AST (Agama Script Tools) 95884 188

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 1.08.2016 roku

Wyświetleń 95884

Odpowiedzi 188

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
https://www.youtube.com/watch?v=eVU36mQFFFM
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Wariaty  :F


Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Ehh ni z dupy VS 2015 odmówił posłuszeństwa, wcześniej normalnie mogłem otworzyć projekt ale po kilku tygodniach jak chce odpalić projekt to wyskakuje takie info
Spoiler
Nie można odnaleźć narzędzi kompilacji dla Visual Studio 2012 (v110). Aby kompilować z użyciem narzędzi kompilacji Visual Studio 2015 (v140), kliknij menu Projekt albo kliknij prawym przyciskiem myszy rozwiązanie, a następnie wybierz polecenie "Uaktualnij rozwiązanie...". Zainstaluj program Visual Studio 2012 (v110), aby kompilować przy użyciu narzędzi kompilacji Visual Studio 2012 (v110).

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
VS 2012 Ulitimate + wszystkie update + zmiana czegoś(nie pamiętam co) we właściwościach projektu.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
;/ kurde a myślałem że obejdzie się bez tego, wcześniej normalnie działało.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
We właściwościach projektu musisz zmienić wersję narzędzi kompilacji.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Podczas rozmowy z Grattem dowiedziałem się, że zostało im połatanie bugów silnika tutaj jest ich spis (Po rosyjsku) Spis bugów ZenGine.
Następna wersja po 003 - 004 będzie uniwersalna (Będzie do G1 i G2). Dodatkowo dodam, że w 003 będzie rzeczy od groma - widziałem tylko jeden plik ale robi wrażenie. W 003 będziemy mieli już np. możliwość poznać klasę zCOutdoorRainFX i wiele więcej. Więc strzelam, że premiera 003 będzie gdzieś w Kwietniu ;)
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Wiesz do czego jest AgamaST Injector, który ostatnio się pojawił? Tłumacz Google tym razem się nie wykazał.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
No to dojebali :D

Czy ktoś kto ogarnia rosyjski może to przetłumaczyć? Google jak jebnie to szkoda słów.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
@Splash Inicjuje(wstrzykuje) AST bez startera. Dodatkowo czyta też plik .ini jako GothicGame.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Zrobiłem odświeżenie pierwszej strony tematu. Jest to przetłumaczona wersja z worldofplayers.ru. Nie wiem, czy ktoś ma taki sam problem jak ja, ale czy ktoś mógłby to wytestować?
void(__thiscall * pDefineExternals)(void*) = (void(__thiscall * )(void*))0x006D4780;

int External_Test()
{
zCParser* par = zCParser::GetParser();
zSTRING str;
par->GetParameter(str);
zCView* v = new zCView(2000,3000,4000,5000);
v->InsertBack(str);
_screen->InsertItem(v);
return 0;
}

void __fastcall DefineExternals(void* data)
{
_parser->DefineExternal("SST_Test",External_Test,T_STRING,0);
MsgBox("Work","AST");
}

void DetourExternals()
{
CCallBack::AddCallback(&(PVOID&)pDefineExternals,DefineExternals);
}
//PluginCallBack.cpp
void CB_INIT()
{
CCallBack::Begin();
DetourExternals();
CCallBack::End();
}
Niech ktoś sprawdzi, czy gra widzi Externala SST_Test(string a); Nie wiem dlaczego, ale kiedyś działało to dobrze na moim sprzęcie, ale teraz nie widzi tych funkcji...
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
CViewAni oparty jest na teksturach z końcówką _A*.tga tak dla ciekawskich :D
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Na WorldOfPlayers pojawił się update dot. tego co będzie zawierać wersja 003 :D Jest tego tyle, że naprawdę będzie można osiągnąć wszystko! Wieczorem zaktualizuję pierwszą stronę. Z tego co wiem, to w 003 obsługa myszy zostanie zastąpiona tą z DX8, więc kursor już nie będzie lagował. Niemniej jednak i tak będzie to wymagało sporej wiedzy w C++ obiektowym by skorzystać z takich udogodnień.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Hmm, może tylko ja tak mam ale raz na jakiś czas jest spadek z 61fps do 30-0fps i ciągle zżera mi 46-47% ram(mam 8Gb), procek buja się w okolicach 25-27%(amd 8rdzeniów). Pojawiły się też crashe, za każdym razem gdy minę początkowego bandytę wywala grę, raz jest access raz nie ma. Na WoGu pojawił się mały update/fix.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
@Splash, @Mark56, @Bogdan Zwei i każdy kto zna się na Ikarusie, bądź C++. Twórcy AST pytają się co byście chcieli zobaczyć zaimplementowane w AST tak aby zachęcić was do pracy z ów pakietem. Jak to twórcy mówią:
"Ikarus wprowadza więcej szkód niż dobra. AST jest pakietem który nie wnosi szkód, wręcz przeciwnie pozwala na naprawienie wszystkiego co jest dostępne w tym silniku. Dodatkowo AST korzysta z czystej pamięci, nie tej z ZenGine." Także liczę na w miarę szybką odpowiedź.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jak dla mnie, modyfikacja silnika poprzez skrypty daedalusowe byłaby miodzio. Oczywiście, AST to wprowadza, ale nie do końca, dlatego, że niektóre rzeczy nie są jeszcze niedokończone (AST się ciągle rozwija, przez co mało mnie do niego ciągnie). Ikarus jest, jak na razie, lepszy, ponieważ masz dostęp do wszystkiego, lecz musisz użyć mózgu, żeby cokolwiek zdziałać. Osobiście, raczej bym nie przeszedł na AST, chyba, że nie byłoby wszystko podane na tacy. Tutaj mi chodzi o to, że AST kroi troszkę skrypty, w takim sensie że praktycznie zmieniasz tylko argumenty w funkcji. W Ikarusie możesz zrobić wiele więcej, np. poruszanie vobów poprzez użycie przedmiotu, czaru. Z drugiej strony, twórcy AST dają radę to zaimplementować (a przynajmniej tak myślę). Ba, może i nawet wcale nie będę tego używał, bo od dwóch lat nic w Gothicu nie szperałem.

Co by (najprawdopodobniej) kopnęło mnie w dupsko i bym wrócił do modowania (jeśli miałbym na to czas), to modyfikowanie wszystkich klas gry własnoręcznie, niekoniecznie daedalusowo. Jak wiecie, niektóre klasy (ekhem... item, npc) mają zbędne zmienne, albo za małe tablice (item... klasa ssie). Jest tego dużo, nie chce mi się wszystkiego wymieniać. Edytowanie silnika byłoby dla mnie najważniejsze, dlatego, że Gothic jest troszkę chujowo zrobiony, dałoby radę wyciągnąć jeszcze dwa razy więcej. Obszarowe obrażenia, edytowanie obrażeń, całkowita edycja czarów, pobieranie klas czarów poprzez daedalusa. Zbyt dużo żeby wymieniać. Praktycznie dojście do silnika jak z dworu do domu byłoby najlepszym przykładem, co bym chciał widzieć.

Angielska wersja, żebyś nie musiał się męczyć z tłumaczeniem:
As for me, modifying the engine via daedalus scripts would be the best feature. Modifying classes, some of them have unused variables, some of the arrays are too small. Overall, modifying the engine via daedalus (or even in another way) would be the most important thing, as most of the modification is, technically, only possible via that, to make the game look more aesthetic. You know, you have only 5 slots for text in your items, what if someone would make a super-powerful weapon that had freeze probability, slow, life and mana drain, required STR and DEX, as well as magic circle, dealt 4 types of damage depending on the weather. You simply can't fit into the five fields. It's a bit of a exaggeration, but still, sometimes you make legendary weapons that have a huge tooltip, that doesn't fit the fields so you have to either shorten it or remove some useful information about the item. Modifying the engine overall all by yourself would be like having a key for every lock in the world, as you could modify the whole scripts. For example, area of effect damage, modifying the behaviour of spells etc. There's many things that are needed. Simply, editing the whole engine via (or not) daedalus would be a key to every lock.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
@Bogdan Zwei  masz plugin. Widziałeś - rozszerzyłem funkcjonalność okna ekwipunku w taki sposób, że mogę dać tam co chcę. Można poszerzyć funkcjonalność klasy np. nowe metody, lub nowa klasa która publicznie czerpie z poprzedniej, ale nie masz prawa nic zmieniać w oryginalnych klasach (poszerzać tablic etc.)
Czekają na więcej sugestii, więc śmiało.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Proszę znawców od AST i Ikarusa o wypowiedzenie się krótko, zwięźle i na temat w pewnej kwestii, mam pewne pytania. Po pierwsze: Czy na obecnym etapie lepsze jest AST czy Ikarus/Lego? Jest coś czego nie można byłoby stworzyć przez AST, a dałoby się zrobić to Ikarusem (mówię ciągle o obecnym stanie)? Wiem jakich mniej więcej błędów można się spodziewać po Ikarusie/Lego, o AST raczej nie słyszałem. Czy AST jest obecnie stabilne i można na tym spokojnie tworzyć modzika, czy raczej czekać na nowszą wersję, a na razie robić z Ikarusem/Lego, do czasu aż wyjdzie nowa wersja? Nie jestem w tym temacie na bieżąco, wiem jedynie, że AST jest niby lepsze i stale rozwijane, a Ikarus chyba nie.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry