Tekstury w Wiedźminie 3 4817 9

O temacie

Autor Ced

Zaczęty 8.01.2017 roku

Wyświetleń 4817

Odpowiedzi 9

Ced

Ced

DarkModders Team
posty8
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • DarkModders Team
Witam. Chciałem poćwiczyć grafikę 3d, toteż dorwałem z neta model Ciri z Wiedźmina 3, w celach dydaktycznych. Po chwili zabawy w blenderze zorientowałem się, że trzeba na model wrzucić tekstury (mapowanie już było zrobione). Ku mojemu zdziwieniu nie jest to jak w gothicu - model jest podzielony na wiele części takich jak: sprzączki, pasy, ciało, twarz, oczy, zęby, włosy itd, a nie tylko na ciało i głowę. Zacząłem więc teksturowanie i zobaczyłem, że każdy element ma 4 tekstury. Przykładowo - pas: belt_AO, belt_D, belt_N i belt_S. Wyglądają one tak:
1. AO   2. D   3. N   4. S
Spoiler
Oteksturowałem model teksturami z numerkiem 2 i oznaczeniem "D", a po wszystkim model wygląda tak:
Spoiler
Jednak w mojej głowie pojawiło się pytanie... Po co są 3 pozostałe tekstury? (AO, N i S) Może mi ktoś to wytłumaczyć? Z góry dzięki.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
 

Ced

Ced

DarkModders Team
posty8
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • DarkModders Team
D jak Diffuse, tak? A pozostałe literki jak je rozwiniemy?
 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Normal i Specular?

Ced

Ced

DarkModders Team
posty8
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • DarkModders Team
I AO - Ambient Occlusion... To by się zgadzało. Może ktoś kto się na tym zna napisać czy mamy rację?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Tak jest. Żeby zobaczyć do czego są konkretne tekstury warto pobrać chociażby Unity czy Unreal Engine i tam pooglądać sobie assety. W konkretnych silnikach są niewielkie różnice, ale zasadniczo używa się typów tekstur, które działają w podobny sposób. W wolnej chwili mógłbym coś napisać na ten temat szerzej z jakimiś obrazkami itp. ale w tym tygodniu będzie krucho z czasem...

Ced

Ced

DarkModders Team
posty8
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • DarkModders Team
W blenderze mogę użyć tylko diffuse?
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Tekstury w Wiedźminie 3
#7 2017-01-08, 21:50(Ostatnia zmiana: 2017-01-08, 21:55)
Zasadniczo możesz użyć wszystkich tekstur, ale trzeba by pobawić się materiałami. Tak czy siak wygodniej będzie obejrzeć sobie modele w silnikach. (np. Toolbag, Unity, Unreal)

Przykładowa scenka do blendera, pokazująca jak może wyglądać model w real-time w nowszych silnikach:
https://cgcookie.com/2015/05/20/pbr-in-blenders-viewport/

Ced

Ced

DarkModders Team
posty8
Propsy8
ProfesjaProgramista
  • DarkModders Team
Ughhh... Jak widzę te okienka połączone ze sobą linkami w blenderze to aż mi się smutno robi. Dla mnie to magia tak czarna jak dupa Vatrasa. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Dlatego pisałem kilka postów temu, żebyś pobrał sobie np. Unity (które jest darmowe) i obejrzał tam jakieś modele. (jest mnóstwo darmowych assetów na asset storze) :)
Zamykam


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry