Problem - U:par: Expected ')' ( 27 line ) 1916 10

O temacie

Autor Sayjin

Zaczęty 22.08.2019 roku

Wyświetleń 1916

Odpowiedzi 10

Sayjin

Sayjin

Użytkownicy
posty42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Chciałem dodać jakiś mały quest. Stworzyłem nową broń i sprawdziłem czy działa. Działało. Potem zrobiłem najpierw nową postać, a potem dialog z nią i gdy uważałem, że na razie skończyłem, chciałem sprawdzić, czy działa i wyskakiwał właśnie taki błąd. Nie wiem, jak go naprawić i nawet nie wiem do końca, o który plik chodzi, bo gdy sprawdzałem 27 (i pobliskie) linie i nie widzę żadnego błędu.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Z błędu wynika, że brakuje gdzieś zamknięcia nawiasu. Odpal program zSpy i najlepiej wartość na "10" (tym suwakiem), a potem pokaż ss lub najlepiej zapis z logów (wklej na pastebin). Wtedy powinno być bardziej widać, w którym pliku jest błąd. A wtedy pokaż ten plik.

Sayjin

Sayjin

Użytkownicy
posty42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Okazało się, że to w całkowicie innym pliku był błąd, ale już go naprawiłem. Teraz jednak wyskakuje "U:PAR: Unknown identifier: FUNC ( line 72 ). Dołączam, jak to wygląda w NotePadzie.

//*********************************************************************
//   Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Busta_Exit   (C_INFO)
{
   npc               = SLD_888_Busta;
   nr                = 999;
   condition         = DIA_SLD_888_Busta_EXIT_Condition;
   information       = DIA_SLD_888_Busta_EXIT_Info;
   permanent         = TRUE;
   description       = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Exit_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Busta_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
//   About
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Busta_About   (C_INFO)
{
   npc               = SLD_888_Busta;
   nr                = 1;
   condition         = DIA_SLD_888_Busta_About_Condition;
   information       = DIA_SLD_888_Busta_About_Info;
   permanent         = FALSE;
   description       = "Kim jesteś?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_About_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Busta_About_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_About_15_00");  //Kim jesteś?
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_About_01_01");  //Mam na imię Busta.
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_About_15_02");  //I?
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_About_15_03");  //I tylko tyle powinno Cię interesować.
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_About_15_04");  //Rozumiem.

};

//*********************************************************************
//   Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Busta_Hello   (C_INFO)
{
   npc               = SLD_888_Busta;
   nr                = 1;
   condition         = DIA_SLD_888_Busta_Hello_Condition;
   information       = DIA_SLD_888_Busta_Hello_Info;
   permanent         = FALSE;
   description       = "Co słychać?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Hello_Condition()
{
   if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Busta_About))
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Busta_Hello_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_Hello_15_00");  //Jak leci?
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Hello_01_01");  //Cholera, ile jeszcze będę tu czekać?

};

//*********************************************************************
//   Zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Busta_Quest   (C_INFO)
{
   npc               = SLD_888_Busta;
   nr                = 1;
   condition         = DIA_SLD_888_Busta_Quest_Condition;
   information       = DIA_SLD_888_Busta_Quest_Info;
   permanent         = FALSE;
   description       = "Na kogo czekasz?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Quest_Condition()
{
   if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Busta_Hello))
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Busta_Quest_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_Quest_15_00");  //Czekasz tu na kogoś?
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Quest_01_01");  //No proszę, jaki domyślny.
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Quest_01_02");  //Hej! Jeśli przyniesiesz mi piwo, to dostaniesz 100 sztuk złota, zainteresowany?
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_Quest_15_03");  //Ale ja...
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Quest_01_04");  //Co ty tu jeszcze robisz? Przynieś mi piwo!

   Log_CreateTopic (TOPIC_BustasBeer, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus (TOPIC_BustasBeer, LOG_RUNNING);
   B_LogEntry (TOPIC_BustasBeer, "Na drodze przy Martwej Harpii spotkałem dziwnego człowieka. Nie wyglądał na słabego. Poprosił mnie, żebym przyniósł mu piwo w zamian za 100 sztuk złota, chociaż 'poprosił' to za mało powiedziane. Nim zdążyłem odmówić, spławił mnie.");

};

//*********************************************************************
//   Koniec zadania
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Busta_Beer   (C_INFO)
{
   npc               = SLD_888_Busta;
   nr                = 1;
   condition         = DIA_SLD_888_Busta_Beer_Condition;
   information       = DIA_SLD_888_Busta_Beer_Info;
   permanent         = FALSE;
   description       = "Przyniosłem Ci piwo";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Beer_Condition()
{
   if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Busta_Quest))
   && (npc_hasitems (other, itfo_beer) >=1)
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Busta_Beer_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_15_00");  //Mam piwo, o które mnie prosiłeś.
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_01_01");  //Jakiś ty dobry, przyjacielu. Niech Innos ma Cię w swej opiece!
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_01_02");  //Proszę, weź tę garść monet w ramach podziękowań.
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_01_03");  //Kiedy z poszukiwań skarbów i zleceń jest się tak bogatym jak ja, marne 100 sztuk złota nie robi różnicy.

   CreateInvItems (self, itmi_gold, 100);
   B_giveinvitems (other, self, itfo_beer, 1);
   B_GiveInvItems (self, other, itmi_gold, 100);
   B_LogEntry (TOPIC_BustasBeer, "Po oddaniu piwa Bustowi, dał mi on umówioną zapłatę.");
   Log_SetTopicStatus (TOPIC_BustasBeer, LOG_SUCCESS);

};

EDIT: Swoją drogą, jak to tak ładnie zbić na tym forum, żeby skrypty były osobno niż wiadomość?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Napisz ten skrypt w "Umieść kod".

Sayjin

Sayjin

Użytkownicy
posty42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie widzę różnicy, tak patrząc na szybko xD
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Tutaj jest błąd:

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Beer_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Busta_Quest))
&& (npc_hasitems (other, itfo_beer) >=1)
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Busta_Beer_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_15_00");  //Mam piwo, o które mnie prosiłeś.
AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_01_01");  //Jakiś ty dobry, przyjacielu. Niech Innos ma Cię w swej opiece!
AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_01_02");  //Proszę, weź tę garść monet w ramach podziękowań.
AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Busta_Beer_01_03");  //Kiedy z poszukiwań skarbów i zleceń jest się tak bogatym jak ja, marne 100 sztuk złota nie robi różnicy.

CreateInvItems (self, itmi_gold, 100);
B_giveinvitems (other, self, itfo_beer, 1);
B_GiveInvItems (self, other, itmi_gold, 100);
B_LogEntry (TOPIC_BustasBeer, "Po oddaniu piwa Bustowi, dał mi on umówioną zapłatę.");
Log_SetTopicStatus (TOPIC_BustasBeer, LOG_SUCCESS);

};

i tutaj:

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Hello_Condition()
{
   if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Busta_About))
{
   return TRUE;
};

i tu:

FUNC INT DIA_SLD_888_Busta_Quest_Condition()
{
   if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Busta_Hello))
{
   return TRUE;
};

W skrócie: Brakuje ci klamry zamykającej.

Sayjin

Sayjin

Użytkownicy
posty42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie widzę takowych błędów, bo nie wiem, gdzie trzeba się ich doszukiwać, a gdzie nie, bo dzisiaj dopiero zacząłęm.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Nie, wskazałem ci, gdzie jest błąd i czego dotyczy. Z resztą sobie poradzisz.

Sayjin

Sayjin

Użytkownicy
posty42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mógłbyś konkretnie zaznaczyć? Nie jestem jeszcze za bardzo w temacie, więc nie umiem znaleźć wielu błędów.

Post połączony: 2019-08-22, 17:21
OK, powstawiałem 2 średniki, ale teraz wyskakuje mi, że brak { w 67 linijce

Post połączony: 2019-08-22, 17:32
Jednak dalej są jakieś błędy. Nie umiem sobie z tym w żaden sposób poradzić :/
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Używasz jakiegoś edytora kodu czy klepiesz wszystko w notatniku, który nie podświetla składni?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sayjin

Sayjin

Użytkownicy
posty42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Notepad++, ale problem już rozwiązany.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry