4 lata temu stworzyliśmy 3 paczki na Assets Store, głównie to były śmieciowe modele, które nie nadawały się do projektu. Commitując je na AS, nie promowaliśmy specjalnie paczek, oprócz zwykłego napisania postu na forum Unity. Paczki leżą do dziś, nikt się nimi nie przejmuje. Jak przejrzałem statystyki, a obecnie jest tylko ilość sprzedanych paczek, to sprzedaliśmy je około 4 tys. razy zarabiając niecałe 14 tys złotych netto.
Przy tworzeniu Assetów warto pamiętać o promocji paczek na forum Unity, wszelkich grupach na FB itd. Jak AS oferuje wbicie się na 24h Sale lub inne promocje warto z tego korzystać. Z mojego doświadczenia, sprzedając w miesiącu paczkę za łączną kwotę 600-700zł, to przy promocji da się wycisnąć nawet 2000zł dziennie.
Na stronie Unity, Assets Store miał dostępną road mapę w której były opisane najbliższe zmiany jakie zamierzali wprowadzić, między innymi w jaki sposób wyszukuje się Twoje paczki, skąd ludzie je przeglądają itd. Obecnie gdzieś to wyparowało, pewnie znowu mają obsuwę.
Rodzaj tworzonych assetów, może to być równie dobrze kod ( swoją drogą też potrafi się nieźle sprzedawać) ma duże znaczenie, kilka razy znajomej odmówili wypuszczenia paczki na AS, tłumacząc się o zbyt dużej ilości podobnych assetów.
Warto też pamiętać, aby prefaby, tekstury, modele, konstrukcja paczki była jak najbardziej dopięta na ostatni guzik, proces akceptacji paczek potrafi sięgać kilka tygodni, każda zmiana opisu, upgarde'u paczki, to kolejna weryfikacja, w jakiś sposób uproszczona, ale jednak kolejny stracony czas.
Kolejną rzeczą, to warto wypuszczać paczkę, nawet w teorii z trochę zawyżoną ceną, po pierwsze nie psuje się rynku, paczki droższe, czasem sprzedają się lepiej ( tu mam opinie jednego z producentów Aidem Media), po drugie jest z czego opuszczać przy tygodniowych czy miesięcznych przecenach.
Co do statystyk, można przyjąć, że ocenianych paczek jest w granicach 10-15%, po ilości komentarzy przy paczkach i ich cenach, da się wywnioskować zaniżoną popularność i orientacyjne zarobki.
W przyszłości, jak znajdę trochę czasu, to dopowiem jeszcze o samych assetach, publikacji oraz samego rozliczania się z skarbówką i czy jest potrzebna działalność, aby publikować assety.
A teraz trochę informacji jakie udało mi się znaleźć:
Film o publikacji paczek na AS -
https://www.youtube.com/watch?v=RGjyWqgcS_8
Wymagania odnośnie paczek -
https://unity3d.com/asset-store/sell-assets/submission-guidelinestemat na Reddicie -
https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/19bxvz/can_anyone_share_any_sales_figures_for_the/Ranking popularności assetów z wykresami -
http://unitybuzz.com/stats/Artykuł o 24h wyprzedaży -
http://polyfied.com/what-happens-in-a-24-hour-sale-on-the-unity-asset-store/Kolejne staty i top 50 assetów -
https://assetsreporter.wordpress.com/statistics-assets-072015/