[G2NK] Gladiator 12250 37

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 10.03.2023 roku

Wyświetleń 12250

Odpowiedzi 37

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

[G2NK] Gladiator
2023-03-10, 18:50(Ostatnia zmiana: 2023-10-08, 14:48)

Opis modyfikacji:
Za poleceniem obecnego Króla, Rezenharta, Proxemo rozkazał swoim ludziom napaść na pobliskie osady i pojmać ludzi, którzy potem będą zabijani przez tutejszych gladiatorów na arenie. Jednym z nich jest Romulus, jedyny ocalały z wyrżniętej w pień wioski Maranda, którego głównym celem stała się zemsta na królu. Szczęśliwie trafia u początku swej drogi na sojusznika...

Modyfikacja total-conversion autorstwa OrtegaX & Damianut & Gladiator Team luźno nawiązująca do gry Sword&Sandals, której osią są turnieje odbywające się na kolejnych arenach królestwa Panamatu.

Modyfikacja oferuje:
-do 20 godzin rozgrywki
-fabuła wraz z zadaniami pobocznymi
-kilkadziesiąt walk na śmierć i życie na arenach
-autorski soundtrack, skomponowany wyłącznie na potrzeby moda
-pełny polski dubbing
-oryginalne rozwiązania skryptowe
-nowe modele, tekstury i dźwięki
-wiele nowych przedmiotów
-nowe światy
-osiągnięcia, Easter Eggi
-i wiele więcej

Screeny:
Spoiler














Instrukcja instalacji i FAQ (zawarte również w paczce z modem):
README

Autorzy:
Spoiler
Główni twórcy: OrtegaX, Damian Orzeszek (Damianut)
Muzyka: BadamB B, Warden
Modele światów: Othello
Testerzy: Buzka555, Tulipan, Flakes
       
Scenariusz: OrtegaX
Skrypty: Damianut, OrtegaX
Level Design: OrtegaX, Damianut
Dźwięki otoczenia: OrtegaX
Grafika 2D: OrtegaX
Grafika 3D: OrtegaX, Othello
Koordynacja dubbingu: OrtegaX
Korekta scenariusza: Damianut
Korekta dialogów: Tulipan

Patch 1.2
Skrypty: Damianut
Grafika 3D: Triber
Muzyka: BadamB
Level Design: Damianut
Poprawa modeli światów: Triber
Logo: Sporthistoriker (Feuerbarde)
Porady skryptowe: Auronen
Testerzy: Dee, Daurgon, Auronen, Leu Daniel Andrei, gothic1210, Buzka555
Piosenka z Easter Egga w wiosce: Kistru

DUBBING
Romulus - OrtegaX
Proxemo - PeQs
Kaly - Archi
Lanko, Fernid, Wojownik, Złotnik, Hergan, Inżynier - Revest
Kurier, Jinks, Przerażony niewolnik - Michał Decowski
Więzień ze szczurem, Drwal, Pewny siebie niewolnik - Kuba Jurasz
Król, Kapitan straży, Starszy wioski, Zarządca areny w Zatoce, Skalum, Sauran, Szalony Widz,
Damian 'LooKaS' Żabicki

Gindor, Rybak, Pokerzysta, Nauczyciel atrybutów - Farenchajt Samuraj
Justin, Mistrz areny w mieście Randale, Marynarz - Grosiu
Ultram, Łucznik, Gwardzista, Oped - Kacper Nowak
Merlok, Kabaz, Akabar, Zwiadowca - Eryk Brzozowski
Naczelnik - Daniel Pugacz
Cyrulik, Kat - Voka
Gubernator - Ciecik
Kamil - GEEKeusz
Czeladnik - Dominik Słodowczyk
Herold, Kapitan, Zarządca areny - Damiano
Beckett, Strażnik wydający broń - Rafał Siemieraszko (@rafalekkB)
Trener, Dowódca straży - Dawid Tęgos
Igor, Przywódca myśliwych - Mikołaj Paluszek
Architekt - Robert Kowalski
Zawiedzony fan, Grimbald - Aleksander 'Przybysz' Gałąska
Strażnik bramy - Rafał Pudlarz
Lord Tameron - Sylwester Karnuszewicz
Ogrodnik - Marcin 'Stanlej' Stankiewicz
Alchemik- Michał Goral
Wysłannik królewski, Flamma - Łajka-THVN
Dadol, Platos, Sędzia, Jamataj - Enteri
Karczmarz, Phamart - Kristo
Strażnik nocny - Fiflo
Roland - Warden
Strażnik wzywający do Lorda Tamerona - P. Ostrowski
Herszt - District
Dywaniarz - Kot
Myśliwy z Zatoki - Aqua
Kolos, Hulk - Dread
Kowal - Qilan
Diadys, Sparky - SaikingS
Pitos, Niewolnik 2 - Non Nomi
Nauczyciel walki - Galli
Hermes - Wagon
Tempok - Majes
Recker - Siizuq
Bezimienni Strażnicy - Revest, Wogor, OrtegaX, Kot
Nahmadi - Ethardos von Wilde
Timon - Benson
Frank - Xero
Strażnik bramy - mikeler7
Karczmarz, Garg - Kaczmarczyk654321
Certix, Xantos - kaio2kk
Poltar, gladiator - Kadukowo
Czeladnik, Niewolnik - Maruc
Mag - Damian Orzeszek
Pasterz - Mathiew
Hans, Myśliwy - Bartix Valkhyr
Carl - Krotok Jabarth
Largos, Tragos - KalterQ Q
George - Damian Kierstan
Wilgo, Diogenes - kadaner94
Zarządca areny - Zawiej
Travis - Sulti
Elines - Mesa
Jeff, Pieprz - Oscar Severus
Kucharz - KarczmaroS
Daryl - szupii
Skid - GEEK
Inni więźniowie - Revest, Kian

POLSKI DUBBING - PATCH 1.2
LookAS - Rezenhart, Skalum, Sauran, Starszy wioski, Zarządca areny w Zatoce, Szalony Widz
Mikołaj Paluszek - Igor, Szef Myśliwych, Strażnik więzienny
Łajka-THVN - Wysłannik królewski
Michał Decowski - Garg, Jinks, Strażnik więzienny
Damian Kędzia - Carl, Sparky, Strażnik bramy w Zatoce, Strażnik więzienny
Damian Kierstan - George, Strażnik więzienny
Kamil Józaf - Wilgo, Strażnik więzienny
Kadukowo - Poltar, Moltar, Strażnik
Sylwester Karnuszewicz - Lord Tameron, Strażnik więzienny
Revest - Lanko, Revest
Galii - Nauczyciel walki
Enteri - Sędzia
Archi - Kaly
Siizuq - Recker
Voka - Cyrulik
OrtegaX - Romulus
Aqua - Myśliwy

Modyfikacja korzysta ze skryptów i zasobów z gier i modów autorstwa osób głównie z worldofplayers.de

Skriptpaket 'Ikarus': Sektenspinner


Lego: Gottfried && Lehona


AF-Script-Packet: Auronen :pog: && Fawkes


Gothic Free Aim (GFA) v1.2.0
Copyright (c) 2016-2019 mud-freak (@szapp)

Poker: Silderon aka Milten (from mod 'Grzesznicy')


'Nowy system muzyczny': Siemekk


i kodu autorstwa:
mud-freak
Kirides
milky-way
Draxes && Cryp18Struct (z Dirty Swamp 3.0 i WoG)
Sektenspinner
Siemekk
Frank-95
i inni

Porady skryptowe: Boguś


Uses BASS. Copyright © 1999-2019 Un4seen Developments Ltd. All rights reserved.


Tekstury z modyfikacji “Edycja Rozszerzona” autorstwa:
Outlander

Model więzienia:
ShadowAssasin, Fabiosek

Model świata z wioską:
EvilTwin (v1.0)

Animacje, meshe i tekstury z World of Gothic Modderdatenbank:
MonsterMadness, DjonnyS, Grim, Tyra, HayJex
Korikan, Rolland, Bezio, Sepher, ShadowAssassinPL
Golden Age, SoulFire, Polish BYdlak, Suchy Syzyfowicz
Ingeborg, powerZ, ThomasBausBneu, dennis15, Kurzer
EiBeatBani, PapaRoach, YsOe, Max Mustermann, Lmoere
Silvestro_90, fishhood, Milgo, Freddy, Player140
OldCoin, simon k, neocromicon, Wenumbr and inni.


Modyfikacja używa zasobów z gier i modyfikacji do Mount and Blade: Warband takich jak:

Bellum Imperi
Full Invasion Osiris
Imperia
Prophesy of Pendor


Soundtrack z wioski Gallen: Denis Kolesnikov
https://www.youtube.com/watch?v=DenisKolesn


Twórcy remixów piosenek z koncertu w Randale:
'ConstantineBard'
https://www.youtube.com/watch?v=Constantine

hidro7056
https://www.youtube.com/@hidro7056


Dziękujemy też innym nie wspomnianym powyżej osobom, o których chętnie wspomnimy, a powinniśmy i się z nami skontaktują.


WERSJA 1.2
Spoiler
Changelog:
= Modele =
-Optymalizacja Zatoki Gladiatorów. Zmniejszenie ilości tris przez edycję modelu świata i zmianę używanych modeli vobów.
-Dodanie "portali" do budynków i jaskiń w Zatoce Gladiatorów, wiosce Gallen i mieście Randale. Zwiększa to wydajność.
-Dodanie kolizji do kamiennej platformy, na której stoi dom Proxemo i innych.
-Poprawa modelu domu kowala.
-Przebudowa otoczenia wioski. Dodane zostało zapadlisko przy obozie myśliwych, grunt lasu przy obozie myśliwych i arenie nie jest płaski, do wioski prowadzi ścieżka. Przejścia z i do doliny z wioską zostały zamienione na tunele.
-Las Rainwood. Widzowie nie stoją już w powietrzu, co było widoczne od zewnętrznej strony.
-Miasto Randale. Złotnik i bibliotekarz posiadają własne domy. Podłoże wygląda na dłużej używane.
-Więzienie. Usunięte zostały progi przy celach, które utrudniały chodzenie.
= Level-design =
-Zatoka Gladiatorów:
--Domy kupców i nauczycieli zostały przemeblowane i wyglądają, jakby faktycznie mieszkańcy w nich żyli. Zostały też przemeblowane budynki reszty mieszkańców.
--Do budynków z usługami zostały dodane nowe szyldy.
--Dostępne są dwa budynki przy domie Proxemo, a sam jego dom został przemeblowany.
--Platforma do jednej z drewnianych wież zostało podwyższona, by gracz nie spadał do wody próbując na nią wejść.
--Dodana została usługa lotnicza, a ruiny są już osiągalne bez kodów.
-Wioska Gallen:
--Las przy obozie myśliwych został całkowicie zmieniony. Drzewa są bardziej naturalnie umiejscowione i nie będą już przestawiane. Runo leśne jest bogate. Cały las wydaje się większy.
--Dodane zostało porzucone pole przy ściezce do mostu.
--W zapadlisku przy obozie myśliwych został dodany cmentarz.
--Zostały użyte nowe modele trawy i krzewów.
--Domy handlarzy, nauczycieli i mieszkańców zostały generalnie przemeblowane, by faktycznie użytkowane.
--Poprawiono kolizje przedmiotów
-Las Rainwood i okolice:
--Przemeblowany został namiot Lorda Tamerona. W reszcie namiotów zostały dodane łóżka, część vobów wyrównanych.
--Zostały dodane nowe przedmioty do znalezienia w lesie, gdzie odbywa się polowanie. Przesunięta została trawa w miejscach, gdzie wyrastała z kamieni. Wyrównano położenia vobów.
-Miasto Randale:
--Miejsca zamieszkania kupców i nauczycieli zostałyby przemeblowane tak, by wyglądały, jakby faktycznie toczyło się w nich życie.
--Zostały dodane nowe szyldy.
--Teren wokół sceny wygląda, jakby trwała tam biesiada.
-Dodano nazwy do wszystkich łóżek
= Tekstury =
-Dodano tekstury lasu, do lasu przy wiosce.
-Naprawiona jest tekstura fotela.
-Dodano oryginalne tekstury do szyldów.
-Znajomość imienia jednego ze strażników więziennych ma teraz graficzne uzasadnienie.
-Uzupełniono tekstury osiągnięć i dodano nowe.
-Nowe obrazy na ścianach
= Animacje =
-Dodane nowe ubrania dla mieszkańców i sprzedawców
= Muzyka & Dubbing =
Dodano nową muzykę:
-zwycięstwa na arenie
-wioski Gallen (ambient)
-do polowania z Kalym
-walki na arenie w Zatoce
-walki na arenie w lesie
-walki na ostatnim polowaniu przy wiosce
-lasu Rainwood (ambient)
Uzupełniono dubbing niemal w całości.
= Story fixes =
-Polowania w wiosce zostały urozmaicone. Myśliwi nie robią ciągle okrążenia po lesie.
-Rozgrywka w mieście rozpoczyna się zawsze rano. Dzięki temu po dojściu do miasta jest lepiej widoczny koncert.
-W walkach treningowych, gracz może używać kostura
-Poprawiono dużo literówek
-Łóżka mają napisy "Moje łóżko", dopiero po odpowiednich dialogach
-Dodano wpisy do dziennika przy rozpoczynaniu polowań
-Dodano doświadczenie za eksplorację świata, w tym rozmowy
-Osoby znajdujące się blisko siebie mają różne twarze
-Dodano dźwięki buntu po walce z Hermesem
-Widzowie koncertu w Randale zachowują się jak uczestnikowie biesiady
-Polowanie na pełzacze jest łatwiejsze. Strażnicy prawidłowo otwierają drzwi.
-Romulus komentuje pod nosem zachowanie Daryla (wcześniej tylko się obracał)
-NPCe mają teraz różnorodne głosy (z podstawki)
= AI fixes =
-Sprzedawcy, nauczyciele i inni mają różnorodniejsze, sensowne rutyny
-NPCowi, który prowadzi gracza łatwiej znaleźć ścieżkę do celu (wcześniej prowadzący czasem stali nieruchomo w miejscu po wczytaniu gry)
-Farmerzy w wiosce nie stoją sobie na plecach
-Myśliwi w trakcie polowania już nie plądrują wszystkich zwłok zwierząt (jeśli zrobi to wcześniej gracz)
-Zarządcy platform treningowych, a także inni NPCe, nie reagują na wyciągniętą broń w trakcie treningu
-Nadzorcy i strażnicy nie wyglądają jakby stali nerwowo (dodanie freepointów)
= Skrypty - Gameplay =
-Kostury skalują się z maną
-Bronie na zręczność, skalują się ze zręcznością
-Dodano opcję spania przez godzinę
-Dodano szybkie picie mikstur przy używaniu łuku
-Księgi się stackują
-Zwiększono liczbę slotów do zapisu o 5.
-Dodano napisy do dźwięków (wizyta u cyrulika, walka na arenie, prowokowanie przeciwnika itd.)
-Wzrost wytrzymałości wraz z nowym poziomem
-Informacje o nowym wpisie do dziennika pojawiają się po lewej stronie (wcześniej się nakładały)
= Inne poprawki =
-Kolory skóry głów zgadzają się z resztą ciała
-Mieszkańcy mają bardziej różnorodne stroje
= Inne ulepszenia =
-Dodano nowe osiągnięcia.
-Dodano nowe Easter Eggi.
I inne.

POBIERZ MODA:
LINK

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty14
Propsy7
  • Użytkownicy
Przy próbie rozpoczęcia nowej gry od razu rzuca access violation. :/
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Jeżeli na steamie to był problem z wersją steamową

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty14
Propsy7
  • Użytkownicy
Czysta, świeżo zainstalowana wersja GOG.
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Odpal jeszcze raz i jak tylko ci  wyskoczy acces violation, zrób Ctr+C i wyslij mi raport na PW

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy

hardom

[G2NK] Gladiator
#5 2023-03-10, 21:19(Ostatnia zmiana: 2023-03-10, 22:21)
Gdzie można znaleźć ten kwiatek do środka nasennego do piwa? W tym wraku na środku mapy go nie ma. Czy to bug?

EDIT
Dobra, znalazłem w końcu. Ale podnieść to się da chyba tylko kodami, bo nie wiem jak inaczej.
 

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty14
Propsy7
  • Użytkownicy
Mod będzie dostępny na Spine?
 

patrxow

patrxow

Użytkownicy
posty45
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Podpinam pytanie pod kolegę wyżej :)
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Nie będzie.

Jeżeli nie możecie rozpocząć 1 walki to podaje schemat działania:
1. Wyjscie z jaskini
2. Rozmowa z Kalym
3. Rozmowa z nauczycielami, kowalem, płatnerzem, alchemikiem, kapłanem, myśliwym, zarządcą areny i kaptianem
4. Kaly
5. Spij do walki
Po wygraniu walki Kaly mówi aby się spotkać wieczorem w karczmie  ( jest to też w dzienniku )
Do drugiej walki:
1. Kaly wieczorem w karczmie.
2. Kaly rano.
3. Spij do walki.

Nemrok19r

Nemrok19r

Użytkownicy
posty235
Propsy37
Profesjabrak
  • Użytkownicy
dużo jest tych walk w sumie na arenie.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty451
Propsy224
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Ładne menu. Brawa dla Damianuta, że samodzielnie to oskryptował :) Teksturki na jesiennej mapie też najwyższa liga. Dobra robota chłopaki!
 

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty14
Propsy7
  • Użytkownicy
A dlaczego zrezygnowałeś ze spine? :/
 

frN

frN

Użytkownicy
posty47
Propsy24
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Pewnie dlatego, że Spine to syf
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
No bo spine to syf, nie ogarniam fenomentu tego narzędzia.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6458
Propsy3025
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Chociaż nie używałbym tak mocnych słów, to nie da się zaprzeczyć, że w erze wygodnego i o sporym zasięgu Warsztatu Steam, jest to o wiele lepsza opcja do prostej instalacji modów.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Warto wspomnieć też o tym, że Spine często powoduje różne błędy w modach
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

[G2NK] Gladiator
#16 2023-03-11, 15:33(Ostatnia zmiana: 2023-03-11, 18:24)
Daję linka do małego fixa, dla osób, które już zaczęły grę żeby działały sejwy.
https://drive.google.com/file/d/1OqtfWpIi0qlg01yks4HFe5SSU12svbGp/view?usp=share_link
Patch poprawia:
-Dodano pochodnie do handlu u kowala
-Poprawiono niemiecki opis mieszka
-Nie można już spać do walki bez uprzedniej rozmowy z Kalym
i kilka innych drobnych zmian
Należy podmienić plik w katalogu data/modvdf

Jednocześnie dzisiaj około 18:00 wrzucamy nową wersję moda, którą będzie trzeba pobrać i grać od nowa, natomiast zmiany będą wyglądać następująco, poza tymi u góry:
-Od teraz zregenerować stamine możemy zawsze, darmowo za pomocą klawisza "P" podczas walki. Wtedy postać automatycznie robi drzemkę i przywraca się 50pkt staminy. Innym sposobem jest oczywiście wypicie mikstury, która odnawia jej całość.
-Dodano zródła światła do wszystkich zenów
-Zwiększono ilość mieszków do znalezienia
-Usunięto błąd z opuszczeniem areny treningowej.

Post połączony: 2023-03-11, 18:24
Nowa wersja moda już na dysku, link zaktualizowany

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty112
Propsy12
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jeżeli na steamie to był problem z wersją steamową

Też mam ten problem, w raporcie napisane jest, że problem powodowany jest przez fix 2.6. Generalnie miałeś na myśli, że ten problem występują ogólnie na wersji steamowej i jest na to jakieś powszechne rozwiązanie, czy konkretnie z tą modyfikacją? W każdym razie wszystko jest dobrze zainstalowane i niestety przy każdej próbie odpalenia nowej gry wyrzuca access violation.
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty22
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ładne menu. Brawa dla Damianuta, że samodzielnie to oskryptował :) Teksturki na jesiennej mapie też najwyższa liga. Dobra robota chłopaki!

Dzięki  :cool:

Jeżeli na steamie to był problem z wersją steamową

Też mam ten problem, w raporcie napisane jest, że problem powodowany jest przez fix 2.6. Generalnie miałeś na myśli, że ten problem występują ogólnie na wersji steamowej i jest na to jakieś powszechne rozwiązanie, czy konkretnie z tą modyfikacją? W każdym razie wszystko jest dobrze zainstalowane i niestety przy każdej próbie odpalenia nowej gry wyrzuca access violation.

Próbowałeś z tej wersji? https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2945482379

Gothica masz na Steam (tylko)?
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty141
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W kółko to samo z CRCami/bibliotekami do plików wykonawczych Nocy Kruka; potem AV w co drugim, trzecim modzie przy próbie odpalenia albo podczas rozgrywki, lol.

Jak u moddera jest specyficzna wersja Gothic2.exe i pod tę mu działa jego mod, to u końcowego użytkownika zapewnia się dokładnie taką samą, a nie liczy, że jego instalka będzie miała te same bity, ząb w ząb, zwłaszcza, że może to mieć z jakichś starożytnych torrentów, pomodowanych Stimów/GOGów, czy innych dziwnych miejsc; dodatkowo są teraz Uniony i inne, które zmieniają CRC. No i jeszcze dodatkowe biblioteki dynamiczne, które platformy dołączają do swoich instalek też powodują problemy. To wszystko to za dużo zmiennych na linii "modder - użytkownik końcowy" żeby to ignorować.

Od tego są instalatory, "delta porównywacze" oraz inspektory katalogów dla instalacji/plików wykonawczych: dodajesz/usuwasz albo zmieniasz tak, aby po obu stronach było to samo.

P.S. Też miałem AV na start na wersji od GOGa, ale sobie poradziłem.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry