[G2NK] Gladiator 15463 37

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 10.03.2023 roku

Wyświetleń 15463

Odpowiedzi 37

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

[G2NK] Gladiator
2023-03-10, 18:50(Ostatnia zmiana: 2023-10-08, 14:48)

Opis modyfikacji:
Za poleceniem obecnego Króla, Rezenharta, Proxemo rozkazał swoim ludziom napaść na pobliskie osady i pojmać ludzi, którzy potem będą zabijani przez tutejszych gladiatorów na arenie. Jednym z nich jest Romulus, jedyny ocalały z wyrżniętej w pień wioski Maranda, którego głównym celem stała się zemsta na królu. Szczęśliwie trafia u początku swej drogi na sojusznika...

Modyfikacja total-conversion autorstwa OrtegaX & Damianut & Gladiator Team luźno nawiązująca do gry Sword&Sandals, której osią są turnieje odbywające się na kolejnych arenach królestwa Panamatu.

Modyfikacja oferuje:
-do 20 godzin rozgrywki
-fabuła wraz z zadaniami pobocznymi
-kilkadziesiąt walk na śmierć i życie na arenach
-autorski soundtrack, skomponowany wyłącznie na potrzeby moda
-pełny polski dubbing
-oryginalne rozwiązania skryptowe
-nowe modele, tekstury i dźwięki
-wiele nowych przedmiotów
-nowe światy
-osiągnięcia, Easter Eggi
-i wiele więcej

Screeny:
Spoiler














Instrukcja instalacji i FAQ (zawarte również w paczce z modem):
README

Autorzy:
Spoiler
Główni twórcy: OrtegaX, Damian Orzeszek (Damianut)
Muzyka: BadamB B, Warden
Modele światów: Othello
Testerzy: Buzka555, Tulipan, Flakes
       
Scenariusz: OrtegaX
Skrypty: Damianut, OrtegaX
Level Design: OrtegaX, Damianut
Dźwięki otoczenia: OrtegaX
Grafika 2D: OrtegaX
Grafika 3D: OrtegaX, Othello
Koordynacja dubbingu: OrtegaX
Korekta scenariusza: Damianut
Korekta dialogów: Tulipan

Patch 1.2
Skrypty: Damianut
Grafika 3D: Triber
Muzyka: BadamB
Level Design: Damianut
Poprawa modeli światów: Triber
Logo: Sporthistoriker (Feuerbarde)
Porady skryptowe: Auronen
Testerzy: Dee, Daurgon, Auronen, Leu Daniel Andrei, gothic1210, Buzka555
Piosenka z Easter Egga w wiosce: Kistru

DUBBING
Romulus - OrtegaX
Proxemo - PeQs
Kaly - Archi
Lanko, Fernid, Wojownik, Złotnik, Hergan, Inżynier - Revest
Kurier, Jinks, Przerażony niewolnik - Michał Decowski
Więzień ze szczurem, Drwal, Pewny siebie niewolnik - Kuba Jurasz
Król, Kapitan straży, Starszy wioski, Zarządca areny w Zatoce, Skalum, Sauran, Szalony Widz,
Damian 'LooKaS' Żabicki

Gindor, Rybak, Pokerzysta, Nauczyciel atrybutów - Farenchajt Samuraj
Justin, Mistrz areny w mieście Randale, Marynarz - Grosiu
Ultram, Łucznik, Gwardzista, Oped - Kacper Nowak
Merlok, Kabaz, Akabar, Zwiadowca - Eryk Brzozowski
Naczelnik - Daniel Pugacz
Cyrulik, Kat - Voka
Gubernator - Ciecik
Kamil - GEEKeusz
Czeladnik - Dominik Słodowczyk
Herold, Kapitan, Zarządca areny - Damiano
Beckett, Strażnik wydający broń - Rafał Siemieraszko (@rafalekkB)
Trener, Dowódca straży - Dawid Tęgos
Igor, Przywódca myśliwych - Mikołaj Paluszek
Architekt - Robert Kowalski
Zawiedzony fan, Grimbald - Aleksander 'Przybysz' Gałąska
Strażnik bramy - Rafał Pudlarz
Lord Tameron - Sylwester Karnuszewicz
Ogrodnik - Marcin 'Stanlej' Stankiewicz
Alchemik- Michał Goral
Wysłannik królewski, Flamma - Łajka-THVN
Dadol, Platos, Sędzia, Jamataj - Enteri
Karczmarz, Phamart - Kristo
Strażnik nocny - Fiflo
Roland - Warden
Strażnik wzywający do Lorda Tamerona - P. Ostrowski
Herszt - District
Dywaniarz - Kot
Myśliwy z Zatoki - Aqua
Kolos, Hulk - Dread
Kowal - Qilan
Diadys, Sparky - SaikingS
Pitos, Niewolnik 2 - Non Nomi
Nauczyciel walki - Galli
Hermes - Wagon
Tempok - Majes
Recker - Siizuq
Bezimienni Strażnicy - Revest, Wogor, OrtegaX, Kot
Nahmadi - Ethardos von Wilde
Timon - Benson
Frank - Xero
Strażnik bramy - mikeler7
Karczmarz, Garg - Kaczmarczyk654321
Certix, Xantos - kaio2kk
Poltar, gladiator - Kadukowo
Czeladnik, Niewolnik - Maruc
Mag - Damian Orzeszek
Pasterz - Mathiew
Hans, Myśliwy - Bartix Valkhyr
Carl - Krotok Jabarth
Largos, Tragos - KalterQ Q
George - Damian Kierstan
Wilgo, Diogenes - kadaner94
Zarządca areny - Zawiej
Travis - Sulti
Elines - Mesa
Jeff, Pieprz - Oscar Severus
Kucharz - KarczmaroS
Daryl - szupii
Skid - GEEK
Inni więźniowie - Revest, Kian

POLSKI DUBBING - PATCH 1.2
LookAS - Rezenhart, Skalum, Sauran, Starszy wioski, Zarządca areny w Zatoce, Szalony Widz
Mikołaj Paluszek - Igor, Szef Myśliwych, Strażnik więzienny
Łajka-THVN - Wysłannik królewski
Michał Decowski - Garg, Jinks, Strażnik więzienny
Damian Kędzia - Carl, Sparky, Strażnik bramy w Zatoce, Strażnik więzienny
Damian Kierstan - George, Strażnik więzienny
Kamil Józaf - Wilgo, Strażnik więzienny
Kadukowo - Poltar, Moltar, Strażnik
Sylwester Karnuszewicz - Lord Tameron, Strażnik więzienny
Revest - Lanko, Revest
Galii - Nauczyciel walki
Enteri - Sędzia
Archi - Kaly
Siizuq - Recker
Voka - Cyrulik
OrtegaX - Romulus
Aqua - Myśliwy

Modyfikacja korzysta ze skryptów i zasobów z gier i modów autorstwa osób głównie z worldofplayers.de

Skriptpaket 'Ikarus': Sektenspinner


Lego: Gottfried && Lehona


AF-Script-Packet: Auronen :pog: && Fawkes


Gothic Free Aim (GFA) v1.2.0
Copyright (c) 2016-2019 mud-freak (@szapp)

Poker: Silderon aka Milten (from mod 'Grzesznicy')


'Nowy system muzyczny': Siemekk


i kodu autorstwa:
mud-freak
Kirides
milky-way
Draxes && Cryp18Struct (z Dirty Swamp 3.0 i WoG)
Sektenspinner
Siemekk
Frank-95
i inni

Porady skryptowe: Boguś


Uses BASS. Copyright © 1999-2019 Un4seen Developments Ltd. All rights reserved.


Tekstury z modyfikacji “Edycja Rozszerzona” autorstwa:
Outlander

Model więzienia:
ShadowAssasin, Fabiosek

Model świata z wioską:
EvilTwin (v1.0)

Animacje, meshe i tekstury z World of Gothic Modderdatenbank:
MonsterMadness, DjonnyS, Grim, Tyra, HayJex
Korikan, Rolland, Bezio, Sepher, ShadowAssassinPL
Golden Age, SoulFire, Polish BYdlak, Suchy Syzyfowicz
Ingeborg, powerZ, ThomasBausBneu, dennis15, Kurzer
EiBeatBani, PapaRoach, YsOe, Max Mustermann, Lmoere
Silvestro_90, fishhood, Milgo, Freddy, Player140
OldCoin, simon k, neocromicon, Wenumbr and inni.


Modyfikacja używa zasobów z gier i modyfikacji do Mount and Blade: Warband takich jak:

Bellum Imperi
Full Invasion Osiris
Imperia
Prophesy of Pendor


Soundtrack z wioski Gallen: Denis Kolesnikov
https://www.youtube.com/watch?v=DenisKolesn


Twórcy remixów piosenek z koncertu w Randale:
'ConstantineBard'
https://www.youtube.com/watch?v=Constantine

hidro7056
https://www.youtube.com/@hidro7056


Dziękujemy też innym nie wspomnianym powyżej osobom, o których chętnie wspomnimy, a powinniśmy i się z nami skontaktują.


WERSJA 1.2
Spoiler
Changelog:
= Modele =
-Optymalizacja Zatoki Gladiatorów. Zmniejszenie ilości tris przez edycję modelu świata i zmianę używanych modeli vobów.
-Dodanie "portali" do budynków i jaskiń w Zatoce Gladiatorów, wiosce Gallen i mieście Randale. Zwiększa to wydajność.
-Dodanie kolizji do kamiennej platformy, na której stoi dom Proxemo i innych.
-Poprawa modelu domu kowala.
-Przebudowa otoczenia wioski. Dodane zostało zapadlisko przy obozie myśliwych, grunt lasu przy obozie myśliwych i arenie nie jest płaski, do wioski prowadzi ścieżka. Przejścia z i do doliny z wioską zostały zamienione na tunele.
-Las Rainwood. Widzowie nie stoją już w powietrzu, co było widoczne od zewnętrznej strony.
-Miasto Randale. Złotnik i bibliotekarz posiadają własne domy. Podłoże wygląda na dłużej używane.
-Więzienie. Usunięte zostały progi przy celach, które utrudniały chodzenie.
= Level-design =
-Zatoka Gladiatorów:
--Domy kupców i nauczycieli zostały przemeblowane i wyglądają, jakby faktycznie mieszkańcy w nich żyli. Zostały też przemeblowane budynki reszty mieszkańców.
--Do budynków z usługami zostały dodane nowe szyldy.
--Dostępne są dwa budynki przy domie Proxemo, a sam jego dom został przemeblowany.
--Platforma do jednej z drewnianych wież zostało podwyższona, by gracz nie spadał do wody próbując na nią wejść.
--Dodana została usługa lotnicza, a ruiny są już osiągalne bez kodów.
-Wioska Gallen:
--Las przy obozie myśliwych został całkowicie zmieniony. Drzewa są bardziej naturalnie umiejscowione i nie będą już przestawiane. Runo leśne jest bogate. Cały las wydaje się większy.
--Dodane zostało porzucone pole przy ściezce do mostu.
--W zapadlisku przy obozie myśliwych został dodany cmentarz.
--Zostały użyte nowe modele trawy i krzewów.
--Domy handlarzy, nauczycieli i mieszkańców zostały generalnie przemeblowane, by faktycznie użytkowane.
--Poprawiono kolizje przedmiotów
-Las Rainwood i okolice:
--Przemeblowany został namiot Lorda Tamerona. W reszcie namiotów zostały dodane łóżka, część vobów wyrównanych.
--Zostały dodane nowe przedmioty do znalezienia w lesie, gdzie odbywa się polowanie. Przesunięta została trawa w miejscach, gdzie wyrastała z kamieni. Wyrównano położenia vobów.
-Miasto Randale:
--Miejsca zamieszkania kupców i nauczycieli zostałyby przemeblowane tak, by wyglądały, jakby faktycznie toczyło się w nich życie.
--Zostały dodane nowe szyldy.
--Teren wokół sceny wygląda, jakby trwała tam biesiada.
-Dodano nazwy do wszystkich łóżek
= Tekstury =
-Dodano tekstury lasu, do lasu przy wiosce.
-Naprawiona jest tekstura fotela.
-Dodano oryginalne tekstury do szyldów.
-Znajomość imienia jednego ze strażników więziennych ma teraz graficzne uzasadnienie.
-Uzupełniono tekstury osiągnięć i dodano nowe.
-Nowe obrazy na ścianach
= Animacje =
-Dodane nowe ubrania dla mieszkańców i sprzedawców
= Muzyka & Dubbing =
Dodano nową muzykę:
-zwycięstwa na arenie
-wioski Gallen (ambient)
-do polowania z Kalym
-walki na arenie w Zatoce
-walki na arenie w lesie
-walki na ostatnim polowaniu przy wiosce
-lasu Rainwood (ambient)
Uzupełniono dubbing niemal w całości.
= Story fixes =
-Polowania w wiosce zostały urozmaicone. Myśliwi nie robią ciągle okrążenia po lesie.
-Rozgrywka w mieście rozpoczyna się zawsze rano. Dzięki temu po dojściu do miasta jest lepiej widoczny koncert.
-W walkach treningowych, gracz może używać kostura
-Poprawiono dużo literówek
-Łóżka mają napisy "Moje łóżko", dopiero po odpowiednich dialogach
-Dodano wpisy do dziennika przy rozpoczynaniu polowań
-Dodano doświadczenie za eksplorację świata, w tym rozmowy
-Osoby znajdujące się blisko siebie mają różne twarze
-Dodano dźwięki buntu po walce z Hermesem
-Widzowie koncertu w Randale zachowują się jak uczestnikowie biesiady
-Polowanie na pełzacze jest łatwiejsze. Strażnicy prawidłowo otwierają drzwi.
-Romulus komentuje pod nosem zachowanie Daryla (wcześniej tylko się obracał)
-NPCe mają teraz różnorodne głosy (z podstawki)
= AI fixes =
-Sprzedawcy, nauczyciele i inni mają różnorodniejsze, sensowne rutyny
-NPCowi, który prowadzi gracza łatwiej znaleźć ścieżkę do celu (wcześniej prowadzący czasem stali nieruchomo w miejscu po wczytaniu gry)
-Farmerzy w wiosce nie stoją sobie na plecach
-Myśliwi w trakcie polowania już nie plądrują wszystkich zwłok zwierząt (jeśli zrobi to wcześniej gracz)
-Zarządcy platform treningowych, a także inni NPCe, nie reagują na wyciągniętą broń w trakcie treningu
-Nadzorcy i strażnicy nie wyglądają jakby stali nerwowo (dodanie freepointów)
= Skrypty - Gameplay =
-Kostury skalują się z maną
-Bronie na zręczność, skalują się ze zręcznością
-Dodano opcję spania przez godzinę
-Dodano szybkie picie mikstur przy używaniu łuku
-Księgi się stackują
-Zwiększono liczbę slotów do zapisu o 5.
-Dodano napisy do dźwięków (wizyta u cyrulika, walka na arenie, prowokowanie przeciwnika itd.)
-Wzrost wytrzymałości wraz z nowym poziomem
-Informacje o nowym wpisie do dziennika pojawiają się po lewej stronie (wcześniej się nakładały)
= Inne poprawki =
-Kolory skóry głów zgadzają się z resztą ciała
-Mieszkańcy mają bardziej różnorodne stroje
= Inne ulepszenia =
-Dodano nowe osiągnięcia.
-Dodano nowe Easter Eggi.
I inne.

POBIERZ MODA:
LINK

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty15
Propsy7
  • Użytkownicy
Przy próbie rozpoczęcia nowej gry od razu rzuca access violation. :/
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Jeżeli na steamie to był problem z wersją steamową

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty15
Propsy7
  • Użytkownicy
Czysta, świeżo zainstalowana wersja GOG.
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Odpal jeszcze raz i jak tylko ci  wyskoczy acces violation, zrób Ctr+C i wyslij mi raport na PW

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy

hardom

[G2NK] Gladiator
#5 2023-03-10, 21:19(Ostatnia zmiana: 2023-03-10, 22:21)
Gdzie można znaleźć ten kwiatek do środka nasennego do piwa? W tym wraku na środku mapy go nie ma. Czy to bug?

EDIT
Dobra, znalazłem w końcu. Ale podnieść to się da chyba tylko kodami, bo nie wiem jak inaczej.
 

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty15
Propsy7
  • Użytkownicy
Mod będzie dostępny na Spine?
 

patrxow

patrxow

Użytkownicy
posty45
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Podpinam pytanie pod kolegę wyżej :)
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Nie będzie.

Jeżeli nie możecie rozpocząć 1 walki to podaje schemat działania:
1. Wyjscie z jaskini
2. Rozmowa z Kalym
3. Rozmowa z nauczycielami, kowalem, płatnerzem, alchemikiem, kapłanem, myśliwym, zarządcą areny i kaptianem
4. Kaly
5. Spij do walki
Po wygraniu walki Kaly mówi aby się spotkać wieczorem w karczmie  ( jest to też w dzienniku )
Do drugiej walki:
1. Kaly wieczorem w karczmie.
2. Kaly rano.
3. Spij do walki.

Nemrok19r

Nemrok19r

Użytkownicy
posty235
Propsy37
Profesjabrak
  • Użytkownicy
dużo jest tych walk w sumie na arenie.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty455
Propsy226
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Ładne menu. Brawa dla Damianuta, że samodzielnie to oskryptował :) Teksturki na jesiennej mapie też najwyższa liga. Dobra robota chłopaki!
 

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty15
Propsy7
  • Użytkownicy
A dlaczego zrezygnowałeś ze spine? :/
 

frN

frN

Użytkownicy
posty51
Propsy24
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Pewnie dlatego, że Spine to syf
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
No bo spine to syf, nie ogarniam fenomentu tego narzędzia.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6465
Propsy3036
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Chociaż nie używałbym tak mocnych słów, to nie da się zaprzeczyć, że w erze wygodnego i o sporym zasięgu Warsztatu Steam, jest to o wiele lepsza opcja do prostej instalacji modów.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3407
ProfesjaNierób
  • Moderator
Warto wspomnieć też o tym, że Spine często powoduje różne błędy w modach
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

[G2NK] Gladiator
#16 2023-03-11, 15:33(Ostatnia zmiana: 2023-03-11, 18:24)
Daję linka do małego fixa, dla osób, które już zaczęły grę żeby działały sejwy.
https://drive.google.com/file/d/1OqtfWpIi0qlg01yks4HFe5SSU12svbGp/view?usp=share_link
Patch poprawia:
-Dodano pochodnie do handlu u kowala
-Poprawiono niemiecki opis mieszka
-Nie można już spać do walki bez uprzedniej rozmowy z Kalym
i kilka innych drobnych zmian
Należy podmienić plik w katalogu data/modvdf

Jednocześnie dzisiaj około 18:00 wrzucamy nową wersję moda, którą będzie trzeba pobrać i grać od nowa, natomiast zmiany będą wyglądać następująco, poza tymi u góry:
-Od teraz zregenerować stamine możemy zawsze, darmowo za pomocą klawisza "P" podczas walki. Wtedy postać automatycznie robi drzemkę i przywraca się 50pkt staminy. Innym sposobem jest oczywiście wypicie mikstury, która odnawia jej całość.
-Dodano zródła światła do wszystkich zenów
-Zwiększono ilość mieszków do znalezienia
-Usunięto błąd z opuszczeniem areny treningowej.

Post połączony: 2023-03-11, 18:24
Nowa wersja moda już na dysku, link zaktualizowany

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty114
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jeżeli na steamie to był problem z wersją steamową

Też mam ten problem, w raporcie napisane jest, że problem powodowany jest przez fix 2.6. Generalnie miałeś na myśli, że ten problem występują ogólnie na wersji steamowej i jest na to jakieś powszechne rozwiązanie, czy konkretnie z tą modyfikacją? W każdym razie wszystko jest dobrze zainstalowane i niestety przy każdej próbie odpalenia nowej gry wyrzuca access violation.
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ładne menu. Brawa dla Damianuta, że samodzielnie to oskryptował :) Teksturki na jesiennej mapie też najwyższa liga. Dobra robota chłopaki!

Dzięki  :cool:

Jeżeli na steamie to był problem z wersją steamową

Też mam ten problem, w raporcie napisane jest, że problem powodowany jest przez fix 2.6. Generalnie miałeś na myśli, że ten problem występują ogólnie na wersji steamowej i jest na to jakieś powszechne rozwiązanie, czy konkretnie z tą modyfikacją? W każdym razie wszystko jest dobrze zainstalowane i niestety przy każdej próbie odpalenia nowej gry wyrzuca access violation.

Próbowałeś z tej wersji? https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2945482379

Gothica masz na Steam (tylko)?
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty141
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W kółko to samo z CRCami/bibliotekami do plików wykonawczych Nocy Kruka; potem AV w co drugim, trzecim modzie przy próbie odpalenia albo podczas rozgrywki, lol.

Jak u moddera jest specyficzna wersja Gothic2.exe i pod tę mu działa jego mod, to u końcowego użytkownika zapewnia się dokładnie taką samą, a nie liczy, że jego instalka będzie miała te same bity, ząb w ząb, zwłaszcza, że może to mieć z jakichś starożytnych torrentów, pomodowanych Stimów/GOGów, czy innych dziwnych miejsc; dodatkowo są teraz Uniony i inne, które zmieniają CRC. No i jeszcze dodatkowe biblioteki dynamiczne, które platformy dołączają do swoich instalek też powodują problemy. To wszystko to za dużo zmiennych na linii "modder - użytkownik końcowy" żeby to ignorować.

Od tego są instalatory, "delta porównywacze" oraz inspektory katalogów dla instalacji/plików wykonawczych: dodajesz/usuwasz albo zmieniasz tak, aby po obu stronach było to samo.

P.S. Też miałem AV na start na wersji od GOGa, ale sobie poradziłem.
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Widzę, że gracz nie płaci i wymaga. Gdybyśmy wydawali grę na sprzedaż, z pewnością zatroszczylibyśmy się, by mogło w nią grać jak najwięcej osób.
Ale to jest mod do Gothica, dlatego uwzględniałem też, że gracze będą też sobie nawzajem pomagać, szczególnie tak mądrzy jak ty.

Piszesz "w kółko i to samo", a pierwszy raz o tym czytam. Gdzie mogę znaleźć poradnik na ten temat?
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty664
Propsy233
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Szkoda strzępić ryja na takie wysrywy, Panowie.
Co do moda, wygląda obiecująco. Za jakiś czas na pewno zagram.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty141
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

[G2NK] Gladiator
#22 2023-03-12, 19:39(Ostatnia zmiana: 2023-03-12, 19:48)
Przecież ja nic nie wymagam. Jak będę chciał uruchomić moda, który będzie się sypał naruszeniami dostępu już na starcie, to po prostu oleję, i tak zrobi oczywiście dużo innych potencjalnych użytkowników. To w interesie moddera jest zrobić to, żeby zapewnić maksymalną kompatybilność u końcowego użytkownika. No chyba że celuje w faryzejskie oklaski i gównolajki od paru sługusów, bananków z TikToka/Insta/FB, czy psychofanów, no to wtedy można olać, hehe.

Ten temat nie jest poruszany na tym forum, a jak tam w innych polskich zakamarkach Internetu, to nie wiem. Wiem za to, że na WoG.de plus WoG.ru już dawno się połapali, że ostatnimi czasy THQ Faggic pomodował instalację NK na Steamie, żeby zaznaczyć swoje terytorium, a tak samo zrobił GOG, dokładając swoje biblioteki i jakieś gówno wrappery. Oba przypadki po to, żeby można było to odpalić na nowoczesnych maszynach z Windowsem 10/11.

Bez tej wiedzy ten mod by mi nie poszedł na wersji od GOGa, bo samo scrackowanie polskiego Gothic2.exe Unionem, żeby raportował v2.6 dla modów by nie wystarczyło. Musiałem jeszcze usunąć te ekstra shity z folderu SYSTEM, które dołożył GOG. Dopiero wtedy poszło bez AV na starcie.
 

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty15
Propsy7
  • Użytkownicy
Tak, wersja z GOGa wywala błąd na starcie, dlatego osobiście uważam, że przydałaby się wersja na Spine, którą również można wygodnie i na bieżąco aktualizować. Do wersji GOGowej musiałem instalować jakieś fixy z ruskiego forum, żeby ruszyło.
 

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy

hardom

[G2NK] Gladiator
#24 2023-03-12, 22:36(Ostatnia zmiana: 2023-03-12, 23:48)
Ukończyłem modyfikację. Licznik gry pokazuje mi 14,5 godziny, ale było trochę wczytywania, więc realnie wyszło więcej.
Ogólnie oceniam na mocne na 7/10.
Bawiłem się dobrze, ale sporo rzeczy można by zrobić lepiej.

Największy minus tej modyfikacji to ogromna powtarzalność, która po czasie męczy i nie mówię tutaj o samych walkach, ale o aktywnościach dodatkowych. A mianowicie o:
- treningach - które trzeba robić po każdej walce żeby dostać dodatkowe PNy. Oglądanie tej animacji było fajne za 1 razem, ale potem już zwyczajnie męczyło
- polowaniach - na 2 mapie po każdej walce trzeba było chodzić na polowania, żeby zarobić dodatkowe złoto i dostać więcej PNów. Za każdym razem trzeba było wraz z towarzyszem obchodzić cały las i pokonywać różnego typu potwory, które respiły się w dokładnie tych samych miejscach.
- treningach z wojownikami na 1 mapie - było fajnie przez pierwsze 3 razy, potem było to już irytujące. A walczyć trzeba było, żeby zdobyć dodatkowe PNy
- walki dodatkowe na 4 mapie - cały czas to samo. Na szczęście za te aktywności nie było już PNów i to końcówka gry, wiec można było sobie to odpuśić.

I ok, ktoś mi może powiedzieć, że to aktywności dodatkowe, więc można było sobie odpuścić. No tyle, że nie bardzo bo za nie były dodatkowe PNy i kasa i gdybym ich nie robił to prawdopodobnie nie byłbym w stanie przejść moda, bo poziom trudności jest dość wysoki.

Przejdę jeszcze do pojedynczych zadań pobocznych. Te były tylko na 1 i 2 mapie. I te na pierwszej mapie były nawet spoko, te na drugiej były dość słabe.

Generalnie szkoda, że nie poświęciliście więcej czasu i zamiast tych wszystkich powtarzalnych czynności, które opisałem nie stworzyliście więcej ciekawych i unikalnych zadań pobocznych. Myślę, że wtedy mod byłby o wiele ciekawszy.

Jeśli chodzi o fabułę to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie spodziewałem się wiele, bo to w końcu mod nastawiony typowo na walkę, a wyszło naprawdę nieźle. Misji typowo fabularnych jest nie wiele, ale jak juz są to zrobione z rozmachem i zróżnicowane. To na duży plus.

Nowa muzyka jest spoko. Więc na plus.

Jeśli chodzi o mapy to tutaj jest dość średnio i nierówno. Zdecydowanie najładniejsza i najciekawsza mapą jest ta 1. Potem dałbym mapę leśną - bo ogólnie całkiem spoko klimat tam był. Dalej tą mapę miejską i na końcu wiejską. Ale nie oszukujmy się, poza 1 są to dosyć brzydko wykonane mapy. Ta wioska jest otoczona dokoła brzydkimi górami.  Miasto gdzie wszystkie domy są ze sobą sklejone. Czy ten las z tymi ścianami z fototapety. Ja wiem, że to poniekąd wynikało ze specyfiki tego, że mapy mają być niewielkie. Ale myślę, że można było to wykonać dużo lepiej. Przykładowo zamiast w mapie leśnej dawać fototapetę, można było zrobić las dookoła i dać niewidzialne ściany itp. Efekt byłby wtedy o wiele lepszy. No ale generalnie na plus duże zróżnicowanie map. Pierwsza bardzo fajna, a 3 miała fajny klimacik.

Mapy z misji dodatkowych były raczej dosyć kiepskie.

Jeśli chodzi o nowe umiejętności to generalnie na plus, że je wprowadzono, ale sporo z nich jest niezbyt przemyślanych.

To zachwycanie tłumu to jakaś kpina. Żeby zachwycić tłum trzeba odpalić kilkusekundową animację tańczenia, tylko że w tym czasie przeciwnik nas okłada bronią - kompletnie bez sensu. Do tego zapewnia mało kasy. Kompletnie nie wiem czemu to się znalazło w modzie.

Wytrzymałość - na początku mocno irytująca, bo po jej wykorzystaniu bohater zasypia i daje się okładać. Potem jak ma się około 200 to już jest wystarczające do normalnej walki. Ale tak naprawdę tej statystyki mogłoby nie być, bo nie wiele ona wprowadza, umiejętności i tak miały cooldown, więc myślę że to by wystarczyło. Ewentualnie można było dać wytrzymałość tylko dla umiejętność, a nie dla samej walki.

Zatruwanie - nie miałem okazji przetestować, bo na pierwszych 2 mapach broni ostrych, które miałem nie dało się zatruć, chociaż niby powinno się dać. A na kolejnych 2 alchemik 24/h na dobę używał stołu alchemicznego, więc broni nie dało się zatruć.

Taunt - spoko umiejętność, ale czasem się trochę bugowała

Kontuzje - moim zdaniem zupełnie zbędny system. Zdarzają się one rzadko, więc nie warto płacić za podnoszenie odporności, a leczenie jest drogie tylko na samym początku, potem to już żaden wydatek.

BALANS - no tutaj jest bardzo nierówno. Jeśli chodzi o przeciwników na arenach to oni są w większość dobrze zbalansowani. Ale to polowanie na 1 mapie - to jakaś masakra. Walka z 10 hienami naraz, które mają bardzo wysokie statystki to nie lada wyczyn. Do tego jeszcze trzeba było uważać żeby nam głupi towarzysz nie zginął. Jeszcze trudniej jest potem kiedy trzeba polować na zębacze i walczyć z nimi na ostatniej arenie. Walka z taką ilością przeciwników w gothicu to jest jakaś masakra, ja nie wiem kto wpadł na pomysł, że to będzie fajne. To były najtrudniejsze potyczki w całym modzie.

Jeśli chodzi o bugi to było ich nie wiele. Widać, że Ortega i Damiano bardzo dobrze ogarniają skrypty.

Fajna też była finałowa walka.

Dubbing wypadł moim zdaniem bardzo dobrze jak na moda. Ogromny plus za niego. Chociaż było kilka postaci wypadających na tle reszty bardzo słabo. No i czasem, ale rzadko, niektóre kwestie nie były udźwiękowione.

PODSUMOWAJĄC
Gladiator to niezły mod za którym stoi ciekawa koncepcja. Jednak sporo rzeczy można było lepiej dopracować. Ale ogólnie oceniam na plus. Warto zagrać.

Jednak osobiście nie wiem czy jest sens robić część 2. Wydaje mi się, że temat walk na arenach został już dosyć mocno wyeksploatowany.  Mnie na pewno ich wystarczy na długi czas. Może w przyszłości lepiej skupić się na czymś bardziej fabularnych i mniej powtarzalnym?
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@hardom Z zdecydowaną większą tego, co napisałeś się zgadzam i wiedziałem o tym też przed premierą.

Zachwycanie tłumu: da się tego użyć, by cię nie klepali. To jedna z zaplanowanych trudności. Ilość zdobywanego za to złota można skonfigurować.

Myślałem, że jak się tyle rozpisałeś, to więcej wypowiesz się na temat misji fabularnych : (
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Damianut_Gladiator
W jaki sposób można użyć zachwycania tłumu, żeby nie dostawać damage? Ja widzę tylko opcję, żeby użyć tauntu i wtedy to robić. Tyle, że wtedy to najczęściej przyda się ten czas na wypicie jakiejś mikstury. No chyba, że na wyższych poziomach wyuczenia się tej umiejętności coś się zmienia. Ja się tylko 1 stopnia nauczyłem.

Mam napisać coś więcej o misjach fabularnych, spoko. Chociaż ich zbyt wiele nie było, bo o ile dobrze liczę to 3: zdobywanie listu, bitwa z bandytami i etap w więzieniu.

Generalnie najlepsza była bitwa, bo bardzo efektowanie zrealizowana, za to duży plus. Ale irytujące było to, że zapis można było zrobić tylko przed tym wymarszem. Mi się udało dopiero za 3 razem tą bitwę zrobić, bo mi ten dowódca ginął. No i musiałem 3 razy oglądać tą cutscenkę.

Etap w więzieniu spoko. Fajnie że można było zakończyć go na kilka sposobów, chociaż ten wskaźnik poderzliwości to mam wrażenie, że się trochę bugował.  No i też miałem maindfuck, czemu gra mi nie pozwala wyjść z kanałów, chociaż wszystko zrobiłem. Myślałem, że to jakiś bug i specjalnie wczytywałem grę. Dopiero jak poczytałem starsze wpisy w dzienniku to się dowiedziałem, że musze zabić strażników. Mogliście to jakoś lepiej zakomunikować graczowi. Chciałem też, żeby zabiły ich węże, ale coś nie chcieli umierać. Nie wiem czy taki był zamysł, że to my musimy ich zabić, a nie węże. Ale jeśli nie to dałbym im mnie hp, albo wężom większy damage. Ta akcja z tym serem i szczurem brzmiała dośc absurdalnie, ale ale sama animacja fajna.

Jeśli chodzi o odzyskiwanie listu to nwm co tu napisać. Quest jest dosyć prosty, ale jako przerywnik od wal spoko. Chociaż może ci rebelianci mogliby opowiedzieć coś więcej o rebelii, albo o sobie. No i radziłbym zmienić tego Kaliego, który potem siada za chatą. Ja myślałem, że to jakiś bug i on mi znikł i musiałem specjalnie wczytywać grę. Niech on siedzi przed chatą, a nie za nią.

Generalnie to widać w tych questach fabularnych pomysłowość i są one fajnymi przerywnikami od walk, ale też nie tyłka one nie urywają. Nie ma tutaj jakiś plot twistów, ani ciężkich wyborów. I ok, ja się tego nie spodziewałem po tym modzie. Ale chciałeś żeby napisać coś więcej no to piszę.

A no i dodam jeszcze, że szkoda że nie ma więcej takich wyborów jak na 1 mapie, gdzie był wybór walczyć z niewolnikami za kasę lub nie.

 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@hardom
W celu użycia zachwytu, możesz odbiec sprintując.

Co do bitwy, to zapis i wczytywanie ułatwiałoby graczowi jej zbugowanie. Uniemożliwienie tego graczowi z zapisem wymaga czasu.

Co do węży, to gdy strażnicy się z nimi bili, trzeba było bić strażników, bo wtedy ignorują uderzenia kompana. Trzeba pomóc wężom. Liczy się ostatni, śmiertelny cios.

Tak, fabuła jest liniowa.
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

PanSreberko

PanSreberko

Użytkownicy
posty394
Propsy63
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy da się przejść wspomnienia Reckera bez AV po 3 minutach walki?
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@PanSreberko Wyślesz tu ten AV?

Korzystasz z Uniona?
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

PanSreberko

PanSreberko

Użytkownicy
posty394
Propsy63
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak korzystam z Uniona i Warsztatu steam.Pomogl dx11 ale teraz z kolei wywala bez błędu albo się wiesza przy ostatniej arenie.I na walkach każdy na każdego chyba nie działa jednak ta premia od publiczności
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@PanSreberko Zanotowałem błąd z premią od publiczności.

Wiesza ci się przed widowiskiem na miejskiej arenie?

Jak tak, to wypróbuj takie rozwiązania:
-od razu po powiedzeniu, że chcesz walczyć, idź do kapłana; potem się zawróć i idź na arenę
-zrób to samo, ale będąc u kapłana, włącz tryb marvin przestaw czas o parę minut do przodu

Oczywiście przed powiedzeniem, że chcesz walczyć, załóż odpowiedni strój i oręż.

Pamiętaj też o prawidłowym wyłączaniu trybu marvin.
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

PanSreberko

PanSreberko

Użytkownicy
posty394
Propsy63
Profesjabrak
  • Użytkownicy

PanSreberko

[G2NK] Gladiator
#32 2023-03-15, 20:24(Ostatnia zmiana: 2023-03-15, 22:54)
Wiesza mi się w drodze do areny koło rycerza albo gdy schodzę na dół walczyć.Zwlaszcza kiedy wygram normalna walkę a zaraz potem chcę iść na ta dodatkowa

Post połączony: 2023-03-15, 22:54
Pomogło użycie dialogu o chęci uczestnictwa w widowisku pójście do kapłana set time i wejście na arene
 

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
SPINE

Polska wersja językowa wraz z osiągnięciami zintegrowanymi ze Spine została opublikowana na Spine.

Możecie dzielić się swoimi osiągnięciami z innymi - wymagane konto na Spine.

Więcej informacji na Spine.  :cool:
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Za granie w Gladiatora zabrał się Jorgenson, niemiecki Youtuber:

https://www.youtube.com/watch?v=b_TuQ-bUkbk
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Nowa wersja Gladiatora oznaczona 1.2 gotowa, pełny changelog i link do moda w 1 poście

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Linie Lotnicze "Troll" - ciesz się podróżą wysokich lotów


https://www.youtube.com/watch?v=Wf-Kn2w5g2c
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty25
Propsy13
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy


Patch 1.2.1

Już dostępny na Steam, ModDB i Spine.

Kluczowa poprawka to naprawienie wybierania celów przez przeciwników w trakcie walki na arenie, a ponadto:




Level-design
  • Całkowite przebudowanie pustynnego terenu z hienami. Dodano ruiny, więcej grup goblinów. Wykorzystano przejście za trollem. Cała przestrzeń jest wykorzystana.

Tekstury
  • Tekstura przejściowa między trawą w oazie, a piaskiem, ma teraz taki kolor piasku, jak piasku w całej pustyni.

Story fixes
  • Więcej wpisów w dzienniku po dialogach (np. dot. polowań w wiosce)
  • Usunięto błąd w opisie opcji dialogowej u nauczyciela walki.
  • W trakcie widowiska na miejskiej arenie pokonani nie idą ciągle w ścianę
  • Kaly i Romulus zachowują się naturalniej w trakcie dialogu w domu Kalego.
  • Rozmowa z cyrulikiem jest wymagana do rozpoczęcia walki eliminacyjnej.
  • Informacje o nowym wpisie do dziennika pojawiają się po lewej stronie (wcześniej się nakładały)

AI fixes
  • Usunięty błąd z przeciwnikami, którzy biegli atakować NPCa spoza areny, zamiast Romulusa, lub jego sojuszników
  • Uczestnicy walk na arenie, prawidłowo reagują na wrogów, w tym w walkach grupowych
  • NPCe ignorują cieniostwora z areny
  • Czeladnik myśliwego nie ginie w trakcie polowania, tylko staje się nieprzytomny po ciosie potworów.
  • Romulus odlatuje za każdym razem po otrzymaniu ciosu od pracownika Troll Airlines
  • NPCe nie wstają z ławki, krzesła i tronu w powietrzu
  • Tylko jedna animacja jest nakładana na siedzącego NPCa za jednym razem. Poprzednio, gdy NPC się drapał, robił to w serii.
  • Skalum używa teraz bryły lodu i lodowej lancy, zamiast kuli ognia
  • Cieniostwór z areny atakuje Romulusa tylko, gdy wejdzie on na arenę

Skrypty - Gameplay
  • Broń Hermesa teraz odrzuca
  • Bycie pokonanym na arenie treningowej w Zatoce Gladiatorów nie blokuje dalszych walk na niej.
  • Po każdej walce w turnieju w Zatoce Gladiatorów, losowani są trzej wojownicy, którzy będą gotowi do walki na arenie treningowej. Jeśli ktokolwiek poza nimi był gotowy do walki przed walką turniejową, jest nadal gotowy do walki.
  • Usunięto nieprawidłowe działanie bramy w przypadku, gdy gracz porozmawia z zarządcą areny tuż przed tym, gdy chce on zamknąć bramę anonimowym gladiatorom
  • Możliwość zapisu jest wyłączona w trakcie wszystkich walk na arenie (poprzednio dało się zapisywać w trakcie nietypowych walk)
  • Koncert w Randale słychać teraz od samego początku, po przyjściu do miasta

Interfejs
  • Punkty życia mistrza areny, są usuwane po wczytaniu gry lub pokonaniu go

Dubbing
  • Dopasowania części polskiego dubbingu do napisów

Inne ulepszenia
  • Dodano nowe osiągnięcia
  • Nowe Easter Eggi
  • Zmiana wyglądu i rutyn wielu NPCów

Inne
  • Usunięto zbędne pliki ze zbrojami i animacjami (modyfikacja ma mniejszy rozmiar)

 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry