Gothic vs Wiedźmin 91536 255

O temacie

Autor sebogothic

Zaczęty 14.05.2016 roku

Wyświetleń 91536

Odpowiedzi 255

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Generalnie ja w alchemię się nie bawiłem, ale z tego co wiem krytykuje się fakt, że odnawiaja się surowce itp. Tymczasem przy ogromie świata oraz liczbie walk medytacje przed każdą walką, tworzenie eliksirów itp. zbieranie na nowo składników może i byłoby klimatyczne, ale z czasem stałoby się mocno wkurzające a gra wydłużyłaby się o jakieś 20h zupełnie niepotrzebnie.

Ogólnie be jest refillowanie oraz czas/moc działania oraz brak możliwości nachomikowania na zapas. Medytacja przed każdą walką? To był problem W2 a nie W1 - to też razem z innymi userami wytłumaczyłem na forum wieśka. Zbieranie składników jest uciążliwe - trochę słaby argument bo dla gracza który używa tylko podstawowych eliksirów to i tak nazbierałby po drodze. Poza tym jakoś graczom nie przeszkadza lootowanie wszystkich skrzyń z rubieciami. A jak ktoś chce używać zaawansowanej alchemii, to wtedy trochę bardziej się będzie rozglądał i tyle.

Ale głównym objawem jest działanie jaskółki. Przy limicie użyć per medytacja, szybkości regeneracji i jej krótkiej długości sprowadza się to jedynie do tego, że zamiast np 1000hp to gra się jakby się miało 4000hp, ale nikt nie może zarzucić, że postać jest za twarda i jest to nierealistyczne bo ma przecież 1000hp. Tylko żeby to 4000hp działało to nie można paść na hita i trzeba od czasu do czasu kliknąć użycie eliksiru oraz co kilka walk medytować, żeby zrefillować. Ogólnie ilość potrzebnych medytacji żeby system alchemii z W3 funkcjonował jest dużo większa niż w W1. W W1 można przygotować 20 jaskółek hurtowo i nie musieć się przejmować medytowaniem dla jaskółek przez 2 akty nawet jak się gra na flash modzie. W Wiedźminie3  medytować trzeba co kilka mniejszych starć albo co 1 lub dwa większe. Tych wymuszonych medytacji wychodzi zdecydowanie więcej niż w jedynce, więc twój argument o ich upierdliwości działa przeciwko W3 a nie przeciwko W1.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ale tak już lekko zbaczając z tematu.

Nie pamietam aby czepiano sie tak 100x gorszego Fallouta, Skyrima jak czepia się Wiedźmina (tak wiem, wypowiedziałem właśnie wojnę fanom Skyrima).
Pomijam teksty typu "Gothic ma dojrzalsze dialogi" bo to świadczy o problemach mózgowych a specem w tej dziedzinie nie jestem. Problemy W3 to w 97% kwestie związane z samym gameplayem, zgodze się, jest tego masa.
Problemy ma też fabuła, ale wszyscy zdają się zapominać o niezaprzeczalnych atutach gry. Niesamowyt, słowiański klimat, magia wylewająca się z ekranu i masa smaczków zrozumiała tylko dla Polaków, fantastycznie rozbudowane questy z masą trudnych wyborów, genialnie rozpisane postacie i relacje między nimi, świetna muzyka, kapitalny i zdumiewający level design.

Wiecie...ja też jestem sentymentalny wobec Gothica. Szczerze? Wolałbym G4 na poziomie G2NK niż Wiedźmina 4 (uważam, że robienie kolejnych części przez kolejne pare lat byłoby błędem). Ale bądźmy jednak realistami. Dialogi w Gothicu są fajne i klimatyczne, tak samo fabuła. Ale tego sie po prostu do Wiedźmina porównać NiE DA! No ja was błagam.
Reszty (gameplayu) nie ma co porównywać z uwagi na przepaść czasową.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Skyrim i Fallout4 to gunwa i nie ma nic do dyskutowania. Wiedźmin3 na wielu polach jest zajebisty ale na innych ma babole. Brudne plamy denerwują bardziej gdy są na śnieżnobiałej szacie ale są widoczne tylko jak ktoś jest na tyle zagłębiony w tematykę designu, że przeważa to nad patriotycznym hypem na Wiedźmina. Gwałtowniejsze dyskusje się pojawiają gdy zaczynam tłumaczyć ludziom, że Wiedźmin3 nie jest idealny i używać czysto designerskiej argumentacji :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Porównywanie dwóch gier o skrajnie różnych odbiorcach?
Mamo, znowu zabłądziłem na themodders!
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Porównywanie dwóch gier o skrajnie różnych odbiorcach?
W skali światowej? Może...
W Polsce? Na pewno nie.
 

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy

sebogothic

Gothic vs Wiedźmin
#85 2016-05-16, 08:20(Ostatnia zmiana: 2016-05-16, 08:26)
Nie pamietam aby czepiano sie tak 100x gorszego Fallouta, Skyrima jak czepia się Wiedźmina (tak wiem, wypowiedziałem właśnie wojnę fanom Skyrima).
A są tutaj jacyś na tym forum?  :P Osobiście od samego początku uważam Skyrima za przereklamowaną grę. Te wszelakie dychy są dla mnie niezrozumiałe. Za pierwszym podejściem gry nie ukończyłem, choć trochę wina leży troszkę po mojej stronie, bo spieprzyłem ją modami, a zwłaszcza Open Cities. Pierwszą postacią grałem jakieś 75 godzin, choć nie wiem jak to możliwe, w ogóle nie czuję, że spędziłem w Skyrimie tyle czasu i też aż tak dużo w skali całego świata nie zrobiłem. Może dlatego tyle czasu nabiło, ponieważ testowanie modów też zajmuje, a poza tym przy wchodzeniu do domu/miasta/jaskini obserwujemy ekrany wczytywania, które po zsumowaniu też swoje zajmują. Ponadto staram się raczej nie używać szybkiej podróży tylko sobie zwiedzać płynnie świat. Jednak nie bardzo można, bo questy z jednego końca mapy wysyłają nas na jej drugi koniec. Właśnie między innymi to sprawia, iż jakoś nie za bardzo chce mi się grać. Rozpocząłem drugi raz, gdzieś w listopadzie ubiegłego roku. Pograłem może ze 20-30 godzin i od kilku miesięcy jakoś nie chce mi się wracać. Zawsze jest coś ciekawszego, a Skyrim ciągle odchodzi na później. Aktualnie gram sobie w Dark Sagę i bawię się o wiele lepiej niż w TES V.
Moją pierwszą grą Bethesdy był Morrowind i to tą grę wspominam najlepiej. W Morka po raz pierwszy zagrałem stosunkowo krótko po ukończeniu Gothica. Pamiętam, że w swoim czasie zrobił na mnie ogromne wrażenie. Późniejsze TESy już mnie tak nie zachwyciły, ponieważ z każdą kolejną częścią są spłycane.
Tajemnicą też nie jest fakt, iż Bethesda nie potrafi stworzyć ciekawych, zapadających w pamięć postaci oraz interesujących dialogów. Jeżeli dialogi w Wiedźminie są lepsze od tych z Gothica, to dialogi z Gothiców są o klasę lepsze od tych z gier Bethesdy.
 
Cytuj
Problemy W3 to w 97% kwestie związane z samym gameplayem, zgodze się, jest tego masa.
No, to przecież o tym piszę od samego początku.

Porównywanie dwóch gier o skrajnie różnych odbiorcach?
Mamo, znowu zabłądziłem na themodders!
Sama dyskusja rozpoczęła się od tego, że napisałem, iż wolę dwa pierwsze Gothiki od W3. Moim zamiarem nie było porównywanie obydwu serii, a sam temat został wydzielony później. Z drugiej strony trudno pisać, że te dwie serie mają skrajnie różnych odbiorców. To tak jakby napisać, że FIFA i PES to gry o skrajnie różnych odbiorcach. Wbrew pozorom Gothiki i Wiedźminy mają sporo podobieństw, więc porównywanie ich jest o wiele bardziej zasadne niż porównywanie takiego Wiedźmina 3 ze Skyrimem.
 

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Antyprzykład - alchemia. Sporo przed premierą była ostro krytykowana a nadal nie została zmieniona.
Albo inny, prostszy, bo nie ingerujący w mechanikę, przykład - kamera. Na oficjalnym forum naprawdę sporo się o tym pisało i nie jest to chyba nic trudnego do zrealizowania jak to co realizuje mod Absolute Camera (http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/856/?). A więc możliwość dowolnego dostosowywania kamery wedle własnych preferencji. No, ale Redzi się uparli, bo mają swoją własną inteligentną kamerę. Skoro W3 ma tak świetną grafikę, animacje, widowiskowy system walki to chyba lepiej byłoby gdybyśmy mogli to wszystko podziwiać z bliska? Przecież wiele gier trzecioosobowych daje bezproblemową możliwość dowolnego przybliżania i oddalania kamery za pomocą kółka myszki. Ale nie W3.

Kilka przykładów TPP w grach:
Spoiler








A tymczasem w Wiedźminie 3 wygląda to tak:
Spoiler


Podczas walki znacznie się oddala:

Mamy wtedy taki rozdźwięk, bo podczas dialogów są filmowe ujęcia z bliska a podczas rozgrywki Geralt zamienia się w taką małą figurkę. A co ciekawsze sama gra była promowana przy pomocy trailerów i obrazków z bliższej perspektywy:

Spoiler



Jak dla mnie bliższa perspektywa sprawia, iż gra jest bardziej klimatyczna, a gdy odlatuje hen daleko to trochę psuje wczuwkę, bo jesteśmy jakby postronnym obserwatorem walki, którą toczy Geralt.

A tak w ogóle to gdzieś mi się obiło o uszy, że w najnowszym patchu ma się wreszcie pojawić możliwość wyłączenia automatycznego wyciągania broni. Dobrze o tyle, bo mod wyłączający to nie chce mi działać. I tutaj pojawia się kolejna wada W3, bo gra wie lepiej co ma robić gracz. To jest ogólnie wada nowszych produkcji. Gra nie pozostawia nam wyboru, bo może nawet nie chcę się wdawać w walkę tylko ominąć danego przeciwnika? A Geralt i tak mimo wszystko wyciąga miecz. Zresztą często i gęsto dochodziło do sytuacji w których wciskałem klawisz dobywania broni i w tym samym czasie Geralt automatycznie wyciągał broń w efekcie czego chował ją ponownie i był bezbronny. Nie mówiąc o tym, że w trybie walki Geralt porusza się inaczej i nie można skakać ani się wspinać. Jeśli zostaniemy zaskoczeni przez harpie na jakiejś półce skalnej to nie można się z niej ruszyć póki ich nie pokonamy.

No i na koniec link do mojej recenzji w której szerzej wyraziłem swoją opinię o trzecim Wiedźminie: http://www.filmweb.pl/reviews/Tedd+Deire%C3%A1dh%2C+Czas+Ko%C5%84ca-18579

Interesująca recenzja, stary.  :)
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Tekst z Wiedźmina:

- Mgła gęsta jak mleko (porównanie)
- Obudził się w tobie poeta? (powiedział niemal jak jakiś poeta)
- Mhm, chcesz usłyszeć fraszkę? (Gimbusy nawet nie wiedzą co to fraszka)
- Pewnie
- Lambert, Lambert ty chuju (krótki utwór rymowany)

Wlasnie o tym mowilem. We Wiedzminie humor jest gimbusiarski, calosc opiera sie na bluzgach. A akurat to co wymieniles to jest jedno z najlepszych w grze, wiec latwo sobie wyobrazic na jakim poziomie jest reszta.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Moong

Moong

Użytkownicy
posty25
Propsy36
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Gothic 3 is better than Wiedżmin 3

ps: to znaczy lepszy
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Nie no, nie przesadzajmy xDD
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Moong

Moong

Użytkownicy
posty25
Propsy36
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Razem z QP i Content Modem,gra się wybornie.Grafika olśniewa nadal dziś,zróżnicowany wielki świat no i klimacik jest nie ma co gadać,co prawda trochę inny niż w poprzednich Gothic'ach,ale git.
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gothic 3 is better than Wiedżmin 3

ps: to znaczy lepszy

Czy jest lekarz na sali?

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Gothic 3 is better than Wiedżmin 3

ps: to znaczy lepszy
Wygrał jebany :D :D :lol2:
 

Moong

Moong

Użytkownicy
posty25
Propsy36
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Raczej,nie lecz powatpiewam czy ci dopomoże,a cóż ci dolega? w mieście nie masz lekarza,musisz się leczyć u forumowych szamanów?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
A co do dialogów. Dialogi z Djikstrą przebijały nawet dialogi z Talarem z jedynki. Co jednak nie zmienia faktu, że mam więcej wątów do warstwy narracyjnej W3 niż W1 :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Gothic vs Wiedźmin
#95 2016-05-16, 13:04(Ostatnia zmiana: 2016-05-16, 13:14)
Co jednak nie zmienia faktu, że mam więcej wątów do warstwy narracyjnej W3 niż W1 :P
A sama fabuła w1 nie była też jakaś skomplikowana :P  Ot jakaś tam intryga z kilka nagłymi zwrotami akcji ;d
Większość rpg ma potraktowaną po macoszemu fabułę, więc nie jest tak źle, ale jednak fajnie gdyby była lepsza.
 

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A co do dialogów. Dialogi z Djikstrą przebijały nawet dialogi z Talarem z jedynki. Co jednak nie zmienia faktu, że mam więcej wątów do warstwy narracyjnej W3 niż W1 :P
Czyli mam rozumieć, że Dijkstra rzucający się z toporem na Geralta nie przypadł ci do gustu?  :lol: Dla mnie to była kuriozalna sytuacja. Skoro to temat Gothic vs Wiedźmin to mogę to tylko przyrównać do sytuacji kiedy to Wrzód rzuciłby się na przypakowanego Beziego w magicznej zbroi i dzierżącego Uriziel.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Nie kojarzę tej sceny. Albo do niej nie doszedłem, albo jej nie pamiętam.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ma to miejsce po zamachu na Radowida, wtedy gdy opowiadamy się po stronie Roche'a.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ja chyba wycofam się z tej dyskusji bo źle wpływa ona na moje zdrowie.

Dodam tylko pewną uwagę w kwestii dialogów. Że niby jedyny humor W3 opiera się na ciągłym bluźnieniu czyli tzw. "humor gimnazjalny". O ile ja się orientuje to Sapkowski tworząc świat Geralta wzorował się mocno na realiach naszego świata (niektórych). A o ile się orientuje dorośli w dużej mierze używają masy bluzgów a ich żarty często opierają się na wzajemny wyzywaniu. Redzi adaptowali świat Sapkowskiego. I zrobili to świetnie. Bluzgi tam nie mają być śmieszne a oddawać pewien realizm świata, inna sprawa, że niektóre wychodzace sytuacje są rzeczywiście humorystyczne.
W W3 rządzi jednak humor sytuacyjny jak choćby ten na weselu gdzie człowiek śmieje się do rozpuku nie z powodu padających masy wulgaryzmów a z danej sytuacji, docinek Olgierda. Narzekanie na język to trochę tak jakby narzekać, że tyle tam sie mówi o seksie, przecież to jara tylko gimbusów. Werewolf, błagam....

(Bo w Gothicu generalnie mamy mega wyrafinowany humor "To z przodu twojej głowy to twarz czy dupa?" taaa"

Zresztą moc dialogów W3 leży w tych dramatycznych, powaznych. Skoro @Mac Dun i @Werewolf  tak kochają dialogi w Gothicu niech znajdą mi równie dobre odpowiedzi na te oto rozmowy:

https://www.youtube.com/watch?v=zfvuPIBl2X8


https://www.youtube.com/watch?v=kQ_n7V2vJ_E


https://www.youtube.com/watch?v=5o56xPgcipw


https://www.youtube.com/watch?v=BnRWoxMh0h8


https://www.youtube.com/watch?v=YvgW4ZRBKoA



a tego jest masa. Powyżej macie przykłady rozmów poważnych poruszjących wiele tematów, dramatów, tajemniczość. Znajdź mi tak dobre w Gothicu! No jak któryś z was znajdzie to go ozłocę! 

O wzruszających i mocnych  momentach nie wspominajac (uwaga na spoilery):

https://www.youtube.com/watch?v=vkROyLZX_g8



https://www.youtube.com/watch?v=-PM62VBxA_g



https://www.youtube.com/watch?v=eaNOzl5XHSQ



(chociaż aby przy większości poczuć to co się czuć powinno trzeba znać książki). Czekam na przebicie.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry