Widzę, że póki co nie ma jakiegoś większego postępu w pracach odkąd ostatnio grałem D3D11. Głównie chodzi mi o cykl dobowy i pogodowy. Owszem DX11 nadaje Gothicowi innego, nowocześniejszego wyglądu poprzez oświetlenie, cienie, teselację i inne bajery, jednak sporo też ujmuje. A mam na myśli właśnie cykl dobowy i pogodowy. Niebo jest jednolicie niebieskie, praktycznie brak na nim chmur, a przecież "ficzerem" drugiego Gothica były cienie chmur sunących na niebie. Kolory oświetlenia nie zmieniają się w zależności od pory dnia: o wschodzie powinno być takie różowawe, o zachodzie pomarańczowe, bardziej wygląda to na zasadzie stopniowego przyciemniania. A w nocy niebo jest czarne, brak księżyca, gwiazd. Gram sobie teraz w Bumshacka na L'HIVER Teksturepacku i muszę powiedzieć, że tam nocne niebo jest piękne. Jeśli chodzi o cykl pogodowy to jest podobnie, deszcz pada o tej samej porze i zaczyna padać znikąd, bo nie ma jakichś stanów pośrednich: gromadzące się szare chmury itp.
I trzeba wybrać: albo to, albo to. Liczę, że niedługo D3D11 zyska rozbudowany cykl dobowy i pogodowy.
Być może niektóre kwestie o których piszę zostały albo zostaną dodane na co liczę.