Więcej niż tylko modyfikacja? 25673 72

O temacie

Autor Laren

Zaczęty 23.01.2018 roku

Wyświetleń 25673

Odpowiedzi 72

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jedynym rozwiązaniem jest opublikowanie moich obiektów 3d itp. na mojej stronie (zanim zostaną umieszczone w modyfikacji) gdzie zastrzegam sobie do nich prawa autorskie, czy to rozwiązuje problem według was? Bo według mnie użycie tych obiektów byłoby już naruszeniem prawa autorskiego.

Paradoxal podany przez Ciebie cytat według mnie wcale nie wyjaśnia sprawy.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Powiedz mi że to co piszesz to żart bo nie wierze że możesz być aż takim niedorozwiniętym człowiekiem.
To co ci wrzuciłem to pierwsze pare zdań z licencji jaka ciąży na modzie który stworzysz.
Wszystko co tworzysz i publikujesz jest sygnowane jako TWOJE, każdy może z tego korzystać pod warunkiem opisania cie stosownie jako autora ów "dzieła".
I NIE NIE MOŻESZ SOBIE ZASTRZEGAĆ praw do niepobierania twoich modeli i nie umieszczania ich w jakiejkolwiek gotyckiej modyfikacji. Nawet jak sobie napiszesz liścik podpisany przez twoją mame nie pomoże.
Mam nadzieje że wyraziłem sie jasno w tym temacie jak chcesz więcej objaśnień to sprawdź sobie plik, który masz w folderze z gothikiem.
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Skoro pan uważa się za ''dorozwiniętego'' to nie powinien pan kogoś obrażać bez względu na to jak ''wielką'' rację masz.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Skoro pan uważa się za ''dorozwiniętego'' to nie powinien pan kogoś obrażać bez względu na to jak ''wielką'' rację masz.

Czy ty jesteś hihi12?

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Głupie pytanie... nie nie jestem.
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Już dalibyście spokój gościowi, w sensie Larenowi. A najlepiej to dać sobie spokój z tym tematem, bo już chyba wszyscy doszli do jakiś wniosków.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A od kiedy to jesteś takim moralistą? A zapomniałem jak temat nie dotyczy ciśniecia beki z werewolfa to trzeba dać sobie z tym spokój.
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Beki, w której sam zainteresowany, czyli Werewolf bierze udział i nie robi sobie z tego żadnego bólu dupy? Choć masz rację, świętoszkiem to ja nie jestem. Mimo wszystko Laren to nie żaden Maciej ani inny hihi12, żeby na niego cały czas naskakiwać w tym temacie, bo zadaje jakieś często niedorzeczne pytania (no offence bro, ale serio @Laren niektóre pytania nie były tu potrzebne).
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Powiedz mi że to co piszesz to żart bo nie wierze że możesz być aż takim niedorozwiniętym człowiekiem.
To co ci wrzuciłem to pierwsze pare zdań z licencji jaka ciąży na modzie który stworzysz.
Wszystko co tworzysz i publikujesz jest sygnowane jako TWOJE, każdy może z tego korzystać pod warunkiem opisania cie stosownie jako autora ów "dzieła".
I NIE NIE MOŻESZ SOBIE ZASTRZEGAĆ praw do niepobierania twoich modeli i nie umieszczania ich w jakiejkolwiek gotyckiej modyfikacji. Nawet jak sobie napiszesz liścik podpisany przez twoją mame nie pomoże.
Mam nadzieje że wyraziłem sie jasno w tym temacie jak chcesz więcej objaśnień to sprawdź sobie plik, który masz w folderze z gothikiem.
Czy jeżeli zakupię paczkę modeli i użyję ich w swojej modyfikacji, twórca mimowolnie zrzeka się swoich praw autorskich?
Cytuj
2.An adaptation in this sense is not, if the unmodified plant
* Is connected with another independent work. This applies even if the related works are used as a complete work;
* In a database or other collective work is inserted;
* A database or other compilation, and other elements can be inserted.
In these cases must be a clear indication of which parts of their collective work, or are under this License.
3.An independent work is a work that can be used alone or in a meaningful way that is perceived by the market outlook as an independent work.
4.Who buys from the use or handling the work related right, such as a database vendor right or a right relating to interpretation of the work, must assume this right with this license, if it spreads the work, ready for download stops or otherwise publicly available makes recites, performs or otherwise publicly available again and the related intellectual property rights for these uses is necessary.
Sytuacja którą opisał Laren zakłada że asset jest "pracą niezależną" i jako taki może być objęty osobną licencją.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy jeżeli zakupię paczkę modeli i użyję ich w swojej modyfikacji, twórca mimowolnie zrzeka się swoich praw autorskich?
:lol2: :lol2:
Z takim pytaniem to nie do mnie tylko do twórcy, którego modele kupujesz. I nie wrzucaj tu jakiś notek z innych stron bo dyskutujemy na temat modów do gothica.

Umowa licencyjna GothicMOD jest analogiczna do tej z creative commons 4.0
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed

Sytuacja którą opisał Laren zakłada że asset jest "pracą niezależną" i jako taki może być objęty osobną licencją.
Jedynym rozwiązaniem jest opublikowanie moich obiektów 3d itp. na mojej stronie (zanim zostaną umieszczone w modyfikacji)

Nie wiem co on rozumie pod pojęciem "opublikowanie na mojej stronie zanim zostaną umieszczone (za darmo) w modyfikacji" ale jeżeli uważasz że jest to "praca niezależna" która jest jego prywatną własnością intelektualną i zabrania jej kopiować/edytować to nie jest to mod do gothica a jeżeli umieszcza to w gothicu i publikuje ZA DARMO to jest to mod do gothica i każdy modder może korzystać z jego pracy za darmo bez jego zgody po warunkiem umieszczenia jego nazwiska/imienia czy nicku.

@inż. Avallach myśle że powinieneś zamknąć ten temat bo jak widać głupota Larena jest zaraźliwa.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Czy jeżeli zakupię paczkę modeli i użyję ich w swojej modyfikacji, twórca mimowolnie zrzeka się swoich praw autorskich?
:lol2: :lol2:
Z takim pytaniem to nie do mnie tylko do twórcy, którego modele kupujesz. I nie wrzucaj tu jakiś notek z innych stron bo dyskutujemy na temat modów do gothica.
Cytowałem prosto z pliku dystrybuowanego z mod kitem.



Umowa licencyjna GothicMOD jest analogiczna do tej z creative commons 4.0
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed

Nie, nie jest.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytowałem prosto z pliku dystrybuowanego z mod kitem.
Po pierwsze nie cytowales tego prosto z pliku po drugie przeczytałem całość i ani razu nie natrafiłem na to w takiej formie jakiej wrzuciles po trzecie nie wrzucaj tego w języku angielskim. Nie każdy zna na tyle język by czytać pisma techniczne. Wrzuć to w całości. Bo póki co robisz kurwe z logiki. Nie masz prawa rościć sobie jakiś praw z tytułu pracy niezależnej w momencie publikacji ich w formie modu do gothica. Wszystko wrzucone tam może być dowolnie edytowane przez innych w obrębie modów do tej gry.

Zresztą ludzie tacy jak Laren nie powinni w ogóle brać się za tworzenie modów gdy mają problem z tym ze ktoś rozpakuje jego moda i będzie go edytował. Zaraz wyskoczy z tekstem ze trzeba mu płacić za jego autystyczne prace :lol2:

Edit. Nie ma tam też tego o czym ty piszesz. A sawik niech napisze skąd pochodzi owy cytat bo na pewno nie jest to GothicMod-linzenz dołączany do g2mdk
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Paradoxal, cytat który wkleiłeś w żaden sposób nie popiera twoich tez. Wręcz przeciwnie, jest tam napisane tylko i wyłącznie że *modyfikacja* ma być używana swobodnie i niekomercyjnie. Nie ma tam nic sugerującego że z osobna assety stworzone bez używania GMDK też podlegają dowolnemu użytkowi po wyciągnięciu z modyfikacji.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry