[G½] Gothic DirectX 11 #2 426258 722

O temacie

Autor Splash

Zaczęty 20.09.2015 roku

Wyświetleń 426258

Odpowiedzi 722

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Obecna wersja wykorzystuje cały potencjał z naszych PC?(nie jest aplikacją 32-bitowa)
Czy nie, lecz następna będzie (64). Pytam się o taką rzecz,  ponieważ chce zmienić procka na i7-6700k i nie wiem czy dx11 wyciągnie wszystko z blaszka.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

[G½] Gothic DirectX 11 #2
#221 2016-04-21, 13:15(Ostatnia zmiana: 2016-04-21, 13:26)
Być może OpenZE będzie, ale w zasadzie nie widzę powodu aby miała wykorzystywać 64-bit. Przecież gothic jest na tyle prostą grą że jest to całkowicie zbędne a wymagałoby zbyt wielu zmian.

W dodatku nie wiem co i7-6700k ma do rzeczy. Przecież procesory wspierają 64 bit od jakiś 15 lat.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

thorus111

thorus111

Użytkownicy
posty5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam,

Czy ktoś próbował odpalić Gothica 2 mając kartę graficzną kompatibilną z direct 10.1 (wiem, wiem, czytałem opis - tylko dx11)? Bo używając dxcpl mogę grę włączyć. Problem jest taki, że strasznie muli, zużycie CPU mam na 100%, a przy załadowaniu gry mam taki oto błąd: "runtime error D:\SteamLibrary\SteamApps\common\Gothic II\system\Gothic2.exe abnormal program termination". Błąd pokazuje się tylko raz przy pierwszym odpaleniu gry po "czystej" instalacji, a za kolejnym razem pasek ładuje się do końca ale nic się nie dzieje, tylko muzyka w tle zaczyna grać. Moja karta to ATI Radeon HD 4800 (procek Quad Core 2.6GHz i 4 giga ramu). Ciekawi mnie czy jest jakaś wersja, która pozwoli zrenderować grę na direct 10. Dodam, że próbowałem wyłączyć opcje SMAA i Tessalation z którymi czytałem, że ludzie mają problem. Czy jest jakaś szansa na gre czy trzeba kupować nową kartę graficzną dla 13letniej gry :D
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Kiedyś było mówione, że na niektórych kartach nieobsługujących DirectX 11 dało się odpalić Gothica z tym modem, ale to nie oznacza, by modyfikacja działała wtedy poprawnie, bo to po prostu niemożliwe.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Witam,

Czy ktoś próbował odpalić Gothica 2 mając kartę graficzną kompatibilną z direct 10.1 (wiem, wiem, czytałem opis - tylko dx11)? Bo używając dxcpl mogę grę włączyć. Problem jest taki, że strasznie muli, zużycie CPU mam na 100%, a przy załadowaniu gry mam taki oto błąd: "runtime error D:\SteamLibrary\SteamApps\common\Gothic II\system\Gothic2.exe abnormal program termination". Błąd pokazuje się tylko raz przy pierwszym odpaleniu gry po "czystej" instalacji, a za kolejnym razem pasek ładuje się do końca ale nic się nie dzieje, tylko muzyka w tle zaczyna grać. Moja karta to ATI Radeon HD 4800 (procek Quad Core 2.6GHz i 4 giga ramu). Ciekawi mnie czy jest jakaś wersja, która pozwoli zrenderować grę na direct 10. Dodam, że próbowałem wyłączyć opcje SMAA i Tessalation z którymi czytałem, że ludzie mają problem. Czy jest jakaś szansa na gre czy trzeba kupować nową kartę graficzną dla 13letniej gry :D

Ke ? dx11 nie powstało aby odpalać to na starych kartach. Chcesz pograć w gothica na hd 4850 to po prostu wywal dx11 i tyle.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

[G½] Gothic DirectX 11 #2
#225 2016-05-06, 17:17(Ostatnia zmiana: 2016-05-06, 17:28)
Jakby kogoś interesowało to dege udostępnił bibliotekę ZenLib obecnie(czyli chyba coś co będzie składnikiem OpenZE). Oferuje ona opcję ładowania formatów z gothica w języku c++:

http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1464190-Release-ZenLib-Library-for-loading-compiled-ZenGin-Formats

Do czego to się może przydać ktoś pewnie napisze - zanim wyda całego openze i całą resztę zapewne w międzyczasie ktoś(lub on) mógłby napisać nowego Spacera np(o ile doda opcja zapisywania i inne potrzebne do tego rzeczy)
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy

Abaddon

[G½] Gothic DirectX 11 #2
#226 2016-05-20, 21:07(Ostatnia zmiana: 2016-05-20, 22:44)
Witam, mam problem z tym renderem.
Otóż gdy pasek ładowania gry dochodzi do końca, gra się zawiesza i mnie wywala.
Mam odznaczoną tesalację i SMAA.
Karta graficzna: AMD Radeon R7 370

Próbuję odpalić na G1. Wszystko zainstalowałem jak należy. Mam Carnage i normalmapy do niego.

Post połączony: 2016-05-20, 22:44
Problem rozwiązany. Natomiast mam inny.
Nie mam wody w G1. Tak to wygląda:

http://i.imgur.com/M20RSnP.jpg
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
@Jurigag coś nowego się dzieje z tym dx11, nie umiem się ogarnąć na WoG'u a ty na 100% możesz wiedzieć coś ciekawego :)
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cały czas rozwija zenliba który zapewne będzie wchodził w skład OpenZE:

https://github.com/degenerated1123/ZenLib

http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1464190-Release-ZenLib-Library-for-loading-compiled-ZenGin-Formats?p=24898038&viewfull=1#post24898038

Zaimplementował ostatnio DaedalusVM z tego co widzę(wirtualną maszynę na której wykonywane będą skrypty z gothica), prościej mówiąc można już wykonywać skrypty z gothica niezależnie od gry.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
OpenZE przekształciło się(?) w REGoth - https://github.com/degenerated1123/REGoth

Tutaj temat na wogu - http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1467847-Ankündigung-REGoth-Engine
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Ma rozmach :D Ciekawi mnie kiedy zostanie wydany oficjalnie jako mod/gra xD
Druga rzecz jaka mnie ciekawi to kto im napisze 2 Spacera :lol2: bo raczej drugi NicoDe się nie znajdzie D:
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Sam pewnie napisze też :D

Ma wszystko do tego, cały loader do zenów także nie widżę problemu xd
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Zresztą z tego co kojarze - to wszystko ma się opierać nadal na tych samych formatach plików, nic ma nie być zmienione jesli chodzi o zawartość gry, tj edytując w spacerze I odpalisz to na ReGoth, zapewne na jakimś nowym edytorze dojdzie pewnie masa opcji związana z dx11/vulkan i resztą api.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

JaskierGMP

JaskierGMP

Użytkownicy
posty20
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Witam. Występuje u mnie problem związany z migotaniem świateł. Początkowo myślałem, że to wina cieni (też dość dziwnie się zachowują), lecz to chyba wina promieni światła słonecznego-zauważyłem to po tym, że zbroja migocze mi tylko po stronie, gdzie pada na nią światło (zależnie czy od przodu, czy od tyłu). Dodatkowo, problem nie występuje, gdy postać stoi w cieniu. Dotyczy on zarówno samej postaci (światło/cień na niej migocze) jak i niektórych obiektów, np kamień. Dodatkowym problemem jest dziwne "skakanie" vobów w miejscu ich połączeń (np drewniany mur z vobów, elementy łączące poszczególne segmenty "skaczą"; problem nie występuje na podstawowej wersji Gothic) i zlagowane (?) animacje przy walce na trybie multiplayer (nie widzę, gdy uderza, a tracę hp- nie jest to błąd synchronizacji samego MP, ponieważ bez moda graficznego wszystko działa jak powinno).
 

OwcaZagady

OwcaZagady

Bractwo Spolszczenia
Co, roz, co
posty153
Propsy24
ProfesjaProducent
  • Bractwo Spolszczenia
  • Co, roz, co
Po zainstalowaniu gmdk i innych patchów pojawia się taki błąd:
Dodam, że bez gmdk i playerkita dx11 działało normalnie.
 
Śmierć jest niczym kawałek szynki. Zawsze u mego boku

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Moje testowe wideo z REGoth, nagrywane na Linuxie:
https://www.youtube.com/watch?v=cDDEP5r6a38
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Joshin

Joshin

Użytkownicy
posty55
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
sredniawo to dziala szczerze mowiac, ale juz sam fakt przepisania zengina na opengl jest duzym osiagnieciem :P szkoda ze dege nie poszedl w strone bibliotek szerzej wspieranych jak vulkan np.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Poszedł w bardzo dobrą stronę- oparł prace o bgfx.  A patrz ile technologii ta biblioteka renderująca wspiera:

Supported rendering backends:

    Direct3D 9
    Direct3D 11
    Direct3D 12 (WIP)
    Metal (WIP)
    OpenGL 2.1
    OpenGL 3.1+
    OpenGL ES 2
    OpenGL ES 3.1
    WebGL 1.0
    WebGL 2.0

Supported HMD:

    OculusVR (1.3.0)

Supported platforms:

    Android (14+, ARM, x86, MIPS)
    asm.js/Emscripten (1.25.0)
    FreeBSD
    iOS (iPhone, iPad, AppleTV)
    Linux
    MIPS Creator CI20
    Native Client (PPAPI 37+, ARM, x86, x64, PNaCl)
    OSX (10.9+)
    RaspberryPi
    SteamLink
    Windows (XP, Vista, 7, 8, 10)
    WinRT (WinPhone 8.0+)



A i Vulkan pewnie z czasem dojdzie, a degenerated1123 może się skupić na tworzeniu implementacji silnika.

Link do bgfx o którym piszę: https://github.com/bkaradzic/bgfx
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Joshin

Joshin

Użytkownicy
posty55
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ciekawe, nigdy wczesniej o tym nie slyszalem, musze o tym poczytac ;D
 

KeePa ss

KeePa ss

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Znalazł by się dobry człowiek który wytłumaczył by mi jak to odpalić?
Z instrukcji  nic nie rozumiem xD
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry