Więcej niż tylko modyfikacja? 5630 72

O temacie

Autor Laren

Zaczęty 23.01.2018 roku

Wyświetleń 5630

Odpowiedzi 72

Gorbaczow

Gorbaczow

Użytkownicy
posty27
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Garbaczow może być uważane za oficjalną część remake o ile dogada się z autorami gry którzy mają pełne prawa do niej :) Myślę, że twórcy DK mieli by szanse dogadać się z Piranha Bytes bo to co robią to oni powinni zrobić dawno temu:) Moim zdaniem jak wyjdzie DK jest warte 100zł za wkład jaki twórcy w niego włożyli powinni mieć za to zwrócone z nawiązką.

Crystal Dynamics, gdyby chciało przejęłoby taki projekt jak Capcom, który podchwycił pomysł fana, który stworzył remaster Resident evil 2 i sami postanowili zrobić remake Resident evil 2 (niebawem ma być trailer). 
Nicobass dostał od Crystal Dynamics zielone światło na
tworzenie remaku Tomb raider II pod warunkiem, że nie będzie czerpał jakichkolwiek korzyści finansowych przy tworzeniu swego projektu.
On w pojedynkę w ponad 2 lata stworzył 1 lokację do TR 2 więc sam nic nie zdziała.
Bez pomocy innych uzdolnionych ludzi, którzy pomogliby mu charytatywnie za free stworzyć te pozostałych 16 poziomów nie jest w stanie ukończyć całości.
Albo się podda albo nawiąże kontakt z uzdolnionymi fanami.
W każdym razie wiem, że nie chciał pomocy dużej przy tworzeniu dema z
Chińskim murem. Być może chodziło mu o bycie zauważonym,
by dostał dobrą ofertę pracy. Kto wie. Bo ukończyć taki remake samemu robiąc go
całkowicie od nowa pewnie wie, że jest jak porywanie się z motyką na słońce.
(Black Mesa remaster Half Life 1 na silniku Half Life 2 był tworzony przez ok.
40 fanów przez prawie 8 lat )
I do tego nie zarobi za tyle nakładu pracy i czasu ani centa, bo inaczej blokada.
Chciałoby się zobaczyć pozostałe lokacje w Wenecji, w głębinach wrak Maria Doria,
w Tybecie katakumby, klasztor i świątyni Xian, ale to raczej nigdy nie nastąpi.
Dużo większe szanse na wydanie całości ma gość, który tworzy Remake TR 3 i
wprowadzi większe zmiany w rozgrywce. Jego plan to wszystkie etapy z TR 3 (19) +
5 z dodatku The Lost Artifact. jego remake jest dużo bardziej posunięty do przodu.
To trochę smutne, że ludzie z pasją z dużym talentem nie zarobią ani grosza za tyle poświęconego czasu, a 95% gier robione ne jedno kopyto przez duże studia zarabiają miliony robiąc gry casualowe pod nowe trendy, aby jak najlepiej się sprzedały.
Bardziej mnie ciągnie do remaków/remasterów starych wielkich klasycznych gier czy właśnie modów do nich niż do nowych hitów.
Dzieje Khorinis ma szansę być największym modem nie opierającym się nie rozszerzeniu podstawki G1 i G2 NK jak na przykład Edycja Rozszerzona do G1 czy
Returning do G2 NK. Do tego ten profesjonalny dubbing.
W Rosji z tego co słyszałem mod REturning jest uznawany za oficjalne rozszerzenie do G2 NK. A znów w Niemczech CP 1.75 i Quest Pack 4 jako oficjalna łatka i oficjalne rozszerzenie do G3.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
Awesomeness
posty665
Propsy898
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Awesomeness
To trochę smutne, że ludzie z pasją z dużym talentem nie zarobią ani grosza za tyle poświęconego czasu, a 95% gier robione ne jedno kopyto przez duże studia zarabiają miliony robiąc gry casualowe pod nowe trendy, aby jak najlepiej się sprzedały.
Bardziej mnie ciągnie do remaków/remasterów starych wielkich klasycznych gier czy właśnie modów do nich niż do nowych hitów.
Dzieje Khorinis ma szansę być największym modem nie opierającym się nie rozszerzeniu podstawki G1 i G2 NK jak na przykład Edycja Rozszerzona do G1 czy
Returning do G2 NK. Do tego ten profesjonalny dubbing.
W Rosji z tego co słyszałem mod REturning jest uznawany za oficjalne rozszerzenie do G2 NK. A znów w Niemczech CP 1.75 i Quest Pack 4 jako oficjalna łatka i oficjalne rozszerzenie do G3.

Czemu smutne? Każdy wie na co sie pisze i że mody, tworzy się za darmo i rozpowszechnia za darmo.

To z returningiem śmieszne  :lol2: a co do łatek do G3 to fakt powstawały jako fanowskie produkcje ale po czasie Jowood zaproponował im współprace i użyczył nawet część kodu źródłowego gry by mogli jeszcze lepiej połatać grę.
Ale to odosobniony przypadek i nie mający nic wspólnego z PB.

A pan Laren nie wiem czemu nadal trzyma sie swojej wersji. Chłopie Piranha nigdy nie uzna czegoś takiego, oni nawet nie chcą słyszeć słowa Gothic mają na to wyebane od lat. Zresztą, płatne mody? Pojebało cie do reszty chłopcze.
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty170
Propsy36
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jak DK może zostać dodatkiem skoro nie uznaje fabuły od Gothic 3 wzwyż?

A to ma jakieś znaczenie? :D

Panie Paradoxal te ostatnie słowa w pańskim komentarzu są dowodem na to,że jest pan bardzo infantylną osobą jeżeli nie wiesz co to znaczy to wygoogluj sobie.


Paradoxal:
''Chłopie Piranha nigdy nie uzna czegoś takiego, oni nawet nie chcą słyszeć słowa Gothic mają na to wyebane od lat.'' Więc skoro mają wyebane jak to piszesz to można nazywać mody jak się chce dodatkami grami itd i je sprzedawać...
 

Gorbaczow

Gorbaczow

Użytkownicy
posty27
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Paradoxal z tym CP 1.75 do G3 to mnie nie dziwi, bo nawet jest sprzedawany G3 razem z tym patchem. To głównie naprawia bugi, poprawia wydajność, daje nowe opcje graficzne i
poprawia balans. Ale Quest pack 4 uznawać jako oficjalne w Niemczech to jak Returning w Rosji.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
Awesomeness
posty665
Propsy898
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Awesomeness
Ale Quest pack 4 uznawać jako oficjalne w Niemczech to jak Returning w Rosji.

Gdzie i kiedy i kto tak napisał?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2089
Propsy1073
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic

Siemekk
Złote Wrota

Więcej niż tylko modyfikacja?
#25 2018-01-25, 21:31(Ostatnia zmiana: 2018-03-16, 22:44)
Cytuj
to można nazywać mody jak się chce dodatkami grami itd i je sprzedawać...
Licencja GMDK wyraźnie tego zabrania... Powie ci to każdy kto tworzy modyfikację pod sinik ZenEngine...
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Gorbaczow

Gorbaczow

Użytkownicy
posty27
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spotykałem się z takimi opiniami u osób, które przesiadywały na forach tych modyfikacji. Nigdy nie słyszałeś, że Returning do G2 NK w Rosji jest uznawany jak dodatek ? Chyba to dlatego, że ten mod jest tak duży z wielkim rozmachem i do tego ma dubbing rosyjski. To samo Quest pack 4 do G3 dostał dubbing niemiecki.
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty405
Propsy149
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Szkoda tylko, że Returning niszczy lore na potęgę, więc nie wiem czy można byłoby to uznać jako dodatek.
 

Gorbaczow

Gorbaczow

Użytkownicy
posty27
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wiadomo, że ciężko o idealne rozszerzenie. Znam dobrze wady Returninga choć ogrywałem go tylko dwa razy. Do tego pierwszą wersję Returning Rebalance 2.1.
Returning 2.0 zacznę, gdy pojawi się spolszczenie, którym zajmuje się bractwospolszczenia.

Moim zdaniem Edycja Rozszerzona najlepiej rozbudowuje G1, a Returning znów G2 NK,
a lubię najbardziej mody rozszerzające podstawki.
Tylko dzięki tym modom wracałem znów do historii z G1 i G2NK.
Kiedyś w 2007 roku Mroczne tajemnice mnie też kupiły.
Ogrywałem też oczywiście inne mody z inną historią nie będące rozszerzeniem podstawek.
Ale to "Dzieje Khorinis" dla mnie z nich będą najlepsze przez duże N.
Po pierwsze to prequel świata G1/G2NK i chce się zobaczyć Khorinis w czasach świetności :)
Po drugie zachęcacie rozmachem, profesjonalnym podejściem i porządnym dubbingiem.
Co by nie było zagram na 100%.

 

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty62
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A czemu nie może być tak że po prostu:

Rosjanie uznają Returning za dodatek a my za moda.

Niemcy QP za dodatek my za moda

My Dzieje Khorinis za dodatek a oni za moda

Lol
 

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty6060
Propsy2738
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Szkoda tylko, że Returning niszczy lore na potęgę, więc nie wiem czy można byłoby to uznać jako dodatek.

Pomijając fakt, że cała ta dyskusja jest tak absurdalna, jak to tylko możliwe, to z tym się nie zgodzę. Returning raczej nie niszczy lore na potęgę, po prostu rozwija je w innym kierunku, niż zakładanym plus bardziej swoje lore opiera o Gothic 3, niż informacje dostarczone nam w G1/G2NK.

@Dark powiedz tylko słowo, a posprzątam.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Laren

Laren

Użytkownicy
posty170
Propsy36
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
A czemu nie może być tak że po prostu:

Rosjanie uznają Returning za dodatek a my za moda.

Niemcy QP za dodatek my za moda

My Dzieje Khorinis za dodatek a oni za moda

Lol


 :ok: :ok: :ok:
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty528
Propsy792
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)

WinterKing Kereth
Gry (themodders@telegram)

Więcej niż tylko modyfikacja?
#32 2018-01-25, 23:02(Ostatnia zmiana: 2018-01-25, 23:08)
Najlepiej dajcie sobie wszyscy buzi i będzie po problemie, a nie jakieś dysputy o to czy ten mod to dodatek czy pełnoprawna gra, czy jeszcze inny bullshit.

Cytuj
Szkoda tylko, że Returning niszczy lore na potęgę, więc nie wiem czy można byłoby to uznać jako dodatek.

Mam jakieś mylne wrażenie, że całe SoulFire to jacyś hejterzy returninga :lol2:

@Fabiosek

Wiem o tym doskonale, nie musialeś mi tego wyjaśniać.
 

Fabio

Fabio

White&Red
posty3097
Propsy1791
ProfesjaScenarzysta
  • White&Red
Bo akurat w porównaniu do Returninga trzymają się historii jak najbardziej to możliwe. @Simen zamiast usuwać to wydziel to do tematu "Gothic - mod jako pełnoprawny dodatek?" czy coś takiego.

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty62
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Szkoda tylko, że Returning niszczy lore na potęgę, więc nie wiem czy można byłoby to uznać jako dodatek.



Po rosjanach można było się tego spodziewać. Oni po prostu dodali do moda to co chcieli a większości graczy przyjemnie się gra właśnie z Returningiem/innym modem dodającym coś tam do oryginalnej fabuły. Szczerze to ja nie mogę już grać w G2NK bez Returninga. Oni tworzyli go po prostu według swoich wizi.
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty827
Propsy419
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
 
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
Awesomeness
posty665
Propsy898
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Awesomeness
@Simen Nie usuwaj tej ciekawej dyskusji tylko od posta #233 przenieś do nowego tematu.
Czuje że jeszcze wszyscy tutaj wiele sie dowiemy na temat praw autorskich i co jest lore gry a co nie jest :)
 

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty62
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Już czuję że będzie gówno burza jak przy Gothic Sequelu.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7644
Propsy5142
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Abstrahując już od tematu DK, które ze względów kadrowych jest przywiązane do obecnej platformy:

Bezpośrednie nawiązania do własności intelektualnej PB zawsze można usunąć. Zastrzeżonych prawnie nazw związanych z grą jest kilka i one są rzeczywiście nie do ruszenia:
Cytuj
"Gothic", "Xardas" und "Piranha Bytes" sind eingetragene Warenzeichen der Pluto 13 GmbH
Inne nazwy własne można także pominąć albo zwyczajnie zniekształcić - np Khorinis było wspomniane w jednej z ksiąg jako kiedyś nazywane "Karynis". Lore można pozmieniać na odpowiadające wczesnym założeniom sprzed premiery G1 - Khorinis leżące wśród gór na kontynencie, a nie na wyspie, królestwo istniejące od wielu pokoleń, a nie od dwóch itd. Można wywalić większość lore związanego z dobrym kochającym królem, potężnymi bogami, kapłanami i wszechobecną magią. A styl rozgrywki i sterowania nie jest traktowany jako własność intelektualna - można je bez problemów odtworzyć i unowocześnić pod jakimś gotowym silnikiem (np Unity albo Unreal).
To prawda że razem z silnikiem mody używają też pewnych elementarnych assetów jak generyczny ekwipunek, meshe postaci i efekty cząsteczkowe - ale to wszystko także jest do zastąpienia. Najwanżniejsza część takiego projektu to lokacje, zadania i fabuła, a w przypadku moda total-conversion jak DK są one mniej więcej niezależne od serii na której były budowane.

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty6060
Propsy2738
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Którą prowokujesz swoimi marnymi wypowiedziami. Serio, ludzie, jak już chcecie bronić swojej tezy to róbcie to w jakiś sensowny sposób.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry