produkcja assetów 12053 7

O temacie

Autor Kazzmir

Zaczęty 21.03.2016 roku

Wyświetleń 12053

Odpowiedzi 7

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
macie pojęcie, jak to wygląda od strony finansowej? czas produkcji jakiejś paczki, ile ludzi robi, ile zarabiają netto?
wysokość sprzedaży na unity store i innych?

piszę sobie analizę swot takiego przedsięwzięcia i interesuje mnie jak bardzo opłacalne może być taka firma. sam nie planuję, pomagam napisać biznes plan na zaliczenie znajomej.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Zależy jaka paczka :)
Przy tym, przy czym pracowałem wydaje mi się, że porządna paczka to 2-3 miesiące, 2 ludzi minimum, no tak z 15k zł trzeba by dać grafikom. Jakie zarobki - mi ciężko powiedzieć.

Post połączony: 2016-03-21, 14:43
Ale to lepiej próbować popytać czołowych twórców z unity asset store czy ue marketplace. Może ktoś będzie skłonny do podzielenia się wiedzą ;)

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Jakie zarobki - mi ciężko powiedzieć.

potrafisz sprawdzić jaka jest ściągalność tego co wyprodukowałeś?
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Ja tylko pracowałem dla kogoś, niestety ciężko powiedzieć ile ktoś na tym zarabia. Sam planuję wydać na próbę małą rzecz (paczka tekstur), ale w związku z tym, że mam inne roboty przerwałem pracę nad tym. Jesli chodzi o unity asset store to nie ma dostępu do statystyk sprzedaży dla zwykłego usera

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
jedyne statystyki które znalazłem

models   7618
animations   139
applications   21
audio   1131
complete projects   601
editor extenstions   1217
particle systems   320
scripting   1924
services   11
shaderrs   290
textures and materials   1988
Total Number of assets   15260
   
Number of Downloads per year   7,200,000
Average Number of Downloads per month   600000
   
Average downloads per item per year   471.8217562
Average downloads per item per month   39.31847969
Average downloads per day per asset   1.31061599
Total Average downloads per day    20000





NOVEMBER 4, 2014
Cytuj
A lot can happen in 4 years, and, as far as the Unity Asset Store is concerned, it certainly has. Asset Store growth has outstripped even that of the Unity Engine itself to become a marketplace where almost 1 million developers source the assets they need to make their games.

In fact, the Asset Store was a rip roaring success pretty much from the get go. Within three months of launch in 2010 there were already 10,000 Asset Store users, and the top-selling asset in the store’s first quarter made Brady Wright over $15,000. Today, top sellers make in excess of $30,000 a month.

Caitlyn’s been running the Asset Store since it started, and she’s understandably stoked: “The Unity Asset Store has made a gigantic difference – something we’re incredibly proud of!   Back before we had the Asset Store, we saw indies began sharing their work with one another on the forum – code, models, tools… The Asset Store began as a little experiment to formalize that… to give it a better place than the community forum or wiki page, and to give folks an opportunity to make some money at the same time.”

“Since then, four years later, it’s become a huge shift in the way games and interactive media are made, giving anyone access to some of the best content created by the most talented game artists, programmers, sound designers and creative professionals out there.”

“People tell us constantly that the Asset Store is the most important factor in getting their games done on-time without going over budget. Meanwhile, the pool of ingenious and talented Asset Store content publishers out there who enjoy a liberating new means for making a better, more lucrative living outside of the studio production rat-race is growing at a huge rate.  It’s crazy, how cool this is!”

We love the fact that the Unity Asset Store has been a force to change the gaming industry. Indeed, as a rough and ready estimate, it improves industry productivity to the tune of $1.4 billion dollars a year. Wow!
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Z mojego punktu widzenia, po niecałym roku od wrzucenia pierwszej paczki stwierdzam, że da się na tym zarobić. Może jeszcze nie zwróciło mi się za całość wykonanej pracy, ale w każdym miesiącu ktoś tam coś kupi.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

produkcja assetów
#6 2017-03-07, 10:16(Ostatnia zmiana: 2017-03-07, 16:30)
4 lata temu stworzyliśmy 3 paczki na Assets Store, głównie to były śmieciowe modele, które nie nadawały się do projektu. Commitując je na AS, nie promowaliśmy specjalnie paczek, oprócz zwykłego napisania postu na forum Unity. Paczki leżą do dziś, nikt się nimi nie przejmuje. Jak przejrzałem statystyki, a obecnie jest tylko ilość sprzedanych paczek, to sprzedaliśmy je około 4 tys. razy zarabiając niecałe 14 tys złotych netto.

Przy tworzeniu Assetów warto pamiętać o promocji paczek na forum Unity, wszelkich grupach na FB itd. Jak AS oferuje wbicie się na 24h Sale lub inne promocje warto z tego korzystać. Z mojego doświadczenia, sprzedając w miesiącu paczkę za łączną kwotę 600-700zł, to przy promocji da się wycisnąć nawet 2000zł dziennie.

Na stronie Unity, Assets Store miał dostępną road mapę w której były opisane najbliższe zmiany jakie zamierzali wprowadzić, między innymi w jaki sposób wyszukuje się Twoje paczki, skąd ludzie je przeglądają itd. Obecnie gdzieś to wyparowało, pewnie znowu mają obsuwę.

Rodzaj tworzonych assetów, może to być równie dobrze kod ( swoją drogą też potrafi się nieźle sprzedawać) ma duże znaczenie, kilka razy znajomej odmówili wypuszczenia paczki na AS, tłumacząc się o zbyt dużej ilości podobnych assetów.

Warto też pamiętać, aby prefaby, tekstury, modele,  konstrukcja paczki była jak najbardziej dopięta na ostatni guzik, proces akceptacji paczek potrafi sięgać kilka tygodni, każda zmiana opisu, upgarde'u paczki, to kolejna weryfikacja, w jakiś sposób uproszczona, ale jednak kolejny stracony czas.

Kolejną rzeczą, to warto wypuszczać paczkę, nawet w teorii z trochę zawyżoną ceną, po pierwsze nie psuje się rynku, paczki droższe, czasem sprzedają się lepiej ( tu mam opinie jednego z producentów Aidem Media), po drugie jest z czego opuszczać przy tygodniowych czy miesięcznych przecenach.

Co do statystyk, można przyjąć, że ocenianych paczek jest w granicach 10-15%, po ilości komentarzy przy paczkach i ich cenach, da się wywnioskować zaniżoną popularność i orientacyjne zarobki.

W przyszłości, jak znajdę trochę czasu, to dopowiem jeszcze o samych assetach, publikacji oraz samego rozliczania się z skarbówką i czy jest potrzebna działalność, aby publikować assety.

A teraz trochę informacji jakie udało mi się znaleźć:
Film o publikacji paczek na AS -
https://www.youtube.com/watch?v=RGjyWqgcS_8

Wymagania odnośnie paczek - https://unity3d.com/asset-store/sell-assets/submission-guidelines
temat na Reddicie - https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/19bxvz/can_anyone_share_any_sales_figures_for_the/
Ranking popularności assetów z wykresami - http://unitybuzz.com/stats/
Artykuł o 24h wyprzedaży - http://polyfied.com/what-happens-in-a-24-hour-sale-on-the-unity-asset-store/
Kolejne staty i top 50 assetów - https://assetsreporter.wordpress.com/statistics-assets-072015/



 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry