Opis modyfikacji: Akcja modyfikacji rozgrywa się równolegle do Gothic 3 - w czasach, kiedy to orkowie właśnie okupują kontynent. Ostatnim miejscem, na którym panowała jeszcze paladyńska sprawiedliwość, było Austri - najbardziej wysunięta na zachód wyspa Wschodniego Archipelagu. Orkowie również i ją chcieli zagarnąć dla siebie, dlatego wysłali tam swój pokaźny oddział wojskowy. Głównym celem orków było miasto handlowe Austri, które - jak już zostało wspomniane - leżało na wyspie o tej samej nazwie.
Bohater tej opowieści pochodzi z Khorinis. W wieku 16 lat postanowił on, że jako mieszkaniec miasta portowego zaciągnie się razem ze swoim najlepszym przyjacielem do miejscowej straży. To było ich młodzieńcze marzenie, żeby któregoś dnia przemierzać w mundurze straży dumnie z wypiętą piersią ulice miasta. Pragnęli, aby traktowano ich z poszanowaniem i dostojeństwem jako godnych obrońców społeczeństwa. Ledwo co zostali Strażnikami, a już dosięgły ich srogie realia życia codziennego. Zajmowali się nudnymi patrolami, godzina po godzinie, kiedy akurat sytuacja nie wymagała interwencji z ich strony podczas dzikiej portowej szamotaniny. Później jednak magiczna bariera upadła i cała sytuacja uległa zmianie. Górnicza Dolina, w tym i zamek, została opanowana przez zastępy Beliara. Pięciu Czarnych Magów zostało obdarowanych mocą poległych smoków z Górniczej Doliny przez boga ciemności, aby przewodniczyli mu jego armii. Khorinis jeszcze nigdy nie stało w obliczu tak poważnego zagrożenia. Kiedy cień tego niebezpieczeństwa unosił się nad granicami Górniczej Doliny, na farmach Onara - właściciela ziemskiego - zawitało powstanie. Najemnik Bullko siłą przywłaszczył sobie władzę, mordując człowieka, który wcześniej płacił mu za ochronę. Bullko, wraz z pozostałymi Najemnikami, zawarł sojusz ze zbliżającymi się orkami.
Zważywszy na okoliczności, paladyni w portowym mieście musieli się przygotować na zagrażającą inwazję. Obywatele zostawali wcielani do służby wojskowej pod przymusem i dostawali improwizowane szkolenie podstawowe. Każdy zmuszany był dorzucać swoje trzy grosze do interesu, nawet jeśli był on tak nikły. W chwili, gdy wieść o zniszczeniu magii runicznej przez Xardasa dotarła na wyspę, rozpoczął się szturm orków na miasto. Wspierani przez zdradzieckich Najemników Bullka orkowie zajęli Khorinis, grabiąc, plądrując, mordując i dopuszczając się innych okrucieństw.
W jaki więc sposób bohater wyszedł cało z tego piekielnego aktu podłości i ciemięstwa? Otóż w chwili orkowego natarcia przebywał on w okolicach gospody Orlana wraz ze swoim przyjacielem. Dopiero później zostali zniewoleni przez orków. Obaj znaleźli się na jednym z niewolniczych orkowych okrętów wypływających w kierunku Wschodniego Archipelagu. Skazano ich na wydobywanie rudy w najcięższych warunkach w kopalniach, które niegdyś należały do paladynów, a które teraz znajdowały się w rękach zielonoskórych od czasów trzeciej austrijskiej wojny z orkami. Pokładali oni nielichą nadzieję w broniach z tego magicznego kruszcu mających posłużyć jako środek przeciw paladynom. W końcu - w przeciwieństwie do Khorinis - Austri było o wiele lepiej ufortyfikowane. Tamtejsi paladyni zabarykadowali się w masywnej twierdzy, która w połączeniu z wyrafinowaną technologią oraz najpotężniejszymi pośród pozostałych Magów Ognia u boku czyni ją niemal nie do zdobycia.
Jednakże - jak to dość często bywa - życie lubi płatać figle. Wschodni Archipelag składa się bowiem z czterech wysp ułożonych koncentrycznie względem malstromu. Wybryk natury, który pochłonął już niejeden statek, ładunek i ludzi, których nigdy nie oddał. Każde dziecko na archipelagu zna tę pierwotną siłę, jednakże orkowie z Khorinis i ich Najemnicy nie byli zaznajomieni z tą okolicą.
I tak oto okręt naszego protagonisty wpadł w rwący przypływ niesławnego malstromu... Wszystko wydawało się już stracone, jednak kąśliwa łaska losu sprawiła, że mieli na pokładzie starego, doświadczonego wilka morskiego wśród Orkowych Najemników, który uchwycił zagrożenie. Szczęście w nieszczęściu, można by rzec. Wydając krzykliwie polecenia, podszedł do rudla i gwałtownie nim obrócił, aby wyprowadzić statek na skraj wiru. Wtedy było już za późno. Wykorzystując cały swój bagaż doświadczeń, odwłóczył jedynie nieznacznie niechybne fatum, umożliwiając opuszczenie pokładu wszystkim tym, którzy jeszcze mieli ku temu okazję. Na dalekim horyzoncie rysowały się już szczyty Austri, którego wybrzeże zwiastowało w tym momencie jedyny możliwy ratunek.
Czy to było szczęście, czy może siła desperacji, która ich uratowała? Nasz bohater i jego przyjaciel mieli zostać wyrzuceni razem z pozostałościami tej łajby na jedną z plaż Austri niby zmiotki. Tymczasem chwilowo wyślizgnęli się zarówno malstromowi, jak i felernemu zrządzeniu losu. Ciężkie opancerzenie orków oraz ich Najemników sprawiło, że żadnemu z tych poganiaczy niewolników nie udało się dotrzeć do plaży. Wszyscy znaleźli swój grób w tym wodnym piekle.
Dopiero tutaj zaczyna się prawdziwie niepowtarzalna część tej opowieści, w której ani bohater, ani jego przyjaciel tak łatwo się nie odnajdą.
Zwiedź archipelag i zadecyduj o swojej przyszłości!
Cechy:* 45-65 godzin gry
* Ogromny, całkowicie nowy świat gry
* Dubbing niemiecki wysokiej jakości (~90%)
* ~200 NPC z masą dialogów (w sumie ok. 550)
* Ponad 165 zadań
* 4 główne gildie oraz wiele pomniejszych,
* Przerywniki filmowe
* Liczne nawiązania oraz ukryte easter eggi
* Duża ilość ukrytych lokacji + także rozległe, ciekawe lochy
* Sporo nowych potworów
* Nowe możliwości rzemieślnicze
* Wiele niezależnych zadań pobocznych
* Nowa historia, na którą gracz ma wpływ
* Mnóstwo nowych przedmiotów (hełmy, akcesoria, zbroje itd.)
* Profesjonalne spolszczenie wysokiej jakości
- i wiele więcej -
Screeny:Przetłumaczyłem praktycznie wszystko, co było w skryptach (nawet te niepotrzebne rzeczy
), toteż podobnie jak w przypadku Dirty Swamp przygotowaliśmy listę kodów na rzeczy, które w grze (najprawdopodobniej) nie występują. Polecamy się pobawić już po skończonej rozgrywce.
Spoiler
instance NONECHOICER - Przyzwanie nonechoicera (można sobie zmienić na kodach wygląd głównego bohatera, jeśli komuś nie odpowiada
)
INSTANCE DOVKEGoldsword - Złoty miecz
INSTANCE Herohelm - Hełm bohatera
INSTANCE Stubidu - Hełm paladyna
INSTANCE Uncelsam - Kapelusz Wuja Sama
INSTANCE Magewear1002 - Tiara Czarnego Maga
instance ItMw_Rhobar_2H_Sword - Miecz ceremonialny
INSTANCE ItMw_Peremptor_2H_Sword - Ostrze zabójcy (fajny efekt zatrucia)
instance ItMw_ogerkeule_2H_Sword - Ciężka kamienna maczuga
INSTANCE ITAR_Orkfeldherr_Armor - Pancerz orkowego dowódcy
INSTANCE ItSeWaffenfisch - Niesamowicie nierealistyczna ciężka ryba
INSTANCE Schmuckschmiedenzutaten - Torba pełna połyskujących rzeczy
INSTANCE NeuesEssen - Torba pełna pyszności
INSTANCE boot - Łódź wiosłowa
INSTANCE WOODYPIECE_0001 - Kawałek drewna
INSTANCE WEIZENSACK - Worek pszenicy
INSTANCE Wood - Drewno
INSTANCE Straw - Słoma
INSTANCE ITWr_MolerateintopfRezept_01 - Przepis na potrawkę z kretoszczura
INSTANCE ITWr_KaesebrotRezept_01 - Przepis na chleb z serem
INSTANCE ITWr_ScavengersuppeRezept_01 - Przepis na zupę ze ścierwojada
INSTANCE ITWr_FleischwanzenragoutRezept_01 - Przepis na potrawkę z chrząszcza
INSTANCE ITWr_HeilpflanzensuppeRezept_01 - Przepis na zupę z roślin leczniczych
INSTANCE ITWr_GewuerztesBrotRezept_01 - Przepis na przyprawiony chleb
INSTANCE ITWr_BauernfrühstückRezept_01 - Przepis na śniadanie farmera
INSTANCE ITWr_FeurigerAligatorRezept_01 - Przepis na ognistego aligatora
INSTANCE ITWr_KaffeeRezept_01 - Przepis na kawę
INSTANCE ITWr_FleischbroetchenRezept_01 - Przepis na mięsną bułeczkę
INSTANCE ITWr_BroetchenRezept_01 - Przepis na bułkę
INSTANCE PC_Levelinspektor - Levelinspektor
INSTANCE FREDRATTE - Szczur Freda
INSTANCE Skeleton_Lord_ArcholM - Przyjazny kretoszczurom pan cienia Bani
INSTANCE ALLES - Mieszek szaleństwa
INSTANCE MOGLI - Mieszek Mogli
INSTANCE ItWr_Morganleft - Wiadomość Morgana
INSTANCE ItWr_DayBook_Jokebook - Księga humoru
INSTANCE ItWr_Suffisticated - List pożegnalny (od Gorilli)
Intro PL:Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=W7zSGJRNwyc
Omówienie moda PL:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=wd-3gCKq95o
Credits:Tłumaczenie: Quasch
Korekta: Quasch
Skrypty: Siemaczy, Gorilla
Grafika: Blizna
Filmy: OwcaZagady, A R C H I
Testy: Varan, Vanarius, Leoxiq1993, Quasch
Jest to póki co największy mod total conversion do Gothica i jednocześnie największy projekt Bractwa. Prace nad spolszczeniem zajęły ponad pół roku, dlatego będziemy wdzięczni, jeśli docenisz naszą pracę, napiszesz coś miłego, cokolwiek