Kufer 26341 52

O temacie

Autor

Zaczęty 21.08.2008 roku

Wyświetleń 26341

Odpowiedzi 52

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja

Żadna Głupia Spółgłoska

Kufer
2008-08-21, 21:38(Ostatnia zmiana: 2008-08-23, 15:02)
Render: KLIK
Download: max, 3ds, obj, rendery, template, max, 3ds i obj z nieco zmienionym mappingiem
Autor modelu: Kyroman
UWV Mapping: Kyroman
Termin: 21 sierpnia (czwartek) - 28 sierpnia (czwartek)
 
Po raz kolejny coś w miarę prostego, a przynajmniej z pozoru, bo tu również można się popisać. Dopuszczalne wszelkie rodzaje map, ale ostatecznie mają być nie większe niż 1024x1024. Ostateczny render ma być wykonany na niezmienianym modelu, ale można go edytować (np. wersja HP do wypalenia normal mapy). Z zewnątrz można zrobić okucia albo płaskorzeźby. Wewnątrz deski lub materiał.

Koncepty: Google.

Zapraszam do udziału wszystkich, bez względu na płeć :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Czyli ostateczny render można dać na wersji HI?

A dlaczego maksymalny rozmiar 512x512? Niech każdy robi, jak lubi.

Btw. pisze się np. 21 sierpnia, a nie 21 sierpień :D .
 

Kazzmir
  • Gość
model sie nie sciaga
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cholera, coś spieprzyłem podczas pisania posta, że się chyba wyraz Download przesunął i popsuł wszystkie linki :D  Teraz jest już dobrze, ale chyba z 10 razy posta edytowałem.

@Deks: skopiowałem post Thora, tam było "sierpień" ;]  Ale już poprawiłem. A 512x512 dlatego, że to bitwa gameartowa, nie renderowa. Ma to być i ładne, i używalne. Na głupi kufer, na który za drugim razem nie zwrócisz uwagi, nie ma co marnować pikseli.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Zaczełem teksturować. Jeśli mowa o całym kufsze, również wewnątrz to 512x512 to zdecydowanie za mało.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Ale po co więcej? To tylko kufer. Musimy się nauczyć robić nie tyle dobre tekstury, co dobre tekstury jak najmniej obciążające. 1024x1024 można dać na szatę/zbroję, którą się widzi non stop na ekranie, a nie na kufer, który obejrzy się raz, a potem będzie mijać.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Kazzmir
  • Gość
Cytat: Żadna Głupia Iskra link=topic=3426.msg28999#msg28999 date=Aug 21 2008, 23:11\'
Ale po co więcej?

thoro mowi o wnetrzu kufra.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Kufer
#7 2008-08-22, 00:59(Ostatnia zmiana: 2008-08-22, 01:03)
Cytuj
1024x1024 można dać na szatę/zbroję, którą się widzi non stop na ekranie

LOL

Kyro, 512 to ma ten kufer z max 3d a przypominam że wnętrza w nim nie ma. U nas wyjdzie tyle samo przy 1024. Ja to pierdole, rób co chcesz. Nie zamierzam marnować pracy i skalować do gównianych rozmiarów gdzie wszystko będzie już totalnie rozmazane i niewyraźne.

Puki co wip. Na razie wygląda marnie ale dobrze idzie. Jutro poprawie to gówno i wezmę się za zamek.

 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Ten kufer to może być z czasów teraźniejszych, czy koniecznie średniowiecze?
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Kyro ale nie popadajmy w jakieś hardkory bo wymówka że gracz za drugim razem nie zwróci na to uwagi jest głupia. Równie dobrze tekstura może być zrobiona na odwal bo przecież nie odegra większej roli. Nie wiem jak w M&B które tak zachwalasz na każdym kroku ale potencjał nowoczesnych komputerów i enginów jest tak wielki że dają ten komfort że głupi wazon możesz odjebać full poly i jeszcze nadać mu pięć tekstur w conajmniej 1024x0124px a i tak nikomu to nie zrobi różnicy w wydajności nawet jeśli na scenie tych wazonów będzie paredziesiąt.

Równie dobrze można powiedzieć że głupotą są setki modeli postaci w assasynie dzięki czemu na scenie (gdzie jest ich średnio około 30 na oko) nigdy nie spotkasz identycznego (pomijając postaci z którymi wchodzisz w intreakcję). Można powiedzieć że nie odegrały większej roli bo przeciętny gracz na to w ogóle nie zwrócił uwagi ale są. Niepowtarzalne, z ogromnym polycount i wysokimi texturami
 

Tul

Tul

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Thoro, aktualnie to ty popadasz w hardkor. Podejście typu: "zróbmy wazon high poly i 5 tekstur, będzie extra wyglądać" to czysta paranoja. Przez takich ludzi wiele gier ma absurdalne wymagania i zmusza fanów do tworzenia np modów zmniejszających liczbę polygonów w modelach (przykładowo Oblivion, gdzie głazy miały po kilka tysięcy trisów, a trawa kilkadziesiat. Po umiejętnym zmiejszeniu ich liczby modele wyglądały w zasadzie identycznie (a trawa nawet lepiej), a wydajność wzrosła o kilkanaście procent. Zatracanie się w liczbie polygonów i coraz to kolejnych technologiach sprawia, że grafik staje się inżynierem i gubi gdzieś cała swoją artystyczną warstwę. Nie jestem przeciwnikiem postępu bynajmniej, ale trzeba zachować umiar. Nie miałem okazji grać w Assasina, ale miasto w nim stworzone to raczej wyjątek, programiści odwalili kawał dobrej roboty. Polecam zagrać w Call of duty 4 i zobaczyć jak tam wygląda podejście do grafiki i jaka tam jest wydajność. Dominuje prostota, a efekt końcowy jest genialny. Inny przykład: Crysis i dżungla, wysokopolygonowa, świetnie wygląda. W kontynuacji Crysisa Crytek postanowił zrobić ją od nowa z mniejszą liczbą polygonów, bo wymagania trochę przerosły odbiorcę. Następna sprawa to tekstury, sporo osób ma karty ze 128 MB pamięci na pokładzie i naprawdę lepiej, żeby gra na średnich ustawieniach nie przekraczała tej liczby. Jeżeli każdy wazon będzie miał tekstury w rozdzielczości 1024x1024 to przy każdym obrocie kamery nastąpi delikatny zryw i papa grywalność.
Osobna sprawa to M&B. Silnik tej gry nie lubi dużych ilości polygonów, brak w nim na razie upraszczania sceny (jedynie jednostki mają system LOD). Zdecydowanie preferuje on klasyczny game art, pozbawiony nowoczesnych technologii). To jak model będzie w nim wyglądał zależy wyłącznie od artysty, a nie od silnika.
Wierzę, że potrafisz robić klasyczny game art, pytanie tylko dlaczego się przed nim wzbraniasz? Scena moderska często zajmuje się grami starszej daty, a te pozbawione są przecież ficzersów z Unreal Engine 3.5 czy Cryengine 2.
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
WIP # 1
http://i35.tinypic.com/cqo8j.jpg
Jeszcze za dobrze nie wygląda, ale już widać, że to kufer  :P

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Thoro link=topic=3426.msg29013#msg29013 date=Aug 22 2008, 10:24\'
potencjał nowoczesnych komputerów i enginów jest tak wielki że dają ten komfort że głupi wazon możesz odjebać full poly i jeszcze nadać mu pięć tekstur w conajmniej 1024x0124px a i tak nikomu to nie zrobi różnicy w wydajności nawet jeśli na scenie tych wazonów będzie paredziesiąt.
A wiesz co jest w tym najbardziej śmieszne? Że jeszcze niedawno miałeś starego złoma i na każdym kroku żaliłeś się, jak to ciężko na nim cokolwiek zrobić i że w nic nie możesz grać, a ludzi, którzy kupowali nowe komputery, nazywałeś m. in. "próżnymi, którzy nie mają co robić z pieniędzmi". Teraz sam kupiłeś sobie komputer i stałeś się równie próżny. To, że Ty masz nowy komputer nie oznacza jeszcze, że wszyscy inni mają, i proszę Cię, nie zapominaj o tym. Najlepiej wróć na starego Celerona 800 MHz i przypomnij sobie, co to znaczy "różnica w wydajności". Przypomnij sobie także, jak płynnie działał Ci PS przy 128 MB RAMu, oraz jakie miałeś świetne efekty w grach na GF 2 64 MB.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
że grafik staje się inżynierem i gubi gdzieś cała swoją artystyczną warstwę.

Chcąc nie chcąc grafik jest przede wszystkim rzemieślnikiem jeśli mówimy o projektach komercyjnych. Nie wiem jak w Waszej radosnej modderskiej twórczości ale w typowej firmie najczęściej dostajesz odgórnie nakładane wytyczne oraz koncept, masz to wykonać a nie myśleć nad wyglądem.

Cytuj
Dominuje prostota, a efekt końcowy jest genialny.

To jest w ogóle z dupy przykład. Widzisz różnice pomiędzy fpsem z filmowym rozmachem, do tego nastawionym na grę online a grą crpg gdzie często w jednych i tych samych lokacjach przebywasz godzinami?

Cytuj
Jeżeli każdy wazon będzie miał tekstury w rozdzielczości 1024x1024 to przy każdym obrocie kamery nastąpi delikatny zryw i papa grywalność.

To i początek tego posta którego nie zacytowałem. Po co w ogóle ten wywód, szczególnie że ilość polygonów i wazon to był akurat przykład tak więc nie wiem po co to omawiać. Wszystko sprowadza się do tego ze 512x512 na kufer wraz z wnętrzem to ZA MAŁO bo wtedy schodzimy do czasów G1 albo gier na PSP.

Cytuj
To jak model będzie w nim wyglądał zależy wyłącznie od artysty, a nie od silnika.
Wierzę, że potrafisz robić klasyczny game art, pytanie tylko dlaczego się przed nim wzbraniasz? Scena moderska często zajmuje się grami starszej daty, a te pozbawione są przecież ficzersów z Unreal Engine 3.5 czy Cryengine 2.

Aha, czyli robienie mapy światła i kilku wypukłości kwalifikuje się już pod ultrasuperhipermeganowoczesny gameart. Akurat te typy map są już standardem od kilku ładnych lat więc argument z ut czy cryengine troche z dupy.

Cytuj
a ludzi, którzy kupowali nowe komputery, nazywałeś m. in. "próżnymi, którzy nie mają co robić z pieniędzmi"

Tak, nazywałem ludzi którzy kupują bez jakiego kolwiek zastanowienia rzeczy typu giga na karcie, 4 jajka na procesorze, nie wiadomo ile ramu etc nie myśląc w ogóle o swoim zapotrzebowaniu i ogromnym potencjale takiego sprzętu. Nadal uważam że to głupota i próżność.

Cytuj
w grach na GF 2 64 MB.

32 mb. Miałem jeszcze kilka kart Voodoo całkiem niedawno przy których gf 256 (starszy od gf2) to graficzna rewolucja. Już Ci lepiej?

W ogóle nie wiem po co ta dyskusja. Zamiast rozwodzić się na temat meritum skupiacie się na przykładach albo moich osobistych poglądach a wszystko sprowadza się do prostej rzeczy. Bardzo fajnie że postanowiliście udzielić mi tak wyczerpujących odpowiedzi. Szkoda jedynie że objaśniając i argumentując to wszystko bardzo dokładnie zapomnieliście o głównym pytaniu do którego jak mówiłem sprowadza się cała moja wypowiedź:

Cytuj
Wszystko sprowadza się do tego ze 512x512 na kufer wraz z wnętrzem to ZA MAŁO
:P
 

Kazzmir
  • Gość
Cytat: Thoro link=topic=3426.msg29070#msg29070 date=Aug 22 2008, 17:05\'
...cała moja wypowiedź...
 :P

pomijajac sedno sprawy to jednak tul ma racje. pozatym nie widze sensu teksturowac wnetrza inna tekstura niz ta na zewnatrz.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja

Żadna Głupia Spółgłoska

Kufer
#15 2008-08-22, 18:32(Ostatnia zmiana: 2008-08-22, 18:37)
OK, możemy robić 1024x1024 pod bitwę, a jak ktoś będzie chciał wykorzystać w jakiejś grze, to ewentualnie sobie zeskaluje. Na razie nie ma sensu wrzucać do gier (modowanych) kufra z 1024x1024. A jak przyjdą takie czasy, to się ewentualnie te tekstury wykorzysta.

Co nie zmienia faktu, że już przy 1024x1024 "czuję dyskomfort pracy". :P

EDIT:
@Kazz, wnętrze można zrobić np. materiałem, niekoniecznie same deski.

mialem na mysli ze to wew bedzie takie samo jak zew
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Tul

Tul

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Tym razem zupełnie na temat:
Sprawdziłem i przykładowo w Wiedźminie kufer bez wnętrza ma tex 256, a z wnętrzem (tak wnioskuję po teksturze) ma 512, ale zostało się sporo wolnego miejsca.
Mimo to do bitwy zdecydowanie lepiej wziąć 1024, bo co to za problem później przeskalować.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja

Żadna Głupia Spółgłoska

Kufer
#17 2008-08-22, 19:40(Ostatnia zmiana: 2008-08-22, 20:01)
Dodałem go pierwszego postu drugi link do downloadu, zawiera on pliki max, 3ds i obj z nieco poprawioną mapą - tzn. zrobiłem lustrzane odbicie jednego z bocznych polygonów, sama mapa się nie zmieniła.

EDIT:
I jeszcze raz poprawiłem, okazało się, że nadal było źle. Wcześniej lewa ściana boczna była odwrócona do góry nogami - najwyraźniej zasugerowałem się moją teksturą ze strzałkami i napisami, a nie pomyślałem, że napis "BOKI" do góry nogami wygląda tak samo :P
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
WIP #2
http://i33.tinypic.com/333wsvr.jpg
Aby sprawdzić efekt normalmapy w 3ds maxie trzeba mieć V-raya czy jest jakiś inny sposób?

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry