Mniej więcej tyle że pracuje po prostu nad OpenZE(czyli otwartym silniku gothica) który będzie mógł działać na D3D11/OpenGL 4/OpenGL ES3 na Windowsie/Linuxie/Androidzie.
Wrzucałem już wcześniej wyżej info, odpalić to pewnie odpalimy najwczesniej za kilkanaście miesięcy pewnie. Tutaj repo z OpenZE:
https://github.com/Degenerated1123/OpenZEDzięki nowemu silnikowi otwartemu port będzie można zrobić od palca, wystarczy że ktoś po prostu skompiluje apk, wrzuci assety, zeny, vdfy itp z gothica i będzie po prostu działało na androidzie, tak samo każdy mod itp itd na każdej platformie, a nie tworzyć coś co tworzyły jakieś gimbusy gothiczka na unity, całą grę pisać od nowa praktycznie xD
A no i wrzucił w sumie screen z gry działającej na androidzie, taki tam szczegół, oczywiście są błędy graficzne co jest logiczne na takim etapie.
Jeszcze coś tam chyba wspomina o nowym edytorze czy reimplementacji systemu magii(który jest fatalny przecież w gothicu 1 i 2) itp itd
W sumie osobiście jestem pod wrażeniem jak szybko osiągnął ogromne efekty. VCMI(otwary silnik heroesa 3) czy openage(otwarty silnik agea 2) są tworzone od kilku ładnych lat a i tak nawet nie są blisko ukończenia.
Z tego co na razie wyczytałem i rozumiem to działa ładowanie świata, animacje i kolizje(tj fizyka) na androidzie