Podstawy C++. Co teraz? 23966 48

O temacie

Autor _Karol_

Zaczęty 21.10.2016 roku

Wyświetleń 23966

Odpowiedzi 48

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tak swoją drogą - z języków oferujących wydajność na poziomie C++ / większym, ostatnio zdecydowanie warte zainteresowania są Go i Rust. Szczególnie Go mi się spodobał. Bardzo łatwo się go nauczyć, fajnie łączy nowoczesne podejście do programowania z kompilacją do kodu natywnego.

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer
Cytuj
Go i Rust

A jak wygląda zapotrzebowanie rynku na te technologie?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Relatywnie niewielkie. Ale jest też mało ludzi którzy w tym piszą, a to może oznaczać większą niż w przypadku popularnych języków kasę. A zarazem czuję że któryś z tych języków (zwłaszcza Go) może znacząco urosnąć na popularności, być może po wyjściu kolejnej wersji (obecnie nieco brakuje typów generycznych).

mateusz5c

mateusz5c

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja ze swojej strony proponował bym przejść na jave gdyż to w javie tworzy się aplikacje na platformę mobilna Android albo aplikacje na pc , do ogarnięcia podstaw javy polecam albo przeczytać książki albo przejrzeć jakieś kursy np na eduweb.pl są w porządku. Moim zdaniem jest teraz dużo większe zapotrzebowanie na javę.
 


InvadeDream

InvadeDream

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Zbanowany
Moim zdaniem warto się uczyć teraz javy gdyż jest to jezyk wykorzystywany do pisania aplikacji na androida co do pisania aplikacji okienkowych w javie jest wykorzystywany albo swing albo awt ,żeby napisać grę najpierw trzeba poznav podstawy ale jak już znasz C++ obiektowy to i z java nie bd mieć trudności ,polecam poczytac książki o javie albo porobic kursy np na eduweb.pl sa w dosyć zrozumiały sposób przedstawione.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ja polecam po prostu zacząć coś robić zamiast gadać kilka tygodni o tym ze chce się rozwijać lepiej zacząć się rozwijać zobaczyć jak się pisze w języku jeżeli nie odpowiada to wtedy zacząć szukać innego.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty156
Propsy163
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@InvadeDream - do gier zawsze można też spróbować z LWJGL, oparte o OpenGL, więc porady po sieci łatwo idzie znaleźć.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ja ze swojej strony proponował bym przejść na jave gdyż to w javie tworzy się aplikacje na platformę mobilna Android albo aplikacje na pc , do ogarnięcia podstaw javy polecam albo przeczytać książki albo przejrzeć jakieś kursy np na eduweb.pl są w porządku. Moim zdaniem jest teraz dużo większe zapotrzebowanie na javę.
Moim zdaniem warto się uczyć teraz javy gdyż jest to jezyk wykorzystywany do pisania aplikacji na androida co do pisania aplikacji okienkowych w javie jest wykorzystywany albo swing albo awt ,żeby napisać grę najpierw trzeba poznav podstawy ale jak już znasz C++ obiektowy to i z java nie bd mieć trudności ,polecam poczytac książki o javie albo porobic kursy np na eduweb.pl sa w dosyć zrozumiały sposób przedstawione.
Ja proponuję bana. Nie widzę sensownych powodów, by zakładać drugie konto i napisać to samo.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry