Spoiler
Rozdział 1. Aby dostać quest, musisz dostać się do klasztoru, przejść obok Talamona i przeczytać jedną z książek na stoliku, które stoją w pomieszczeniu, dostajemy zapis w dzienniku. Idziemy do Pyrocara i rozmawiamy z nim. Opowie nam trochę o historii, która nas zainteresuje i powie, że pozostał tylko jeden żywy, kto widział te wydarzenia. Pozostali magowie ognia później zginęli pod barierą ... Ale wiemy, że sam Pyrocar nie wie wszystkiego. Idziemy do Xardasa i rozmawiamy z nim. Wysyła nam znacznie wyżej, a raczej na górę swojej wieży. Tam na stole znajdziesz książkę, która rzuci trochę światła na całą historię. Ponownie porozmawiaj z Xardas, bierze książkę i daje nam klucz do skrzyni, która znajduje się w jego starej zatopionej wieży w Górniczej Dolinie.
Rozdziały 2-5. Będąc w Górniczej Dolinie idziemy do zatopionej wieży. W samej wieży znajdują się raczej silni nieumarli, ale trudniej będzie sobie poradzić ze Starożytnym Strażnikiem. Przeciw niemu w bliskim kontakcie działa blok, jak przeciwko NPC. Wróg jest dość trudny, biorąc pod uwagę, że ukrywanie się i zablokowanie będzie trudne, ponieważ wieża jest uboga w przedmioty, na które można bezpiecznie się wspinać. Ale po tym, jak go zabijemy, przechodzimy do pokoju po lewej i otwieramy kufer Xardasa kluczem. Znajdujemy w niej dość nietypową książkę "Kroniki Stonnosa", tom pierwszy. Czytamy to. Dostajemy 500 doświadczenia (tak jak w przypadku wszystkich kolejnych tomów), ale książka zniknie z ekwipunku po przeczytaniu, w tym przypadku nie jest to błąd, ale funkcja. Musisz znaleźć resztę woluminów. Oto, gdzie ich szukać:
Tom II:Wieża Mgieł, skrzynia w sekretnym pokoju przy kominku Kreola, jest strzeżona przez szkielet.
Tom III: Świątynia Łez, ostatnia sala ze łzą.
Tom IV: Miasto Umarłych, ostatnie pomieszczenie w głębi katakumb, które otwiera drogę do Egzekutora.
Tom V: Kopalnia Orków, niższy poziom, w ciele Itu-Seda, strzegącego sfery skały.
Rozdział 6. Ostatni szósty tom znajduje się w Irdoracie, w skrzyni Demetora, klucz do skrzyni od samego Demetora. Po przeczytaniu pojawia się wpis w dzienniku. Kontynuacja misji w rozdziale 7.
Rozdział 7. Rozmawiamy z Pyrokarem o tym wszystkim, opowiadamy, czego nauczyliśmy się z książek. Potrzebujemy dużej ilości magicznej rudy. Czy pamiętasz, jak wzmacnialiśmy Urizela w G1? Pyrokar mówi, że zrobi runę transferu energii, potrzebuje jednego dnia. Czekamy, przychodzimy do niego, bierzemy runę. Wygląda jak normalny kamień runiczny znajdujący się w ekwipunku między runami. Teraz potrzebujemy mocy magicznej rudy.
Udajemy się do lodowej lokacji za wolną kopalnią i kradniemy energię z dwóch stosów rudy, które znajdują się w obozach klanów Lodowego Wiatru i Ognistego Kamienia (przed tym wykonujemy zadanie "Stary przyjaciel Lee"!). Aby przenieść energię, stań na stosie rudy i kliknij kamień runiczny w ekwipunku. Powiedzą ci, że runa napełniła się energią, ale to nie wystarczy. Runa jest dość żarłoczna, aby ją wypełnić, musisz przejść do starego szybu na niższy poziom, gdzie piec do wytapiania i zasysać tam górę rudy. Mało, idź do kopalni Orków na niższy poziom, tam, gdy tylko zszedłeś na platformę, odwróć się i zobacz, jak za drewnianym płotem jest stos rudy. Znowu trochę zasysamy. Biegamy wzdłuż niższego poziomu i znajdujemy kolejny stos rudy, do tej sali prowadzi osobliwy kamienny most. Teraz mamy wystarczająco dużo energii.
Runiczny kamień z inwentarza znika, masz runę, którą można założyć i strzelać z niej kulą światła. Musimy znaleźć tego samego strażnika, o którym wspomniano w książce w podziemiach magów ognia. Do niego zostaniemy poprowadzeni poprzez quest "Bezgraniczna potęga", więc jak go znaleźć - przeczytaj poniżej. Kiedy go znajdziesz, nie biegnij od razu do bitwy, porozmawiaj z nim. Wtedy będzie na ciebie zły, sięgnij po runę z energią rudy i strzel w strażnika. Po zabiciu strażnika zadanie się zakończy.
Spoiler
Rozdział 1. Questa daje wiecznie pulchny najemnik Hokurn na farmie Onara jeszcze w pierwszym rozdziale. Wystarczy tylko porozmawiać z nim i dać mu przekąskę. Powie, że usłyszał tę historię od sekciarza z bagien jeszcze przed upadkiem bariery. Ten sekciarz stoi w obozie Bractwa i pali bagienne ziele. Nazywa się Yu'Nikorn. Zagadujemy go, on tylko solidnie westchnie i aby zmusić go do mówienia, potrzebuje zwykłych skrętów z bagiennego ziela. Przynosimy mu je: on bierze wszystko, co jest w ekwipunku GG! Schowaj więc wszystkie skręty do skrzyni / torby i zostaw sobie tylko jeden. Po rozmowie z nim, powie, że on sam z kolei usłyszał coś od jednego strażnika w starym obozie, który miał wtedy siwe włosy. Hmm ...
Rozdział 2-5. W obozie bandytów w Jarkendarze spotykamy strażnika o imieniu Kinzharts. Rano siedzi u Snafa, ale większość czasu macha mieczem na górze, obok piramidy (Uwaga: jeśli przegapiłeś bandytę w rozdziałach 2-3, i boisz się, że w 4 po ataku będzie martwy, nie martw się, spotkasz go wśród ocalałych bandytów na plaży). Rozmawiamy z nim, on tak łatwo nie będzie on nam powiedzieć, ale da się przekonać za 3 sztuki magicznej rudy (z retoryką 35 może mu dać 3 sztuki rudy żelaza). Mówi nam, że sam usłyszał tę historię od jednego z magów ognia pod barierą. Wierzymy w magów? Ale pech, większość z nich karmi szczury. Pozostał tylko Milten. W Górniczej Dolinie (lub w klasztorze w Khorinis, jeśli rozdział 3-5) spotykamy starego przyjaciela i pytamy go o wszystko. Mówi, że coś mu wspominał nieżyjący już Corristo, a nawet wysłał swojego ucznia w celu poszukiwań.
Ucznia tego znajdziemy w pobliżu starej wieży Xardasa, on stoi obok drewnianego mostu prowadzącego do Jaskini Bólu. Rozmawiamy z nim i okazuje się, że w tej jaskini jest coś, co pomoże nam w naszych poszukiwaniach. Sama jaskinia jest zamknięta kamienną płytą, a dostęp do niej uzyskuje się dzięki misji "Klątwa Gomeza". Kiedy znajdziemy się w środku, wyszukujemy nekromantę zombie Miragula i zabijamy go. W pobliżu znajduje się pentagram i półka z książkami. Czytamy. Konieczne jest przeprowadzenie rytuału wzywającego sługę Beliara, a do tego trzeba mieć czaszkę potężnego demona. Czaszka wypada dopiero po przeczytaniu tej książki, z pierwszego zabitego arcydemona bossa, można uzyskać z następujących demonów: S'enyaka, Shemrona, Morag'Bara, Irh'Tara, Nebirosa. Po otrzymaniu czaszki wracamy z powrotem do jaskini bólu do pentagramu, stojących obok stalowej płyty, a na której można umieścić czaszkę. Teraz wykonujemy rytuał.
Pojawia się pewna Avabul, kapłanka Beliara i mówi nam, że jej pan również chce dostać to, czego szukamy. Atakowanie Avabul jest wysoce odradzane... Po rozmowie staje się jasne, że szukamy jakiegoś Janusa Dwulicego. Jednocześnie jedyną wskazówką, gdzie go szukać, jest "święte miasto Strażników". A Janusa znajdziemy w lodowej lokacji za wolną kopalnią. Punkt orientacyjny: znajdź bramę, a za nią kamienny filar, który reklamuje klan Lodowego Wiatru, a potem idź ścieżką płonących pochodni. Wyjdź na rozwidlenie, jedna droga prowadzi do Obozu Lodowego Wiatru (nie potrzebujemy go jeszcze), a druga idzie dalej w góry. Wcześniej czy później dojdziesz do wielkich jaskiń, gdzie są się lodowe golemy, uważaj. Idziemy dalej, teraz nasi przeciwnicy są szkieletami orków i widzimy pokryte śniegiem schody prowadzące do niby świątyni niby zamku. Na szczycie znajdujemy Janusa.
Rozmawiamy z nim, on nie pozwala nam iść dalej, dopóki nie damy mu duszy wybrańca Beliara. Nawet nie próbuj go uderzyć, po prostu od razu zginiesz. Polecam również zabicie wszystkich orków-szkieletów, a dopiero potem rozmowę z Janusem. Bo on też szkielet, to byłby zniewagą patrzeć jak wycinasz orków-szkieletów i jego zniewagę poczuje na sobie GG. Zatem dusza wybrańca Beliara to nic innego jak kamienna dusza smoka ożywieńca, więc dalsze przejście questa jest możliwe tylko w rozdziale 7.
Rozdział 6-7. Na Irdorat zabijamy Smoka Ożywieńca i musimy zabrać mu jego duszę. Nie strać jej! Po przybyciu do Khorinis wracamy do Janusa i oddajemy duszę, otrzymujemy dostęp do nowej, małej lokacji. Mijamy bramę i znajdujemy się w jakimś lochu. Stoimy na skrawku ziemi i jedyny sposób na przejście dalej to akrobatyka / zwoje cieniostwora, aby skoczyć na półkę przed nami. Idziemy korytarzem, wspinamy się i spotykamy tego samego kamiennego strażnika, o którym mowa w zadaniu "Ekspedycja magów ognia". Właściwie działamy zgodnie z tym zadaniem, jeśli nie mamy runy, wypełnionej magiczną energią, wtedy nie zrobimy nic strażnikowi.
Gdy mamy runę i pozbyliśmy strażnika, przechodzimy dalej. Wspinamy się po drabinie i widzimy jakiegoś poważnego i ważnego typa (czytaj jego imię od tyłu), co nie jest za bardzo szczęśliwy, że nas widzi. W końcu zdecyduje się jeszcze coś powiedzieć i nagrodzi nas statami do wyboru za przebytą drogę. Po rozmowie automatycznie teleportujemy się z powrotem do śnieżnej lokacji, do Janusa Dwulicego, a raczej tego, co z niego zostało. W sali zamknięte kraty, w środku stoi Avabul i coś od nas chce. Zabijamy zło i zadanie jest całkowicie zamknięte.