Jaką gildię wybrać.
Spoiler
poziom trudności łatwy
Wybór gildii nie ma większego znaczenia .
poziom trudności normalny/trudny/legenda
Straż miejska nie jest złą opcją bo możemy swobodnie okradać domy mieszkańców Khorinis,+ dostęp do zaklęci paladyna.(na ten moment nie jestem pewien czy straż miejska ma jakieś wymagania przed dołączeniem, poza zostaniem czeladnikiem u jednego z mistrzów)
Z trzech dostępnych gildii wojowników najwięcej daje nam Strażnik Świątynny. Mimo iż trzeba dobić do 50 pkt siły by zostać wcielonym do straży, nie jest to coś co mocno odpije się na naszej postaci. Najważniejszą zaletą Strażnika jest dostawanie magicznych run w postaci nagród, run leczących lub run ofensywnych o których za chwilę.
Droga Wojownika
Spoiler
Droga wojownika za dużo nam nie daje bo jako wojownik nie otrzymujemy bonusów od inteligencji, a same zaklęcia należą do grupy mano żernych i mało robiących
Droga Uzdrowiciela
Spoiler
Ścieżka uzdrowiciela pozwala nam na leczenie się z otrzymanych obrażeń oraz nałożonych debuffów. Spis run:
Spoiler
gojenie się ran - Przywrócenie 25% hp - koszt many 25
oczyszczający wiatr - przywrócenie 50% hp i usuwanie debuffów - koszt many 50
nieposkromiona wola - przywrócenie 75% hp przywrócenie 100% wytrzymałości, usunięcie debufów - koszt many 75
Sentinel-Defender - przywrócenie 100% hp, usunięcie debuffów - koszt many 100
III. Zręczność i jak ją zdobywać
Spoiler
-Dar bogów - 10 poziomów za 100 karmy u Beliara otrzymujemy 10 zręczności
-ciasta rybne - wyrabiania ciast uczy Tekla na famie onara
-zjedzenie 40 zup rybnych daje nam +1 do zręczności, UWAGA nie robimy sami zup rybnych, wszystkie 40 powinniśmy znaleźć w grze
-Eliksir zręczności - pijemy go dopiero kiedy mam "pref" przy zręczności w zakładce statów
-mutageny
-kradzież kieszonkowa - za każde 10 okradzionych osób dostajemy +1 do zręczności, NPC z którymi nie da się rozmawiać okradamy za pomocą zmiany w ustawieniach AST, zmian ta powoduje że kradzież kieszonkowa przypomina bardziej tą Skyrimową
-pasy z gildii złodziei
-wyrobiona przez nas biżuteria
-zabicie odpowiedniej liczby potworów da nam bonus +1 do zręczności
-pokazanie złodziejskiego znaku Rengarowi, o ile go nie wydaliśmy +1 do zręczności
-na poziomie trudnym - wejście do miasta od strony morza i porozmawianie z Laresem
-tabliczki
IV. Gildie dodatkowe
Spoiler
obowiązkowe:
Spoiler
-Gildia złodziei - robimy wszystkie zadania Cassi
-Gildia myśliwych - nie musimy być przywódcą
-Gildia kupców - bez tego nie zrobimy nieskończonej mocy
V. BronieŁukiSpoiler
Akt 1
-Nocny Wędrowiec - jaskinia pod mostem na drodze do wykopalisk magów wody
Akt 2
-Yakulus - lokacja z teleportem do doliny AshTara
-Kudzu - dostajesz od Netbeka za zabicie imiennego tolla
-Spiner pain(nie pamiętam nazwy) - w któreś opuszczonej kopalni
-Er'Hazir - świątynia Łez na pustyni Adanosa
Akt3/4
-Hasim -siedlisko asasynów
-Cicha śmierć - Gonzalesa jeżeli przeżyje w lokacji asasynów
-Sher'Gal'Mal - Senyak
Akt 6
Kolor śmierci - smok ożywieniec albo Dementor nie pamiętam
Akt7
ręka chaosu - trofeum z zadania rytuał oczyszczenia do używania wymaga Korony Demonów inaczej cię zabije
Bronie Dwuręczne
Spoiler
Akt 1
- Falks - chata dla pracowników na farmie Lobarta, można kupić u Lutera
- Żelazna lanca - wieża w której jest zamknięty Joe
- Lanca najemnika - w jaskini z Ogrem, tam gdzie pojawia się Muratin, jaskinia w kotlince obok Khorinis, wejścia pilnuje cieniostwór.
- Stalowa lanca - w jaskini na drodze do słonecznego kręgu
Akt 2/3/4
- Włócznia Rademesa - pokój z dźwigniami w świątyni adanosa
- Silvermoon - skrzynia dla złodzieja w dolince AshTara - można nią zabijać duchy
- Runiczny Kieł - okolice chaty Cavalorna koło trolla
- Rzeźnik - demon w kopalni orków
- Włócznia straży - dolina cieni jedno z pomieszczeń w Nekropolii
- Szpon Beliara - można używać, ja swój wyrzuciłem
Akt 6
Bow(?) - Dementor na wyspie Irdorat
Akt 7
2 ręczny miecz z czarnej rudy wymaga 250 siły
VI. ZbrojeSpoiler
UWAGA!! KAŻDA Z ZBROJA WYMAGA ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ WYTRZYMAŁOŚCI
Akt 1
-Armor Doger - Kupisz ją od Jaspera za 500 sztuk złota, wymaga 50 zręczności
-Zbroja złodzieja - Kupisz ją od Jaspera za 2000 sztuk złota, wymaga 80 zręczności
Akt 2
-Zbroja ducha - Kupisz ją od Jaspera za 3000 sztuk złota, wymaga 120 zręczności
-Zbroja Psiankowatych(nie pamiętam nazwy) - Kupisz ją od Jaspera za 5000 sztuk złota, po pierwszej walce z Krukiem, wymaga 150 zręczności
Akt 3
-Zbroja Mistrza złodziei - Kupisz ją od Jaspera za 8000 sztuk złota,wymaga 180 zręczności
-Zbroja Lidera Złodziei - Kupisz ją od Jaspera za 12000 sztuk złota, po rozmowie z Ur-Thrallem, wymaga 230 zręczności
Akt 4
-Zbroja Króla Złodziei - Kupisz ją od Jaspera za 15000 sztuk złota, wymaga 350 zręczności
-Zbroja El-Hazira znajduje się w skrzyni tuż przed drugą walką z Kurkiem, ma prawie takie same statystyki jak Zbroja Króla Złodziei
-Hełm El-hazira jest w pomieszczeniu z przedmiotami dla wojowników, w świątyni Łez
Akt 6
-Zbroja Cienia czy coś takiego trochę lepsza od zestawu El-Hazira, wymaga 450 zręczności
VII. Inne poradyStrzały w akcie pierwszym
Spoiler
Kupowanie strzał jest nie opłacalne, uczysz się wyrabiania strzał u Niclasa, bijesz wszystkich najemników z łukami z tego masz jakieś 300 strzał + sporo expa, bijesz wszystkich myśliwych co da nam trochę strzał + sprzęt i exp. Pobicie Najemników i Myśliwych nie ma negatywnego wpływu na nasze relacje z tymi frakcjami.
Czy siła jest potrzebna ?
Spoiler
TAK
-200 pkt siły do zbroi najemnika orków, w akcie piątym
-250 pkt siły do 2-ręcznego miecza z czarnej rudy w akcie siódmym
Ok ale jak zabijać duchy?
Spoiler
Włócznią Silvermoon
Bronie jednoręczne i Szpon
Spoiler
Szponu można używać jak najbardziej, jednak ja swój oddałem Ash Tarowi
. Broni jednoręcznych nie używałem
Obowiązkowe umiejętności:
Spoiler
- wyrabianie biżuterii
- przebijające strzały - tej umiejętności uczy Raff, ta jedna umiejętność pozwala na zabić wszystko z łuku, do nauki tej umiejętności jest wymagane ok 120 zręczności i 60-70% w łucznictwie
- przetapianie magicznej rudy
Przydatne umiejętności
Spoiler
- wyrabianie strzał - to jest chyba oczywiste
- wyrabianie magicznych strzał - dodatkowe obrażenia , uczy tego Ignaz
- wyrabianie świętych strzał - dodatkowe obrażenia dla nieumarłych, recepturę dostaje się od Lorda Hagena jako jedną z nagród za zadanie "Dark Web"
Zadania których nie chcemy zepsuć.
Spoiler
-listy polecające dla Gallahada -
- NARZĘDZIA JUBILERSKIE MATEA - jeżeli nie weźmiesz tego zadania w odpowiednim momencie, to możesz sobie zablokować inne zadania np.: nieskończona moc, wyprawa magów ognia, wojna klanów, stary przyjaciel Lee
-PACZKA Z RUDĄ - zepsucie tego zadania uniemożliwia ci nauczenie się przetapiania magicznej rudy, co spowoduje tym samym co nie nauczenie się jubilerstwa
- ochrona dla Saggity - bez tego Saggita umrze i stracimy możliwość kupienia przydatnych roślinek
- Lek dla Farima - bez tego Farim umrze, Farim sprzedaje ryby a my lubimy ryby
- Nie zabijamy przywódcy Klanu Wysokiej Skały, jest on potrzebny do zrobienia zadania z uwolnieniem Ducha Wody