[G2NK] Lobos 55905 166

O temacie

Autor Lobos

Zaczęty 9.10.2020 roku

Wyświetleń 55905

Odpowiedzi 166

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy

Sculler

[G2NK] Lobos
#120 2020-11-08, 00:52(Ostatnia zmiana: 2020-11-08, 01:20)
Niestety utknąłem w świątyni na drugim roździale. Mogę zabić jedynie towarzyszy Lupino. On oraz kapłan śmierci są nieśmiertelni. Nawet zabijając ich na kodach nic się nie dzieje. Jak powinna wyglądać ta sekwencja? Bo w solucji jest to ogólnikowo wytłumaczone.

edit: okazało się, że zamiast nacisnąć przycisk naprzeciw krat to strzelałem przez tę kratę w nadziei, że ustrzelę jakiś przycisk niczym na wyspie irdorath. Na moje nieszczęście trafiłem tego nieszczęsnego kapłana, który najprawdopodobniej był niewidzialny i się ztriggerował. Potem pół godziny strzelałem w niego z kuszy przez kratę sądząc, że to poprawne fabularnie xD. Problem rozwiązany
 
some things are meant to be

PanPink

PanPink

Użytkownicy
posty37
Propsy50
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
O kurła! Dawno mnie tu nie było a widzę, że wyszedł już Lobos czyli jeden z ciekawiej zapowiadających się modów obok Przystani Heladii czy Żeglarzy Burz (o tych modach słuch zaginął). Trochę gier mam na warsztacie ale jak będę miał trochę więcej czasu to na pewno zagram.
 
Może i ten sweter jest wieśniacki, ale taki właśnie ma być.

GothicowiecPL

GothicowiecPL

Użytkownicy
posty36
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wszystko fajnie i chodzi normalnie tylko gdy wczytuję grę po odpaleniu gry jest jeszcze ok ale potem prawie co każdym razem co wczytam, to wywala mnie z gry.. Tylko ja tak mam?
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Systempack 1.8 trzeba wgrać.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Trochę przegapiłem premierę, ale w końcu dane mi było zagrać w tego moda.

Muszę przyznać, że dawno nie bawiłem się tak dobrze przy jakiejś modyfikacji. I mówiąc szczerze jeśli miałbym ponownie zagrać w gothica, to wolałbym ograć ponownie lobosa niż noc kruka.

Nie ma się co rozwodzić nad tym co mi się podobało, bo to pewnie byłaby kalka z tego co wypisują inni xd

A zatem pokrótce.

1. Fabuła
Spoiler
Cieszę się z moda, który oderwał się od fabuły gothica. Ile można ciągle gwałcić tego biednego Bezimiennego, który co tydzień traci wszystkie swoje zdolności, a za 3 dni znów jest największym koksem na świecie?
Historia mi się bardzo podobała. Łagodny początek. Jednakże już tutaj dostaliśmy pewne wskazówki, które wraz z rozwojem fabuły pozwalały na trafne domysły. Rozwój fabuły był przyjemnie stopniowany. Nie miałem uczucia zastania, ani pośpiechu. Plot i finisz były dość satysfakcjonujące. No. Co prawda moje zakończenie było dość dziwne i, moim zdaniem, mogło być trochę lepiej dopracowane, ale ogólna idea jak najbardziej na plus. Ogólnie cała budowa historii praktycznie książkowa, co jest zdecydowaną zaletą.

2. Klimat
Spoiler
Klimat lokacji był również na wysokim poziomie. Będąc w kopalni skazańcem czułem się skazańcem. Będąc nowym rekrutem czułem się jak świeżak, itd.

3. Ekonomia
Spoiler
Ekonomia. Chyba nigdy nie miałem momentu, w którym miałem za dużo złota. Zawsze gdy zebrałem jego większą ilość, za chwilę byłem zmuszony do wydania jego większości. Było sporo sytuacji, szczególnie na początku, że musiałem kombinować jak wyciułać trochę więcej monet. Ale koniec końców nie było to jakkolwiek upierdliwe, bo dość szybko odblokowywał się dostęp do "stałego dochodu".

4. Ekwipunek
Spoiler
Ekwipunek. Nareszcie było z czego wybierać. Nie, jak w większości modów czy samym gothicu, gdzie całą grę można przejść zmieniając broń 2 czy 3 razy. Nie mówiąc o stałej konieczności doskonalenia naszego wyposażenia, aby dopasowywać się do rosnącego zagrożenia ze strony potworów na mapie. Dodatkowo nie nazbyt rozbudowany, ale wystarczający crafting. No perełka.

5. Kondensacja świata
Spoiler
Świat. Pomimo tego, że co chwila napotykałem znane fragmenty, całość prezentuje się naprawdę dobrze. Miałem frajdę w eksploracji i równie zadowolony byłem z parukrotnego zgubienia się gdzieś na bagnach. Poza tym, co dość ważne, nie miałem poczucia zarzygania, pomimo kilkukrotnego obejścia całej mapy wzdłuż i wszerz - nie potrzebowałem systemu szybkiej podróży. Po prostu przyjemnie mi się chodziło po głównej lokacji. Nie mówiąc o tym, że świat był bardzo dobrze skondensowany. Każde miejsce było zagospodarowane, ale bez przepychu.

6. Płynność
Spoiler
Płynność świata. Jedną z bardziej irytujących mnie rzeczy w gothicu był fakt, że przez całą akcję gry większość postaci siedzi na dupie w jednym miejscu i absolutnie nic nie robi. Pomimo, jakby nie było, środka wojny z orkami. Brak jakichkolwiek działań. Tutaj nie było takiego problemu. Sporo npc rzeczywiście coś robiło. Nawet jeśli nie było to gimnastykowanie się na epickie działania, to jednak działa się akcja w oderwaniu od naszego bohatera.

7. Questy
Spoiler
Satysfakcjonujące zadania. Nie ma chyba większej bolączki niż wykonywanie zadań automatycznie. Tutaj natomiast wraz z zadaniami mieliśmy ich przyjemne tło. Z tego względu nie miałem poczucia znudzenia, jak przy innych modach, które sprawiało że w pewnym momencie odechciewało mi się robić więcej zadań niż wymaganym jest do przejścia gry.

8. Balans
Spoiler
Balans gry. Co prawda zazwyczaj, mając możliwość, wybierałem najbardziej wyśrubowane poziomy, ale od pewnego czasu wolę wybierać poziomy niebędące za łatwe, ale i bez bredni. I tak było tutaj na zwykłym trybie. Na żadnym etapie nie było za łatwo. Nie było również za ciężko. No dobra. Po wejściu w 3 rozdział zastanawiałem się czy czegoś nie zwaliłem z rozwojem postaci xd Ale po wbiciu 2 czy 3 poziomów oraz polepszeniu ekwipunku znów zaczęło wszystko lecieć. Tak naprawdę chyba nigdy nie natknąłem się, w żadnym modzie, na tak przyjemne dopasowanie przeciwników do postaci, poza dosłownie dwoma przeciwnikami, których bić musiałem długo, że walcząc z jednym dodałem sobie siły na kodach, żeby się nie zanudzić xd

9. Brak drastycznych bugów
Spoiler
No i fakt, że nie miałem ani jednego access violation. Żadnego buga. Żadnego deadlocka powodującego bieganie po mapie i szukanie jak ruszyć fabułę z miejsca. Tak naprawdę nie ma żadnej rzeczy, która by jakoś szczególnie negatywnie wpływała na moją ocenę moda. Tym samym trafia na moją listę must play do gothic 2 :x

Co prawda nie oznacza to, że nie było rzeczy, na które nie zwróciłem uwagi.
Spoiler
1. Zmniejszeni przeciwnicy - o ile niewielka zmiana modelu (jakieś 10-15%) nie stanowi szczególnie dużego problemu, o tyle czasem warto byłoby również dopasować species do zmniejszonych modeli, aby uniknąć sytuacji, w której mniejszy przeciwnik atakuje z odległości dokładnie takiej samej jak ich większe wersje;
2. powiększeni przeciwnicy - tutaj podobnie, niewielka zmiana nie jest problemem; jednakże przeciwnik będący kilkukrotnie większy od oryginału, a na nierównym terenie problemy potrafią pojawiać się już przy 50%), działa źle i powiększanie go nie jest najlepszym rozwiązaniem - raczej rekomendowałbym powiększenie modelu w blenderze i dostosowanie animacji do tej zmiany;
3. kopalnia a obóz - tak naprawdę kopalnia nie wydawała się jakoś szczególnie duża dopóki nie uzyskaliśmy dostępu do kwater strażników. W tym momencie wydała się ona być znacznie większa od samego obozu, którego potencjał obronny wydaje się być, w porównaniu, zupełnie lichy;
4. umiejscowienie "sali" książęcej - tego też trochę nie rozumiem. Dlaczego znajduje się ona przy wejściu do obozu? I to jeszcze najmniej chronionego? Przy potencjalnym ataku nie byłby to żaden problem, żeby chociażby takie wejście zawalić. Nie lepiej było umieścić ją na górze, w obozie dla żołnierzy? I tak do księcia szybko się nie dostajemy;

No i w zasadzie to tyle. Bo rzeczywiście niewiele rzeczy mnie kuło, aby się ich przyczepiać.

No i to chyba tyle. Może nie napisałem tu zbyt wielu głupot :F
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

kubinka0505

kubinka0505

Użytkownicy
posty22
Propsy1
ProfesjaKompozytor
  • Zbanowany
Witam, co robię źle, gdy zostałem wypuszczony z kopalni w I rozdziale a nie mam żadnej opcji dialogowej z Locke?
Zadania jakie mam to:
  • Niewolnik Kopalni
  • Koszmary Senne
  • Zemsta
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki Cruc. Gdy czytam takie recencje, nabieram ochoty na tworzenie kolejnego moda.

kubinka0505
Nie dokończone zadanie niewolnik kopalni. Trzeba dociągnąć do końca poprzez rozmowe z Cezarem i Aronem.
 

krzysiek666

krzysiek666

Użytkownicy
posty123
Propsy32
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Modyfikacja fajna jak na razie, przemyślana, ale kurwa to wywalanie przy wczytywaniu. Nigdy mi się nie udało więcej niż 3 razy wczytać grę na jednym uruchomieniu, masakra.

A i dobrze mi się wydaje, że są tu modele z Metina? Jeden strażnik miał RIB-a na plecach, a inni mają chyba Złodzieja dusz. Aż mi się te wszystkie zmarnowane nocki przypomniały :D
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Odpal Gothica przez GothicStarter_mod i ustaw zspy na 5, powinno ci pokazać czego błąd dotyczy przy tym wczytywaniu. Pewnie coś namieszane jest w modzie albo coś wam z nim koliduje - bo widzę, że jest sporo osób, które mają z nim problem.

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie powinno bywalać jeśli zainstalujecie systempacka 1.9 (uion skrypty) i ustawicie gothic starter z zaznaczoną opcją uruchom jako administrator (ew. w zgodności z xp sp3). Mnie też notorycznie wywalało za każdym wczytaniem gry plus przy zmianie zenów i dopiero pomógł union i opcja z adminem.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Systempack 1.9 to nie są "union skrypty", a uruchamianie w trybie zgodności z Windows 98/XP nie jest potrzebne, najważniejsze jest uruchamianie jako administrator. Jeśli nie uruchomi się gry jako administrator, to gra często ma problem z okielznaniem tych Windowsowych uprawnień, więc nie może ruszać plików, w przypadku zapisu może chodzić o modyfikację.

krzysiek666

krzysiek666

Użytkownicy
posty123
Propsy32
Profesjabrak
  • Użytkownicy

krzysiek666

[G2NK] Lobos
#131 2021-04-09, 00:15(Ostatnia zmiana: 2021-04-09, 00:25)
System packa mam, uruchamiam jako administrator i pomogło to o tyle, że nie wywala przy każdym wczytaniu poza pierwszym, a czasem uda się raz, 2 czy 3 razy. Dodam, że np. w jaskiniach wczytuje się bez problemu, natomiast na otwartym terenie już nie zawsze, może za bardzo zaszalałem z ustawieniami graficznymi? Bo mam wszystko na maxa w 1440p. Generalnie pierwszy raz uruchamiam Gothica na nowym kompie i liczyłem że na RTX 2070s licznik będzie zamknięty na 144 fps-ach cały czas, a tu ok 90-100 średnio, tyle co Elex czy Dying Light i trochę więcej niż Wiedźmin 3. Może to jest problem, silnik ma już swoje lata i nie wyrabia? Z drugiej strony jedynkę niedawno ograłem bez żadnego błędu przez 25h, więc może nie i faktycznie coś z modem nie współgra mój komp.


Co do moda, to od drugiego rozdziału mniej mi się podoba. Za dużo defa i hp mają potwory, nie że jest za trudno, ale długo w kurwę się je biję, mimo że wyczyściłem całą mapę w pierwszym i wszystko prawie w siłę dałem. Kryty przy 60% też wchodzą jakby chciały a nie mogły albo mogły a nie chciały. Nie lubię takiej walki, wolę bardziej dynamiczną jak w W3, CP2077 czy SoW.


Ale to zadanie z eskortą więźniów do kopalni to jest zjebane, powinniśmy im móc dać mikstury po tym, jak ich pobijemy, bo potem co chwilę gdzieś padają. No chyba że zamysł był taki, że powinienem mieć już wszystko w okolicy wyrąbane.

A i jeszcze takie pytanie, czy zasięg ataku potworów jest zwiększony? Bo w G1 czy G2 długim mieczem bez problemu mogliśmy kontrować ataki bestii, a tu one zawsze pierwsze trafiają i trzeba odskakiwać, mimo że nawet animacja ataku przechodzi przez ich model. Taki brzytwiak to chyba z dwóch swoich długości nas sięga :/
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jedynka jest strasznie pusta, więc nie ma tam co za bardzo lagować. Silnik tej gry jest stary, więc żaden RTX nie sprawi, że magicznie będzie skok wydajnościowy. Możesz próbować co najwyżej na tym DX11 modzie.

Długie bicie potworów to zapewne zasługa znamienitego człowieka od balansu, czyli Tizgara xD.

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4625
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Nie wiem nic ale napisze pierdoły to mnie z propsują oto Fabiosek w kilku słowach
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

krzysiek666

krzysiek666

Użytkownicy
posty123
Propsy32
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Już tam kij z tymi klatkami, 90 to też płynnie, a DX11 nie chcę, nie podobają mi się te wszystkie mody graficzne, zbyt kolorowe i nasrane roślinności, nic nie widać i nie pasują mi do klimatu oryginału.

Za to ciekawą rzecz zauważyłem, że po wczytaniu gry postacie i obiekty są normalne, za to po jakimkolwiek dialogu z NPC tak jakby się rozciągają w górę i wtedy ten bug z zasięgiem występuję, zaraz po wczytaniu go nie ma. Po zmianie z 1440p na 1080 też normalnie mogę walczyć. Czyżby silnik Gothiczka sobie z taką rozdzielczością nie radził?

A co do potworów to też przeżyję, najwyżej wszystkie węże i smocze zębacze będą pod ścianę do tańca zapraszał. Fabuła moda zachęca do gry, nie jest jak w większości, gdzie są jakieś skróty logiczne, bezsensowne zwroty akcji czy nieścisłości. Tutaj spokojnie idzie do przodu, nie pędzi bez sensu, większość głównych zadań to na razie normalna praca jako niewolnik/robotnik/żołnierz więc można się wczuć.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Lobos jako taki jest płynnym modem, starałem się kreować i vobować świat gry z jak najniższą liczbą poly. U większości osób mod działa bardzo płynnie, ale to jest gothic i jego silnik jest kapryśny.
Co do poziomu trudności potworów to uważam, że jest okej. Tizgar bardzo dobrze się spisał jednak nie da się wszystkim dogodzić. Jak dla mnie poziom moda jest i tak zbyt łatwy, poza tym nikt nikomu nie każe bić od razu węży. Moda można przejść jak burza i każdego potwora ściągać na maxymalnie 5 hitów. Wystarczy tylko ciągle ulepszać postać, boostować siłę lub zręczność, no i nie porywać się odrazu na najsilniejsze potwory na mapie, tylko stopniowo bić to co dajemy rade.
Jak ktoś ma do wydanie 40PN które mógłby wydać w siłę i tym samym hitować moby na 3 hity ale nie robi tego bo, niewiem uważa że nie trzeba to niech się nie dziwi że bije potwory 2 minuty, a wiem, że jest sporo takich graczy.
 

qlwik

qlwik

Użytkownicy
posty41
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy

qlwik

[G2NK] Lobos
#136 2021-04-19, 21:13(Ostatnia zmiana: 2021-04-20, 19:18)
Jestem w 3 rozdziale, próbuję wyjść od jaszczurek do kopalnie, ale za każdym razem jak otwieram drzwi i zaczyna się ładować kopalnia, to wywala mnie z gry. Oczywiście wcześniej tak jak innym wywala przy ładowaniu savów itp. ale jak wchodziłem od nowa to się ładował save lub nowa lokalizacja. Tutaj próbowałem już 10 razy i za każdym razem wywala błąd :/

EDIT: Nic nie pomagało, dopiero jak ustawiłem na Gothic.exe zgodność z XP SP3, to poszło dalej.
 

Jastrzab

Jastrzab

Użytkownicy
posty197
Propsy39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Muszę przyznać, że mod jest GENIALNY, dawno tak się nie bawiłem w świecie Gothica. Świetny balans (aczkolwiek w wielu momentach było zbyt łatwo ;)) fabuła super, zaliczyłem wszystkie zakończenia i jednego nie bardzo rozumiem, tego jak zabijemy Mordraga i ekipę i zdezaktywujemy kryształ, koniec gry następuje na dialogu z Zazaelem, chyba musiałbym dojść do wyjaśnienia.
Zero monotonii, poczucie od zera (gdzie liczy się każda bryłka złota i każdy chlebek) do bohatera (gdzie siekamy wielkich reptidów mając 300 siły). Nie mogłem się oderwać :).
Z niecierpliwością czekam na dubbing.
 
CPU: Intel Core i7 8700k
RAM: G.Skill Ripjaws 16GB 3000MHz CL15
GPU: MSI GTX 1060 6GB
Mobas: MSI Z370 Gaming Pro Carbon

vebioS #.

vebioS #.

Użytkownicy
posty8
Propsy1
  • Użytkownicy

vebioS #.

[G2NK] Lobos
#138 2021-06-08, 16:27(Ostatnia zmiana: 2021-06-08, 17:40)
Witam, szybkie pytanie odnośnie zadania ,,Posłaniec" i ,,Gdzie jest Lou?" Jestem na etapie skonfrontowania się z Lupino, Lord Mordrag i Alistair są już przy krypcie, mam się do nich udać na drugi dzień, zebrałem wcześniej 90 skał krystalicznych. Wszedłem sobie do solucji i widzę, że wymienione zadania na początku jeszcze gdzieś zalegają, ale Lou jest nadal w obozie, a z Focus'em nie mam żadnej opcji dialogowej odnośnie paczek dla Alistair'a. Proszę o pomoc, bo nie chcę by jakieś zadanie przepadło :)

EDIT: Pociągnąłem fabułę dalej, Lupino uciekł teleportując się, po powrocie do obozu otrzymałem zadanie ,,Gdzie jest Lou", więc zostaje kwestia posłańca.

EDIT2: Z góry przepraszam za ten post, wystarczyło po prostu pociągnąć fabułę dalej. Już wszystko OK.
 
Best in the World ~ Punk.

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Luzik :) Po to jest temat, by pisać.
Dzięki Jastrząbek. Dubingu raczej nie zrobię, ale planuję coś znacznie większego.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry