ELEX 586912 1525

O temacie

Autor Kelten

Zaczęty 30.06.2015 roku

Wyświetleń 586912

Odpowiedzi 1525

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Niestety, z żalem muszę przyznać Halkowi rację. Nie wygląda to aż tak chujowo, znaczy wygląda, jak na takie studio i żaden fan PB i ich produkcji nie powie mi że po przeszło 16 latach tworzenia gier zrobili duży postęp.
Problemem tego studia jest to że praktycznie się nie integrują z fanami, robią to, co sami zaplanowali i tego nie zmieniają, a szkoda bo gdyby to zobaczył np. taki Halk to napisałby im że według niego jest to strasznie słabe, pewnie nie byłby sam w swojej opinii i wielu innych ludzi by go poparło, ostatecznie po wielu krytykach ta gra by wyglądała jak W3, bo wiem że to studio to potrafi, tylko ma chujowe pomysły. Kiedyś myślałem że ta gra będzie dorównywać W3, wiele poprawią, niestety myliłem się :c. Oczywiście gra się obroni bo jest wielu fanboyów, ale stanowią oni bardzo małą część ich prawdziwych fanów.
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Mocnymi stronami rpg-ow pb od zawsze byly dobrze napisani npc i swiat przedstawiony oraz fabula i design swiata, a kulała fizyka, mechanika, grafika i system walki, po prostu w gothicach te elementy 2 im w miare wyszly (jak na rok wydania) wiec nic dziwnego ze dalsze gry się wam nie podobają.Zagadka rozwiazana. ^^

Edit Halk naprawde ci wspolczuje ze oczekujesz od rpg tylko dobrych animacji i walki :facepalm:
 

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
No to dlaczego się za to nie wezmą, postępują jak gimbus który narzeka że ułamki są trudne , nawet nie tknał książki i nie wie jaki ma tytuł, a sprawdzian napisze na 2 bo to go satysfakcjonuje, to nie jest wyjście.
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
dobrze napisani npc i swiat przedstawiony oraz fabula i design swiata, a kulała fizyka, mechanika, grafika i system walki

g1 miał premierę 15 lat temu, wtedy to była szałowa gra. dzisiaj nie jest. w odniesieniu do wielu gier rpg które powstały od tamtej pory, gothic jest zadziwiająco prosty, aż chwyta za serce że taka prosta historia z zupełnie normalnymi postaciami i fabułą od której bolą zęby mogła odnieść sukces. g1, g2 i nk, trzy strzały które się nie powtórzą, ale wcale nie są doskonałe. kto dzisiaj z takim rozrzewnieniem wspomina np quake 1 albo unreal które również przecierały szlaki kolejnym grom.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Mocnymi stronami rpg-ow pb od zawsze byly dobrze napisani npc i swiat przedstawiony oraz fabula i design swiata, a kulała fizyka, mechanika, grafika i system walki, po prostu w gothicach te elementy 2 im w miare wyszly (jak na rok wydania) wiec nic dziwnego ze dalsze gry się wam nie podobają.Zagadka rozwiazana. ^^

Edit Halk naprawde ci wspolczuje ze oczekujesz od rpg tylko dobrych animacji i walki :facepalm:

Fabuły nigdy nie był genialne. A przy R3 i G3 były wręcz słabiutkie. Co do NPC się zgodze. Choć jest masa drewien to jednak sporo postaci się udało, ale my Polacy tak doceniamy postacie Gothica w 90% dzięki dubbingowi. Design, jasna sprawa.

Uniwersa? Uniwersum Gothica było miłe i ciekawe, ale na dobrą sprawe proste jao konstrukcja cepa i nie było rozbudowane jak np. Dragon Age czy Wiedźmin. Z Risenami jest troche lepiej i tam uniwersum prezentuje się nieźle, ale nadal to z 3 klasy za BioWare czy Redami.

Będe bronił zapowiedzi merytoryki Elexa oraz grafy gdzie postęp jest, ale system walki...może nie hejtowałbym jak Halk, ale to raczwj nie będzie nic wow. Zwłaszcza, że animacje są do dupy i nie zrezygnowali z slow motion. Imo na tym ulubionym pierwszym gameplayu TM, lepiej to wyglądało.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Cytuj
g1 miał premierę 15 lat temu, wtedy to była szałowa gra. dzisiaj nie jest. w odniesieniu do wielu gier rpg które powstały od tamtej pory, gothic jest zadziwiająco prosty, aż chwyta za serce że taka prosta historia z zupełnie normalnymi postaciami i fabułą od której bolą zęby mogła odnieść sukces
Sukces gothica wziął się stad, ze poza wielkimi tytulami rpg jak deus ex, morrowind czy vb:bloodlines, gothic 1 właśnie byl lepszy od setki mniejszych rpg których jest masa i mógłbym wymienić 3 od reki. G1 właśnie to byl najlepszy start do początkującego studia, po prostu mie wykorzystali potencjalu jak Bethesda sukces dragenfalla i morowinda. Winić można tylko g3 ktory jesli byłby wykonany dobrze to odniósł by sukces i otworzył furtkę do ich kolejnej gry. A czemu Pb nie zatrudnia nowych osób? Bo nie chca ryzykować, gdyby wydatki im się znacznie zwiększyła dochody z kolejnej gry bylyby mniejsze to by byli w dupie. Przynajmniej studio nie upadlo jak troika czy Black isle.
 

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Faktycznie jest co ryzykować; studio, które od 15 lat nie potrafi zrobić gry.
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
xD

ja z tamtego okresu pamiętam, wizardry, might and magic 7, 8 i 9, arx fatalis, knights of the temple, ultima, wizards and warriors, demise, mistmare i to tylko wspominając kilka z nich.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Dobrze napisani NPC? Błagam, to juz nawet w Inkwizycji postacie mają ciekawsze, dłuzsze historie nie mówiąc już o ich wątkach.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Gothic 3 nie jest zły. PB bardzo dobrze dodało parę rzeczy, których brakowało w poprzednich częściach mówię tutaj o strzałach, do wyboru do koloru, nowy system kradzieży, kowalstwa i alchemii, rozbudowany ekwipunek i i wiele innych ciekawszych rzeczy, w Gothic 3 największą porażką był silnik graficzny, mogę się założyć, że gdy Gothic 3 był by na zen engine to odniósł by 10000 razy większy sukces. Niestety postęp technologiczny był szybszy i nie mogli sobie pozwolić na grafikę podobną do tej z Gothic 2.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
    kto dzisiaj z takim rozrzewnieniem wspomina np quake 1 albo unreal które również przecierały szlaki kolejnym grom.   
Unreal może tak bardzo nie, ale pierwszy Quake i Doom mają dość aktywną scenę modderską. Odnoszę nawet wrażenie, że są daleko popularniejsze niż seria Gothic.

Cytuj
   Mocnymi stronami rpg-ow pb od zawsze byly dobrze napisani npc i swiat przedstawiony oraz fabula i design swiata, a kulała fizyka, mechanika, grafika i system walki, po prostu w gothicach te elementy 2 im w miare wyszly
NPC byli zaledwie zarysowani, choć fakt, niektórzy potrafili zapaść w pamięć.
Świat był niezły. Kolonia więzienna z podziałem na obozy, a każdy obóz ma swoje cele, organizację, sposoby wyżywienia. A w G2 miasta Khorinis nie dało się chyba z niczym wtedy porównać w 3D. Morrowind ze swoimi typowo sandboxowymi osiedlami był bez szans. Gorzej z tłem: mitologią świata, polityką, no ze wszystkim co dzieje się poza wyspą. G1 wiele nie potrzebował, ale pomiędzy kolejnymi tytułami brak nawet spójności.
Design? Chyba tylko Górnicza Dolina. Doskonale wykreowany poziom. Niby mała powierzchnia, a jednak będąc w jednym z obozów nie zobaczysz żadnego z pozostałych. Wiele różnych dróg do celu, z punktem odniesienia w postaci strzelistej wieży zamku w centrum mapy. Żadnych kilometrowych ślepych zaułków jak później na Farandze.
Uważam, że fenomen Gothica da się wyjaśnić bez uciekania do takich ogólników, wskazać konkret, coś co trudno znaleźć poza tytułami PB. Nie, to też nie dubbing, choć trudno zanegować jego wpływ na atrakcyjność gry. Zwróćcie uwagę, że pierwszy Risen nie miał polskich głosów, a jednak był określany pewnym rodzajem Gothica.

A w Mistmare grałem w demo mimo ostrzeżeń. To bilet do piekła dla graczy. Najlepsza opinia jaką znalazłem o tej produkcji brzmiała mniej więcej tak: to byłaby dobra gra gdyby tylko była dobra.
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
A w Mistmare grałem w demo mimo ostrzeżeń.

fakt, mistmare może nie jest najlepszym przykładem, ale chodzi o to że było mnóstwo gier, które się nie przebiły, albo przebiły się na innych rynkach. gdyby dobrze policzyć i sprawdzić ile gothica się sprzedało powiedzmy do NK, mogłoby się okazać że poza polską, niemcami, rosją, ta gra nie odniosła wielkiego sukcesu. fakt jarania się tą starą grą, jest lokalnym wydarzeniem i jako takie nie można go odnosić do innych gier które sprzedały się w większym nakładzie.

Cytuj
JW released in 2008 or 2009 some financial report for its shareholders.
They said F.G. sold 500.000 copies and G1+G2+NotR+G3 sold 2.5 (or 3?) million copies.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

ELEX
#432 2016-04-26, 02:16(Ostatnia zmiana: 2016-04-26, 02:25)
Gothic 3 jako sandbox jest bardzo dobry. I ktoś tam nieźle dojebał że miał najgorszy level design w ich grach jak miał właśnie najlepszy xD To w pozostałych ich grach level design stał na prawie zerowym poziomie.

A to co się pojawia obecnie z ELEX'a pokazuje jedynie że prawdopodobnie będzie to ich ostatnia gra. Już po R2 i R3 powinni spakować torby i ogłosić upadłość ale może W KOŃCU się to uda po elexie. Obecnie ta gra zapowiada się po prostu jako porażka i gówno. Dobrze napisane npc i klimat to masz np w pillars of eternity czy nawet w wiedźminie 3, u nich postacie są napisane po najmniejszej linii oporu a ostatnia dobra gra ich z klimatem to dodatek do g2(jakieś 10-15h) i gothic 1. Bo klimatu w oryginalnym gothicu 2 było prawie że zero bo w pierwszych tak 10 minutach gry dowiedzieliśmy się co mamy zrobić przez całą grę i co jest naszym celem itp itd. A o risenach nie będę wspominał bo te gry tyle z klimatem mają związanego co gothic 3 z dobrą fabułą xD Znaczy 1 jeszcze coś próbowała ale wyszło jej to średnio, potem w 2 i 3 klimat już nie istniał(zwłaszcza ten zapowiadany przez nich gothicowy klimat w risenie 3, co to w zasadzie jest ten gothicowy klimat ?).

A takie pierdolenie że gdyby gothic 3 byłby na zengine to by odniósł 10000 razy większy sukces to sobie wsadźcie między bajki. Ta gra oczywiście że potrzebowała zmiany mechaniki i silnika. Przecież już przy premierze dodatku wyglądało to fatalnie i kiepsko, jedynie ratował się on fabułą i muzyką. Gdyby wydali gothica 3 na starym silniku to dzisiaj by ta firma nie istniała już, bo nikt by nie kupił tego samego na starym silniku. Zrozumcie że stary silnik wiązał się z ograniczeniami itp itd. Jeśli chcieli wprowadzić coś nowego itp to musieli zmienić silnik - i tyle.

W gothicu 3 silnik graficzny był bardzo dobry, tylko po prostu hujowo zoptymalizowany/niezoptymalizowany. Wystarczy grę odpalić dzisiaj(nawet na tym patchu 1.12 stareńkim) ustawić wszystkie paski na maxa i gra daje rade bez problemu graficznie, a jak zrobi się to samo z oblivionem no to bitch please, bez modów jest to masakrowanie oczu.

Co do risena 1 - jest on określany pewnym rodzajem gothica bo właściwie jest to gothic, tylko że z innymi postaciami i historią, ale motywy i zadania jest pratkycznie żywcem wyjęta z gothica, zamiast kolonii karnej rozbijamy się na wyspie. Musimy dołączyć do jakiegoś obozu, potem zbieramy po kilka razy x tego samego/czegoś(kamienie ogniskujące i przedmioty do ulu mulu a te dyski śmieszne i elementy tej zbroi tytana) itp itd. Nawet farma i questy na niej są identyczne jak gothicu 2 xD Po prostu nie mieli pomysłu na nic nowego to wzięli to co było w g1 i g2 i podali to w ładniejszej grafice i imho wolałem już setny raz to samo niż gównianego risena i 3 które są po prostu syfem i niegrywalnym badziewiem, bo tam akurat fabuła i zadania to dno dna.

Poza tym o jakim my w ogóle SUKCESIE GOTHICA mówimy ? To ta gra jest grana gdzieś indziej niż poza polską, niemcami i rosją ? No może jeszcze czechy czy coś w tym rodzaju gra w gothicka, ale przecież jakby pojechać już gdzieś dalej to wątpie że ktokolwiek słyszał o gothicu.

Co do postępu graficznego w ELEX'ie to ja nie wiem gdzie wy widzicie ten postęp xD dla mnie to wygląda jak tytuł sprzed kilku ładnych lat, tj silnik zatrzymał się na etapie tego gothica 3 i dorzucają jedynie lepsze tekstury/modele jakie da rade uciągnąć ten silnik i w zasadzie tyle.

Poza tym nie ogarnaim co jest dziwnego w oczekiwaniu od aRPG dobrych animacji i walki. Rozumiałbym jakby to było w rzucie izometrycznym i pokroju divinity original sin czy właśnie pillarsów - wtedy okej, animacje nie są aż tak istotne i walka, bardziej fabuła i questy, no ale pisać w rpg 3d że animacje i walka są nieistotne to tak jak pisać że w shooterze nieistotne jest sterowanie, ważne żeby dało się strzelać xD (czyli np nie mam chodzenia na boki, wiem że przykład z dupy ale były w historii gier takie gry gdzie można było strzelać ale nie dało się chodzić na boki(tylko obracać))
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Cytuj
Gdyby wydali gothica 3 na starym silniku to dzisiaj by ta firma nie istniała już, bo nikt by nie kupił tego samego na starym silniku.

Ja na pewno bym kupił i to nie z uwagi na stary silnik tylko z nadzieją, że przeżyję kolejną przygodę w niezwykłym klimacie. Więc przestań pierdolić takie głupoty, zobacz takie gry jak Skyrim, Risen czy inne RPG z dobrym silnikiem graficznym i co? Skyrim nie miał porywającej fabuły, ale za to inne rzeczy, które bym pochwalił. Natomiast do Gothica to mu daleko było. Jedynie Wiedźmin 3 jest wyjątkowy, już nie muszę mówić dlaczego. :)
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?

Fexo

ELEX
#434 2016-04-26, 13:50(Ostatnia zmiana: 2016-04-26, 14:14)
Ja na pewno bym kupił i to nie z uwagi na stary silnik tylko z nadzieją, że przeżyję kolejną przygodę w niezwykłym klimacie. Więc przestań pierdolić takie głupoty, zobacz takie gry jak Skyrim, Risen czy inne RPG z dobrym silnikiem graficznym i co? Skyrim nie miał porywającej fabuły, ale za to inne rzeczy, które bym pochwalił. Natomiast do Gothica to mu daleko było. Jedynie Wiedźmin 3 jest wyjątkowy, już nie muszę mówić dlaczego. :)
Gothic 3 i wyjątkowy klimat? Gdzie Ty go w tej części widzisz? Tak jak pisali poprzednicy klimatem potrafiła zachwycić jedynie pierwsza część gry. Kolonia karna otoczona barierą przez którą nie można przejść, trzy obozy zrzeszające grupy więźniów o odmiennych celach i działalności. Od pertraktacji z królem i wykorzystywania najsłabszych więźniów do wydobywania rudy na wymianę (Stary Obóz), po napady na konwoje i rabunki (Nowy Obóz) czy sprzedaż narkotyków pozostałym obozom za rudę/niezbędne rzeczy/kobiety (Obóz Sekty). Do tego sporo dosyć ciekawych i tajemniczych miejsc oraz fabuła której nie dało się rozgryźć po sekundach gry. Sam wątek przywołania Śniącego który okazał się fiaskiem czy poszukiwanie kamieni ogniskujących które też zdało się na nic. Sam bunt Starego Obozu był niezłym zaskoczeniem.

Gothic 2 xD? Tak jak napisał kolega wyżej - Pierwsza minuta gry i już wiemy co mamy zrobić. Zdobądź superwyjebisty artefakt i idź zabić smoki - Cała fabuła. I gdzie w drugiej części ta porywająca historia? Już nie wspomnę, że w G2 postacie w większości wyglądały już na napisane nieco gorzej niż w G1. Gothic 1 "wybił" się dla tego, że przedstawiał świat w nieco innym świetle niż obecne w tamtych czasach RPG i ich światy z potężnymi herosami (Nawet ktoś z Piranii w wywiadzie do G3 o tym mówił).

Po drugie świat Gothica wcale taki super nie jest. Tak naprawdę dowiadujemy się o nim tyle co kot napłakał - Jakaś tam wojna bogów dobry i oklepany już temat. Dwójka była już fabularnie przewidywana bo oczywiście zabicie smoków oznaczało co? Zabicie kolejnego smoka i tyle. Jedynie Noc Kruka ratowała dwójkę swoim zajebistym klimatem (Chociażby obóz piratów czy cały Jarkendar). Tak samo iście po łebkach z postaciami w dwójce. Czemu w całej grze odnajdujemy zaledwie kilka starych postaci? Co nagle wszyscy imienni npc zginęli? Rozumiem bunty w starym obozie, szał po upadku śniącego w bractwie, ale Nowy Obóz? Przecież ponoć tylu ich stamtąd wyszło, a spotykamy raptem pięć znajomych gęb z tego obozu.

Trójka nie ma dobrego klimatu i nie będzie miała. Fabuła G3 jest zjebana po całości i już nawet nie wypowiem się o zadaniach w stylu "Idź i zabij". Piranie nie potrafią pisać dobrych zadań (Co w tamtych czasach niemożliwym było napisanie fabularnych i wciągających zadań jak w Wiedźminach chociażby?). Cały motyw konfliktu to jakiś żart - Fabuła gry nie istnieje, a przez 90% czasu gry latamy wykonując głupkowate zadania i ratując w niemal pojedynkę całe miasta. Ogarnięty wojną kontynent był naprawdę dobrą okazją do stworzenia gry o motywie próby podniesienia się ludzi po przegranej wojnie, a dostaliśmy sandboxa w którym robimy co chcemy.

Przez dwie części Piranie tworzyły wątek jakoby żaden bóg nie mógł wygrać bo na straży stoi Adanos. Tymczasem w G3 to wszystko idzie w chuj i możemy pomóc wygrać jakiemuś bogu. Żeby G3 klimatem był dobry to ta gra musiałaby zostać spisana w 100% od nowa.

Co do ELEX'a. Ta gra kontynuuje moim zdaniem motyw Risenów które były słabe po piździe - Nie ukrywajmy. Klimatu (Gothicowego cokolwiek według Piranii to oznacza) tam nie było, a zadnia jak również napisał kolega wyżej w Risenie 1 były zrzynką z fabuły G1 i G2. Riseny były zwyczajnie nudne i wyglądały jak zrobione na odpierdol. Słabe animacje i lvl design (G3 pod względem świata jest ich jedną z najlepszych gier). Więc czego tu bronić? To studio ledwo żyje, jego łączność z community fanów nie istnieje i mają wyjebane na zdanie swoich odbiorców. Każdy głupi zauważy, że po Risenie 1 Pirania trzyma się jednego, utartego toru który zaczyna nudzić. Ciągle wojny bogów, artefakty, potężne zło.

Gdyby G3 wyszedł na silniku G2 (Który już był przestarzały) to na pewno dużo ludzi by go kupiło :facepalm:. Człowieku pomyśl zanim cokolwiek napiszesz. Gothic 3 miał sporą konkurencję i gdyby wyglądał jak swoje poprzedniczki to ludzie olali by go ciepłym moczem. Po drugie ile można cisnąc na tym starym? Stary silnik uniemożliwiał rozwinięcie świata czy chociażby mechaniki gry. Nowe animacje czy modele wymagały przerzucenia się na nowy silnik.

Już nie wspomnę, że animacje w ELEX'ie wyglądają chujowo xD. Zresztą w wielu grach Piranii wyglądy drętwo i ich nowa gra widzę się nie zmienia i nie zmieni. Ruszyliby się żeby stworzyć jakieś nowe, żywe animacje. Bo to co tu pokazują to siermiężne chujstwo. I jeżeli tak ma to wyglądać finalnie to sami sobie wbijają ostatni gwóźdź do trumny.

PS. Jednym z powodów dla którego Gothic odniósł u nas sukces zawdzięcza polonizacji i niech mi ktoś powie, że to nie prawda xD.
 
COLORBLIND

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Nie zapominajmy o moralizatorskim aspekcie pierwszej części Gothica. Najlepszy dowód na to, jak legalizacja magicznego ziela prowadzi do upadku społeczeństw. :F
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Nie zapominajmy o moralizatorskim aspekcie pierwszej części Gothica. Najlepszy dowód na to, jak legalizacja magicznego ziela prowadzi do upadku społeczeństw. :F

musiałeś to widzieć xD

 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Ja na pewno bym kupił i to nie z uwagi na stary silnik tylko z nadzieją, że przeżyję kolejną przygodę w niezwykłym klimacie. Więc przestań pierdolić takie głupoty, zobacz takie gry jak Skyrim, Risen czy inne RPG z dobrym silnikiem graficznym i co? Skyrim nie miał porywającej fabuły, ale za to inne rzeczy, które bym pochwalił. Natomiast do Gothica to mu daleko było. Jedynie Wiedźmin 3 jest wyjątkowy, już nie muszę mówić dlaczego. :)
Gothic 3 i wyjątkowy klimat? Gdzie Ty go w tej części widzisz? Tak jak pisali poprzednicy klimatem potrafiła zachwycić jedynie pierwsza część gry. Kolonia karna otoczona barierą przez którą nie można przejść, trzy obozy zrzeszające grupy więźniów o odmiennych celach i działalności. Od pertraktacji z królem i wykorzystywania najsłabszych więźniów do wydobywania rudy na wymianę (Stary Obóz), po napady na konwoje i rabunki (Nowy Obóz) czy sprzedaż narkotyków pozostałym obozom za rudę/niezbędne rzeczy/kobiety (Obóz Sekty). Do tego sporo dosyć ciekawych i tajemniczych miejsc oraz fabuła której nie dało się rozgryźć po sekundach gry. Sam wątek przywołania Śniącego który okazał się fiaskiem czy poszukiwanie kamieni ogniskujących które też zdało się na nic. Sam bunt Starego Obozu był niezłym zaskoczeniem.

Gothic 2 xD? Tak jak napisał kolega wyżej - Pierwsza minuta gry i już wiemy co mamy zrobić. Zdobądź superwyjebisty artefakt i idź zabić smoki - Cała fabuła. I gdzie w drugiej części ta porywająca historia? Już nie wspomnę, że w G2 postacie w większości wyglądały już na napisane nieco gorzej niż w G1. Gothic 1 "wybił" się dla tego, że przedstawiał świat w nieco innym świetle niż obecne w tamtych czasach RPG i ich światy z potężnymi herosami (Nawet ktoś z Piranii w wywiadzie do G3 o tym mówił).

Po drugie świat Gothica wcale taki super nie jest. Tak naprawdę dowiadujemy się o nim tyle co kot napłakał - Jakaś tam wojna bogów dobry i oklepany już temat. Dwójka była już fabularnie przewidywana bo oczywiście zabicie smoków oznaczało co? Zabicie kolejnego smoka i tyle. Jedynie Noc Kruka ratowała dwójkę swoim zajebistym klimatem (Chociażby obóz piratów czy cały Jarkendar). Tak samo iście po łebkach z postaciami w dwójce. Czemu w całej grze odnajdujemy zaledwie kilka starych postaci? Co nagle wszyscy imienni npc zginęli? Rozumiem bunty w starym obozie, szał po upadku śniącego w bractwie, ale Nowy Obóz? Przecież ponoć tylu ich stamtąd wyszło, a spotykamy raptem pięć znajomych gęb z tego obozu.

Trójka nie ma dobrego klimatu i nie będzie miała. Fabuła G3 jest zjebana po całości i już nawet nie wypowiem się o zadaniach w stylu "Idź i zabij". Piranie nie potrafią pisać dobrych zadań (Co w tamtych czasach niemożliwym było napisanie fabularnych i wciągających zadań jak w Wiedźminach chociażby?). Cały motyw konfliktu to jakiś żart - Fabuła gry nie istnieje, a przez 90% czasu gry latamy wykonując głupkowate zadania i ratując w niemal pojedynkę całe miasta. Ogarnięty wojną kontynent był naprawdę dobrą okazją do stworzenia gry o motywie próby podniesienia się ludzi po przegranej wojnie, a dostaliśmy sandboxa w którym robimy co chcemy.

Przez dwie części Piranie tworzyły wątek jakoby żaden bóg nie mógł wygrać bo na straży stoi Adanos. Tymczasem w G3 to wszystko idzie w chuj i możemy pomóc wygrać jakiemuś bogu. Żeby G3 klimatem był dobry to ta gra musiałaby zostać spisana w 100% od nowa.

Co do ELEX'a. Ta gra kontynuuje moim zdaniem motyw Risenów które były słabe po piździe - Nie ukrywajmy. Klimatu (Gothicowego cokolwiek według Piranii to oznacza) tam nie było, a zadnia jak również napisał kolega wyżej w Risenie 1 były zrzynką z fabuły G1 i G2. Riseny były zwyczajnie nudne i wyglądały jak zrobione na odpierdol. Słabe animacje i lvl design (G3 pod względem świata jest ich jedną z najlepszych gier). Więc czego tu bronić? To studio ledwo żyje, jego łączność z community fanów nie istnieje i mają wyjebane na zdanie swoich odbiorców. Każdy głupi zauważy, że po Risenie 1 Pirania trzyma się jednego, utartego toru który zaczyna nudzić. Ciągle wojny bogów, artefakty, potężne zło.

Gdyby G3 wyszedł na silniku G2 (Który już był przestarzały) to na pewno dużo ludzi by go kupiło :facepalm:. Człowieku pomyśl zanim cokolwiek napiszesz. Gothic 3 miał sporą konkurencję i gdyby wyglądał jak swoje poprzedniczki to ludzie olali by go ciepłym moczem. Po drugie ile można cisnąc na tym starym? Stary silnik uniemożliwiał rozwinięcie świata czy chociażby mechaniki gry. Nowe animacje czy modele wymagały przerzucenia się na nowy silnik.

Już nie wspomnę, że animacje w ELEX'ie wyglądają chujowo xD. Zresztą w wielu grach Piranii wyglądy drętwo i ich nowa gra widzę się nie zmienia i nie zmieni. Ruszyliby się żeby stworzyć jakieś nowe, żywe animacje. Bo to co tu pokazują to siermiężne chujstwo. I jeżeli tak ma to wyglądać finalnie to sami sobie wbijają ostatni gwóźdź do trumny.

PS. Jednym z powodów dla którego Gothic odniósł u nas sukces zawdzięcza polonizacji i niech mi ktoś powie, że to nie prawda xD.

Nie wiedziałem, że masz takie błędne zdanie na temat Gothica. Ja powiem inaczej niż ty, to Gothic 2 był lepszy od G1. Oczywiście mógłbym wiele powodów wymienić, zważywszy na liczne bugi i niedopracowania. Ciekawi mnie to, że wiedziałeś już od początku co cię czeka na końcu, no wyśmienicie, szkoda, że ja nie mam takiego daru przewidywania takich rzeczy.
Co do Gothica 3 to wyjaśnię Ci raz jeszcze, bardzo chętnie bym ją kupił w starym silniku, czyli G1 i G2, ten sam system walki, ale inna fabuła, która wciągnęła by nas, jego pierwotny stan klimatu byłby zachowany. :)

Temat o ELEX też poruszyłeś w głupi sposób, jak ty kurna możesz oceniać grę, kiedy jest w trakcie realizowania projektu i pracy. To są wczesne materiały i w ciągu roku wiele się może zmienić, więc nie pierdziel, że gra chujowa. Może chociaż uzasadnisz tą opinię? Powiesz nam może jakie są wady i zalety? No to jest szczyt, po prostu FUCK LOGIC.
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?
W G2 na samym starcie Xardas mówił, że przybyły smoki i, że musimy zdobyć oko innosa by je zabić więc logiczne, że na początku WIEDZIAŁEŚ co masz zrobić czyż nie? W Gothicu 1 nie miałeś w zasadzie celu no może poza planami ucieczki (Ale nie jako zadanie). Dopiero pod koniec gry dowiadywaliśmy się co się tam dzieje. I nie mów mi czy błędnie myślę czy nie bo nie będziesz mi narzucał który Gothic jest bardziej klimatyczny. Ja podałem argumenty za jedynką, a Ty nawet nie wysiliłeś się żeby je podważyć bo po co, nie?

Ja mówię o fabule G3 jak byś nie potrafił doczytać. Fabuła trójki ssie niemiłosiernie i stary silnik czy nowy gówno by to dało jak fabuła i cały świat leży (W sensie zadań, charakterów postaci czy właśnie wątku fabularnego).

A ELEX'a oceniam na podstawie tego co przedstawili i widząc to chujstwo mogę stwierdzić, że jeżeli tego nie zmienią to przybiją sobie gwóźdź do trumny. Zresztą nie ja jeden tutaj mam podobne wrażenia po materiałach ELEX'a.
 
COLORBLIND

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
To akurat każdy wiedział, ja się pytam czy wiedziałeś na początku gry, jaki koniec gry cię czeka? Czy zabicie smoków wystarczyło, żeby zażegnać zło? Na pewno niektórzy mieli wątpliwości, były nawet przeszkody do osiągnięcia celu.
Uważasz więc, że G1 ma lepszą fabułę z uwagi na to, że na początku gry nie wiesz co cię czeka? Niestety to nie na tym polega, fabuła powinna posiadać różne ciekawe akcje, niespodzianki i przeszkody. Zawierać ciekawe intrygujące zadania. Więc twoje uzasadnienie nie było zbyt mocnym argumentem.

Skoro oceniasz ELEXA na podstawie pierwszych screenów, twoja sprawa, ale dla mnie to jest zbyt wcześnie by cokolwiek mówić, szału nie spodziewam się.
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.


0 użytkowników i 7 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry