Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 184903 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 184903

Odpowiedzi 515

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Nope, wszystkie dotyczą 1.27.4 alpha.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Część zmian zostało już poprawionych w ostatniej wersji 1.27.4v4 np. te z 23,14,10,7,2. Pozostałe jak najbardziej "za" - poprawiłem już GorHanisa i Kirgo oraz zioła . Mordrag też po pobiciu powinien odrzucać rozmowę w stylu "Spadaj!" czy "Nie masz tu czego szukać".

Ogólnie twoje pomysły jak zwykle są bardzo trafne, że na niektóre nawet ruscy z GMF nie trafiły :)

Punkt 15 bardzo mi się podoba.  Szakal po oddaniu 10 bryłek staje się przyjacielem, ale nie dość że nie pomaga to jeżeli pobijemy Mordraga , rzuca się na gracza. Pokazuje to potencjał gry i ilośc rzeczy niedopracowanych przez autorów.

Edit: Zrobiłem większość twoich uwag ... poza wpisami w dzienniku  w zadaniu Snafa.

https://www.sendspace.com/file/b00hoz
 

RaHim aka RhM

RaHim aka RhM

Użytkownicy
posty27
Propsy6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Po rozpoczęciu nowej gry na UP 1.27.5 Bezio ma w ekwipunku 100 sztuk wytrychów. Zakładam, że to nie był celowy zabieg.
 

„Nie szukam bogów kiedy to Magik albo Lance Armstrong” - Kartky
„26 grudnia był 2000 rok i dlatego nienawidzę drugiego dnia świąt” - O.S.T.R.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie był.  Testowałem Gilberta.
 

Durdlut3

Durdlut3

Użytkownicy
posty18
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@pawbuj Czy mógłbym ci pomóc przy modzie?
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika, jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu


pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@pawbuj Czy mógłbym ci pomóc przy modzie?
w jaki sposób?
 

Durdlut3

Durdlut3

Użytkownicy
posty18
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Każdy, pomogę w Spacerze, skryptach, mogę potestować, lub cokolwiek innego.
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika, jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu


Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#467 2019-11-04, 00:47(Ostatnia zmiana: 2019-11-04, 01:41)
Co do wersji 1.27.5:

1. Wypalone pochodnie działają tak samo jak zwyczajne pochodnie. Skoro są wypalone, nie powinno móc się ich znowu zapalać. Zablokowałbym tę opcję i zrobił z wypalonych pochodni itemek do sprzedania za 1 bryłkę, tak jak kubki itp.

2. Nie wiem czy to wina System Packa 1.8, ale ikonki przedmiotów są teraz zbyt duże: https://i.imgur.com/xxxXzZn.png
Niektóre wychodzą poza ramkę i ucina je, niektóre zasłaniają tekst przez to jak duże są. Ogólnie jakby się dało, pasowałoby zrobić tak żeby ikonki były za tekstem, a nie przed nim.

3. Brama nadal tak samo się zachowuje (pierwszy punkt w moim poprzednim poście).

4. Gdy robimy test zaufania u Diego, możemy iść do Grahama po mapę. Gdy się Grahama trochę zastraszy, da nam mapę za darmo. Imo gdy mu nie zapłacimy, tylko wymusimy oddanie mapy, powinien przestać z nami handlować, żeby były jakieś konsekwencje tego, że wybieramy opcję z wymuszeniem.

5. Gdy robimy misję u Świstaka pojawia się napis:

Zmieniłbym na "Masz 2 dni na oddanie miecza Świstakowi." Bez "tylko" i pauzy przed cyfrą żeby ładniej wyglądało.

6. Łucznik palisady, którego dodałeś nie jest w ogóle potrzebny i bardzo odstaje od reszty. Ma unikalne imię, mimo że nic ciekawego nie mówi, ani nie robi, jako jedyny strażnik posiada łuk, mimo że reszta strażników kusze. Chodzi w ciężkim pancerzu mimo, że tacy strażnicy nie patrolują zewnętrznego pierścienia (jedynym wyjątkiem jest Szakal który pobiera hajs za ochronę). Jak dla mnie powinien być usunięty, albo przynajmniej zmieniony na szarego strażnika.

7. Coś jest bardzo nie tak z triggerowaniem się NPCtów na wyciągnięcie broni. Wiąże się to z tymi wszystkimi przypadkami które podawałem w poprzednim poście. Dla przykładu Parvez reaguje gdy wyciągniemy broń na tak dużym dystansie: https://i.imgur.com/LX4ojC2.png
I też nie ruszy się dopóki nie odłożę broni. Nie atakuje, nie odkłada swojej broni gdy odejdę jeszcze dalej, po prostu stoi i czeka.

Jak pogram więcej, to dopiszę tu inne rzeczy.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
2. Nie wiem czy to wina System Packa 1.8, ale ikonki przedmiotów są teraz zbyt duże: https://i.imgur.com/xxxXzZn.png
Niektóre wychodzą poza ramkę i ucina je, niektóre zasłaniają tekst przez to jak duże są. Ogólnie jakby się dało, pasowałoby zrobić tak żeby ikonki były za tekstem, a nie przed nim.

Sprawdż ustawienia SP 1.8. Patch do tego nic nie ma.
BTW też to rzuciło mi się w oczy. Spróbuję znależć rozwiązanie.

Cytuj
Gdy robimy test zaufania u Diego, możemy iść do Grahama po mapę. Gdy się Grahama trochę zastraszy, da nam mapę za darmo. Imo gdy mu nie zapłacimy, tylko wymusimy oddanie mapy, powinien przestać z nami handlować, żeby były jakieś konsekwencje tego, że wybieramy opcję z wymuszeniem.

Tak , zrobimy podobnie jak po pobiciu Mordraga, będzie tak samo odrzucał rozmowę.  W PRzebudzeniu zrobiłem, że losowo podejmował też z nami walkę, co nie jest złe.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#469 2019-11-05, 01:42(Ostatnia zmiana: 2019-11-05, 20:27)
Cytuj
Sprawdż ustawienia SP 1.8. Patch do tego nic nie ma.
BTW też to rzuciło mi się w oczy. Spróbuję znależć rozwiązanie.
Wiem, że to nie wina patcha, ale w każdej aktualizacji dodajesz też pliczek z SystemPack.ini, który jest coś tam zmieniany, dlatego o tym wspomniałem.

Cytuj
Tak , zrobimy podobnie jak po pobiciu Mordraga, będzie tak samo odrzucał rozmowę.  W PRzebudzeniu zrobiłem, że losowo podejmował też z nami walkę, co nie jest złe.
Walka to trochę za daleko, w końcu Graham to szary kopacz i z rozmowy z nim można wywnioskować, że wojownikiem to on nie jest. Ale blokada sklepu byłaby spoko, bo i tak nie ma tam nic ważnego, poza mapą, i miałoby to więcej sensu niż handlowanie z nami po tym jak wymusiliśmy na nim oddanie mapy do kopalni.

8. Podczas rozmowy z Lesterem jest mały błąd w dialogu. Gdy wybierzemy opcje "Opowiedz mi o waszym obozie" > "Co możesz mi powiedzieć o bagiennym zielu", Lester w dialogu mówi "członków Bractwa", a na ekranie pojawia się napis "członów Bractwa".

9. Nie wiem jak to jest dokładnie z animacjami i dialogami, ale na pewno dobrą zmianą byłoby dodanie czegoś takiego, że NPC mogą rozmawiać podczas wykonywania różnych animacji, jak na przykład palenia ziela, czy ubijania go (Ghorim). Aktualnie gdy się naciśnie na NPC który wykonuje jedną z tych nieprzerywalnych animacji, trzeba poczekać aż ją przerwie i jeszcze raz szybko zagadać po tym jak ją przerwie, bo inaczej wraca do wykonywania jej i trzeba powtarzać cały proces.

10. Podczas rozmowy z Gor Na Drakiem dodaje nam się wpis do dziennika odnośnie oprawiania zwierzyny. Wygląda on tak: https://i.imgur.com/Dsp9L9H.png
Pasowałoby to zmienić na coś w stylu "Gor Na Drak nauczył mnie jak usuwać wnętrzności pełzaczy." To samo tyczy się nauki usuwania żądeł krwiopijców z książki "Krwiopijcy". Po przeczytaniu jej dostajemy tam po prostu wpis "Usuwanie żądeł krwiopijcy". Zmieniłbym na "Po przeczytaniu księgi wiem teraz jak usuwać żądła krwiopijców." czy coś takiego.

11. Gdy zapytamy Diego kto może nas czegoś nauczyć w SO, ten mówi nam o Rączce, i dostajemy wpis do dziennika. Potem gdy pójdziemy do Rączki i z nim pogadamy, dostajemy ten sam wpis prócz drugiego zdania: https://i.imgur.com/nyQP6PW.png
Pasowałoby usunąć wpis od Rączki, gdy dostaniemy te informacje od Diego, i tak samo gdy najpierw pójdziemy do Rączki i dostaniemy wpis, pasowałoby wtedy usunąć dodawanie wpisu przy rozmowie z Diego, żeby się niepotrzebnie nie dublowały.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
punkt 11 - proponuję zrobić , aby po prostu zawsze był jeden wpis.  Czyli każdy pierwszy wyklucza kolejny.

Punkt 9 !  nawet nie wiem jak to zrobić..... A nawet gdyby to wiem , że tego typu modyfikacje dają efekt odwrotny i są bugogenne..

te pochodnie są hard codowane w silniku i to nie prosty temat.

Brama przy placu wymian jest na razie nieaktywna (nie wiem co się pochrzaniło).

Reszta winna byc poprawiona.

https://www.sendspace.com/file/6hg8uo
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Wypisz które punkty wprowadziłeś w 1.27.6, których nie wprowadzisz, a które wprowadzisz w następnych aktualizacjach, bo nie wiem które rzeczy dokładnie testować i co dokładnie zgłaszać. Chodzi mi o moje ostatnie trzy posty z punktami 1-23, 1-7 i 8-11.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
nie ruszyłem pochodni, animacji i dialogów oraz edycji sp 1.8. Resztą się zająłem. Może coś jeszcze znajdziesz. No i brama przy placu wymian jest nieaktywna.

Te triggerowanie z bronią teraz działa poprawnie.

Nie testowałem Grahama,  ale kod warunku  zbliżony do Mordraga.
 

RaHim aka RhM

RaHim aka RhM

Użytkownicy
posty27
Propsy6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi o tą bramę przy placu wymian to problemem może być VOB kamieni, który jest za blisko ustawiony, jeśli by go trochę przesunąć do tyłu tak jak kołowrót w zamku to powinna normalnie działać. Przy okazji, jeśli użyjemy kołowrotu żeby zamknąć tą bramę to nie można go użyć z powrotem do czasu aż strażnik go nie użyje.

EDIT: Nie wiem dlaczego, ale opcja dotycząca wyświetlania obrażeń w ogóle u mnie nie działa, próbowałem przeinstalować UP jak i samego Gothica i efekt jest ten sam.

EDIT2: Strażnicy stojący przy Thorusie nie mają w ekwipunku mieczy, a on sam oprócz swojej zbroi ma w ekwipunku jeszcze ciężką zbroję strażnika. Dodatkowo, gdy przyjdziemy pierwszy raz do obozu Thorus stoi nagi, dopiero po chwili zbroja zakłada mu się automatycznie.

2. Nie wiem czy to wina System Packa 1.8, ale ikonki przedmiotów są teraz zbyt duże: https://i.imgur.com/xxxXzZn.png
Niektóre wychodzą poza ramkę i ucina je, niektóre zasłaniają tekst przez to jak duże są. Ogólnie jakby się dało, pasowałoby zrobić tak żeby ikonki były za tekstem, a nie przed nim.
W sekcji Interface w pliku konfiguracyjnym zmień wartość pozycji InventoryItemNoteSizeX=

Domyślnie jest to chyba 450, ja mam ustawione 950 i jest git.
 

„Nie szukam bogów kiedy to Magik albo Lance Armstrong” - Kartky
„26 grudnia był 2000 rok i dlatego nienawidzę drugiego dnia świąt” - O.S.T.R.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
W sekcji Interface w pliku konfiguracyjnym zmień wartość pozycji InventoryItemNoteSizeX=

Domyślnie jest to chyba 450, ja mam ustawione 950 i jest git.

i skalowanie na 0 czyli scale=0
 

Durdlut3

Durdlut3

Użytkownicy
posty18
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przepraszam że długo nie pisałem, mam te pliki, jednak w mojej grze nie ma tego szkieleta. Oto link do plików Got Hanisa i Kharima: https://drive.google.com/open?id=1uZ-TnKhB0ZVAy08Tag880D8ZBWEQhz38
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika, jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu


Dennerks

Dennerks

Użytkownicy
posty37
Propsy24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dlaczego wstawiasz to na sendspace? Pobieranie tam to dramat... Plik ważący 50mb pobiera się przez 12 minut, beka. Czemu nie Google Drive albo coś w tym stylu?
 

Gonzo100100

Gonzo100100

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Niestety, nieoficjalny patch 1.2 nie naprawia bezsenności wśród NPC. Czy ktoś wie, jak to naprawić? Dla mnie jest to mankament, który bardziej psuje imersje niż problematyczna drabina.
Jedyne co mi się udało zrobić to zainstalowałem angielski patch i to pomogło, ale niestety podmieniło tekst na angielski, a ja chcę zagrać po polsku.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Niestety, nieoficjalny patch 1.2 nie naprawia bezsenności wśród NPC. Czy ktoś wie, jak to naprawić? Dla mnie jest to mankament, który bardziej psuje imersje niż problematyczna drabina.
Jedyne co mi się udało zrobić to zainstalowałem angielski patch i to pomogło, ale niestety podmieniło tekst na angielski, a ja chcę zagrać po polsku.
Jeżeli chcesz nadal grać na wersji 1.2 to musiałbyś zdekompilować oba patche i podmienić z tego angielskiego rutynę ZS_sleep. Ja już to wcześniej poprawiłem w swojej NP.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
do skasowania ten post panie @Simen :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry