o ile sie nie mylę to uruchamiają się odpowiednie percepcje dzięki którym ten npc może łapać złodzieja i wymaga schowania broni(itp.) prawdopodobnie podczas walki zawsze napada na bohatera(na 100% nie jestem tego pewny)
TA_RepairHut - Walenie młotkiem w zwykle chaty potrzebna odpowiednia mini deska w którą będzie walił(mob)
TA_Sleep -Spanie wymagane w pobliżu łózko
TA_Listen - Słuchanie nauczyciela jeżeli znajdzie osobę, która ma TA_Teaching to odwraca się do niej i siada
TA_Babe_Sweep -Dla Babek dokładnie mycie podłogi
TA_Bathing_Babe - Dla babek mycie się tongue.gif (od 12 lat xD )
TA_Babe_SitAround -Siedzenie(dla Babek) dokładnie chyba na krześle lub na czym popadnie  
TA_Babe_Dance -Taniec(raczej dla babek  
TA_Babe_Sleep -Spanie jeżeli znajdzie łózko w pobliżu(dla babek)
TA_Babe_Fan -???...wiem ze dla babek
TA_PotionAlchemy - Warzenie mikstur tylko jeżeli znajdzie stół alchemiczny w pobliżu
TA_HerbAlchemy - Ubijanie skrętów(np. robi to paru nowicjuszy(Ghorim) pod opieką Baal Orun#msgote author=ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\']Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
Oto ogólna składnia

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
{
TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);
};

Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a”  nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.

Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8,  a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:

FUNC VOID Rtn_start_857 ()
{
TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint");
TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2");
 };

Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint.

Mam nadzieję, że zrozumiałe.

To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest  ich wiele więcej.

Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Pozdro.

Jeszcze coś od orca
Wcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npca) tylko jeżeli znajdzie odpowiedni przyrząd
TA_Preach - Miało to do czegoś służyć jednak jest to zwykłe stanie...wymaga FP_PREACH
TA_Pray - Modlitwa(do posążka Śniącego bodajże) wymaga moba o nazwie IDOL
TA_PlayTune - Granie na lutni(gitarze xP )nie wymaga lutni(npc sam sobie stworzy)
TA_Teaching - Nauczanie czyli takie niby gadanie(samo dialoggesture) czyli to co robią Baalowie to właśnie TA_Teaching słuchają Ta_Listen  
TA_CookForMe - Pieczenie(mięsa) na patelni wymagana patelnia
TA_MCHunting - Polowanie na Pełzacze(raczej słabo to działa) wymagane pełzacze  
TA_GuardPassage -O ile się nie mylę to stanie na straży(tak jak strażnik przed wejściem do zamku w s.o. który zatrzymuje Bezimiennego 1-raz ostrzeżenie 2-raz ostatnie ostrzeżenie 3-raz -atak
TA_GuardPatrol-Strażnicy patrol(chyba chodzenie od waypointu do waypointu wink.gif
TA_Smoke - Palenie fajki wodnej(takiej jak w obozie sekty)jeżeli nie ma fajki wodnej to pali bagienne ziele
TA_WalkAround -Chodzenie po okolicy(raczej nie działa)
TA_WashSelf - Mycie się(wodą wink.gif ) wymagany FP_WASH
TA_ReadBook - Czytanie ksiąg[te na stojakach](o ile są )
TA_PracticeMagic - Trenowanie magii(jak Drago Stary Obóz) czyli kilka animacji czarów w kolko
TA_BodyGuard - Najzwyklejsze stanie
TA_PickOre - Nawalanie kilofem w bryłę rudy, wymagana bryła rudy(na ścianie[ORE])
TA_PickRice - Zbieranie ryżu(tak jak zbieracze na polu)
TA_Smith_Anvil - Walenie w kowadło(jeżeli jest)
TA_Smith_Cool - Moczenie gorącej stali w wodzie(o ile jest wiadro wody)
TA_Smith_Sharp - Ostrzenie miecza na osełce(o ile jest osełka)
TA_Smith_Fire - Grzanie ostrza w emm(jak to się zwie tongue.gif ) piecu xP
TA_PracticeBow - trenowanie strzalanie łukiem, ale nie działa
TA_PracticeSword - trenowanie mieczem(1h jak i 2h)
TA_Firespit - "Zianie ogniem" czyli podkładanie pochodni pod gębę i "huhanie"  
TA_Ebr_HangAround - Siedzenie na tronie o ile tron jest
TA_Meditate - Czyli siadanie na tyłku i jeżeli jest osoba z TA_Teaching to odwracanie się do niej..a co jakiś czas klimatyczne..Ommmmmm  
TA_GuidePC - Prowadzenie bohatera do waypointa, który określony jest dalej w funkcji czyli np.

TA_GuidePC (01,00,22,00,"miejsce do którego npc będzie prowadził bohatera");
TA_GuidePC (22,00,01,00,"miejsce do którego npc będzie prowadził bohatera");

TA_FollowPC - Chodzenie za bohaterem
TA_GuardPalisade - Straż na palisadzie(takiej jak w starty obozie) jeżeli bohater jest w pobliżu to dana osoba się na niego gapi
//Zaraz dokończę
TA_Walk -chodzenie w kółko od FP_WALK_A do FP_WALK_B
TA_MineBellows - Przetapianie rudy(Wąż stara kopalnia)
TA_Smalltalk - Rozmowa jeżeli w pobliżu jest npc z TA_Smalltalk, a rozmowa polega na
"ludzie zawsze gadają..."
"Nie powinieneś mi mówi o takich rzeczach.."
wiadomo :P
TA_Boss - Stanie z charakterystycznym "wirowaniem" na boki...po Prostu jak boss
TA_Stand -Stanie z tym ze npc robi dużo różnych rzeczy..je,pali,drapie się po..emm...
TA_SitCampfire-Siedzenie przy ognisku jeżeli dostępne jest FP_CAMPFIRE
TA_GuardWheelOpen -Otwieranie pobliskiej bramy
TA_GuardWheelClosed - Zamykanie pobliskiej bramy
TA_StandAround - Wiele różnych funkcji zależnych od poprzednio wykonywanego TA_ bardzo dobre jeżeli chcemy dać wrażenie że npc ciągle coś robią
TA_SitAround - Siedzenie w pobliżu-wiele możliwości siedzenie przy ognisku,na krzesłach czy ławkach
TA_Stay - najzwyklejsze stanie
TA_StayNeutral -równiez stanie tyle ze z ustawieniem sobie ATT_NEUTRAL względem innych Npc#msgote author=ojciec redaktor link=topic=93.msg7360#msg7360 date=Sep 20 2006, 19:37\']Rutyna, co to w ogóle jest? Otóż chodzi o to, że ludek wstaje myje się, stoi, gada, coś je, trenuje itp. Zrobienie takiego czegoś nie jest trudną sprawą. Dodajemy ją na sam dół skryptu NPCpa w funkcji

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
Oto ogólna składnia

FUNC VOID Rtn_start_(id npcpa) ()
{
TA_(Rutyna) (od,do “ waypoint”);
};

Najpierw deklaracja funkcji, a następnie pomiędzy { a } główny blok skryptu rutyny. Wstawiamy nazwę rutyny, następnie w nawiasie od której godziny,(przecinek)do której godziny ma trwać oraz pomiędzy znakami „a”  nazwa waypointu gdzie to ma się odbywać.

Na przykład chcemy aby koleś o ID 999 spał od 22 do 8,  a potem stał przy jakimś waypoincie, to robimy coś takiego:

FUNC VOID Rtn_start_857 ()
{
TA_Sleep (22,00,08,00,"jakis_waypoint");
TA_Position (08,00,22,00,"jakis_waypoint2");
 };

Teraz tego npc od 8 do 22 spotkać można będzie przy waypoincie jakis_waypoint2, a od 22 do 8 będzie spać przy waypoincie jakis_waypoint.

Mam nadzieję, że zrozumiałe.

To oczywiście nie wszystkie rutyny. Jest  ich wiele więcej.

Warto też pogrzebać w skryptach niektórych NPC. Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Pozdro.

Jeszcze coś od orca
Wcale nie zawsze będzie tak, jeżeli ówcześnie w pliku z danym npctów
TA_WaitForRescue - TA_ poświęcone dla Tarroka (ork z wolnej kopalni )czyli siedzenie
TA_HostileGuard -Straż z ustawieniem Ataku bohatera
TA_AlignGuard -Kolejne "Strażnikowanie"
TA_Intercept-???(nie jestem pewien)
TA_InterceptMadCorKalom -???(nie jestem pewien)
TA_OTMeditate-Medytacja nowicjuszy z światyni Śniącego
TA_Sleeper -TA_ Śniącego (walenie w bohatera kulami ognia)
TA_ReadBook_Xardas -Czytanie książki jak Xardas, a on potrafi czytać i rozmawiać z bohaterem
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry