Podstawy C++. Co teraz? 23968 48

O temacie

Autor _Karol_

Zaczęty 21.10.2016 roku

Wyświetleń 23968

Odpowiedzi 48

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ja nigdy nie pisałem w C++ programów interaktywnych, a co dopiero okienkowych - nasze serwery i urządzenia docelowe nie mają nawet ekranów. To tego rodzaju oprogramowanie.

Nie wydaje mi się żeby VisualStudio Express zabraniało użytku komercyjnego.

Swoją drogą - do aplikacji okienkowych świetny teraz jest JavaScript z Electronem.

A w C# możesz tworzyć apki mobilne na wszystkie platformy.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No to po co ja się uczyłem C++ :facepalm:
Co do języków programowania to jestem najbardziej niezdecydowanym człowiekiem na świecie :F
Pisz w czymkolwiek chcesz, bo to i tak nie ma znaczenia, co będziesz robił. Albo zdecyduj się, jakie programy chciałbyś pisać i wybierz pod to odpowiedni język.

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
@_Karol_ gdybyś chciał przyłączyć się i pomóc zrobić mi nietypowe szachy na unity, będziesz miał okazję popracować nad czymś konkretnym i nauczyć się tego i owego.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty156
Propsy163
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A czy przypadkiem aby używać VS komercyjnie nie muszę mieć wykupionej licencji PRO? Bo do niekomercyjnego użytku jest licencja community edition. A to co napisałeś wykluczałoby sens istnienia tej licencji.

O ile dobrze rozumiem, to indywidualnie można zarabiać na Community. Dla firm są ograniczenia.

https://www.visualstudio.com/vs/community/

Cytuj
For individuals

Any individual developer can use Visual Studio Community to create their own free or paid apps.


For organizations

An unlimited number of users within an organization can use Visual Studio Community for the following scenarios: in a classroom learning environment, for academic research, or for contributing to open source projects.
For all other usage scenarios:
In non-enterprise organizations, up to five users can use Visual Studio Community. In enterprise organizations (meaning those with >250 PCs or >$1 Million US Dollars in annual revenue), no use is permitted beyond the open source, academic research, and classroom learning environment scenarios described above.

@Avallach - Edycja Express jeszcze w ogóle istnieje?
 

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
@_Karol_ gdybyś chciał przyłączyć się i pomóc zrobić mi nietypowe szachy na unity, będziesz miał okazję popracować nad czymś konkretnym i nauczyć się tego i owego.

Oczywiście że chcę ale w Unity pisze się w C#.
A ja w nim nigdy nie pisałem więc mogę na początku nie ogarniać.
Ale przynajmniej się czegoś nauczę i zobaczę jak to wygląda w praktyce :)

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
wygląda w praktyce :)

kilka osób tutaj powie ci że mi się nigdzie nie spieszy xD jeżeli mi pomożesz obaj na tym zyskamy...
do unity są gotowe komponenty związane z szachami, jeżeli pomogą ci ogarnąć temat, kupię czego będziesz potrzebował.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
To ja na początku się pobawie w Unity i za jakiś czas dam ci znać czy dam radę to zrobić. Nie chcę żebyś na darmo hajs tracił :F

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
To ja na początku się pobawie w Unity i za jakiś czas dam ci znać czy dam radę to zrobić. Nie chcę żebyś na darmo hajs tracił :F

czekam  :ok:
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138


K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
To dobrze. Zawsze myślałem że bede musiał za to płacić.

Dobra to powiedzcie czy jest sens uczyć się C#?
Będę używał Unity. A GUI łatwo zrobić w C#? 

Jak się patrzę na kod C# to bez dokumentacji wiem co się stanie po uruchomieniu.
System.Console.WriteLine("Hello world!");
System.Console.Read();


Teraz jeszcze jedno pytanie. Nie chcę być ograniczony do Unity. Jakiego IDE i kompilatora używać do C#?

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
W unity masz Print() albo Debug.Log().
Ogarnij sobie unity ,najprostszy sposób aby szybko coś zrobić.
Poza tym to ,że wielu nowych programistycznych rzeczy z tego nie wyciągniesz, nie oznacza ,że się nie nauczysz logicznego i analitycznego myślenia przy tym.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
GUI łatwo zrobić w C#?
Jeśli chodzi ci o aplikacje na Windowsa, to nie robi się go w C#. Zamiast tego używa się języka XAML przypominającego HTML. W C# widzisz zdefiniowane w xamlu obiekty jako obiekty z C#.
Na inne platformy trzeba używać Xamarina - nie wiem jak wygląda tam kodowe tworzenie interfejsów, ale mają świetny edytor WYSIWYG.

Nie chcę być ograniczony do Unity. Jakiego IDE i kompilatora używać do C#?
Najlepiej Visual Studio, naprawdę. Ale jeśli chcesz znać inne opcje, to:
Mono Develop - największe otwartoźródłowe IDE do C#, korzysta z Mono (otwartoźródłowej implementacji .NET)
JetBrains Rider - projekt w otwartej becie, ale bardzo obiecujący
Visual Studio Code - wsparcie na Windowsa ciągle nie jest wystarczająco dopracowane, to zdecydowanie bardziej edytor niż IDE.

Ale możesz też oczywiście edytować w czymkolwiek i ręcznie odpalać kompilator (mcs dla Mono i csc dla .NETa). To naprawdę proste.

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Troszkę pobawiłem się tym C# no i jestem zaskoczony.
Wszystko jest ładnie ułożone i przez to łatwiej zapamiętać.
System.Console.Write("Test");
No i dodatkowo jest językiem obiektowym.
I jeszcze bardzo podobny do Javy :D


W Unity się trochę bawiłem no i też mi się podoba. A i przy instalacji zaznaczyłem CodeDevelop.
Ta Unity'owska wersja CodeDevelop to jest pełna czy okrojona pod Unity?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie mam pojęcia o czym mówisz.

Chyba że chodzi ci o Mono Develop o którym pisałem powyżej. To otwartoźródłowe IDE, jest tylko jedna wersja. Nie ma żadnego IDE które byłoby pod Unity okrajane.
Swoją drogą zaznaczanie tego było błędem. Mono Develop jest nieco gorszy od Visual Studio (przynajmniej takiego z ReSharperem). Dopóki korzystasz z Windowsa lepiej wybrać to drugie, o czym pisałem w poprzednim poście.

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Oj pomyliłem CodeDevelop z MonoDevelop.

Nie używam Visual Studio z tego powodu że dużo zajmuję. Nie chodzi mi o dysk bo miejsce mam. Tylko mój internet. Prędkość wynosi max 40kb/s. Unity musiałem na noc nastawić :D a zajmuję 300mb. A Visual Studio 7GB więc bym musiał rok pobierać :F

Na razie korzystam z mniejszych IDE. Przynajmniej do czasu gdy będę miał nowy internet. 

Post połączony: 2016-10-23, 14:32
Xamarin Studio to Mono Develop?


K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Jak to nie można pobrać?
Chciałem pobrać MonoDevelop z oficjalnej strony to mi się pobiera Xamarin Studio :trollface:

http://www.monodevelop.com/download/

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ahaaa, zapomniałem dodać. Microsoft ich kupił, płatna część została przeniesiona do Visual Studio, a część udostępnili za darmo i połączyli z Mono Developem. Jakoś tak. Nie wiem jaka będzie nazwa.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Masz podstawy CPP? Teraz naucz się tego
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Po to że znając c++ siadasz do dokumentacji dowolnego innego języka z rodziny c(c#, js, php, java np) i piszesz w nim z marszu praktycznie. A z racji że cpp jest najbardziej rozbudowany to mając jego podstawy nie będzie problemu w ogarnięciu innych.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry