Szukam nauczyciela 4428 12

O temacie

Autor Qwaser

Zaczęty 21.03.2017 roku

Wyświetleń 4428

Odpowiedzi 12

Qwaser

Qwaser

Użytkownicy
posty11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam jestem nowym użytkownikiem na forum, w Gothica gram od dzieciaka i nie raz miałem przyjemność przejść od nowa całą sagę czy pograć z modami.
Mimo że zawsze wracam do sagi, po przejściu zawsze mam dziwny niedosyt, jakby czegoś zabrakło.
Od dawna obserwuję trwające prace nad nowymi modami i jestem bardzo szczęśliwy że po tylu latach Gothic ma dalej tak szerokie grono osób które pragną go ulepszać i modować.
Mam głowę pełną pomysłów których nie mogę zrealizować z powodu braku doświadczenia, a samouczki nie dają mi zbyt dużo gdyż nawet nie wiem od czego zacząć.
Chciałbym poznać osobę która wytłumaczy mi od podstaw czego powinienem się nauczyć po kolei, od najłatwiejszych rzeczy po te trudniejsze.
Może dzięki takiej pomocy dołączę kiedyś do jakiejś ekipy z którą uda się stworzyć coś naprawdę dużego.
 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
To Cię rozczaruję, bo Ci którzy tworzą własne projekty nie mają raczej czasu i chęci na tłumaczenie od nowa komuś podstaw mimo licznych samouczków, bo w zasadzie każdy uczył się na nich, a jeszcze wcześniej metodą prób i błędów.

Qwaser

Qwaser

Użytkownicy
posty11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale ja nie chce by ktoś tłumaczył mi wszystko, a jedynie wskazał drogę, gdzie zacząć a gdzie skończyć.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Zacznij w dziale Samouczki, a skończ gdzie tylko chcesz :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Qwaser

Qwaser

Użytkownicy
posty11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zacznij w dziale Samouczki, a skończ gdzie tylko chcesz :)

Widzę że sam muszę sobie poradzić, cóż dzięki za poświęcony czas
Temat do zamknięcia
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
W moim przypadku było tak:
Dialogi i przedmioty,
Próby tworzenia animacji,
Średnio zaawansowane dialogi,
Zrozumienie pojęcia zmiennych i stałych,
Zrozumienie działania funkcji zewnętrznych,
Tworzenie nowych funkcji,
Bary z LeGo,
Klepanie do blachy wymienionych wyżej rzeczy,
Ikarus - próba zrozumienia,
HookEngine - łatwe do załapania,
Przerwa i to spora,
Nauka podstaw C++,
Zrozumienie czym jest Ikarus,
Próby pisania czegoś z pomocą Ikarusa,
Spamienie na forum o "Klatkę animacji" :F,
Poznanie podstaw obiektowości w C++,
Zrozumienie tego jak działają klasy w Ikarusie i C++,
Rozwijanie umiejętności w Ikarusie,
Zrozumienie działania CALL_* w Ikarusie,
Nauka zmian argumentów podczas HookEngine,
Zrozumienie czym są zmienne z HookEngine - ESP,ECX, EAX etc. ,
Dalsze rozwijanie się w Ikarusie i szkolenie w C++ (na tym kroku jestem)
Bardzo dużo ludzi mi pomagało szczególnie tutaj na forum (zakładałem dużo wątków), dzięki temu rozumiem już większość. Jeżeli nie chcesz być skrypterem to te rady ci nie pomogą.

Pozdrawiam.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Qwaser

Qwaser

Użytkownicy
posty11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W moim przypadku było tak:
Dialogi i przedmioty,
Próby tworzenia animacji,
Średnio zaawansowane dialogi,
Zrozumienie pojęcia zmiennych i stałych,
Zrozumienie działania funkcji zewnętrznych,
Tworzenie nowych funkcji,
Bary z LeGo,
Klepanie do blachy wymienionych wyżej rzeczy,
Ikarus - próba zrozumienia,
HookEngine - łatwe do załapania,
Przerwa i to spora,
Nauka podstaw C++,
Zrozumienie czym jest Ikarus,
Próby pisania czegoś z pomocą Ikarusa,
Spamienie na forum o "Klatkę animacji" :F,
Poznanie podstaw obiektowości w C++,
Zrozumienie tego jak działają klasy w Ikarusie i C++,
Rozwijanie umiejętności w Ikarusie,
Zrozumienie działania CALL_* w Ikarusie,
Nauka zmian argumentów podczas HookEngine,
Zrozumienie czym są zmienne z HookEngine - ESP,ECX, EAX etc. ,
Dalsze rozwijanie się w Ikarusie i szkolenie w C++ (na tym kroku jestem)
Bardzo dużo ludzi mi pomagało szczególnie tutaj na forum (zakładałem dużo wątków), dzięki temu rozumiem już większość. Jeżeli nie chcesz być skrypterem to te rady ci nie pomogą.

Pozdrawiam.

Każda pomoc jest dla mnie wartościowa  :ok: Dziękuję za fatygę na pewno się przyda :)
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Jak kolega wyżej napisał, zakładaj wątki i się ucz. O ile nie będziesz pytał czy 10 razy o to samo, dużo osób Ci chętnie pomoże. Polecam też analizować gotowe skrypty, naprawdę wiele można się samemu nauczyć.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty668
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja się nauczyłem podstaw z poradników Czipa17 (Tworzenie modów od A do Z), a później to już tylko doświadczenie z programowania oraz metoda prób i błędów.

Jeśli zdecydujesz się je obejrzeć proponuję jeszcze zahaczyć o filmy Budzisa - bodajże Tworzenie modów od Ą do Ź.

Moim zdaniem z tymi poradnikami można spokojnie zacząć stawiać swoje pierwsze kroki w moddingu gothica.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Qwaser

Qwaser

Użytkownicy
posty11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja się nauczyłem podstaw z poradników Czipa17 (Tworzenie modów od A do Z), a później to już tylko doświadczenie z programowania oraz metoda prób i błędów.

Jeśli zdecydujesz się je obejrzeć proponuję jeszcze zahaczyć o filmy Budzisa - bodajże Tworzenie modów od Ą do Ź.

Moim zdaniem z tymi poradnikami można spokojnie zacząć stawiać swoje pierwsze kroki w moddingu gothica.
Tak się składa że jestem właśnie po obejrzeniu całej playlisty i biorę się do nauki i kombinowania  :P
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ja się nauczyłem podstaw z poradników Czipa17 (Tworzenie modów od A do Z)
W AD 2017 odradzam. Te poradniki, zwłaszcza w części o pakowaniu do VDFS'em, mają błędy i prowadzą potem do błędnego myślenia. Bierze się to stąd, że te filmy są po prostu stare. Nie wiem, jak inni, ale składnię skryptów po tych filmach też słabo rozumiałem.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Podstawy też, na tym łapałem, ale teraz to naprawdę szkoda gadać. Część 6 jest najgorsza i ostatnia zarazem. Przez ostatni filmik co drugi temat dotyczy pakowania paczki bo nie widać dialogów, a to niestety jest błędna droga. Paczkę robi się na końcu, a nie co 20 sekund aby sprawdzić czy skrypt działa.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Qwaser

Qwaser

Użytkownicy
posty11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Podstawy też, na tym łapałem, ale teraz to naprawdę szkoda gadać. Część 6 jest najgorsza i ostatnia zarazem. Przez ostatni filmik co drugi temat dotyczy pakowania paczki bo nie widać dialogów, a to niestety jest błędna droga. Paczkę robi się na końcu, a nie co 20 sekund aby sprawdzić czy skrypt działa.

Wiem o tym, pomału się ucze.
Już jedną postać zaimplementowałem do gry,teraz tworze drugi skrypt postaci ale bez używania poradnika by mniej więcej zapamiętać.

W spoilerze masz, co jak na chwile obecną udało mi się napisać,nie wiem czy jest jest dobrze  i czy w ogóle działa ale będę starał się poprawiać na bieżąco  :P

Spoiler

-------------------------------------------------------POSTAĆ---------------------------------------------------------------------

instance KDF_2222_Qwaser (Npc_Default)
{
   // ------ NSC ------
   name       = "Qwaser";
   guild       = GIL_KDF;
   id       = 2222;
   voice       = 3;
   flags           = NPC_FLAG_IMMORTAL;                                             
   npctype      = NPCTYPE_MAIN;

      
   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 6);                                                 
      
   
   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic      = FAI_HUMAN_MASTER;   

   // ------ Equippte Waffen ------      
                                             
   EquipItem         (self, ITMW_KRUMMSCHWERT);
        EquipItem                       (self, ITAM_STRG_01);
   
   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);

      
   // ------ visuals ------   
                                                      
   B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Thief", Face_P_Hagen, BodyTex_P, ITAR_Fake_RANGER);      
   Mdl_SetModelFatness   (self, 1);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Arrogance.mds"); // Tired / Militia / Mage / Arrogance / Relaxed
   
   // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
   B_GiveNpcTalents (self);
   
   // ------ Kampf-Talente ------      
                                                
   B_SetFightSkills (self, 80);

   // ------ TA anmelden ------
   daily_routine       = Rtn_Start_2222;
};

FUNC VOID Rtn_Start_2222 ()
{
   TA_Smoke    (05,00,20,00,"NW_MONASTERYPLACE_04");
   TA_Smoke    (20,00,05,00,"NW_MONASTERYPLACE_04)");

};


--------------------------------------------------------DIALOG--------------------------------------------------------------------

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   Info EXIT
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
INSTANCE DIA_KDF_2222_Qwaser_EXIT   (C_INFO)
{
   npc         = KDF_2222_Qwaser;
   nr          = 999;
   condition   = DIA_KDF_2222_Qwaser_EXIT_Condition;
   information = DIA_KDF_2222_Qwaser_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_KDF_2222_Qwaser_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_KDF_2222_Qwaser_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   Info Hallo
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance DIA_KDF_2222_Qwaser_Witaj      (C_INFO)
{
   npc          = KDF_2222_Qwaser;
   nr          = 1;
   condition           = DIA_KDF_2222_Qwaser_Witaj_Condition;
   information           = DIA_KDF_2222_Qwaser_Witaj_Info;
   permanent            = FALSE;
   description           = "Witaj";
};

func int DIA_KDF_2222_Qwaser_Witaj_Condition ()
{
   return TRUE;
};

func void DIA_KDF_2222_Qwaser_Witaj_Info ()
{
   
   AI_Output         (other, self, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_15_01"); //Witaj
   AI_Output         (self, other, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_2222_02"); //Witaj przybyszu.
   AI_Output         (other, self, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_15_04"); //Kim jesteś?
        AI_Output         (self, other, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_2222_05"); //Nazywam się Qwaser,jestem stwórcą.
        AI_Output                       (other, self, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_15_06"); //Stwórcą czego?
        AI_Output                       (self, other, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_2222_07"); //Siebie.
        AI_Output                       (other, self, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_15_08"); //Nie jesteś dość rozmowny.
        AI_Output                       (salf, other, "KDF_2222_Qwaser_Witaj_2222_09"); //Mhm...spostrzegawczy jesteś.


};

//========================================
//-----------------> Zabije
//========================================

instance DIA_KDF_2222_Qwaser_Zabije   (C_INFO)
{
   npc      = DIA_KDF_2222_Qwaser;
   nr              = 2;
   condition   = DIA_KDF_2222_Qwaser_Zabije_Condition;
   information   = DIA_KDF_2222_Qwaser_Zabije_Info;
   permanent    = FALSE;
   description   = "Zabije cię!";
};

func int DIA_KDF_2222_Qwaser_Condition ()
{

      return TRUE;   
};

func void DIA_KDF_2222_Qwaser_Zabije_Info ()
{
   AI_Output (other, self, "DIA_KDF_2222_Qwaser_15_01"); //Zabije cię!
        AI_Output (self, other, "DIA_KDF_2222_Qwaser_2222_02"); //Spróbuj.
       
        AI_StopProcessInfos   (self);
   B_Attack (self, other, AR_SuddenEnemyInferno,1);

   
};

 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry